Sa osvrtom na film Who killed Electric Car,postavljam pitanje: Da li neko koci alternativne pogone?
Who killed Electric Car
Collapse
X
-
Nije samo elektrichni pogon ovde u pitanju. Radi se o alternativnim gorivima tj. hibridnom pogonu uopshte.
Multinacionalne (i multimilijarderske) naftne kompanije au neraskidivo povezane s automobilskom industrijom, od direktnih investicija u istrazhivanja i razvoj, proizvodnju i prodaju, pa sve do sponzorstava i partnerskih projekata. Alternativna goriva i hibridni pogoni se tu isprechuju na najgrublji moguci nachin izmedju interesa automobilskih proizvodjacha sa jedne, i interesa naftnih kompanija sa druge strane.
Svest o ekologiji i prateci zakoni ce medjutim polako prevagnuti na stranu ekoloshki prihvatljivijih automobila, a ne direktna inicijativa automobilske industrije kao takve. Odavno postoji ne mali broj proizvodjacha i modela koji su spremni za serijsku proizvodnju, ali proizvodjachima ne pada na pamet da "seku granu na kojoj sede". Bar ne josh uvek, dok ne budu imali zakonske osnove za to.
Dacu samo jedan primer, sa kojim sam blizhe upoznat:
BMW je pre 20 godina napravio prvi automobil sa integralnim pogonom na benzin/hidrogen koji je josh tada mogao "komotno" u serijsku proizvodnju. Pochetkom ovog veka je BMW napravio i model koji mozhe da radi samo na hidrogen, takodje spreman za serijsku proizvodnju, ali...
Setih se slogana iz reklame koja je propratila predstavljanje tog automobila javnosti:
"Ready for the World, when the World is ready for it."
Ochigledno da svet josh uvek nije spreman...
Comment
-
-
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
krajem 19 veka, kada su poceli da se proizvode prvi automobili sa sus motorima, poceli su da se proizvode i prvi automobili sa elektromotorima ( npr. prvi automobil u ns 1892 god je bio elektromobil ) ali je benzin odneo primat vrlo brzo jer je lakse napraviti jaci i brzi sus motor nego elektromotor a i onda je pitanje snage i tezine baterija bilo ozbilja prepreka... medjutim, da se toliko truda, vremena i pameti ulozilo u razvoj elektromobila koliko se ulozilo u razvoj klasicnih automobila, covecanstvo bi danas izgledalo potpuno drugacije...
Comment
-
-
Osh da kash da bi auta lichila na Sony-Ericsson ili Nokia modele
Imali bi po koji Siemens, po koji Allkatel, chisto da se zastupi cela EU teritorija, pa onda zute LG , Panasonic i slicne modele.
Muscle modeli bi dolazili iz US u obliku Motorole made in Rusia
I da, imali bi dva reda baterija u V formacijiAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
recimo tako...
i posto bi struje bilo u izobilju, Muscle Motorole bi se potrudile da i dalje trose najvise....
a parking mesta bi ujedno bila i pumpe
pa bi prilikom registracije placao i godisnju pretplatu na struju i svaki put kad bi se parkirao, ustekao bi kabl u banderu...
ali istorija 20 og veka i sama geo-politicka slika sveta bi bile potpuno drugacije... mozda bi se I sv rat i zavrsio onako kako se zavrsio ali drugi sigurno ne bi ( mozda ne bi ni pocinjao ), konstantna politicko-vojna borba za uticajem nad naftonosnim teritorijama ne bi ni postojala pa bi tako ceo bliski istok bio miran ko bubica ( a ne stalno u nekom manjem ili vecem ratu ) a dubaji bi bio ono sto je bio do pre 100 god, samo par satora u pustinji a ne megalopolis buducnosti kakav je postao zahvaljujuci nafti...da ne spominjem ekolosku stranu cele price, manje vise, sve bi bilo drugacije... ( malo mi se cini i dosadnjije...)
Comment
-
-
Nesekiraj se, opet bi Ameri pokrili pola svetskog neba sa solarnim panelama i napravili zamrachenja shirom svetaAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTNesekiraj se, opet bi Ameri pokrili pola svetskog neba sa solarnim panelama i napravili zamrachenja shirom sveta
Comment
-
Comment