cetverogrli karburator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    cetverogrli karburator

    pozdravljam ljudi!
    ima li ko kakvo iskustvo sa ovakvim cudom. susreo sam se sa time na mercedesu 280s sa pocetka osamdesetih (126). auto ide "k´o lud", bolje nego isti sa ubrizgavanjem (subjektivno), iako ima manje konja. u pitanju je solex (ne znam koji model) - manji leptiri su oko 30mm a veci oko 50mm od oka. cuo sam da je tako nesto montirano u nekoj alfi i znam da ameri trpaju takve u V8. u cemu je bolji-gori od 2 dvogrla?
    hvala za odgovore!
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Mirdza, verovatno mislis na 2 dvogrla koja se cesto spominju a i oni su u stvari cetvorogrli samo su podeljeni kao 2 grla u jednom kucistu. Takvi su i ti na alfama.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • luka.l
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 490
      • Beograd
      • ВАЗ 21213

      #3
      Hm, u cemu su bolji....pa verovatno ni u cemu sem sto imaju vecu propusnu moc vazduha i goriva.

      Kad bi takav karburator stavio na juga na primer, pitanje je da li bi u opste i kako takav motor radio...

      Posto taj motor ima 2800ccm, logicno je da mora da ima mnogo veci karburator zbog vece kolicine vazduha koja se u****va, a samim tim i goriva...
      - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
      - "I vi ste dobro."

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Pre ce biti da misli na ovako nesto:



        Verovatno je ista fora kao i sa dvogrlim na cetvorocilindrasu, samo sto ovaj ima 2x2 grla za V motore. Koliko znam, ameri to koriste na V8 po jedan manji/veci par za svaki red cilindara, moguce da je ta mecka bila V6 ili V8?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          sto se tice merca - u pitanju je R6 DOHC ali sa po 2 ventila po cilindru. zapremina je 2717ccm.
          a sto se tice karburatora - izgleda kao dva karburatora spojena u jedan ali se zajedno podesavaju. pola karburatora napaja 3 cilindra a pola druga 3.
          inace auto sa manuelnim mjenjacem izvlaci 70km/h u drugoj a onda se otvaraju drugi leptiri i onda j... mamu i lijepi do 130km/h...gdje bi mu kraj bio da ne iskljucuje struju na 6000rpm...
          a pitam za iskustva jer sam imao velike probleme sa stimanjem i dijelovima (dihtunzi i sl.) pa, onako, cisto zna li ko sta je u pitanju...
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Jer ta meca sa 4 gange
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • mirdza
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2005
              • 2437
              • Katowice (PL) / Banja Luka
              • AGP / W126

              #7
              aha, malo fali peta na autoputu jer snage ima dovoljno, ali sta ces!
              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                za delove tipa dihtunga ne bi trebalo da ima problema(osim cene). jesi li pitao kod Mercedesovih dilera rezervnih delova ?
                koliko znam politika je da Mercedes (i Volvo btw) obezbedjuju podrsku za sve modele do 40 godina pod obavezno tekuce proizvedenim rezervnim delovima a za starije povremenom proizvodnjom tzv. fast moving setvoa delova.

                sto se tice podesavanja, mislim da se radi o 2 dvogrla karburatora koji su povezani mehanicki da lice kao jedan ali se podesavaju odvojeno. potrebno je vakuum umerevanje i to bi trebalo da znaju mehanicari sa iskustvom. posto vidim da si u Poljskoj mozda ih tu nema za aute iz tog doba, ali blizu je Nemacka a tamo sigurno ima servisera koji to znaju da podese (jednom) kako treba.

                ako ne resisi probleme drugacije, vici da pogledamo da li na netu ima uputstava da sam to uradis ili da nadjemo gde ti je najblizi ovlasceni Mercedesov servis.

                to je W126, S klasa model iz 1979. ?
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • mikica
                  CBC Član
                  • 25.03.2005
                  • 34
                  • Novi Beograd

                  #9
                  mirdza, pravi razliku izmedju dvogrlog karburatora, i dva karburatora u istom kuchishtu.

                  Funkcionisanje dvogrlih karb. si priblizno opisao i sam:

                  "inace auto sa manuelnim mjenjacem izvlaci 70km/h u drugoj a onda se otvaraju drugi leptiri i onda j... mamu i lijepi do 130km/h..."

                  s' tim shto se drugo grlo (leptir) ne otvara na odredjenom broju obrtaja ili na specificnoj brzini, vec ga otvara potpritisak, dakle, kada je za povecanom kolichinom goriva nastala potreba.

                  Dva karb. u istom kuchishtu rade zaista kao dva potpuno zasebna uredjaja. Samo se nalaze u istom kuchishtu, i koriste istu sholju(lonche) za gorivo.

                  Radi lakseg stvaranja slike, moze se donekle primeniti analogija: karb. naspram injection-a, je isto shto i 4 karb. naspram multipoint injection-a.
                  Naravno, mislim na cetvorocilindrashe!

                  Konkretno, moja Alfa 75, ima 4 karburatora. Po dva u istom kuchishtu.

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #10
                    u pitanju je 280s iz 1983.
                    a malo smo otisli u off jer me samo jedno zanimalo - zasto je takvo nesto pravljeno umjesto da se montiraju dva odvojena karburatora?
                    ali hvala ionako!
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      zasto, dobro pitanje. jedna od stranputica auto industrije. u to doba je naveliko vec bilo poznato EFI ubrizgavanje goriva i na nizim klasama automobila a jedan od razloga u to doba zasto se uopste ugradjivao karburator na motore sestake je jednostavnost upotrebe i servisiranja karburatora i relativno velika neosetljivost na kvalitet goriva a sto je bilo vrlo vazno za upotebu auta u zemljama tzv treceg sveta.

                      za Mercedese tog doba (1983.) mislim da je takodje jedan od razloga konzervativizam i zastarelost tehnickih resenja- da probam da nabrojim samo neke "cudnovate" pojave:

                      - menjac sa 4 brzine na autu takve cene i uopste Mercedesima sve do pocetka 90tih je bio standard a ekstra luksuz 5 brzina i to u doba kada je Jugo imao 5 brzina a da ostale i ne pominjem.
                      - automatik sa 3 brzine koji se upravlja vakuumom
                      - uvodjenje elektronskog ubrizgavanja tek sredinom 90tih godina kao standardno resenje
                      - ocajno resen sistem upravljanja sa ogromnim mrtvim hodom, kamionske konstrukcije u serijama 123, 124 sve do 90tih godina sa sistemom puza (opet Jugo je bio daleko narepdnije konstrukcije po tom pitanju a ostali svetlosne godine ispred Mercedesa)
                      - upotreba teskih, slabasnih, rastrosnih dizela sve do kraja 80tih godina (motori OM 600 serije u 123 i delimicno 124 seriji)
                      - ocajan sistem hladj. enja motora, auto skoro neupotrebljiv u letnjoj klimi ili pri vecim zahtevima od motora (otovreni sistem hladjenja veoma stare konstrukcije i resenja)
                      - uskladjenost menjaca, motora i karoserije takva da su putne perfomanse Mercedesa (osim S klase bilo 126 bilo 140 serije) tragicno ocajne do nivoa opste opasnosti na putu. bilo kakvo brdo i Mercedes je gotov, stane ili ide jedva puzevom brzinom i stvara kolone iza sebe. i to sve do 90tih godina svi dizelasi i skoro svi benzinci sa 4 cilindra.
                      - vesanje udobno ali auto jako tezak za voznju, nepreciznost upravljaca kao na brodu, zadnji kraj nemiran i lako gubi trakciju narocito po snegu i mokrom, zimi auto skoro neupotrebljiv.


                      ali, Mercedes trokraka zvezda je magicna pojava, imidz po osnovu velikih limuzina tzv. S klase koja se vidjala po filmovima je bio pokretac u srcima pa je sve to nekako u slaboj konkurenciji moglo i da prolazi.

                      Mercedesi sa 6 i 8 cilindara su nesto sasvim drugo, kao i modeli radjeni po americkim specifikacijama- drugi svet. mislim na 450 SEC, 560 S i slicne gde se nije stedelo i gde je radjeno vrhunski i po mnogo cemu ekstra kvalitetno.

                      oni obicni, Mercedesi tzv. gastarbajterski su susta suprotnost, sasvim obicni prosecni auti tog doba po konstrukciji i svemu osim imidza.

                      ja tako vidim iz danasnje perpsektive ondasnje poredjenje standardnog prosecnog Mercedesa sa slicnim autima te klase po pitanju (ne) upotrebe tehnickih resenja modernog tipa.

                      i takodje mislim (vozio sam se) da je W126 ubedljivo najbolji Mercedes u poslednjih 40 godina kao allround vozilo od svih ponudjenih serija.

                      malo je off topic ali o Mercedesima do sada jos nismo nista ni pricali
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        sad kad naletim u gradu na neku 123 diesel.kao da idem iza GSPa i po brzini i po dimu )))))
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #13
                          @ brick
                          sa dosta tvojih komentara se slazem ali sa jednim nikako - u vezi hladjenja! sta god da sam mu radio pod ma kojim opterecenjem temperatura nije presla standardnu radnu!
                          e sad sto se tice problema sa trakcijom... ako pada kisa a ispred tebe se neko zaustavi, a ti pokusas da ga obidjes malo brze...zadnji tockovi prozvizde a auto se ne mrda - moras da krenes bez gasa...
                          a da je jedan od boljih MB sa time se slazem i sretao sam se sa takvim misljenjima prilicno cesto!
                          P.S. u RS ga zovu "Genscher"... lol
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            po pitanju hladjenja imam iskustvo sa Mercedesom 200 benzincem, i redovno je cim predje spoljna temperatura 35C a vozi se preko 4500 obrtaja dolazilo do problema sa hladjenjem.
                            na preko 40C nije ni trebalo opterecivati motor, vec u gradskoj voznji kreni stani sa ukljucenom klimom standardno problemi.
                            pricam o modelu serije 123, on nema ekspanzionu posudu.

                            zar ne zovu Genser onaj model W140, po tome sto je Hrvatska vezivana za njegovu pojavu 1991. i nemacku politiku. (?)

                            sto se trakcije tice, kakva su tvoja iskustva po snegu, Poljska barem ima snega u izobilju ?

                            kako god Mercedesi su veoma udobni za putnike i vrlo komotni unutra, cak i danas bolji po tome od mnogih danasnjih automobila.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              #15
                              u poljskoj vozim rovera 200 a 126 mi je u BL - previse trosi (17 grad, 10-12 otvoreno)...pa onako...cisto preko ljeta...
                              a zimi je ok - na gumama 175 R14 a ljeti su 245/45 R16
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              Working...
                              X