upotrebni vek filtera vazduha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    upotrebni vek filtera vazduha

    v-tec je napisao

    A papir(filter) je dobio tamnu braon boju a bio je zuckast.Hoces da kazes da bi taj filter dobro preciscavao vazduh jos jedno 50000km
    ne kazem da taj filter, tvoj komad ima jos jedno 50.000km.

    kazem da prosecni interval zamene danasnjih konstrukcija automobila u prosecnoj upotrebi imaju drugacije vrednosti od onih pre 30 ili 50 godina a shodno prema preporukama samih fabrika kojih se i treba pridrzavati.

    svuda se ti fabricki intervali uglavnom postuju i ne vidim niti jedan razlog da kod nas bude drugacije s obzirom da su isti automobili, isti filteri i isti nacin upotrebe. isti ili veoma slican u svemu.

    koliko je fabrika preporucila km za tvoj auto. 11.000 km, vise, manje ??

    ja sam koristio filter za vazduh 26.000km i izvadio radi kontrole.
    otresao od povrsinske prasine, pregledao i jedva je 1/2 filtera po dubini bila zaprljana.

    vlaznom maramicom pokupio pesak, lisce i slicno sa dna kucista, vratio filter na mesto.
    rezervni filter drzim u gepeku inace gotovo uvek.

    fabricka preporuka je 48.000km interval zamene, i jos mi se nije desilo da se filter zaprljao toliko da je potrebna zamena bitno ranije.
    najprljaviji filter je potrajao oko 35.000km.

    sam auto preko svoje dijagnostike prijavi problematicni filter, tj prijavi gresku u smesi kao poseban kod- upali lampicu po potrebi.
    jos mi se nije dogodilo da filter bude toliko zaprljan da se taj alarm aktivira.

    ja filter menjam obicno kada radim periodicnu kontrolu auta odnosno dvogodisnji kontrolni pregled- servis.
    to je obicno izmedju 35-40.000 km za dve godine voznje.

    tada menjam filter vazduha, svecice, antifriz i metlice brisaca.

    filter ulja menjam sa uljem, i to je poseban ritam.

    filter goriva se menja po fabrickom intervalu na 100.000km a kako ja ne vozim samo na benzin, to je pomereno na 160.000km kada i inace nailazi redovni veliki servis (zamena zupcastog kaisa, kontrola zatezaca, kontrola zazora ventila, ciscenje EGR, opsti pregled vozila).

    uz moj ritam voznje, to bi trebalo da se dogadja svake 8.me godine.

    otvarao sam filter ulja, radi pregleda papirnog uloska.
    isto tako otvarao sam i filter goriva posle nepoznatog vremena koriscenja a sigurno sa vise od 120.000km, isto radi pregleda.
    nista posebno zaprljan.

    ja uglavnom verujem fabrickim preporukama, do sada moje iskustvo je jako pozitivno da su te preporuke uglavnom validne sa stvarnim ritmom habanja.


    e sad, ako znam da sam koristio auto pod posebnim opterecenjem ili da se nesto neplanirano i van norme dogodilo onda odmah menjam sta god se po pregledu pokaze da je potrebno bez gledanja u kilometrazu.

    ne kazem da svaki auto ima tako duge intervale niti da je to univerzalno.

    samo kazem da fabricka preporuka odrzavanja za mene ima potvrdu u praksi i stoga adekvatnu tezinu.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Evo da prenesem slike iz neke druge teme...

    Nije me mrzelo da malo slikam... Naime ovo su slike filtera vazduha od Lancie Kappe..





    Koji su presli 25.000km!!! Posto nisam znao kada je Lancia predvidela zamenu filtera ja sam ga zamenio na ovoj kilometrazi... Kao sto vidite filter je kao nov. Kasnije sam saznao da treba da se menja na 40.000km i kao sto vidite nema razloga da imalo skracujem taj interval, a da ne govoim o onome kao menjati na 5000km... Dakle ja se drzim fabricke preporuke i nema problema.
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      A da! Na nisanu koji je karburator i koji ima mali okrugli filter vazduha, na 20.000km je vec toliko crn da se pocetna zuta boja ni ne nazire.. 20.000km je krajna kilometraza na kojoj treba da se zameni inace odmah se primeti po povecanoj potrosnji plina. Cim mi auto pocne trositi vise plina nego obicno znam da je vreme za zamenu...
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • low rider
        CBC Senator XXL
        • 03.04.2006
        • 613
        • Beograd

        #4
        Hm, interesantno je to sa filterima, kod mene je interval zamene 10.000 Km, rekao bih prilicno malo citajuci vase slucajeve.
        Filter vec posle predjenih par hiljada izgleda mnogo gore nego ovaj Srdjanov posle 25KKm. Konkretno bude toliko zaprljan i potamneo da mi bude neprijatno da ga vratim u kuciste. Menjam ga recimo na 8K Km.
        Auto od 10000Km predje 9000 po Bg.

        U pitanju je filter za injection model 1.3 DMB-ovog motora. Znam sta vam sad prolazi kroz glavu, pa to ti je Zastava brale i 10.000Km ti je previse sta se bunis.

        Ali ipak taj isti filter kao i ostatak injection sistema nalazi se na mnogim stranim automobilima i vecim motorima. Konkretno obicno trazim filter za BMW 318i jer ga i prodavci tako pamte.

        Sada ako je taj filter na malom 1.3 motoru posle 10K temeljno prljav, koliko mali je zamenski interval na BMW motorima koji u****vaju mnogo vise vazduha.

        Ipak ne primecujem razliku u radu motora sa prljavim i novim filterom sto moze biti do toga da motor trosi relativno malo vazduha u odnosu na propusnu moc pomenutog filtera.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          sadasnji model BMW 318i koristi isti filter vazduha kao Fiatov motor 1.3 u Zastavi, ako sam dobro razumeo ?

          ako je tako, i tu se menja na 10.000km najverovatnije.

          pokusavama da smislim razlog da BMW tako uradi kosntruktivno taj deo, upotrebom filtera starog 40 godina, ali nesto mi ne ide sa idejama.

          klasicna Lada 1.2 sa karburatorom je imala okrugli mali filter kao i svaki Fiat toga doba, jedva je i 5.000km mogao da izdrzi.

          ali ta Fiatova konstrukcija iz 60tih tada je i bila predvidjena, na svakih 5.000km se radio (srednje) veliki servis (kako bi danas rekli).

          u takvim slucajevima se podrazumeva da se filter menja veoma cesto, sto i fabrika obicno daje kao preporuku.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Originally posted by low rider
            Ali ipak taj isti filter kao i ostatak injection sistema nalazi se na mnogim stranim automobilima i vecim motorima. Konkretno obicno trazim filter za BMW 318i jer ga i prodavci tako pamte.

            Sada ako je taj filter na malom 1.3 motoru posle 10K temeljno prljav, koliko mali je zamenski interval na BMW motorima koji u****vaju mnogo vise vazduha.
            Gde je bese iberlauf na tom 1.3 motoru, a gde na BMW-ovom?

            Interval zamene filtera na tipicnom BMW motoru je obicno oko 20-22.000km, obavezna zamena. Verovatno moze i vise da izgura, jer iako bude dosta prljav ipak nije ni blizu zacepljenog, ali ne vidim zasto bi fabrika stavljala duzi rok zamene od toga za deo koji kosta jako malo a puno znaci i utice na performanse.

            Isto tako, menjanje filtera na autima novije generacije na 5-6000 jeste bacanje para. Preporuceni period servisa koji fabrike daju za nase podrucje zaista i jeste jako kratak, preporucuje se nekih 10.000 zavisno od proizvodjaca, ali neki od elemenata su zaista suvisni za menjanje u tom periodu. Razumem zasto bi neko zamenio filter benzina na 10 umesto na 20.000 jer je nase gorivo krs, ima rezona i za raniju zamenu ulja upravo zbog povecanog sumpora u gorivu, ali vazduh je vazduh gde god bio i ne vidim razloga da se i filter vazduha menja tako cesto. OK, nije tesko zameniti ga kad se vec radi i ostalo, nije ni skup, ali nema ni realne potrebe.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • low rider
              CBC Senator XXL
              • 03.04.2006
              • 613
              • Beograd

              #7
              206:
              Gde je bese iberlauf na tom 1.3 motoru, a gde na BMW-ovom?
              Stvarno ne znam gde je iberlauf na BMW-ovom motoru doba e30/M40, pretpostavljam da je mnogo dalje od kucista filtera vazduha nego na DMB-ovom, gde je ta razdaljina oko 10cm.

              Mislis da je zbog ibera, i ja sam o tome mislio ali mi filter nikada nije bio zamascen, bar ne ocigledno, pa...sta znam. Mozda je i zbog u**** koji je postavljen relativno nisko u visini branika.

              Comment

              • Probisvet
                CBC Senator XXL
                • 07.06.2005
                • 423
                • FRANCUSKA

                #8
                Kad se podsetim na princezu (NSU-Princ) koja je imala motor sa vazdusnim hladjenjem pa filter za vazduh uljni i samo jedan kais a lamelu i korpu zamenis za 20 minuta, menjac neunistiv ne mogu a da ne zaplacem sta su nekad svabe pravile a danas su toliko iskomplikovali sve u cilju da ti maznu sto vise love iz dzepa a kola ko kola i dalje imaju cetiri tocka koja se kotrljaju pa da ne kazem da potrosnju nisu bog zna kako smanjili u odnosu na cenu vozila koje kupis.

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Stvarno ne kapiram zashto se toliko (i to po ko zna koji put) diskutuje o tome dali se filter za vazduh menja na 10, 25 ili 100 k km?!

                  Valjda je sasvim "blizu pameti" da redovno odrzhavanje treba da "prati" nachin i uslove pod kojima se vozilo eksploatishe, saobracajne okolnosti, ritam kojim se auto uglavnom vozi (pretezhno gradska ili pretezhno "duge linije" ), pa i zavisno od opshtih higijensko-sanitarnih okolnosti u "habitatu" u kojem se auto uglavnom vozi.

                  Ne shvatam poentu diskusije ako ovde pokushavate da "zakonski odredite" da se filter mora menjati na 50000 km (lupam podatak), i da tvrdite da to mora da bude bash tako. Idite kazhite to nekom ko zhivi 25 kilometara od prve "krshtene" saobracajnice, kojem treba sat vremena do prvog asfalta.

                  Za one na Zlatiboru pa vredi obrnuto, oni lagano mogu da menjaju i na 50000+, jer im je atmosfera tako chista da nishta osim vazduha i ne prolazi kroz filter (za razliku od atmosfere u gradskim sredinama, ili na vec pomenutim "kozjim" stazicama). Kad sam vec "na Zlatiboru" (), secam se pre par godina da sam oprao auto prvog dana kad sam stigao tamo. Nakon deset dana boravka sam krenuo kuci, auto je bio chist kao i prvog dana kad je tamo i opran, a bio je vozhen za tih desetak dana. Znachi tek sam tad skapirao koliko je zaista atmosfera tj. vazduh chist. Ko god OVDE ne opere auto po 10 dana, zaboravi koja je prava boja na njemu, jer do tad svi posive Verujem da je ista pricha i za vecinu ostalih, manje ili vishe, urbanih sredina a o vecim gradovima i da ne pricham...

                  Svakodnevna vozhnja po gradu u shpicu, non-stop "u repu" nekog drndala iz GSP-a i malog miliona drugih vozila kojima iz auspuha izbija sve i svashta, takodje skracauje zhivotni vek filtera drastichno. Neko ko vozi konstantno duzhe ture, tipa autoput ili uopshte put sa slabijom frekvencijom saobracaja, nema takvih problema josh narochito ako ti putevi prolaze kroz predele sa "zdravim" ekosistemima i chistom atmosferom.

                  I stvari tog tipa, znachi, valjda su servisni intervali vezani za ritam i intenzitet upotrebe automobila, i treba da budu "reakcija" na aktivnost automobila u proteklom periodu. Pokushavati da nekim "postulatima" postavimo zakone na kojoj se tachnoj kilometrazhi MORA menjati filter za vazduh je nebulozno, a te preporuke koje daje fabrika su uvek utvrdjene (vrlo chesto optimistichki) na osnovu nekog srednjeg rezhima, na osnovu neke "zlatne sredine", i svi koji iz tog proseka i te sredine odudaraju ne treba da se istih pridrzhavaju "k'o pijan plota".

                  Uostalom, ne znam zashto se pravi tolika buka oko nechega shto se u principu retko menja a shto koshta 3, 5 ili 10 evra?!

                  Kad smo vec kod pridrzhavanja proizvodjachkih preporuka - za svaki iole moderniji automobil proizveden od sredine '90-ih "pa na ovamo" koji ima bar jedan airbag, u uputstvu postoji preporuka da se sistem prokontrolishe i po potrebi zameni senzor ili ceo airbag modul nakon 8, 10 ili 12 godina od proizvodnje (razlichiti proizvodjachi daju razlichite preporuke, ima verovatno i drugachijih primera), iako elektronika ne registrujek vara istog tj. iako je on josh uvek u funkciji. Koliko je vas koji vozite BASH takve automobile, a koliko je vas BASH isposhtovalo tu preporuku pa zamenilo (ispravan) airbag modul nakon 10 ili 12 godina, a to su upravo sad "ove godine"?

                  Ako cemo sve "by the book", onda ne treba neke preporuke zanemarivati, a drugih se pridrzhavati po svaku cenu. =]
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Rendjo
                    CBC Senator XXL
                    • 26.06.2006
                    • 340
                    • Zadar HR

                    #10
                    Ja sam na svom legendu promijenio filter zraka na svoju inicijativu(ne majstorovu jer manga ne registrira da je od zadnje izmjene filtera prošlo 50000km) al da sam znao da će rekonstruirati cestu do moje kuće(sad imam svaki dan 5km makadama gdje prašinu podižu i kamioni koji voze preko njega do 60km/h)ne bih ga mijenjao dok ne stave novi asfaltni sloj..ovako sam s novim filterom isprašen totalno Promijenit ću ga na sljedečem servisnom intervalu skupa sa uljem i ostalim filterima =]

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      a te preporuke koje daje fabrika su uvek utvrdjene (vrlo chesto optimistichki) na osnovu nekog srednjeg rezhima, na osnovu neke "zlatne sredine
                      pa o tome je prica, da li pri istom tom srednjem rezimu 3 puta cesce menjati filter tek tako, u odnosu na preporuku fabrike.

                      ako, da zasto menjati jos uvek cisti filter, za novi ?

                      vecina nas vozi aute po tom srednjem rezimu, kako rece zlatna sredina.

                      na zapadu se filteri menjaju prema fabrickim preporukama, praksa kao kod nas napamet izmisljanja intervala i visekratnog skracivanja nije sire poznata.
                      i takvi auti se onda uvoze kod nas, sa mnogo km i bez posebnog habanja, osim onog redovnog i ocekivanog.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      Working...
                      X