AUTA ILI KIBORZI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SOLOCO
    CBC Član
    • 22.10.2007
    • 41
    • NIS

    AUTA ILI KIBORZI

    Koliko je tehnologija napredovala zadnjih godina i koliko je softverskih stvari ugradjeno u automobil(konkretno sad o Mercedesu)verovatno 99% vozaca MB-a nikad ni ne sazna i nece saznati.Za to postoje servisi,i vlasnik je tu da kada mu se upali greska dodje....otkloni...i ode...a nezna sta se desava iza"kulisa"i nezna da su automobili postali pravi kiborzi,koje prikljucis na net i oni se sami "NAPAJAJU" kao sto smo doskora citali u naucnofantasticnim romanima.Posto sam igrom slucaja postao deo Mercedesove masinerije nisam ni slutio sta sve postoji,armije ljudi,divizije koje rade na npr.samo kataloskim brojevima delova njihovim zamenama,softverima.....i drugim stvarima da ne nabrajam.
    U stvari hteo sam reci da nisam video bolju dijagnostiku od Mercedesa,a video sam i imao prilike da upoznam skoro svaku dijagnosticku masinu od svih ostalih.Bukvalno je moguce uraditi sve,a da se auto ne pipne srafcigerom(dobro alat je uvek bio i ostao glavno orudje...)Par ljudi(iako je ulaz zabranjen) je uslo i gledalo kako njihovi automobili sami pomeraju sedista sva(prednja zadnja),sami daju gas,uce se,menjaju softvere automatski,ispituju sve sisteme,dizu se i spustaju,i na kraju bukvalno sami kazu sta im je tacno,ali 100%(a ne tipa moglo bi i ovo da bude a moglo bi i ono....) i krstili su se nisu mogli da poveruju dali se radi o nekom filmu ili sta...Naravno ljudi su samo vlasnici vozila koja su tu da njih sluze i to je to.Ali covek dok ne vidi i nezna sta sve postoji i sta sve moze da se testira.....Bukvalno novim vozilima ne mozes nista sam da"pogledas"popravis ili cackas nesto,moras da dodjes u servis i platis koliko kosta da kosta jer nemas drugi izbor.Skoro je promenjen menjac na S klasi,stigao nov i ugradjen i naravno on je bio totalno mrtav.Usledila je procedura od 3 sata ucenja menjaca,4 razna druga kompjutera,ucenje rucice za saltanje,do jos nekoliko operacija da ti se zavrti uglavi...a onda slag na tortu zavrsna faza tipa ono(bukvalno) podji tacno 50 m,na ravnu povrsinu.smotaj levo-desno,koci,kreni nazad 10 m,sijalica ta i ta 3 puta da da signal ako ne...itd, a tako i za sve ostale "naprave u autu"
    Mogao bih da pisem 10 stranica...ali htedoh samo reci da vecina vlasnika novih vozila(u ovom slucaju Mercedesa) nikad ni ne nauci sta sve ima njegov automobil,sta sve moze i koliko stvari poseduje.Ponekad se pitam dali je sve to normalno i dali je autima poput ovih potrebno po 30-kompjutera za funkcionisanje nekad toliko nebitnih stvari,ali to je to industrija se razvija i sve sto smo nekad gledali u Beyond 2000 sada je stvarnost ......
  • CannoN
    CBC Senator XXL
    • 15.09.2007
    • 485
    • Beograd

    #2
    A samo se setite sa kakvim smo digitronom stigli na mesec...

    Comment

    • SOLOCO
      CBC Član
      • 22.10.2007
      • 41
      • NIS

      #3
      Ne razumem te.... normalno da mi ne smeta,sto bi meni smetalo.....ako si prato tekst(nabrzinu srocen)cilj mi je bio da opisem dijagnostiku MB-a i mogucnosti...i uopsteno sto neko mozda nezna

      Comment

      • CannoN
        CBC Senator XXL
        • 15.09.2007
        • 485
        • Beograd

        #4
        Sorry prijatelju nije tebi bilo namenjeno-multipostujem.

        Comment

        • SOLOCO
          CBC Član
          • 22.10.2007
          • 41
          • NIS

          #5

          Comment

          Working...
          X