Radni vek katalizatora

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    #16
    Re: Fiat stilo

    Originally posted by neshaoct
    Originally posted by Semi
    Taj katalizator, posle 150000km, nema nikakvu funkciju, on je odavno odradio svoje,tako da je bez takvog katalizatora motoru mnogo "bolje"!
    Ovo je Semiju rekao Lord_021 [ koji cipuje sve zivo, jel' tako
    reaper-u ] na jednom od skupova kad su bas pricali o katalizatoru...
    Svi ostali koji su bili prisutni, su potvrdili, a bilo je jos ljudi sa turbo motorima...

    Jedini problem je taj sto to ne postoji kao redovan servis. Ako postoji, navedite gde ste videli da to fabrika propisuje.
    Vise verujem proizvodjacima automobila nego nekim likovima s foruma, koji preko laptopa uz dva klika snime drugi softver.

    Traje koliko traje, nekome pola miliona kilometara, nekome 80 000 km (kao npr. 206-ici na njegovom bmw-u - ima tema)
    Na osnovu cega ste to izracunali? Zasto nije 95 000 km?

    Comment

    • shonsy
      CBC Senator XXL
      • 11.05.2007
      • 1391
      • London/Beograd
      • Honda CBR 125R

      #17
      Ne postoji podatak na kojoj tacno kilometrazi riknjava katalizator! Ovde se ne vodi rasprava o datumu tj. vremenu, vec o tome da se on kad tad pokvari i da ga treba ili zameniti ili izbaciti. Posto su katalizatori skupi, a uticu malo i na zagusenje izduvnih gasova, onda se svi opredele za drugu varijantu. Postignu da im motor lakse "dise", ustede novac i rese se problema (pokvarenog cata). A to sta proizvodjaci automobila pricaju i pisu.... stvarno ne znam kako mozes da se vodis tim podacima i instrukcijama kad zivimu u Srbiji?! Putevi, kvalitet goriva, kvalitet delova, majstori prevaranti, mentalitet ljudi... po fabrici se redovan servis radi na 15-20 k km. Kod nas preporucuju na 5 ako je sportska masina u pitanju. Jel to mislis onako bezveze ljudi resili da bacaju pare na ulje i filtere?! Tako da, mani se ti fabrickih instrukcija, a okreni se rezultatima koje praksa pokazuje. Kao i ti "likovi sa foruma" koji pricaju iz sopstvenog iskustva, a kojima ti neverujes.

      Comment

      • Bane R
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2006
        • 1769
        • Beograd

        #18
        Originally posted by shonsy
        Postignu da im motor lakse "dise", ustede novac i rese se problema (pokvarenog cata).
        Imaš neki dokaz da motor bolje diše? Pa bilo je dosta tema gde se piše kako izbacivanje katalizatora može da bude štetno.

        Originally posted by shonsy
        po fabrici se redovan servis radi na 15-20 k km. Kod nas preporucuju na 5 ako je sportska masina u pitanju. Jel to mislis onako bezveze ljudi resili da bacaju pare na ulje i filtere?!
        Imaš taođe temu kako izgleda VW motor kome se primenjivala ta teorija (20k km). Kakvih crnih 15-20 hiljada za zamenu ulja. Na to mogu da padaju samo kupci Logana. Lako je nekome da kaže da se menja ulje na tolko mnogo km kad ti da garanciju 2 godine samo. Onaj ko ti je rekao 5000 za sportski auto, dobro ti je rekao. Ne mora, ali biće mu lepo ako ranije promeniš ulje. Takođe, opšte je poznato da se daju jedni intervali i da se ti isti intervali prepolovljuju ukoliko se auto vozi po gradu, pod opterećenjem, ako su vremenski uslovi teški i slično.

        Originally posted by shonsy
        Tako da, mani se ti fabrickih instrukcija, a okreni se rezultatima koje praksa pokazuje. Kao i ti "likovi sa foruma" koji pricaju iz sopstvenog iskustva, a kojima ti neverujes.
        Zašto da se mane fabričkih instrukcija? Zašto ti "znalci" koji pričaju kako auto "bolje diše" ne odu na dyno pa lepo dokažu svoju teoriju. Ne može auto da bolje diše a da ostane na istome... ne može auto bolje da diše a da na dynu sve ostane isto.

        Comment

        • Kanarinac
          CBC Senator XXL
          • 08.10.2004
          • 2870
          • BG,Weedikovac

          #19
          Pa da je kat nov ne bi bilo problema.Ne znam jel neko od vas video kat od auta koji je preshao 150000km i nov kat.Na ovom prvom se ne vidi nishta znachi direktno svetlo ali nema zachepljen skroz.Nov naravno sve lepo.Tako da sigurno je u tom sluchaju i cevka bolje reshenje od tog zapushenog.A da dobijash neshto extra vishe od fabrichkog ne dobijash,ali se bar vracash na fabrichku snagu.

          I love my

          Comment

          • shonsy
            CBC Senator XXL
            • 11.05.2007
            • 1391
            • London/Beograd
            • Honda CBR 125R

            #20
            Originally posted by Bane®
            Imaš neki dokaz da motor bolje diše? Pa bilo je dosta tema gde se piše kako izbacivanje katalizatora može da bude štetno.

            Imaš taođe temu kako izgleda VW motor kome se primenjivala ta teorija (20k km). Kakvih crnih 15-20 hiljada za zamenu ulja. Na to mogu da padaju samo kupci Logana. Lako je nekome da kaže da se menja ulje na tolko mnogo km kad ti da garanciju 2 godine samo. Onaj ko ti je rekao 5000 za sportski auto, dobro ti je rekao. Ne mora, ali biće mu lepo ako ranije promeniš ulje. Takođe, opšte je poznato da se daju jedni intervali i da se ti isti intervali prepolovljuju ukoliko se auto vozi po gradu, pod opterećenjem, ako su vremenski uslovi teški i slično.

            Zašto da se mane fabričkih instrukcija? Zašto ti "znalci" koji pričaju kako auto "bolje diše" ne odu na dyno pa lepo dokažu svoju teoriju. Ne može auto da bolje diše a da ostane na istome... ne može auto bolje da diše a da na dynu sve ostane isto.
            Evo ovako, za prvo pitanje imam li neki dokaz i za trece, a tice se dina... Ne znam koliko si upucen ali ja sam upravo to i uradio. Skinuo katalizator i otisao na merenje. Pokazao je 101ks na tocku. Kada dodas ~20% dobije se ~ 120ks. Fabricki vts (bar tako u saobracajnoj pise) ima 118ks. Dakle prema datim podacima protocnim izduvom sam dobio 3ks. Uzmimo u obzir da je auto presao 130 k km, da je star 7godina, da je samim tim trebao da bude oslabljen ili sto se kaze da mu nisu svi konji zivi... Tako da i ako dodamo 15% na snagu sa tocka, opet dobijamo priblizno fabricku snagu... sto je opet odlican rezultat nakon toliko prejenih km. Tako da bi to bio dokaz koji imam na papiru i u kompijuteru Boban centra, te svako moze da pristupi informacijama.
            A sto se tice redovnih servisa... nisi me razumeo... ja mu upravo i predlazem da zaboravi na fabricke instrukcije koje nalazu da se rade servisi na 15-20 k km jer zivimo tu gde zivimo! Ja sam ZA cesce servise, ja sam ZA menjanje na 5k km. A opet u drugom delu tvog posta dolazi do sukoba... prvo si ispricao ovu pricu, a onda si rekao tj. pitao zasto da se mane fabrickih instrukcija?! Pa upravo zbog toga sto fabrika ne zna za nase uslove i za sve to sto smo naveli!

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #21
              Originally posted by shonsy

              Evo ovako, za prvo pitanje imam li neki dokaz i za trece, a tice se dina... Ne znam koliko si upucen ali ja sam upravo to i uradio. Skinuo katalizator i otisao na merenje. Pokazao je 101ks na tocku. Kada dodas ~20% dobije se ~ 120ks. Fabricki vts (bar tako u saobracajnoj pise) ima 118ks. Dakle prema datim podacima protocnim izduvom sam dobio 3ks. Uzmimo u obzir da je auto presao 130 k km, da je star 7godina, da je samim tim trebao da bude oslabljen ili sto se kaze da mu nisu svi konji zivi... Tako da i ako dodamo 15% na snagu sa tocka, opet dobijamo priblizno fabricku snagu... sto je opet odlican rezultat nakon toliko prejenih km. Tako da bi to bio dokaz koji imam na papiru i u kompijuteru Boban centra, te svako moze da pristupi informacijama.
              Pa izvini i nije neki dokaz. Neću te pitam je l imaš papir sa dyna pre nego što si skinuo katalizator, jer znam da ga nemaš. Tvoj auto je mogao da izađe iz fabrike i sa 125ks. Opšte je poznato da ima, primera radi, GSIeva koji fabrički trebaju da imaju 150ks, a neki ima 130, a neki 160ks. Takođe, zna se pod kojim se vremenskim uslovima testira ta snaga prilikom razvoja motora. Ti ako si se merio na malo manjoj temperaturi, a malo većem pritisku (ok, ove dve stvari ne idu zajedno kada je klima stabilna, ali je poslednjih par meseci baš bila promenljiva i bilo dosta dana kada je temperatura mala, a pritisak veliki) mogao si da dobiješ nekoliko konja bez problema...

              Comment

              • shonsy
                CBC Senator XXL
                • 11.05.2007
                • 1391
                • London/Beograd
                • Honda CBR 125R

                #22
                Originally posted by Bane®
                Opšte je poznato da ima, primera radi, GSIeva koji fabrički trebaju da imaju 150ks, a neki ima 130, a neki 160ks. Takođe, zna se pod kojim se vremenskim uslovima testira ta snaga prilikom razvoja motora. Ti ako si se merio na malo manjoj temperaturi, a malo većem pritisku (ok, ove dve stvari ne idu zajedno kada je klima stabilna, ali je poslednjih par meseci baš bila promenljiva i bilo dosta dana kada je temperatura mala, a pritisak veliki) mogao si da dobiješ nekoliko konja bez problema...
                Pre bih ti rekao da su lupetali ljudi koji su ti to pricali, kako kod fabrickih gsijeva postoje razlika od cak 30ks! Ne znam kako mozes da poverujes u takve price, a ovamo si jako sumnjicav kad su "price" u pitanju... Ima raznih biip to svi znamo i ne treba svima verovati, ali ja pricam o ljudima koji govore iz licnog iskustva te su njihove reci maksimalno verodostojne! Uostalom da ne setamo vise po offu, zakljucak je da ako ti se pokvari katalizator, treba ga izbaciti! To je uradio @ fiat stilo i postupio je ispravno!
                p.s. ako si siguran u to sto pricas za odnos snage i vremenskih uslova, onda se selim u hladnije predele, pa da dobijem 10ak konja - to bi bio najjeftiniji moguci tuning!

                Comment

                • Bane R
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2006
                  • 1769
                  • Beograd

                  #23
                  Pa nema šta da budem siguran, to su egzaktne stvari. Manja temperatura uslovljava veću gustinu vazduha što znači da je u motoru više kiseonika. Isti je slučaj i sa vazdušnim pritiskom. Trebalo bi da znaš da vazdušni pritisak opada sa nadmorskom visinom, pa valjda si primetio da auto ide slabije kako se penješ na neku planinu. Normalan pritisak za 0 nadmorske visine je 1013 milibara. Za Beograd ne znam koliki je, ali je u par navrata tokom poslednjih mesec i po bilo i daleko preko 1020 (što je puno), a zadesilo se ta temperatura bude tek par stepeni. Bilo ko bi video kako auto ide mnogo bolje.

                  Uglavnom, da ne dužim. Auto će ići bolje na manjoj temperaturi i većem pritisku, nego na većoj temperaturi i manjem pritisku. Ovo nisam tripovao i nemam šta da budem ili ne budem siguran, to su zakoni fizike

                  Comment

                  • shonsy
                    CBC Senator XXL
                    • 11.05.2007
                    • 1391
                    • London/Beograd
                    • Honda CBR 125R

                    #24
                    hehehe vidi se da si bio dobar ucenik iz fizike! Ok je to, sve se to zna,a i potpuno je logicno te i sam mozes da dodjes do takvih zakljucaka! Mislim da je normalni vazd. pritisak Beograda 998 milibara. Nego, fora je u tome sto su sve to koliko toliko priblizni uslovi testiranja... Nisam pogodio bas taj dan kada je bila niska temperatura, a visok pritisak! To bi verovatno bilo osetno na dinu da testiramo isti auto u Africi pa onda u Sibiru! A ovako, neverujem da je toliko primetno! Aj odo da spavam, radim sutra, nemoj vise da me zagovaras!

                    Comment

                    • Car
                      CBC Senator XXL
                      • 07.07.2005
                      • 900
                      • Beograd

                      #25
                      Originally posted by shonsy
                      Ne postoji podatak na kojoj tacno kilometrazi riknjava katalizator! Ovde se ne vodi rasprava o datumu tj. vremenu, vec o tome da se on kad tad pokvari i da ga treba ili zameniti ili izbaciti.
                      Ne, rasprava je krenula onda kad je neko napisao da se katalizatori menjaju na 80 000 km, i da tako preporucuje proizvodjac.
                      Posle je ispalo da je to lupetanje nekoga s foruma, a ne proizvodjaca.

                      Comment

                      • Fiat stilo
                        CBC Senator
                        • 12.02.2008
                        • 205
                        • Beograd - Kumodraz

                        #26
                        Skidanjem katalizatora mi auto bolje dise i mnogo boljeide i oseca se prevelika razlika.a kad sam skinuo i video koliko gareza ima nisam mogao da verujem skroz su bili zapusteni........

                        Comment

                        • Semi
                          CBC Veteran
                          • 04.03.2008
                          • 192
                          • Smederevo

                          #27
                          cat

                          Originally posted by Car
                          Originally posted by shonsy
                          Ne postoji podatak na kojoj tacno kilometrazi riknjava katalizator! Ovde se ne vodi rasprava o datumu tj. vremenu, vec o tome da se on kad tad pokvari i da ga treba ili zameniti ili izbaciti.
                          Ne, rasprava je krenula onda kad je neko napisao da se katalizatori menjaju na 80 000 km, i da tako preporucuje proizvodjac.
                          Posle je ispalo da je to lupetanje nekoga s foruma, a ne proizvodjaca.
                          Fiat Stilo je jedan,Shonsy je drugi, ja sam treci, a verujem da postoji jos gomila ljudi - likova sa laptopovima koji lupetaju po ovom forumu svasta (tvoje reci), a koji ce ti reci isto ovo o katalizatorima! U proseku, radni vek katalizatora je 70000-80000km (iskustveni podaci). A ti si netolerantan,bezobrazan i drcan i sebi si u glavu ubacio jedno i mislis da je to samo tako(realno, mene bas briga, ja znam kako je kod mene), ali su tvoje izjave za ljude sa ovog foruma stvarno nekorektne i neprimerene! 'Ajde da vise ne offujemo,jer ovo ne vodi nikuda, vec da pisemo o temi, ato je ovaj Stilo!

                          Comment

                          • neshaoct
                            Banovan
                            • 18.08.2007
                            • 1754
                            • Beograd, Rakovica

                            #28
                            ...Semi, samo ga provozaj jednom u svom Stilu...pa ce se uveriti...


                            p.s. Kosarkas, jel' tvoj Stilo bio danas na parkingu FMP-a, oko 9 sati ujutro ?
                            Video sam neke nalepnice sa strane, pa nisam siguran da li je tvoj...

                            Comment

                            • Car
                              CBC Senator XXL
                              • 07.07.2005
                              • 900
                              • Beograd

                              #29
                              Re: cat

                              Originally posted by Semi
                              Fiat Stilo je jedan,Shonsy je drugi, ja sam treci, a verujem da postoji jos gomila ljudi - likova sa laptopovima koji lupetaju po ovom forumu svasta (tvoje reci), a koji ce ti reci isto ovo o katalizatorima!
                              Moje reci? Pa ja sam samo ponovio sta su drugi pisali.

                              I Darko je pitao gde to fiat preporucuje, pa je receno da to ne prepocuje fiat vec:

                              Originally posted by reaper_HGT
                              jako moguce da je lik lupio, a posebna tema je dobra ideja
                              ili

                              Originally posted by neshaoct
                              Ovo je Semiju rekao Lord_021 [ koji cipuje sve zivo, jel' tako
                              reaper-u
                              To je sto se tice toga da sam vredjao.


                              Sto se tice radnog veka, on je onda isti kod, primera radi, V8 automobila sa 5000 kubika, i kod malih benzinaca? Je l' isti radni vek i kad neko vozi penzionerski i vozi konstantno u visokim obrtajima?

                              Ne razumem se tehnicki u tematiku, ali prosto logicki zakljucujem da je nemoguce tvrditi da je radni vek tacno toliko i toliko km, kad to zavisi od dosta faktora. To ne tvrde ni sami proizvodjaci automobila. Ili ajde, daj neki podatak gde ce se videti da fiat preporucuje zamenu katalizatora na toj kilometrazi...

                              Comment

                              • V-Tec
                                CBC Senator XXL
                                • 30.06.2006
                                • 1615
                                • Beograd
                                • '89 Civic d16a6

                                #30
                                Evo ja mogu da potvrdim da Dacia za Logana 1.6 preporucuje menjanje katalizatora posle predjenih 100000km
                                tj. posle tog intervala bih trebala da se ukljuci neka zuta lampica na kontrolnoj tabli koja upozorava da vozilo ima povecanu emisiju stetnih gasova.-Sto automacki znaci da na zapadu ne bih mogao da registrujem auto bez novog katalizatora.
                                shuto-expressway.com

                                Comment

                                Working...
                                X