Kvalitet automobila u 2004. godini
Nemački Auto Bild pred kraj svake godine objavi izveštaj o kvalitetu automobila 20 najvažnijih marki.
U obzir su uzimaju automobili do najviše sedam godina starosti.
Informacije koje su dovele do konačnih ocena prikupljene su sa više strana:
Anketa ? 24.666 vlasnika automobila ocenjivalo je od 1-10 kvalitet svog automobila.
Dodatna servisiranja/poboljšanja ? kakve su bile smetnje? Da li je proizvođač korektno postupio?
Izveštaji sa tehničkih pregleda ? izveštaj sa sedam miliona pregleda koji je obavio nemački TUV.
Testovi izdržljivosti ? posle 100.000 km vožnje u svim uslovima sledi potpuno rastavljanje automobila i pregled svih delova.
Pisma čitalaca ? svake godine u Auto Bild stigne više od 8.000 pisama i e-mailova čitataoca ljutih na svoje automobile.
Garancije/pružanje usluga ? kakva je sigurnost vlasnika ako na automobilu nešto otkaže?
Po anketi ispada da u ocenjivanju vlastitih automobila imidž igra veliku ulogu, a kako je reč o nemačkim vlasnicima, njihovi su automobili očekivano dobijali veće ocene nego što bi verovatno trebali.
Ocene od 1-10:
Toyota ? 9.0
Audi, BMW, Volvo ? 8.8
Mercedes ? 8.7
Honda, Mazda ? 8.6
Nissan ? 8.4
Mitsubishi, Škoda ? 8.3
VW ? 8.2
Peugeot, Smart ? 8.1
Citroen, Ford, Seat ? 8.0
Hyundai, Renault ? 7.9
Opel ? 7.8
Fiat ? 7.4
Slika se bitno menja kada se pogledaju ostali izveštaji sa dodatnih servisiranja, tehničkih pregleda i kada se pročitaju pisma čitalaca.
Tu najveći gubitnici ispadaju inače uvek cenjene nemačke marke. Proizvođači se pravdavaju činjenicom da upravo oni uvode mnoge tehničke inovacije koje onda uspešno kopiraju azijski i ostali proizvođači. Problem je samo što se zbog ogromne trke na tržištu sva ta moderna elektonika danas prebrzo razvija, bez dugotrajnih ispitivanja i provera, pa se danas smatra da je tek 50 % ugrađene elektronike pouzdano!! To je izjavio sam menadžer elektronskih odeljenja u DaimlerChrysleru.
Na primer, elektronika je od aktualne E-klase napravila ?crnu ovcu? u Mercedesovoj porodici.
Evo i kratkog pregleda po markama:
Audi ? modeli A4, A6 i A8 imaju probleme sa vešanjem i osovinama, a dodatni minus je i veza s ?majkom? (VW-om) koja je fabrici uz manje troškove donela i probleme sa elektronikom. Po pismima vlasnici su dosta iznervirani.
BMW ? i ova nemačka premium marka ima probleme sa vešanjem (serija 3), X5 je često išao na dorade, a i ostali modeli su sve češće na servisima.
Citroen ? prolazi sve bolje i očigledan je rast u kvalitetu, iako ima izuzetaka kao što su veliki C8 i C3 Pluriel.
Fiat ? i kod njega je uočen porast u kvalitetu, ali najveći problem je što je Fiat već duži niz godina razočaravao svoje vlasnike, pa danas ima vrlo loš imidž.
Ford ? retko kvarljivi, ali razočaravajući po pitanju zaštite od korozije (Focus i Mondeo).
Honda ? odlične ocene, kako sa strane servisera, tako i od kupaca.
Hyundai ? sve manje nedostataka, vrlo pouzdani, problematična znaju biti svetla. Ove godine nije stiglo ni jedno pismo gde se žalilo na motor ili menjač!
Mazda ? na zavidnom nivou, tek je ?šestica? imala sitne probleme koji su brzo rešeni.
Mercedes ? uz spomenutu E-klasu razočarali su i A-klasa (predhodna), pa M-klasa. Najbolja je SL, pa C i onda velika S-klasa. Pritužbe kupaca sve su veće.
Mitsubishi ? vrlo dobre ocene, ali na zadnjem mestu u društvu japanaca.
Nissan ? uobičajeno vrlo dobre ocene, na modelima starijim od pet godina moguća korozija.
Opel ? kvalitet vidno u usponu, malo razočarava jedino Zafira.
Peugeot ? da nema velikog monovolumena 807 koji je skupio vrlo loše ocene, najlošiji model bi bio 307. Pad u svakom pogledu.
Renault ? ukupno gledajući, Renault dobija vrlo slabe ocene, većinom na račun motora.
Seat ? tipični problemi vezani uz VW doveli su do sve češćih žaljenja vlasnika. Ibiza najbolja.
Smart ? simpatični automobilčići nervirali su svoje vlasnike zbog turbo-motora i pucanja staklenih krovova.
Škoda ? Poput Seata i Škoda pati od VW-ovih ?bolesti?. Nakon garantnog roka počinje plaćanje visokih troškova popravaka.
Toyota ? sitni problemi s Yarisom i Avensisom brzo su otklonjeni i titula najkvalitetnijeg proizvođača po vlasnicima nije ugrožena. Ipak, nakon svih sabiranja i oduzimanja, konačno prvo mesto preuzela je Mazda.
VolksWagen ? brojni nedostaci su se počeli otklanjivati tek nakon snažnog pritiska javnosti. Ipak, rezultati poboljšanja, ako će ih biti, tek će se videti. Zadnjih godina poverenje vlasnika opasno se poljuljalo čime je pao i sam imidž fabrike.
Volvo ? Odlaskom prve serije 40 poboljšala se ukupni kvalitet švedskih vozila, ali S60/V70 pokazuju da i švedski kvalitet nije kao nekad.
Top-lista pouzdanosti 2004.
Odlični
1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai, Nissan
Prosečni
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10.Ford
11.Citroen, Mercedes
13.Seat
14.Audi, BMW
Ispod proseka
16.Peugeot, Renault, Škoda, VW
20.Fiat
Nemački Auto Bild pred kraj svake godine objavi izveštaj o kvalitetu automobila 20 najvažnijih marki.
U obzir su uzimaju automobili do najviše sedam godina starosti.
Informacije koje su dovele do konačnih ocena prikupljene su sa više strana:
Anketa ? 24.666 vlasnika automobila ocenjivalo je od 1-10 kvalitet svog automobila.
Dodatna servisiranja/poboljšanja ? kakve su bile smetnje? Da li je proizvođač korektno postupio?
Izveštaji sa tehničkih pregleda ? izveštaj sa sedam miliona pregleda koji je obavio nemački TUV.
Testovi izdržljivosti ? posle 100.000 km vožnje u svim uslovima sledi potpuno rastavljanje automobila i pregled svih delova.
Pisma čitalaca ? svake godine u Auto Bild stigne više od 8.000 pisama i e-mailova čitataoca ljutih na svoje automobile.
Garancije/pružanje usluga ? kakva je sigurnost vlasnika ako na automobilu nešto otkaže?
Po anketi ispada da u ocenjivanju vlastitih automobila imidž igra veliku ulogu, a kako je reč o nemačkim vlasnicima, njihovi su automobili očekivano dobijali veće ocene nego što bi verovatno trebali.
Ocene od 1-10:
Toyota ? 9.0
Audi, BMW, Volvo ? 8.8
Mercedes ? 8.7
Honda, Mazda ? 8.6
Nissan ? 8.4
Mitsubishi, Škoda ? 8.3
VW ? 8.2
Peugeot, Smart ? 8.1
Citroen, Ford, Seat ? 8.0
Hyundai, Renault ? 7.9
Opel ? 7.8
Fiat ? 7.4
Slika se bitno menja kada se pogledaju ostali izveštaji sa dodatnih servisiranja, tehničkih pregleda i kada se pročitaju pisma čitalaca.
Tu najveći gubitnici ispadaju inače uvek cenjene nemačke marke. Proizvođači se pravdavaju činjenicom da upravo oni uvode mnoge tehničke inovacije koje onda uspešno kopiraju azijski i ostali proizvođači. Problem je samo što se zbog ogromne trke na tržištu sva ta moderna elektonika danas prebrzo razvija, bez dugotrajnih ispitivanja i provera, pa se danas smatra da je tek 50 % ugrađene elektronike pouzdano!! To je izjavio sam menadžer elektronskih odeljenja u DaimlerChrysleru.
Na primer, elektronika je od aktualne E-klase napravila ?crnu ovcu? u Mercedesovoj porodici.
Evo i kratkog pregleda po markama:
Audi ? modeli A4, A6 i A8 imaju probleme sa vešanjem i osovinama, a dodatni minus je i veza s ?majkom? (VW-om) koja je fabrici uz manje troškove donela i probleme sa elektronikom. Po pismima vlasnici su dosta iznervirani.
BMW ? i ova nemačka premium marka ima probleme sa vešanjem (serija 3), X5 je često išao na dorade, a i ostali modeli su sve češće na servisima.
Citroen ? prolazi sve bolje i očigledan je rast u kvalitetu, iako ima izuzetaka kao što su veliki C8 i C3 Pluriel.
Fiat ? i kod njega je uočen porast u kvalitetu, ali najveći problem je što je Fiat već duži niz godina razočaravao svoje vlasnike, pa danas ima vrlo loš imidž.
Ford ? retko kvarljivi, ali razočaravajući po pitanju zaštite od korozije (Focus i Mondeo).
Honda ? odlične ocene, kako sa strane servisera, tako i od kupaca.
Hyundai ? sve manje nedostataka, vrlo pouzdani, problematična znaju biti svetla. Ove godine nije stiglo ni jedno pismo gde se žalilo na motor ili menjač!
Mazda ? na zavidnom nivou, tek je ?šestica? imala sitne probleme koji su brzo rešeni.
Mercedes ? uz spomenutu E-klasu razočarali su i A-klasa (predhodna), pa M-klasa. Najbolja je SL, pa C i onda velika S-klasa. Pritužbe kupaca sve su veće.
Mitsubishi ? vrlo dobre ocene, ali na zadnjem mestu u društvu japanaca.
Nissan ? uobičajeno vrlo dobre ocene, na modelima starijim od pet godina moguća korozija.
Opel ? kvalitet vidno u usponu, malo razočarava jedino Zafira.
Peugeot ? da nema velikog monovolumena 807 koji je skupio vrlo loše ocene, najlošiji model bi bio 307. Pad u svakom pogledu.
Renault ? ukupno gledajući, Renault dobija vrlo slabe ocene, većinom na račun motora.
Seat ? tipični problemi vezani uz VW doveli su do sve češćih žaljenja vlasnika. Ibiza najbolja.
Smart ? simpatični automobilčići nervirali su svoje vlasnike zbog turbo-motora i pucanja staklenih krovova.
Škoda ? Poput Seata i Škoda pati od VW-ovih ?bolesti?. Nakon garantnog roka počinje plaćanje visokih troškova popravaka.
Toyota ? sitni problemi s Yarisom i Avensisom brzo su otklonjeni i titula najkvalitetnijeg proizvođača po vlasnicima nije ugrožena. Ipak, nakon svih sabiranja i oduzimanja, konačno prvo mesto preuzela je Mazda.
VolksWagen ? brojni nedostaci su se počeli otklanjivati tek nakon snažnog pritiska javnosti. Ipak, rezultati poboljšanja, ako će ih biti, tek će se videti. Zadnjih godina poverenje vlasnika opasno se poljuljalo čime je pao i sam imidž fabrike.
Volvo ? Odlaskom prve serije 40 poboljšala se ukupni kvalitet švedskih vozila, ali S60/V70 pokazuju da i švedski kvalitet nije kao nekad.
Top-lista pouzdanosti 2004.
Odlični
1. Mazda
2. Toyota
3. Honda
4. Hyundai, Nissan
Prosečni
6. Mitsubishi
7. Opel
8. Volvo
9. Smart
10.Ford
11.Citroen, Mercedes
13.Seat
14.Audi, BMW
Ispod proseka
16.Peugeot, Renault, Škoda, VW
20.Fiat
Comment