Radni vek katalizatora

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    I jos nesto - vezano za pricu o konjima. Koga briga dal imas 5 vise ili 5 manje konja ako nemas nameru da se trkas nego da uzivas u svom autu
    bas tako. zato sam i ispricao da motiv "hocu 2 KS vise i to ce biti sigurno ako skinem kat" ne pije bas vodu.

    i da je potpuno nebitno +3, -4KS ili sta vec.

    ako je kat crkao, zamenis ako postujes ekologiju i svoj novcanik (potrosnju goriva) pogotovu kod euro 3 ili 4 motora sa 2 lambde.

    ako ne zelis, izvadis kat i teraj dalje.

    kat je jedan obican deo na autu, trosi se tokom vremena zavisno od uslova upotrebe auta. ne vredi se opterecivati magijom dobijanja konjice po osnovu ima /nema kat.

    previse sitno da ima smisla.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      @miki, ko menja fabricke postavke taj obicno i zna sta radi.
      a tada i odabere pravo resenje za komplet izduv, pa i kat uklopi u proracun.
      ja sam pricao o stock varijanti koja je optimizovana od fabrike i sve sto se ocekuje od vlasnika je da odrzi auto sto blize tom stanju.

      svaki izduv iz fabrike se moze poboljsati, pogotovu za neki specificni radni rezim, i mislim da to ne bi trebalo da bude sporno ili slicno.

      ali uz izduv ide i ostatak prepravki, ceo komplet kao celina daje novi rezultat.

      stoji to sto kazes oko perfomansi sa toplijim gasovima, ali tada i potrosnja raste tu tu se gubi. (na efikasnosti sagorevanja).

      nekome je najvazniji maximum motora, nekome potrosnja, fabrika nudi kompromis, balans..obicno sa uspehom.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Fiat stilo
        CBC Senator
        • 12.02.2008
        • 205
        • Beograd - Kumodraz

        #48
        Originally posted by neshaoct
        ...Semi, samo ga provozaj jednom u svom Stilu...pa ce se uveriti...


        p.s. Kosarkas, jel' tvoj Stilo bio danas na parkingu FMP-a, oko 9 sati ujutro ?
        Video sam neke nalepnice sa strane, pa nisam siguran da li je tvoj...
        Jeste svako jutro je tamo 0d 8do10tamo treniram.....

        Comment

        • shonsy
          CBC Senator XXL
          • 11.05.2007
          • 1391
          • London/Beograd
          • Honda CBR 125R

          #49
          Brick - na sva tvoja pitanja imam odgovor, recicu ti sve kad se budemo videli, nemam snage da ti pisem... Nisi upravu i objasnicu ti, budi siguran, evo na skupu za vikend ako ides, pridji da se upoznamo i da ti ispricam moje vidjenje stvari. pozz

          Comment

          • reaper_HGT
            CBC Senator XXL
            • 05.09.2007
            • 888
            • Beograd

            #50
            kosharkash dobro nisi napisao i gde drzish kljucheve, ipak je ovo javni forum ne znam koliko je pametno da pishesh kad i gde ti stoji auto

            Comment

            • V-Tec
              CBC Senator XXL
              • 30.06.2006
              • 1615
              • Beograd
              • '89 Civic d16a6

              #51
              Originally posted by sw.brick
              dakle, ako fabrika kaze da se filter vazduha menja na 60.000km (sto je uobicajena danasnja norma) onda menjanje istoga na 5.000, ili 10.000 ili 15.000km je bacanje para.
              Kakvih crnih 60 000km? Brick, da li si ti video filter vazduha posle predjenih 15000km?
              Onaj "papir" bude crn kao ugalj i samo sto se ne raspadne.Pa do 60 000km bih ga u****o motor koliko bih se raspao.
              shuto-expressway.com

              Comment

              • fantastik
                CBC Senator XXL
                • 28.07.2005
                • 417
                • Novi Sad

                #52
                bas tako a kod dizela na 10000km bude takav tako da ovaj brick nema pojma

                Comment

                • fantastik
                  CBC Senator XXL
                  • 28.07.2005
                  • 417
                  • Novi Sad

                  #53
                  Originally posted by sw.brick
                  I jos nesto - vezano za pricu o konjima. Koga briga dal imas 5 vise ili 5 manje konja ako nemas nameru da se trkas nego da uzivas u svom autu
                  bas tako. zato sam i ispricao da motiv "hocu 2 KS vise i to ce biti sigurno ako skinem kat" ne pije bas vodu.

                  i da je potpuno nebitno +3, -4KS ili sta vec.

                  ako je kat crkao, zamenis ako postujes ekologiju i svoj novcanik (potrosnju goriva) pogotovu kod euro 3 ili 4 motora sa 2 lambde.

                  ako ne zelis, izvadis kat i teraj dalje.

                  kat je jedan obican deo na autu, trosi se tokom vremena zavisno od uslova upotrebe auta. ne vredi se opterecivati magijom dobijanja konjice po osnovu ima /nema kat.

                  previse sitno da ima smisla.
                  Ljudi pogrsno ste shvatili poentu nisam ja kat izvadio na mom bmw-u zbog viska konjica nego zato sto njegovim zacepljenjem strada protokomer (350e) ili turbina (1500e), zamena kat kosta 750e, pa vi sad vidite da li rizikovati pa drzati katalizator ili ga izvaditi pa biti miran.

                  Comment

                  • CannoN
                    CBC Senator XXL
                    • 15.09.2007
                    • 485
                    • Beograd

                    #54
                    brick

                    izbacivanjem kata menja se taj proces. pre svega ubrzava se protok gasova a to znaci i ubrzava se protok toploh gasova van motora sto automatski znaci da se manje toplote iskoristi, i time motor moze da ima samo i jedino manje KS u odnosu na fabricko stanje.

                    Za sta se iskoristi toplota u izduvu?
                    Kada odgovoris tacno na ovo pitanje videces koliko ti je ova gore postavka nebulozna.

                    ako nista drugo skidanjem kata se povecava potrosnja goriva za isti izvrseni rad motora pa niti finansijski (o ekologiji necu) nema rezona na duzi vremenski interval upotrebe auta.

                    Na osnovu cega ovo tvrdis?
                    Ti jedva cekas da dohvatis nekoga ko samo tvrdi bez dokaza a upadas u istu zamku. Ako gresim daj mi referencu sa preciznim eksperimentalnim podacima.

                    Comment

                    • V-Tec
                      CBC Senator XXL
                      • 30.06.2006
                      • 1615
                      • Beograd
                      • '89 Civic d16a6

                      #55
                      Originally posted by fantastik
                      a sve ce ti biti jasno kad skines filter vazduha koji je vozen na nase gorivo.
                      Kakve veze ima filter vazduha sa gorivom???

                      I kako moze protokomer da strada zbog loseg katalizatora???
                      shuto-expressway.com

                      Comment

                      • fantastik
                        CBC Senator XXL
                        • 28.07.2005
                        • 417
                        • Novi Sad

                        #56
                        evo kako, prostudiraj malo ove dve slike i sve ce ti biti jasno:

                        malo da ti pojasnim, pocetak katalizatora kaci se na turbinu, e sad zamisli da je katalizator zapusen pa prati sta sve strada, isto to ti je i ako je zagusen filter vazduha.


                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #57
                          A kakve veze ima protokomer?

                          Comment

                          • fantastik
                            CBC Senator XXL
                            • 28.07.2005
                            • 417
                            • Novi Sad

                            #58
                            gore pod oznakom 1 na prvoj slici je protokomer, ima veze ako ti je zapusen katalizator on strada prvi.

                            Comment

                            • PINHEAD
                              CBC Senator XXL
                              • 30.03.2005
                              • 373
                              • BG, Vidikovac

                              #59
                              Ok, mislim da bi ovde trebali da razdvojimo odredjene stvari tj konstrukcije&resenja odredjenih sistema na odredjenim tipovima motora.
                              U startu recimo atmosferce i motore sa nadpunjenjem.

                              Konkretno, kod mene na autu ne postoji protokomer nego MAP (manifold air pressure) , TP (throttle position) senzor i senzori za temperaturu odredjenih delova sistema. Katalizator se nalazi ( nalazio ) posle izduvne grane. Prva lambda je na pocetku izduvne grane, druga na kraju katalizatora koliko se secam. Smesa mi moze biti bogata ili siromasna u zavisnosti od funkcionisanja odredjenih delova sistema tj senzora, shodno tome auto moze ici bolje ili gore. Posledica po delove motora moze biti ali ne manifestuju se odjednom, odnosno potreban je odredjeni, duzi interval rada da bi se manifestovale ( ne znam tacno koje su i sta moze da strada - karike itd. nisam toliko proucio samu unutrasnjost motora )

                              U svakom slucaju povoljnija mi je situacija za zahebanciju sa katalizatorom i ostalim delovima usisno / izduvnog sistema jer je tolerancija veca tj nemam kriticne delove sistema koji bi stradali, zar ne?
                              EI9, EJ9, EK9......

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                Kakvih crnih 60 000km
                                pa toliko je neki prosek intervala zamene danas, od 40.000 do 80.000km kako koja fabrika.

                                VW recimo navodi (znam za Polo, verovatno i za druge) interval od 60.000km zamene.

                                nekada davno pre 20 i 30 godina interval zamene je bio 15.000 do 30.000km za filter vazduha, kada su bili karburatori i oni mali okrugli filteri.

                                da, svakako da sam video filtere vazduha sa vise od 15.000km.
                                video i sa 25.000+ km voznje kod nas, i sasvim ok, jedva tek primetno uprljani povrsinski.

                                i na 40.000km nisam vidjao kako ti opisujes crn kao ugalj, toliko zaprljan filter.
                                takvo je moje iskustvo.

                                inace, automobili iz uvoza koji dolaze ovamo sa zapada bas imaju uglavnom taj interval zamene, od fabrike preporuceni najcesce.

                                gotovo niko ne menja filtere na 5.000 ili 15.000km.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X