Naletna (inerciona) kocnica za prikolicu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scarab26
    CBC Senator XXL
    • 27.09.2006
    • 353
    • bgd

    Naletna (inerciona) kocnica za prikolicu

    Definitivno ne radi, mogu da oteram u neki servis (Metalkov Mitrovic, Bozic) ali se plasim da ce da me izuju ili da ce odma da kazu mora nova. Nisam uopste siguran kako funkcionise ali verovatno na mestu oznacenom strelicom treba da dodje do ulaska cevi u mehanizam (ova guma sluzi da zastiti to mesto valjda od vode i prljavstine). Tu je sve zardjalo od soli i vlage, pa je pitanje sta mislite moze li se ovo i kako razraditi i jel ima neki 'narodni' masjtor za ovo?



  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Ima. Cekic od 5 kila.
    Naprskaj to necim pa "razmrdaj".
    Svi koji ne znaju kako se spusta camac u vodu ili je mesto za to nezgodno imaju slicne probleme.
    Sta mislis kakvi su lezajevi na tockovima?
    Jedino korisno sto moze i treba da se uradi je pranje pod pritiskom slatkom vodom i eventualno podmazivanje i to redovno ili najmanje jednom u toku sezone (pre zimovanja).
    Pretpostavljam da camac zimuje na prikolici u dvoristu ili garazi, nadstresnici, hangaru.

    Comment

    • scarab26
      CBC Senator XXL
      • 27.09.2006
      • 353
      • bgd

      #3
      lezajevi su bili raspadnuti i zamenjeni su. provalio sam da se shapa skida lako i da ima mesto po kome moze dobro da se bije , jer po shapi to ipak ne bi trebalo da se radi.

      camac je tek stigao u posed, ako ne bude isao na dobos posle sezone pravicu garazu i ubuduce ce sve biti tip-top, ali treba prvo sve da dovedem u ispravno stanje. ova kocnica me brine jer camac ima skoro tonu pa je na kocenju prilicno za..bano. kad resim inercioni klip onda prelazim na sajle i dobose.

      Comment

      • scarab26
        CBC Senator XXL
        • 27.09.2006
        • 353
        • bgd

        #4
        u stvari ovde je glavno pitanje posto treba da teram prikolicu na atest u centar za motorna vozila AMSS u ruzveltovoj oce oni da proveravaju da li naletna radi, a i ako bi hteli da li realno mogu - jbg kako da izvedu na valjcima naletanje shape na kuku???

        Comment

        • nikolans78
          CBC Senator
          • 16.03.2006
          • 277
          • Vankuver, Kanada

          #5
          Sto se principa rada tice, to je dosta jednostavno. Imas daj deo koji ulazi i preko poluge zateze sajlu koja je povezana sa dobosima. Takodje ima jedan kao amortizer unutra koji sluzi da taj proces kocenja ide glatko bez trzanja. Taj amortizer hoce da crkne a ne znam gde ima da se nabavi. Sto se ostalog tice, treba samo razraditi i podmazati, zameniti tu gumu.

          Poz

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            batali posao.baci u kantu i kupi novi mehanizam.

            kosta oko 50-70 eura novo zavisno od toga gde nadjes i koji je proizvodjac u pitanju.

            na kucistu se nalazi mazalica koju treba redovno dopunjavati mascu tako da mast izadje tamo na kraju klipa gde se kace sajle/ poluge.


            kazem zameni za novo jer sa tom zardjalom nikad neces biti siguran a gadno je da se iznenadis ako u krivini zablokira.


            sama provera se ne vrsi na valjcima. ima jedna poluga koja se vezuje na oprugu pod 90stepeni i onda se izmeri sila aktivacije inercionog sistema.
            to je alatka za proveru inercione sape, kako se nekada koristila po DIN normi. sada je mozda nesto savremenije ocitavanje rada klipa ali to je to u sustini.


            inace mozes i sam, nabijas rukom i treba da osetis ravnomeran ali odlucan otpor, bez zapinjanja i bez propadanja.

            inercioni sistem je nepokvarljiv osim kada se ne podmaze pa zardja.

            ako mislis da ova tvoja postojeca kocnica nije predugo stajala tako zablokirna i korizija je samo povrsinska.

            skini je, potopi u kocionu tecnost na nekoliko dana. isperi vodom i probaj da rukom pokrenes, razradis.
            jos nemoj cekic, macolu kao osnovnu alatku da se ne osteti klip i cilindar.

            ako nece, potopi u cisti dizel i ostavi da stoji.

            korozija ce sigurno biti "razbijena", samo je pitanje koliko je povrsinski ostecen sam klip usled njego duzeg delovanja.

            ja bih ipak izbegao toliko truda i komplikacijei pazario novu.

            ako hoces nesto veci komfor a kupujes definitivno novu, potrazi i zatrazi inercionu sa elektro magnetom za rikverc.

            tada mozes iz kabine auta da kako ubacis menjac u rikverc i ubacis inercioni sistem u rezim za rikverc (iskljuci se delovanje klipa).

            inace, moras rucno svaki put da prebacis polugicu sa boka inercionog sistema u polozaj- leziste za rikverc.
            kasnije cim krenes opet napred automatski se polugica deblokira a aktivira ponovo inercioni klip po automatizmu.

            da bi to radilo, i elektrika auta treba da bude prilagodjena tom novijem standardu, 13 polna uticnica umesto 7 polne klasicne.

            mislim da nisam zaboravio nista bitno, za sada..
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • scarab26
              CBC Senator XXL
              • 27.09.2006
              • 353
              • bgd

              #7
              ok, iskreno cekao sam tvoj odgovor celo vreme. ovo sa elekromagnetom ce ici teze jer sam vec uzeo sve instalacije 7 polne.

              gde se kupuje inercioni klip i takodje mi nedostaju gabaritna svetla za prikolicu pa me zanima gde bi to moglo da se nadje (bozic ima samo hella program sto mi je skupo)?

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                gabaritna svetla najlakše se pronadju u prodavnici delova za traktore.

                što se nove šape tiče, Uradi Sam je imao nemačke u ponudi za oko 50 eura.
                tu imaš i gabaritna pojedinačno ili kao komplet već pripremljeno sve ispovezivano zajedno sa kablovima. samo okačiš na šasiju.

                postoji uvoznik nemačkih Stema prikolica u Subotici, nemam telefon nažalost, koji ih već nekoliko godina uvozi pa time verovatno ima i šapu kao rezervni deo.

                ako imaš mogućnosti za uvoz, tj preko interneta pogledaj ponudu kod Fritz Berger-a iz Nemačke.

                od pomenutih imena čini mi se da si naveo jednog iz Kaludjerice koji radi prikolice, pitaj i njega (po sećanju sa nekih ranijih sajmova).

                za gabaritna pogledaj i kod prodavaca delova za kamione, tj za njihove prikolice.

                prodavnice opreme za nautiku ne savetujem, kod njih koliko znam su cene po pravilu bitno veće.

                ako imaš živaca i vremena probaj da oporaviš ovu staru šapu, taj mehanizam mada ja rekoh ne bih gubio vreme s obzirom na komplikaciju vs. vrednost novog celog sklopa.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • scarab26
                  CBC Senator XXL
                  • 27.09.2006
                  • 353
                  • bgd

                  #9
                  shapa je OK, inercioni klip ne valja a to su dva odvojena dela (cenim da je lapsus u pitanju).

                  glavni problem je sto jos nisam spustio gliser (problemi sa Z nogom), a nemam atest pa se vozim na srecu sa uputom za atest kao izgovorom (mada i on vazi 30 dana a kostao me 1300 dinara + 600 dinara izjava 2 svedoka - ona ne propada).

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    kod mene je integrisano, šapa, inercioni klip-sistem, ručna kočnica sve je jedan sklop firme Alko Kober.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • scarab26
                      CBC Senator XXL
                      • 27.09.2006
                      • 353
                      • bgd

                      #11
                      bio u Uradi Sam, ima sve osim inercionih. Zvao sam ove u kaludjerici, komplet Knott-ov sapa, rucna i inerciona je 19.000 dinara, a samo amortizer je 3.900. Kazu da ako je Alko u pitanju mora sve da se menja - ne postoji mogucnost zamene delova. Za vikend nadam se spustam camac i skidam sapu i inercionu. kaze ovaj iz kaludjerice da skinem koroziju i da potopim u naftu i pokusam da razradim, pa eventualno samo amortizer zamenim.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        nešto mi je to žestoka cena, napumpana.

                        ništa, probaj da rasklopiš da rdju saniraš pa ćeš znati na čemu si.

                        probaj da pitaš i ove u prodavnicama nautičke opreme, možda u Novom Sadu može da se nadje više izbora i time niže cene.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • scarab26
                          CBC Senator XXL
                          • 27.09.2006
                          • 353
                          • bgd

                          #13
                          evo danas skinuta inerciona. zapeklo do yaya. sto je najjace izgleda da je amortizer OK, njega nisam slikao posebno ali izgleda kao amort za peta vrata, jako mali.

                          evo slike:




                          crvenim strelicama su oznacena mesta na kojima treba da klip ulazi u telo. na desnom- spoljnom delu je ne samo zapeklo vec se podigao materijal. to cemo isturpijati, a plavo okruzeno je sisica za podmazivanje. posto je ona skroz zardjala, otkinucemo je i provrteti i tu treba nafta da udje unutra i nagriza. takodje na levom ulasku klipa ima i neki semering i tu ne izgleda da je zapeklo. u svakom slucaju stajace nekoliko dana u nafti pa cu onda da bijem i nadam se da ce krenuti.

                          a evo i slike celog mehanizma:

                          Comment

                          • scarab26
                            CBC Senator XXL
                            • 27.09.2006
                            • 353
                            • bgd

                            #14
                            a evo i kako izgleda cela prikolica:



                            inace smislio sam kako da uradim belo svetlo na prednjem delu blatobrana - izvuci cu iz svakog stopa 2 zice sa pozicije i na kraj zice cu da stavim dzek. isto to cu da uradim na blatobranu i imacu jos jednu zicu od 3m sa dzekovima na ove strane, pa cu kad idem negde dalje ili na tehnicki to da povezem. pitanje samo gde da kupim adekvatne dzekove.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              uh gore je, mnogo gore, nego što sam mislio.

                              ja ne bih dalje gubio vreme, tu gde je materijal nabubrio je dubinska korozija. rekao bih da je tu oslabljen metal toliko da je samo za bacanje.

                              ne zaboravi da pri kočenju tu deluje sila ekvivalentna udaru od oko 40 tona.

                              ja bih išao na novi mehanizam koliko košta da košta s obzirom na važnost i mogući rizik.
                              ipak na tebi je krajnja odluka i kako god da odlučiš nadam se da će operacija povratka u život biti uspešna.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X