Pitanje o dizelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StudentBGD
    CBC Senator XXL
    • 18.12.2007
    • 1027
    • Beograd

    Pitanje o dizelu

    Cao drugari. =]
    Zanima me jedna stvar, imam Clia 1.5 dCi sa70ks i dooosta se putuje sa njim i imam konkretno pitanje - Osim vece potrosnje, da li ima stetnih posledica po auto ako drzim motor konstantno na 4000 obrtaja duze vreme (npr, BG-NI)? Inace crveno polje pocinje na 4800, na tih 4000 obrtaja auto odrzava brzinu od 160 kmh (po satu) i prosto vas vuce da se tako vozi a ne npr na 3200 obrtaja i 130 kmh za sta sam provalio da je idealno za ovaj motor (sto se tice potrosnje i optercenja motora). Da li to utice na neko prekomerno zagrevanje turbine ili neceg drugog, treceg...?
    Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    #2
    Ako mu crveno pocinje na 4800, nemas problema... Ipak, nakon duze voznje "punijim" gasom, korisno je, cak i propisano (kos svih turbo motora), da nakon stajanja ne gasis motor odmah, nego da ga se pusti na leru minut-dva, da se malo ohladi turbina radeci na najmanjem opterecenju, a sa ipak hladnijim uljem nego je to kod 90% naprezanja masine...

    Comment

    • StudentBGD
      CBC Senator XXL
      • 18.12.2007
      • 1027
      • Beograd

      #3
      Znam za to sa turbinom, trudim se da ga "ispostujem"
      Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

      Comment

      • MOSLER
        CBC Senator XXL
        • 27.05.2005
        • 1064
        • Niš

        #4
        Kad je vec zapoceta tema, preciznije me zanima pri koliko obrtaja ispod crvenog polja se moze drzati auto na duzi period(npr. auto put) a da to ne skodi motoru,i da li je bitno je li benzinac ili dizelas u pitanju???

        Comment

        • fantastik
          CBC Senator XXL
          • 28.07.2005
          • 417
          • Novi Sad

          #5
          U tim momentima dolaze do izrazaja jake masine i dobri automobili, odnosno njima je npr. u petoj brzini dovoljno i 3000 obrtaja da bi dostigli brzinu izmedju 120-140km/h, e sad ako imas losiji motor optimalno bi bilo voziti na 3500 obrtaja sto za njiv verovatno znaci 110-130 brzinu sto je naravno na dobrom auto putu malo, sve u svemu ne treba forsirati slabije masine posebno dizele sa visokim obrtajima na duzim relacijama jel im to skodi.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            da li je bitno je li benzinac ili dizelas u pitanju???
            jeste bitno ali nije presudno.
            drugacije receno podelu bih napravio na drugom nivou- bitno je kvalitetan motor ili nekvalitetan motor pri cemu pod kvalitet podrazumevam i konstruktivni udeo i sama izrada.

            moja iskustva su da neke motore mozes po ceo dan (bukvalno 4 sata, 7 sati ili 24 sata) da vozis na 200 obrtaja ispod crvenog i da im to bas prija.

            takvih kvalitetnih motora je znatno manje u praksi od onih drugih.

            sa druge strane ima motora koje kada dovedes blizu crvenog polja i vozis 10 minuta pocinje pregrevanje motora (kazaljka temperature se mdrdne od sredine), pocinje da se osecaju vibracije motora...
            onda smanjis napor motora dok ne dodje do stanja ravnoteze, da li je to 500 ili 900 obrtaja ispod crvenog stvar je konkretnog vozila.

            pri tome generalno dizeli nisu za voznju blizu crvenog (mada ih ima koji su bas za to dokazano dobri) a benzinci jesu.

            kljucni parametar za opterecenje motora (to koliko moze blizu crvenog na duze staze) tokom voznje je temperatura ulja.
            instrument za temepraturu ulja je nekada bio standardna ugradnja ili cesto dodatna oprema za ugradnju u servrisu.

            kada temp ulja dostigne 105C tu je negde granica opterecenja i broja obrtaja za taj motor. koliko je blizu crvenog je manje bitno u tom slucaju odnosno samo je vidljiva posledica mogucnosti motora.

            ja zato cesto kazem da papirnati podatak o XX KS pri maximalnih yy rpm i nema nekog znacaja u praksi jer se nece voziti motor na tom maksimumu obrtaja.
            u pravom saobracaju, stalnom.

            ono test na minut dva crvenog polja moze svaki motor da otrpi.

            da i ja probam u brojkama.
            pri voznji na autoputu ne bi trebalo kod benzinaca prelaziti 5000 obrtaja u stalnoj voznji (ovih obicnih, standardnih, ne racunam tu motore koji se vrte 7000 jer su tako konstruisani) a kod dizela 3500-4000 zavisno od kubikaze.

            manja kubikaza moze i 4000+ obrtaja, veci dizeli pogotovu sa 6 cilindara ne bi trebalo preko 3000-3500 obrtaja.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Driver_GT
              CBC Senator XXL
              • 04.07.2007
              • 368
              • Beograd

              #7
              Originally posted by fantastik
              U tim momentima dolaze do izrazaja jake masine i dobri automobili, odnosno njima je npr. u petoj brzini dovoljno i 3000 obrtaja da bi dostigli brzinu izmedju 120-140km/h, e sad ako imas losiji motor optimalno bi bilo voziti na 3500 obrtaja sto za njiv verovatno znaci 110-130 brzinu sto je naravno na dobrom auto putu malo, sve u svemu ne treba forsirati slabije masine posebno dizele sa visokim obrtajima na duzim relacijama jel im to skodi.
              Uopste nisi u pravu. Broj obrtaja nema veze sa dobrim motorom i jakom masinom.. Tu je sve do menjaca. Imas ti kola koja idu petom brzinom 160 na 3000rpm, a i onda koja istu tu brzinu razvijaju na 4000rpm.. sve je u konfiguraciji menjaca. Naravno da mala gradska kola imaju kraci hod brzina, pa samim tim i manju krajnju brzinu jer im je ubrzanje bitnije nego krajnja brzina..
              Alfa Romeo 147 1.9JTD

              Comment

              • CannoN
                CBC Senator XXL
                • 15.09.2007
                • 485
                • Beograd

                #8
                Ti nisi u pravu - promasio si poentu.

                Ne radi se ovde o menjacu nego o motoru.
                Ne bavimo se time koliko ce km/h auto ici kada je motor u crvenom polju vec se postavilo pitanje koliko mu to steti.

                ---

                Moj TU3S se rado vrti visoko i to mu prija. Na auto putu, petom, ulazi u crveno bez problema mada nikada nisam odrzavao tu brzinu jer je puno za 205 tako da ne znam kako bi motor reagovao - znam da odlicno podnosi uobicajenu brzinu na auto-putu: 160kmh na nesto vise od 5500rpm.
                U gradu 1 ili 2 cesto zadju na kratko u crveno, preko 7000rpm, i tako vise od 200 000km ako je verovati satu - motor ne pokazuje znake zamora.

                Comment

                • Car
                  CBC Senator XXL
                  • 07.07.2005
                  • 900
                  • Beograd

                  #9
                  Ja nikad ne vozim iznad 160 km/h, tj. 2800-2900 obrtaja. Ne uliva mi dizel poverenje za dalje.
                  Preko toga je vec prebrzo za moj ukus, a i optimalno je sto se tice buke u kabini...

                  Comment

                  • TETAK
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3034
                    • Čačak, Srbija

                    #10
                    Auto sa dizel motorom može da se jako lepo i agresivno vozi, a da mu opet ništa ne fali, samo ako se obrati pažnja na broj obrtaja motora.Naravno najbolje je voziti ga u području najvećeg obrtnog momenta što i nije teško obzirom da je kod dizela ovo polje prilično široko!Vrteti dizel preko obrtaja na kojima postiže najveću snagu takodje nema smisla, pošto u tom slučaju snaga motora naglo pada.Znači pratite obrtomer i koristite veliki obrtni moment dizel motora, a benzindžije mogu samo da vam se nadišu dima iz izduva!
                    Dizel mašine i na trkačkim stazama sve češće pokazuju šta umeju!
                    Nedostaje još samo F-1 na dizel!
                    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                    Comment

                    • M@rio
                      CBC Veteran
                      • 13.07.2007
                      • 166
                      • Čačak-Beograd(studiram)

                      #11
                      Brick je u pravu.Sve zavisi od konstrukcije motora.
                      P.S.Tetak zaboravio si da stavis turbinu na benzinca. =]
                      If you have no lag, you have no turbo.You also have no huge torque increase to look forward to.

                      Comment

                      • TETAK
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 3034
                        • Čačak, Srbija

                        #12
                        He,he,he......seti se samo kako je išao onaj SAAB pre neki dan!?
                        Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                        Comment

                        • M@rio
                          CBC Veteran
                          • 13.07.2007
                          • 166
                          • Čačak-Beograd(studiram)

                          #13
                          Odlicno, samo SAAB pravi mnogo bolje benzinske turbo motore.To mogu da potvrde clanovi foruma koji ga imaju.
                          If you have no lag, you have no turbo.You also have no huge torque increase to look forward to.

                          Comment

                          • shone190
                            CBC Senator XXL
                            • 10.12.2004
                            • 1877
                            • Beograd
                            • Dodge Charger 8.1l

                            #14
                            Originally posted by TETAK
                            ...a benzindžije mogu samo da vam se nadišu dima iz izduva!
                            Dobar vic, nema sta Ja se slomih da nadjem nekog dizeldziju i da mu se nadisem dima iz izduva ali mi nesto ne ide

                            Comment

                            • bojan
                              CBC Senator
                              • 29.08.2005
                              • 232
                              • novi beograd

                              #15
                              Stani iza mene u jednosmernoj ulici pa ces da se nadises kolko volis

                              Inace vezano za temu i ja svog ne teram mnogo od obrtaja u kome ima najbolji obrtni moment, jednom sam probao preko obrtaja u kojima ima najvecu snagu milsim doa je 4000 i posle toga samo pada snaga kao da sam pustio gas...ne treba to forsirati za to postoje benzinci...

                              Comment

                              Working...
                              X