Volvo S-60 D-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    Volvo S-60 D-5

    Prijetelj me je pitao za savet oko S-60 sa D-5 motorom iz 2001 godine.Ja nisam baš upućen u dešavanja oko ovog modela Volvoa pa me zanima sve što imate u vezi sa njim, a pre svega u vezi sa njegovom pouzdanošću.Napominjem da konkretni automobil ima automatski menjač i full opemu!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #2
    Ajde, nije valjda da niko ne zna ništa o ovom autu?Dajte makar svoj sud o tom D-5 motoru(2,4 litra)!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Volvo-istima zhuti karton...

      Poshto nema nikog, ajd' da ja pokusham

      Lichnih iskustava nemam, ali evo ovo sam "na brzaka" nashao po internetu, konkretno za taj motor i taj model:

      Motor D5 je prvi diesel koji je Volvo u potpunosti razvio samostalno, u svojim pogonima. Dakle, ne radi se o saradnji sa Renault-om sa kojim je Volvo dosta saradjivao. Naravno, Volvo je kao chlan korporacije imao pristup Ford-ovim resursima i istrazhivachkim centrima, a znanje je "pokupljeno" iz Fordovog Centra za usavrshavanje diesel tehnologije u Dagenhamu. Sama konstrukcija i naknadna proizvodnja je ipak delo Volvo-ovih struchnjaka, i po tom pitanju mislim da mesta za greshke ima jako malo.

      Interesantna je chinjenica da D5 delimichno deli osnovu (blok) sa aluminijumskim 2,4-litarskim benzinskim motorima Volvo-a, koji su naravno ojachani kako bi istrpeli znatno vece obrtne momente i stresove koje razvija diesel verzija. Motor je u potpunosti izradjen od aluminijuma (blok + glava), ima dve bregaste, 20 ventila, razvija 163 KS na 4000 rpm i 340 Nm u rasponu od 1750 do 3000 rpm. Ubrzanje do 100 iznosi 9,9 sekundi, maksimalna brzina 210 km/h. Potroshnja u gradu je 10,7 litara, na otvorenom 5,8 litara, odnosno 7,6 litara u kombinovanom rezhimu. Podaci Volvo-a.

      Po raznim forumima i klubskim website-ovima sam naishao na generalno sledece zakljuchke i iskustva:

      Upravljivost i "osecaj" za kontakt sa podlogom nisu najbolji. Servo ima prenaglashen stepen dejstva.
      Odlichna praktichnost, raspodela prostora, gepek prosechne zapremine za tu klasu ali ravnih stranica shto olakshava pristup i omogucava lakshe "pakovanje" prtljaga, izvanredna ergonomija i kvalitet materijala u unutrashnjosti. Neprevazidjen osecaj sigurnosti, odlichna aktivna i pasivna zashtita. Na NCAp-ovom "crash" testu S60 je osvojio 4 zvezde, odlichan rezultat u vreme predstavljanja. Troshkovi odrzhavanja daleko od odlichnih Sa druge strane, za auto te klase i tezhine, potroshnja je sasvim prihvatljiva. Verzije sa automatskim menjachem troshe i do litar vishe u gradskoj vozhnji. Za integrisani audio sistem sa opcionom podrshkom za "Dolby Surround" tehnologiju u verziji sa CD "sharzherom" (4 CD-a) se chuju odlichni komentari. Vlasnici uglavnom imaju pozitivne utiske, preporuchuju auto i generalno preovladava stav da bi nakon lichnih iskustava ponovo kupili taj auto.

      Najcheshci problemi koji se "chuju" su veliki polukrug zaokreta i shodno tome slaba "snalazhljivost" u vozhnji po uzhim gradskim saobracajnicama, kao i malo otezhano parkiranje. Sem toga, najcheshci problemi u radu su sitni, povezani sa elektronikom, shto ne treba da chudi jer je ima "podosta" chak i u verzijama sa osnovnim nivoom opreme. Vlasnici se takodje zhale na poprilichno "tesnu" zadnju klupu narochito shto se prostora za kolena putnika tiche.

      Mozhda je najbolji opis ove verzije dao jedan novinar u auto-testu na koji sam naishao, parafraziram: zamishljen kao odgovor na nemachku diesel tehnologiju, S60 D5 je opravdao sva ochekivanja i udario na BMW i Mercedes tamo gde ih najvishe boli. Po pitanju generalnog kvaliteta, praktichnosti i opshte upotrebne vrednosti, serija 3 i C klasa imaju u ovom Volvou sasvim dostojnog konkurenta. Shto se nivoa aktivne i pasivne bezbednosti tiche, kao i nivoa opreme koju dobijate za svoj novac, S60 je daleko racionalniji izbor nego shto su BMW ili Mercedes. Sa druge strane, za volanom ovog modela necete imati osecaj u vozhnji i performanse na putu poput nemachkih suparnika jer je upravljach nedovoljno brz i direktan a shasija nerado "prati" nagle promene smera pri malo vecim brzinama. Ukoliko ste dinamichni vozach u dushi ovaj auto nije za vas, jer su iskustvo i osecaj u vozhnji previshe "meki" a sama postavka modela je takva da je vozach poprilichno izolovan od bilo kakvog aktivnijeg ucheshca. Za one koji nemaju takvih pretenzija i ochekivanja od automobila ovo je savrshen izbor. U njemu cete se najbolje osecati na otvorenom putu sa malo krivina, ili tokom vishechasovnih krstarenja autoputem, kad ce do punog izrazhaja doci njegova visoka udobnost, snazhan diesel agregat, kao i odlichan audio sistem koji ce vam bar ulepshati, ako ne skratiti vreme tokom putovanja.

      Evo i jednog interesantnog videa:

      http://www.whatcar.com/car-review-video ... WM&SP=FAST (broadband) ili

      http://www.whatcar.com/car-review-video ... WM&SP=SLOW (dial-up)

      Dakle, zve zavisi shta od auta ochekuje prijatelj, i kakav je "vozach u dushi". Naravno da Volvo nigde nije jeftin za odrzhavanje, narochio bih rekao ne kod nas, ali visoka klasa je uvek imala i visoku cenu. Mislim da je 163 KS za auto te klase sasvim racionalan izbor, a josh ako je auto u full opremi i "proveren", onda zvuchi kao sasvim dobar izbor.

      Osim ako prijatelju josh uvek povremeno ne proradi adrenalin...

      Nadam se da sam bio od neke pomoci
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Kenno
        CBC Senator XXL
        • 21.08.2006
        • 460
        • Zenica, BiH

        #4
        Vozio sam Volvo modele sa D5 motorom, zadnji S80 i XC90.
        Mogu reći da je ta motorizacija ostavila dosta pozitivan dojam na mene, iako se radi o najvećim(najtežim) modelima Volvoa. Skladno vuče, bez primjetne turbe rupe(možda zbog toga što su oba auta koje sam probao imala automatski mjenjač), po osjećaju motor proizvodi manje vibracija i buke od TDI-ja. Potrošnju nisam gledao Po riječima vlasnika ta kombinacija motora i mjenjača(D5+automatika sa mogućim ručnim šaltanjima) je dobra i za autoput i za gradske vožnje, iako su te grdosije ne praktične za parkiranje i provlačenje po uskim mjestima.
        Izolacija unutrašnjosti je dobra, ali se osjeti da Volvo nije bio vodjen sportom i brzom vožnjom po kratkim krivinama pri konstruisanju tih auta. Vjerujem da slično vrijedi i za S60.

        Comment

        • TETAK
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3034
          • Čačak, Srbija

          #5
          Hvala drugovi, tako nešto sam i očekivao da čujem.Tipičan Volvo!Žao mi je što se u diskusiji nisu pojavili osvedočeni poklonici ove marke, ali koga nema......
          Konkretni auto je prešao oko 170000 prave kilometraže, uradjen mu je veliki servis i veoma dobro je očuvan.Hendikep mu je i visina dažbina koja mora da se plati kod registracije pošto "pada" i na kubikaži i na snazi, ali ko ga kupuje verovatno kalkuliše sve ovo!
          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ti si bese imao noviji model S40 ?

            to ti je ista platforma (P1) tako da ako ima iskustva iz prve ruke ti si najpozvaniji za utiske.

            kao sto je receno, mana je indirektan upravljac i prednji pogon koji to uslovljava sto utice da iako mali auto je prilicno nepraktican za po gradu.
            (sto ga razlikuje od ranijih tipicnih Volvoa).

            motor je Volvo, sto po tradiciji podrazumeva da je bez problema do prvog servisa na 300-400.000km.

            obratiti paznju da li ima elektricno vesanje, to zna da bude bas skupo za popravku, posto pominjes full opremu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • TETAK
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3034
              • Čačak, Srbija

              #7
              Moj S-40 je bio 1999 godište pa moram da ti verujem, ali imam utisak da je ovaj S-60 veći auto.Ovo apsolutno ne tvrdim, ali tako deluje!
              Za vešanje takodje nisam siguran, a za izraz "full" sam se odlučio misleći na unutrašnju opremu, znaš ono, koža i ostalo!
              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                onda nije ta platforma.
                jeste malo veci, nekih 20tak cm ali je manje vise ista/ slicna osnova.

                koza i unutrasnja oprema je standard kod Volvoa, full kod njih znaci ono sto je extra opcija. ( i sto vecina kola uopste i nema na spisku mogucnosti).

                mana je prednji pogon i njegove vrlo ogranicene manevarske sposobnosti.


                model je ok sam po sebi sto se izrade tice.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • TETAK
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3034
                  • Čačak, Srbija

                  #9
                  Meni je dovoljno to da se radi o pravom Volvou!
                  Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                  Comment

                  • micko
                    CBC Član
                    • 08.05.2005
                    • 72
                    • novi sad

                    #10
                    S60 je prvi Volvo kojeg sam zaista pozeleo da imam, i to me jos nije proslo ...

                    Dizajn spoljasnjosti je ono sto me je privuklo, a osecaj u kabini je ono sto me i dalje mami da ga kupim. Od svih automobila u kojima sam bio rekao bih da je osecaj najslicniji kao u kabini, pazi sad, Alfe 159! Veliki centralni greben, kokpit nagnut ka vama, odlicna sedista - stvara vam osecaj sigurnosti i "ususkanosti" - meni se izuzetno dopada.

                    Kritike:
                    -Jedan jedini motor ispod 2.0 (2.0T benz 180ks) i prema tome jedini prihvatljiv s aspekta nasih troskova registracije.
                    -Jedini dizelas u ponudi (o kome je i rec) nisam stekao utisak da je bas pouzdan. Ja sam "dizelas", ali zapremina od 2.4 i potencijalne skupe popravke me definitivno odbijaju od ovog modela.

                    Ni ADAC statistika nije bas sjajna. Istina, tamo su S60 i S80 zajedno kotirani, ali cini se da je S80 manje pouzdan od S60 te da je on glavni krivac za predzadnje mesto u klasi (iza A6, S, E klase, 5-ice; jedino je Omega/Signum gora)
                    -Za auto od 4,6m kriminalno malo prostora u unutrasnjosti. Moj A4 je opstepoznat po nedostatku prostora, ali S60 je jos gori. Nedostatak prostora se oseti i napred (no, to pravdam osecajem "ususkanosti"), ali nazad je apsolutno nemoguce smestiti 3 osobe (jer prostor za stopala za "srednju" osobu ne postoji). Ja sam visok 1,82m i jedva mogu da sednem "iza mene".
                    -Prtljaznik je takodje relativno mali i neravnih zidova. Obloga prtljaznika i poklopca je ispod svake kritike za auto te cenovne kategorije.
                    -Preglednost?! Predstavu nemam gde auto pocinje, a gde se zavrsava.

                    Jos nekoliko stvari:
                    -Cena - koliko sam primetio, u Srbiji im je cena cak i niza nego u inostranstvu - klasican primer koliko se Volvo vrednuje u Srbiji.
                    -Motor 2.4 atmo benz - 140ks pri 4500 o/min! Ej bre, pri cetiri i po hiljada obrtaja! Atmo benzinac! Bruka i sramota. U tom sam se vozio i one performanse su gore nego kod SDI-ja. Verovatno najgori atmo benz motor na svetu sto se tice performansi. Istina, verovatno i sampion pouzdanosti i dugotrajnosti.

                    Tetak, svakako javi kako se zavrsila ova prica.

                    Poz

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Motor 2.4 atmo benz - 140ks pri 4500 o/min! Ej bre, pri cetiri i po hiljada obrtaja! Atmo benzinac! Bruka i sramota
                      ne znam sta te toliko cudi.
                      99% atmo benzinaca izvlaci danas 140 KS pri 4500 obrtaja.
                      to je neki opsti standard auto industrije.

                      niti jaci niti slabiji motor od bilo kog bilo koje firme, u proseku.

                      a da imas potpuniju sliku isti taj motor 2.4 atmo benzinac ima i snagu od 170KS (otkljucan limiter, takva papirnata poreska deklaracija).

                      koliko ce na papiru pisati KS ima uticaja na cenu registracije, snaga je identicna na tockovima pri istim obrtajima bez obzira na papir

                      S60 je predvidjen za 2 osobe pozadi, potpuno je pogresno pokusavati u auto sa 4 sedista ugurati 5 osoba.

                      za takav zahtev prevoza vise ljudi Volvo nudi modele sa 5 pa i sa 7 sedista.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • micko
                        CBC Član
                        • 08.05.2005
                        • 72
                        • novi sad

                        #12
                        Ma nije problem 140ks pri 4.500 o/min - ok, i drugi stvaraju slicnu snagu pri tim obrtajima, vec je problem sto je tih 140ks i maksimalna snaga, nema vise! Bolje da sam rekao 140ks iz 2.4! To je u danasnje vreme sramotno malo.

                        A ovo da je "S60 predvidjen za 2 osobe pozadi" - odakle ti to? U svim katalozima, brosurama lepo pise 4 vrata 5 sedista, nazad ima 3 pojasa - ja mogu samo da zakljucim da je predvidjen za 5 osoba. E sad sto se to u praksi pokazalo nemogucim ... Uostalom, ja ne zameram, ali skrecem paznju da se to mora imati u vidu pri izboru.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          motor koji navodis ima (poreski motivisan) limiter.

                          niko ne odredjuje da mora da se uzme najslabiji motor.

                          u ponudi je i isti motor 2.4 ali sa 170 KS.

                          postoji i S60R ko voli i kome treba.

                          i nema limiter, cak stavise pogodan je i za dopunsku tjuning snagu

                          kubikaza je ista, dakle kako ko zeli moze da kupi S60 sa 2,4 (2,3) motorom snage od 140 do 250 (300) KS.


                          od jeftinije ka skupljoj cenovnoj varijanti kako vec kome dzep dozvoljava.

                          malo para malo konja, vise para puno vise konja
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • TETAK
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3034
                            • Čačak, Srbija

                            #14
                            Provozao sam ga i utisci su jako dobri, pod uslovom da usput ne zaboravite da se ipak radi o porodičnoj limuzini.U suprotnom može se prigovoriti nešto mekšem ogibljenju, upravljaču koji nije dovoljno direktan, motoru koji za dizel nešto više troši.....
                            E, sad, ja sam se prilično navukao na donji postroj moje A-5 koji je zaista ekstra, upravljač, koji je kao kod neke honde i potrošnju koja je kod 1,9 TDI zaista primerna.Ono drugo je na strani Volvoa, a toga drugog ima prilično!
                            Još jedan podatak, niko mu ne prilazi i ne pita za cenu!
                            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              bas tako, ako namena auta odgovara vredi dalje razmatrati.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X