PEUGEOT - iskustva, saveti, informacije...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT - iskustva, saveti, informacije...

    PEUGEOT - iskustva, saveti, informacije...

    Ovde možete pisati o vašim iskustvima sa majstorima (crnu i belu listu), o prodavnicama delova, otpadima, anketa tipa koje ulje koristite i kako se pokazalo, iskustva iz vožnje Peugeot modela, itd....
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Peugeot 205 GTI

    Što se tiče serijskog sportskog auta, od svih navedenih nema boljega, tj. sportskijega od 205 GTI. Taj auto je lagan, jak i neposredan. Njegov "limuzinski" motor od 130 KS reaguje na gas kao nijedan motor te klase i ujedno mu daje 145 KS po toni. Okretni moment i snaga tog "limuzinskog" motora tako su raspoređeni da je auto apsolutno upotrebljiv od 1000 - 5500 obrtaja, a elastičnost mu je takva kao da je celi auto vezan za ogromnu gumilastiku. Kad pomisliš dodati gas, auto već ubrzava, uvek i u svim brzinama. Performanse njegovog motora nisu dinamit-eksplozivne, ali su uvek prisutne. Taj motor jednostavno uvek ima dovoljno upotrebljive snage. Nedostatak eksplozivnosti motora nadokanađuje EKSTREMNI setup šasije.
    Ljudi često ne doživljavaju 205GTI kao auto koji dobro leži upravo iz razloga što nema ekstremni grip, nego je sklon proklizavanju, nešto kao veliki go-kart. Oves je tvrd ali još dovoljno udoban. Volan bez serva je težak i neposredan, oko centra vrlo brz, za neiskusne vozače i prebrz.
    Korigovanje linije ulaska u krivinu osim volanom postiže se gasom, i tu je auto nenadmašan, ali ujedno i vrlo, vrlo opasan. Nervozni zadnji kraj je blagodat za onoga koji to zna koristiti a noćna mora za sve ostale. Jedan krivi potez i pirueta na putu je neminovnost. Beskompromisni handling u kombinaciji sa "mirnim", moćnim motorom i malom masom auta prava su blagodat za istraživanje mogućnosti auta, puta i vozača. Spremnost, energija i lakoća sa kojom 205 GTI "sarađuje" čudesni su. Upravo je u tome čarolija 205-ice.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Peugeot 206 S16

      Vozio sam potpuno serijski auto, kao i vrhunski složen primerak, na otvorenom putu i u gradu. U poređenju sa 205-icom, serijski 206 S16 gubi u svakom pogledu, osim što mu plastika u unutrašnjosti toliko ne škripi. Volan je umrtvljen, motor je umrtvljen i ne vuče iz niskih obrtaja i jedina pozitivna stvar je vrhunski izgled. 206 S16 je "ispeglan" 205 GTI, zadnji kraj mu je kao kod svih Peugeota sklon proklizavanju ali puno manje nego na 205-ici. Umereni setup šasije više odgovara prosečnom vozaču, ali feedback zbog toga nije ni blizu kao na 205 GTI. Ipak, auto je udobniji, tiši, i u špicu brži. I to je sve.

      Peugeot 206 S16 - modifikovani

      Auto o kojem se radi kao nov je doživio prerade od minimum 5.000 € i to na ogibljenju, kočnicama, točkovima, izduvu i motoru. Rezultat je auto koji stvarno "drži" kao da je zalepljen, ima značajno bolji feedback i daleko bolje ubrzava od serijskog. Čak se pokazuju naznake eksplozivnosti. Međutim pretvrd je, prenizak za ivičnjake a još uvek nije toliko "taktilan" kao 205 GTI. U tom smislu, 206 S16 mi je veliko razočaranje. Ima u njemu nešto od one čarolije 205-ice, ali to više nije to. Videćemo kakav će biti 206 RC.

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        PEUGEOT 306 S16

        Peugeot 306 S16

        Komentar se odnosi na model sa 5 brzina i 150 KS, dakle ne na kasniji model 306 GTI sa 167 KS i 6 brzina.

        Peugeot 306 S16 je ozbiljan, brz auto za otvoren put. Serijsko ogibljenje je doterano do te mere, da mi se čini da još dugo neće biti nadmašen ni od koga, pa čak ni od Peugeota. Setup šasije sa McPhersonom napred i polukrutom osovinom sa torzionkama pozadi najbolji je ikad napravljen u Peugeotu. Auto nije pretvrd, udoban je i u krivini se ne naginje. Širi je i niži od konkurencije. Geometrija prednjeg ogibljenja u kombinaciji sa pasivnim upravljanjem zadnje osovine ključ su gotovo savršenog handlinga. Auto je doslovno "zalepljen" za put i ne može se uporediti niti sa jednim serijskim autom na prednji pogon. Karakteristike Peugeota da na oduzimanje gasa reaguje izbacivanjem zadnjeg kraja su zadržane, ali savršeno balansirane, a ne "umrtvljene" kao na 206 S16. Peugeot 306 S16 je zapravo "odrasli" 205 GTI, doteran i bolji u svakom pogledu osim u reakciji na gas i upotrebljivosti motora. Ispod 4000 obrtaja auto je mrtav, i to je činjenica, premda ima promenjivi usis i još par drugih dobrih trikova. Do 4000 auto je za ženu, a posle 4000 za tebe. Jednostavnost i učinak atmosferskog 8-ventilskog 1.9 motora nažalost nedostižna je. Zbog veće težine i nepovoljne karakteristike obrtnog momenta 2.0 16V motora, auto na manjim brzinama nije toliko startan i okretan kao 205 GTI. Ipak, na otvorenom putu, pri brzinama od 100-150 km/h 306 S16 je car. Stabilan, brz, sa dobrim međuubrzanjima u 3. i 4. brzini i odličnim kočnicama. Da ne govorim o pravoj heavy-metal simfoniji iz auspuha iznad 5000 obrtaja!

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          Peugeot 205, 206, 306 zaključak

          Da rezimiram:
          Po mom iskustvu, filozofija Peugeota je ta da se ponudi balansirani paket performansi za najveći užitak u vožnji i tu je Peugeot vrlo jak. Svi auti o kojima je reč su brzi, "živi" i imaju neku sofisticiranu osobnost. Iako nijedan od njih nije vodeći po "papirnatim" performansama. Peugeoti su u pravim rukama vrlo moćan alat. Sportski auto nije samo ubrzanje 0-100 km/h, nego i masa drugih stvari. Ko je vozio GTI Peugeote, dobro zna o čemu se radi. Ko nije, može mu samo biti žao.

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            Poredjenje Peugeot 306GTI, Peugeot 206 1.9 GTI & Renault

            Poredjenje Peugeot 306GTI, Peugeot 206 1.9 GTI & Renault 5GT Turbo

            Poredjenje Peugeot 306GTI, Peugeot 206 1.9 GTI & Renault 5GT Turbo je pespredmetno i neobjektivno. To su sasvim različiti auti, pripadaju različitim segmentima i namenjeni su potpuno drugoj publici. Usput, razmak u tehnologiji i dizajnu komponenti veći je od deset godina. A to je puno.

            Prešao sam dosta kilometara sa tri različita Renaulta 5GT Turbo: serijskim, lagano tuniranim i sa jednom radikalnom preradom. I sećanja su još uvek sveža.
            Uopšte ne želim upoređivati R5 sa 306 jer mislim da poredjenje nije adekvatno, ali mogu sa 205. Kojeg sam detaljno opisao u prijašnjim postovima, sad ću samo dopuniti. Tu i tamo ubaciću koji komentar vezan uz 306.
            Dakle, ovako to ide:

            Renault 5GT Turbo

            Renault 5GT Turbo je bez sumnje jedan zanimljiv autić sa puno potencijala. Prednosti su mu mala masa, okretnost, lagan i jak turbo motor i setup šasije sa naglaskom na grip. Modifikacije nisu skupe, a daju dobre rezultate. Dakle, auto je idealan za puno gušta sa relativno malo ulaganja.
            Nedostaci R5GTT proizlaze iz njegovog pakovanja, tj. iz paketa dobrih strana koje sam već naveo. Lagan je, tvrd i serijski ima male točkove od 13". Posledica je neudobnost i još gore, da se na neravninama ne da voziti. Auto čak i na ravnom skače i otima se, pogotovo pod punim gasom, a to ne samo da nije ugodno nego je i opasno.
            1.4 turbo motor je zanimljiv, ali u serijskom trimu ništa posebno. Odziv na gas je loš kao i kod svakog turba, i u tom smislu R5GT je mrtav dok turbo ne počne puniti. Izrazita prednost malog turbo motora je da je lagan i dobro podnosi višestepeno friziranje. Delovi nisu preskupi, a zahvati su relativno jednostavni, tako da svako željan performansi kad-tad napravi koju modifikaciju.

            Peugeot 205 GTI 1.9

            Serijski 205GTI je savremeniji i puno bolje zaokružen paket od R5GTT. Motor je jak, sa povoljnom karakteristikom obrtnog momenta. Snažniji je i upotrebljiv u celom rasponu, za razliku od serijskog R5GTT. Obrtni moment je podjednak. Odnos snaga/masa je isti: 120KS/825kg prema 130KS/880kg daje 145KS/toni u svakom slučaju. Verujem da to nije slučajno, a rezultat su podjednake performanse na papiru: ubrzanje 0-100 je 8,0 / 7,8s max. brzina 204/202 km/h (R5GTT/205GTI).

            Sad dolaze na red detalji.
            Najveća razlika između ova dva auta, osim motora je setup šasije. Renault daje izraziti grip i tvrdoću, a Peugeot agresivni setup primereniji pisti nego putu. 205GTI ujedno je nešto mekši, što ga čini udobnijim u vožnji. I on poskakuje na neravninama, ali znatno manje nego R5GTT. Delom je to zbog veće težine, ali ponajviše zbog većih 15" točkova.
            Pazite, 205GTI 1.9 predstavljen je 1987, a konkurentski VW Golf GTI16V bio je veći i jači auto a imao samo 14" točkove. To je dovoljna ilustracija koliko je dizajn podvozja i celog koncepta 205GTI bio hrabar i napredan.

            Peugeot 205GTI 1.9 vs. Renault 5 GT Turbo

            Malo i direktnog poredjenja.
            Na jednoj strani imamo veliki 1.9 motor, beskonačno elastičan, sa velikim obrtnim momentom, genijalnim odzivom na gas i savršenim "busy" zvukom. Hod pedale gasa je kratak, a sama papučica kao da je spojena sa mozgom vozača. Vozio sam razne aute, ali ni jedan se ne može usporediti sa ovim. Nekima je ova karakteristika ekstremna, u svakom slučaju traži dosta navikavanja i definitivno hladnu glavu i apsolutnu koncentraciju kod brze vožnje.

            Na drugoj strani je jednostavni 1.4 sa turbom, spretna kombinacija koja dobro funkcioniše. Odaziv na gas je nula, sve dok ne zasvira turbo, a onda nastupa gušt zbog kojeg svi vole R5GTT. Turbo šus u leđa je izrazit upravo zbog turbo-rupe u početku, a tuningom motora razlika izmedju hoće-neće još je ekstremnija! Lično više volim trenutni odaziv na gas i kontinuirane performanse, po mogućnosti već od lera, ali to je stvar ukusa.

            Upravljivost i osećaj u vožnji takođe je značajno drugačiji.
            205GTI po mom mišljenju ima puno finiji setup šasije i daje bolji feedback, pogotovo kroz volan. Taj auto je kao savršeni hirurški instrument, precizan ali nemilosrdan. Ne poznajem nikog, uključujući i sebe ovde, ko se nije bar jednom sa njim okrenuo na putu. Handling je beskompromisan i ne oprašta greške, što je po meni glavni štos auta, a ujedno i razlog zašto je doživljaj za volanom 205GTI izuzetan i neposredan.
            Svako "umirivanje" auta oduzima deo te neposrednosti. Tako je i sa R5GTT, on je još uvek lep autić za voziti, ali mnogi detalji iskustva sa 205GTI mu nedostaju. Po mom mišljenju, ukupni utisak serijskog 205GTI puno je zaokruženiji od R5GTT. Ujedno je enterijer savremeniji, bolje napravljen i luksuzniji (koža, šiber) i vozačka pozicija nekako manje čudna nego u R5 (nisko sedište, a volan visoko podignut i nagnut pod čudnim uglom). Što se spoljašnjeg izgleda tiče, to je već stvar ukusa.

            Što se modifikacija tiče, na 205GTI zapravo se i nema šta napraviti. Serijsku izduvnu granu ostavljaju gotovo svi tuneri, tako da ostaje samo zamena izduvnog sistema i eventualna ugradnja protočnog filtera. Sve ostalo je vrlo dobro ukomponovano i zapravo se nema šta dirati, jer snaga 205GTI je u balansu svih komponenti, a ne u nekoj izrazitoj osobini. Skeptičan sam čak i prema spuštanju auta.

            R5GT Turbo je naravno druga priča, od jednostavnog podizanja pritiska punjenja pa do svega ostaloga, zahvati su relativno jednostavni i nisu preskupi. Za početak, uz povećanje snage idu spuštanje i 15" točkovi. Navijeni R5GT Turbo stvarno ima impresivan šus i odlična ubrzanja, gde je stvarno nenadmašan i neuporediv ni sa jednim autom u klasi. Nažalost, uz povećanje snage i spuštanje auta dobija se u "paketu" problem sa prenosom snage na put, još izrazitije poskakivanje na putu i auto postaje naporan da ne kažem nemoguć za vožnju. Sva moja iskustva sa friziranim R5GTT svode se na odličan turbo-boost i impresivna ubrzanja, ali i dalje ogromna turbo-rupa + "hrvanje" sa autom u krivinama. Jednostavno, kad god dodaješ gas u krivini, prednji točkovi proklizavaju i auto produži ravno. Što je oštriji zavoj, ova karakteristika je izraženija i tu nažalost nema leka.

            Kad sve ovo uporedim sa 306 S16, mogu samo reći da je setup šasije takav da se nijedan od ovih problema ne javlja - nema poskakivanja, nema plivanja, nema proklizavanja. Auto je veći, teži i stabilniji, jednom rečju kad brzo vozim 306-icu osećam se sigurnije nego u 205GTI i R5GTT zajedno. A to mi je jednako važno kao i performanse. Moram priznati da mi nedostaje odziv na gas, okretnost i neposrednost 205-ice, ali to je cena koja se plaća za veći, noviji i po svemu ostalome bolji auto. Sa druge strane, 306 S16 bio bi još bolji i još brži da ima oko 200 KS, ali to je već drugi par rukava...

            Comment

            • gordi014
              Moderator
              • 02.10.2004
              • 1049
              • Valjevo, Srbija
              • PEUGEOT 206 XS 1.6

              #7
              Ovo je tema kao što sam napisao u naslovu za iskustva, savete, info...itd. Znači ne moraju biti uvek vaša iskustva... na tudjim greškama se uči ali i na svojim ako ste baš te "sreće" Znači ovo što sam pisao je iz iskustava drugih ljudi i različitih izvora informacija, ali je objedinjeno tako da to imamo na jednom mestu u okviru jedne teme...

              @BokiSport:

              p.s. Napiši koju reč o tim motorima 1.9 D i 1.9 TD

              Comment

              • boki01
                CBC Veteran
                • 27.10.2005
                • 100
                • Jugoslavia

                #8
                Pa sve je to lepo sto si napisao. I ja sam veliki ljubitelj Peugeota, ali su vozila koja ja volim u potpunoj suprotnosti sa onim koje si ti opisao Naime, ja kod Peugeota i uopste kod Francuza na prvo mesto stavljam njihovu ekonomicnost i udobnost. Sportske performanse su mi daleko u drugom planu, sto ne znaci da nevolim da ponekad stisnem gas

                Ja sam do sada imao samo dve 106-ice i to jednu crvenu metalik sa troja vrata i opremom green i jednu tamno-zelenu metalik sa pet vrata, alu felnicama i opremom colorline (unutrasnjost, sedista i tapaciri su bili u tonovima zelene boje). Oba su mi ostala u lepim uspomenama i rado bi ih opet kupio, ako bi iskocilo nesto povoljno.

                Peugeot 106 Diesel sa 1527 ccm motorom je super ekonomican auto. U mom slucaju, oba su mi u gradu trosila oko 6 litara, a na otvorenom putu oko 4 litra. Ipak, laganom tecnom voznjom, znao sam od moje Loznice do Beograda i nazad (sa 20-ak km gradske voznje po Beogradu) da napravim ovaj krug od 300 km sa samo 10 litara dizela. ludo ludo ekonomican auto, za ljude koji nemaju sportske krvi u venama
                Ljubitelj Francuza i dizela

                Comment

                • vartan
                  CBC Član
                  • 23.03.2008
                  • 22
                  • Novi Sad

                  #9
                  Jel ima neka priča o 405mi16

                  Comment

                  Working...
                  X