Porast prodaje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Porast prodaje

    Raste prodaja novih automobila

    Na putevima u Srbiji sve je više novih automobila. Prošle godine u Srbiji je registrovano prodato više od 36.000 hiljada novih vozila. Prema podacima jednog od osiguravajućih društava proswečna starost vozila koje oni osiguravaju je osam godina, dok drugi kažu da njihovi klijenti voze u proseku jedanaest godina stare automobil. Prosek starosti kasko osiguranih vozila je dve godine.

    Podaci Ministarstva unutrašnjih poslova pokazuju nesto dugačiju sliku. Prosečna starost automobila u Srbiji je preko petnaest godina, 2003. godine prosečna starost automobila bila je 15,5 godina, a u 2004. njihova prosečna starost smanjena je na 15,25 godina.

    Prodavci su, smanjenjem dozvoljenog uvoza automobila sa šest na tri godine, kao i pojavom lizing kuća, znatno povećali prodaju novih. Tako je 2002. godine prodato ukupno 24.837 automobila (od čega 10.829 ?Zastavinih?, a 14.008 stranih), 2003. godine 25.475 (9.093 ?Zastavina? i 16.382 ostalih), dok je prošle godine prodaja znatno povećana i građani Srbije kupili su ukupno 36.185 vozila (12.792 ?Zastavina? i čak 23.391 inostrani automobil).

    - Razlika se oseća od kad postoje lizing kuće. Na taj način, veći broj građana može da kupi nov automobil. Veća prodaja novih automobila počela je kreditima, sa dužinom otplate od dve do pet godina. Međutim, lizing je mnogo fleksibilniji - kaže Dušan Bajić, direktor prodaje ?Velauta?, ovlašćenog uvoznika i distributera ?Micubišija? u Srbiji i Crnoj Gori.

    Smanjenjem starosti polovnih automobila koji se uvoze, međutim, nije znatno povećana prodaja novih vozila, tvrdi Danijela Simović iz ?Grand motorsa?, generalnog uvoznik ?Forda?, i objašnjava da oni koji su mogli da kupe automobil star šest godina sigurno ne razmišljaju o kupovini novog. S druge strane, prodavci polovnih automobila kažu da je sve više onih koji kupuju i polovna vozila na kredit od dve do sedam godina, uz učešće od 20 odsto, te na taj način mogu da kupe, ako ne nov, ono bar nekoliko godina star auto.

    - Sve češće nam se javljaju ljudi koji bi da kupe automobil na kredit. Mi im, preko banaka sa kojima sarađujemo, omogućavamo da dobiju dobar auto, koji otplaćuju više godina, tako da ni ne osete da su uložili novac. Gotovo 70 odsto automobila prodajemo na taj način - kažu u jednoj firmi koja prodaje polovne automobile i dodaju da upravo na taj način podmlađujemo vozni park.
    Izvor-BLIC
    www.arcs.org.rs/forum
  • sri98
    Admin od Trpeze
    • 24.10.2004
    • 7262
    • Republic of Konjarnik
    • Toyota Corolla E 210

    #2
    Tacno tako, SAAB je u jaunaru prodao 3, a cele 2004 6 komada.
    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      hm, citam ove brojke ali one malo govore. koliko je automobila novih zaista prodato ( i placeno) a koliko je rentirano na lizing ili ce tek biti kujpljeno za 5 godina (znaci negde 2010. godine) na kredit.

      u biznisu vazi staro pravilo da je nesto kupljeno odnosno postalo vlasnistvo pravno tek onda kada je u potpunosti placeno (isplaceno) a sto lizing i kredit zasigurno nisu.

      precizniji bi bio podatka koliko je vozila novih i polovnih ziasta prodato pravno a koliko je pozajmljeno putem lizinga i kredita i tek ce biti kupljeno u buducnosti radi relanije procene rasta ili pada kjupovne moci i uopste kretanja realno plativce traznje na trzistu.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • TETAK
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3034
        • Čačak, Srbija

        #4
        Brick, onda na Zapadu niko nema svoj auto!Naime tamo se bukvalno sve prodaje na lizing ili kredu i to od najjeftinijeg auta pa do RR ili Ferrarija!Sa nama je problem što jako teško sastavljamo mesečne rate a da ne pričam da je problem već i obavezno kasko osiguranje a o učešću i da ne govorim.Slovenci su već pri kraju otplate svojih novih auta a Hrvati su(kao i mi uostalom) u takvoj buli da jako puno njih pokušava da otudji auto kako bi se izvukli iz zelenaških kredita!
        Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          pa tako i jeste, na zapadu vrlo malo ljudi privatno poseduje svoj auto u odnosu na ukupan broj registrovanih auta, i to je tako odavno i nije nikakva tajna u javnim statistikama.
          zato je tamo i rasprostranjen vid kompanijskih kupovina i davanja na upotrebu zaposlenima sto je i poreskim sistemom stimulisano.

          i mi ovde i u Hrvatskoj i na mnogo drugih mesta tesko procenjujemo zivotne realnosti i cesto se desi da zelje prevazilaze mogucnosti pogotovu kada je imidz ( i zavist) da se mora imati novi auto veci od komsijinog. nista novo na Balkanu

          ipak i kod nas ima auta koji se kupuju svojim parama bez iznajmljivanja ili tudjih kredita/para. njih je vrlo mali procenat rekao bih a to mi je nekako i logicno jer je i mali procenat stanovnistva koji je bogat u evropskim normativima prihoda.

          samo me zanima kada ce i kod nas statistika da prati realnost a sve manje da bude lakirovka kao nekada... nista drugo u vezi novih i kolicine istih, auta.
          kao sto si rekoa iz HR iskustva svi ti krediti i pomoci kostaju i moraju se zaraditi pre postnaka ponosnim vlasnikom auta.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Originally posted by sri98
            Tacno tako, SAAB je u jaunaru prodao 3, a cele 2004 6 komada.
            Hehe.. no coment // Ferrari killer

            ===================================

            Tetak >>>

            Zapad? Sta je to?
            Hm.. niko ko uzima auto na kredit neuzima kredit od autokuce!!

            Kridit se uzima, od banke, i u tom slucaju nemora biti kasko osiguran, sopstveni rizik .

            Zatim, kredit se neuzima za kupovinu auta, vec navodno za adaptaciju kuce, papiri se srede da je ulagano u objekte, te samim tim vrednost objekta raste.

            Ovo ti pisem malo o "nepisanim" pravilima zapada, necemu cemu Srbija tek treba u nardenoj deceniji da pridje.

            Inace su firme glavni motori za lizing novih auta jer kad je ugovor o lizingu prosao, cist je gubitak kroz poresku politiku voziti takav auto.

            Zaostala vrednost za isplatu posle 3 godine premijum klase je oko 40% , i obicno firme koje su uzimale auto na lizing isti isplacuju , ali iza toga se obicno krije "namestena osoba iz privatnog sektora" jer ako bi se auto vratio u auto kuci nalepnica cene bi bila oko 60% prvobitne vrednosti.

            Zasto, mislim da nije nimalo uredu porediti jedno trziste gde se svaka uplacena jedinica kamate odbija od poreza sa haosom koji vlada kod nas

            No, za sve ove povlastice koje su omogucene, iza kojih stoje duge godine placanja poreza a ne izbegavanja istog, treba ipak malo sacekati.

            Sve sto se vama cini da je kod vas jeftino, na kraju kad se sve sabere i oduzme je krvavo preplaceno u odnosu na ova trzista i sisteme.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            Working...
            X