v-tec je napisao
ne kazem da taj filter, tvoj komad ima jos jedno 50.000km.
kazem da prosecni interval zamene danasnjih konstrukcija automobila u prosecnoj upotrebi imaju drugacije vrednosti od onih pre 30 ili 50 godina a shodno prema preporukama samih fabrika kojih se i treba pridrzavati.
svuda se ti fabricki intervali uglavnom postuju i ne vidim niti jedan razlog da kod nas bude drugacije s obzirom da su isti automobili, isti filteri i isti nacin upotrebe. isti ili veoma slican u svemu.
koliko je fabrika preporucila km za tvoj auto. 11.000 km, vise, manje ??
ja sam koristio filter za vazduh 26.000km i izvadio radi kontrole.
otresao od povrsinske prasine, pregledao i jedva je 1/2 filtera po dubini bila zaprljana.
vlaznom maramicom pokupio pesak, lisce i slicno sa dna kucista, vratio filter na mesto.
rezervni filter drzim u gepeku inace gotovo uvek.
fabricka preporuka je 48.000km interval zamene, i jos mi se nije desilo da se filter zaprljao toliko da je potrebna zamena bitno ranije.
najprljaviji filter je potrajao oko 35.000km.
sam auto preko svoje dijagnostike prijavi problematicni filter, tj prijavi gresku u smesi kao poseban kod- upali lampicu po potrebi.
jos mi se nije dogodilo da filter bude toliko zaprljan da se taj alarm aktivira.
ja filter menjam obicno kada radim periodicnu kontrolu auta odnosno dvogodisnji kontrolni pregled- servis.
to je obicno izmedju 35-40.000 km za dve godine voznje.
tada menjam filter vazduha, svecice, antifriz i metlice brisaca.
filter ulja menjam sa uljem, i to je poseban ritam.
filter goriva se menja po fabrickom intervalu na 100.000km a kako ja ne vozim samo na benzin, to je pomereno na 160.000km kada i inace nailazi redovni veliki servis (zamena zupcastog kaisa, kontrola zatezaca, kontrola zazora ventila, ciscenje EGR, opsti pregled vozila).
uz moj ritam voznje, to bi trebalo da se dogadja svake 8.me godine.
otvarao sam filter ulja, radi pregleda papirnog uloska.
isto tako otvarao sam i filter goriva posle nepoznatog vremena koriscenja a sigurno sa vise od 120.000km, isto radi pregleda.
nista posebno zaprljan.
ja uglavnom verujem fabrickim preporukama, do sada moje iskustvo je jako pozitivno da su te preporuke uglavnom validne sa stvarnim ritmom habanja.
e sad, ako znam da sam koristio auto pod posebnim opterecenjem ili da se nesto neplanirano i van norme dogodilo onda odmah menjam sta god se po pregledu pokaze da je potrebno bez gledanja u kilometrazu.
ne kazem da svaki auto ima tako duge intervale niti da je to univerzalno.
samo kazem da fabricka preporuka odrzavanja za mene ima potvrdu u praksi i stoga adekvatnu tezinu.
A papir(filter) je dobio tamnu braon boju a bio je zuckast.Hoces da kazes da bi taj filter dobro preciscavao vazduh jos jedno 50000km
kazem da prosecni interval zamene danasnjih konstrukcija automobila u prosecnoj upotrebi imaju drugacije vrednosti od onih pre 30 ili 50 godina a shodno prema preporukama samih fabrika kojih se i treba pridrzavati.
svuda se ti fabricki intervali uglavnom postuju i ne vidim niti jedan razlog da kod nas bude drugacije s obzirom da su isti automobili, isti filteri i isti nacin upotrebe. isti ili veoma slican u svemu.
koliko je fabrika preporucila km za tvoj auto. 11.000 km, vise, manje ??
ja sam koristio filter za vazduh 26.000km i izvadio radi kontrole.
otresao od povrsinske prasine, pregledao i jedva je 1/2 filtera po dubini bila zaprljana.
vlaznom maramicom pokupio pesak, lisce i slicno sa dna kucista, vratio filter na mesto.
rezervni filter drzim u gepeku inace gotovo uvek.
fabricka preporuka je 48.000km interval zamene, i jos mi se nije desilo da se filter zaprljao toliko da je potrebna zamena bitno ranije.
najprljaviji filter je potrajao oko 35.000km.
sam auto preko svoje dijagnostike prijavi problematicni filter, tj prijavi gresku u smesi kao poseban kod- upali lampicu po potrebi.
jos mi se nije dogodilo da filter bude toliko zaprljan da se taj alarm aktivira.
ja filter menjam obicno kada radim periodicnu kontrolu auta odnosno dvogodisnji kontrolni pregled- servis.
to je obicno izmedju 35-40.000 km za dve godine voznje.
tada menjam filter vazduha, svecice, antifriz i metlice brisaca.
filter ulja menjam sa uljem, i to je poseban ritam.
filter goriva se menja po fabrickom intervalu na 100.000km a kako ja ne vozim samo na benzin, to je pomereno na 160.000km kada i inace nailazi redovni veliki servis (zamena zupcastog kaisa, kontrola zatezaca, kontrola zazora ventila, ciscenje EGR, opsti pregled vozila).
uz moj ritam voznje, to bi trebalo da se dogadja svake 8.me godine.
otvarao sam filter ulja, radi pregleda papirnog uloska.
isto tako otvarao sam i filter goriva posle nepoznatog vremena koriscenja a sigurno sa vise od 120.000km, isto radi pregleda.
nista posebno zaprljan.
ja uglavnom verujem fabrickim preporukama, do sada moje iskustvo je jako pozitivno da su te preporuke uglavnom validne sa stvarnim ritmom habanja.
e sad, ako znam da sam koristio auto pod posebnim opterecenjem ili da se nesto neplanirano i van norme dogodilo onda odmah menjam sta god se po pregledu pokaze da je potrebno bez gledanja u kilometrazu.
ne kazem da svaki auto ima tako duge intervale niti da je to univerzalno.
samo kazem da fabricka preporuka odrzavanja za mene ima potvrdu u praksi i stoga adekvatnu tezinu.
Comment