Turbiranje Jednocilindricnog motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Turbiranje Jednocilindricnog motora

    Pozdrav ljudi,

    evo ceo dan se zezam sa drugarom oko njegovog motora na koji je zapeo na vrat na nos i na svoju ruku da meti turbo.

    posle nekoliko neuspelih pokusaja odgovaranja, uleteo sam sa onim sto znam da pomognem.

    Dao smernice za podmazivanje, ubrizgavanje itd.

    Covek je uradio posao dosta kvalitetno i danas je cudo upaljeno i provozano

    posto sam u situaciji da ne mogu da pisem , slike i ostali info u toku sutrasnjeg dana...

    Naravno bilo je problema, o tome cu i da pitam, kad dodjem dotle
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Kad sam poceo da citam vec sam rekao u sebi nema sanse, ne izvodljivo.
    Ako je to uradio bas me zanima sta i kako je uradio, kako je resio ubrizgavanje i ostalo.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      Sto je najgore, to sve radi, ima alfa N sistem, na koji sam mu dodao link sistem, ladno ima goriva do 1bar boost-a i radi savrseno...

      problem je druge prirode...

      nemam sad cajta da obrazlazem sedim kod cure i gledam seriju

      Comment

      • Transporter
        CBC Senator XXL
        • 12.03.2006
        • 568
        • Avala BGD

        #4
        Kad se isplacete, objasni nije frka

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Problem je kako ga zadrzati na oba tocka ili ne moze preko 170 ne da mu kais
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #6
            Ovako, covek je dosao na ideju sa turbom kada mu je neko u radnju (prodaje delove) doneo da proda turbo od necega za sta su mu rekli da je sa 1.4 hdi motora, po oznaci kkk kp35 koji ide i na fiat 1.3 mjet i sl. male dizele... nikada u zivotu nisam video manji turbo. dakle u usis ne mogu da uguram dva prsta da zavrtim osovinu, a u izduv ne mogu da uguram palac.... strasno malo...

            iz nekog cudnog razloga otkupi ti on taj ganc nov turbo "pashe to na skuter extra... "

            ja sam ga zatekao sa:

            malosi varijatorom i kaisem, stage 1 bregastom , ventilima i klackalicama, kao i nekim ultra giga auspuhom, uz sve to je dodat i rapid bike piggy back koji radi i paljenje i ubrizgavanje (budjola, bacenih 620e)...
            motor je vec tada mogao opusteno da dogura do 180-190 kako kad.

            poceo on to da pakuje, smorio me da mu resim ubrizgavanje i podmazivanje, malo se iznatezao sa strugarem koji mu je napravio adapter za pod filter odakle je maznuto ulje, a povrat je napravio umesto dipstick-a za nivo ulja. izduvnu cev mu je napravio lokalni majstor za auspuhe , a turbo je okacio na zadnju viljusku koja ujedno drzi i motor.
            sve u svemu ne izgleda loshe (bice slike)

            usisnu granu je napravio za jos jednu dodatnu diznu od celika (originalna je plasticna) koja je isla na original leptir gasa i spojio to sve jos jednom cevkom do turba bez kulera i sl.

            na tu cev je stavljen blow-off.de alu BOV sa pistalicom
            i na tablu je ugradio vakum-bust metar kupljen u lokalnoj radnji.


            Aj da palimo

            Problemcici:

            Kazaljka od meraca skace od -0.8 do 0.2 bar-a sa svakim taktom..... katastrofa... premestimo merac ispred klapne da smanjimo oscilacije posto nam je bitan bio samo jeli , pretisak.... kazaljka prestane da skace toliko i sad skakuce oko +-0.2 oko nule...

            ok aj da spojimo BOV

            Sa svakim taktom je vakum vukao klip BOV-a koji je na onu prokletu pistalicu ispustao nesto tipa PI PI PI PI PI PI PI , pa onda gas, PSSSss PI PI PI PI PI ... neverovatno, iskidao sam se ziv od smeha....

            aj nema veze ne smeta skinucemo pistalicu

            zvuk obecava

            Proverimo pritisak ulja, povrat sa turba i sl. sve drzi nista ne curi, radi savrseno

            Aj da se provozamo malo !


            Seda Mile (drugar) na motor, da gas, i odricno klima glavom.....

            Sta je ? "ponasa se ko da ima 5 a ne 50ks .... " Pa daj mu gas zaleti turbo !

            brrrrrrrrrrr odlazi jako sporo....

            vraca se, "nece da puni jedva 0.1 i to skakuce..."

            dotegnem inace vrlo precizno nastelovan WG na 0.3 bar-a

            aj sad... brrrr " isto...." dotegnem jos... brrrrr " ma nece.... "

            tu meni pukne film, skinem crevo sa WG, zapusim srafcigerom sto sam drzao u ruci i kazem aj sad ako smes

            BRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrr vraca se, "nece" pogledam svukao crevo sa turba, namsetimo. Brrrrrrrrrr ode, nema ga, 5min. ..... cujem ga kako zuji al daleko i opet ga nema dugo, mislim se puce klip sad ce da ga gura 3km...
            kad dolazi "eee, nece da puni do 80km/h i to je na oko 0.5, onda krene 0.6 i dok si rekao keks nagura 1.1, e onda povuce i puni ko blesav, ne moze preko 1.1" , budalo, sprzices ga, "ma nista cudno nema detonacija sve radi extra " gledam ja auspuh crn, nalio ga ja za svaki slucaj...

            ceskanje po glavi 15-ak minuta....

            I tu mi sine varijator mu ne dozvoljava da podigne prepodesen broj obrtaja usled rolnica i opruga, a tek kada obrtaji stignu brzinu krene preko i onda tek zaleti turbo.... Ali zasto ide tako lose dok ne zaleti turbo ?

            onda tek pogledam da je izlaz iz turba kao i ulaz u turbo manjeg precnika nego njegov jedan (a ima 2) izduvni ventil i konstatujem da nam je turbo neodgovarajuci , razocaram Mileta i odem kuci....

            I sad vam pisem

            Znam da je u startu turbo neodgovarajuci posto je od dizela, ali da li je moguce da toliko gusi motor da on ne moze da proradi dok mu pritisak na usisu ne savlada pritisak iz izduva posto pretpostavljam da je ova bregasta daleko gora nego fabricka ?

            ok kvacilo cemo da podesimo da hvata na vise obrtaja i tako ubrzati spool up, ali:

            1. kako pomoci tj s kojim turbo ici, da motor koliko toliko radi u atmo rezimu dobro ? Mnogo vece turbinsko kolo i kuciste ? ili neka druga magija ? Dajte neki savet za turbo, dok smo jos ima volje
            2. kompresor od kp35 umire na 105ks, da li ici i na veci kompresor ?
            3. Postoji li neka bajalica da se dobije koliko toliko stabilan vakuum iz grane ? ono je katastrofa sto pravi....
            4. uzeti u obzir da motor ima fabricki 500cc, 1100rpm lera i 9000rpm max. sa oko 42-46ks

            uskoro slike, imao sam havariju sa telefonom (zatvorio ga gepekom) pa dok se snadjem....

            Comment

            • NickRP
              CBC Senator
              • 19.10.2005
              • 263
              • Serbia - Germany

              #7
              Pitanja:

              Kako Alpha-N sistem sada reaguje na natpunjenje, tj. u kojoj su zavisnosti pritisak natpunjenja i kolicina ubrizganog goriva, pri konstantnom polozaju klapne za gas?

              Ove oscilacije (podrhtavanje meraca pritiska, otvaranje BOVa) vam se desavaju samo na niskim obrtajima?

              Na koliko konja ciljate? Tesko da mozes ocekivati da mu dupliras snagu, a da jos uvek dobro ide na svim rezimima.

              Ako hoces da smiris vakuum signal, stavi mali rezervoar za vakuum i prigusivac u crevo koje ga povezuje sa granom.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Turbina od Smarta. E manje od TOGA tek nisi video.

                Za oscilacije, uradi kao ja na 206, video si to valjda - mali rezervoar koji sluzi kao bafer, na koji dovedes liniju vakuuma, obavezno sa restriktorom, 0.6-0.7mm (dizna za zicu sa MIG aparata, recimo...).

                Pazi na svecice...

                EDIT: vidim ovaj Nikola brz na dugmetu
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #9
                  Ok, znaci rezervoar i restrikcija bi trebalo da pomogne, da li treba pola litra ili moze i manji akumulator ?

                  Za snagu ciljamo na 60-70ks

                  Alpha -N radi sto je i do sad radio, s tim da imamo mogucnost da povecamo i smanjimo sta hocemo i gde hocemo, a za pritisak je zaduzena druga dizna na link sistemu, koji ima MAP od 2bar-a, i presete na kom map-u i sa kojim DC-om pocinje da skljoca.

                  Sa porastom map-a raste i DC, vrlo prost mehanizam koji zanprepascujuce lepo radi....

                  Za bov, da samo na nizim obrtajima, tj leru i malo vise

                  Ostala je jos preporuka za TurBo ? da li da stavljamo veci ?

                  P.S. Smartova turbina je 2x veca od ove (znam jer je bila u opticaju) mozemo i nju da nabavimo....

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Au...pa onda je to sto vi imate BAS malo Turbina za Smarta je za 900cc motor, tako da pretpostavljam da bi bila OK, mada tu vec nagadjam...

                    Akumulator mnogo manji od pola litra naravno, velicine...pa recimo kao polovina one kartonske rolne unutar toalet papira
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • NickRP
                      CBC Senator
                      • 19.10.2005
                      • 263
                      • Serbia - Germany

                      #11
                      Originally posted by Gumetina
                      a za pritisak je zaduzena druga dizna na link sistemu, koji ima MAP od 2bar-a, i presete na kom map-u i sa kojim DC-om pocinje da skljoca. Sa porastom map-a raste i DC, vrlo prost mehanizam koji zaprepascujuce lepo radi....
                      Da li si proveravao AFR, ili je to onako "na uho"? Da li DC raste linearno sa MAP-om, ili samo postoje stepenice u radu? Daj baci neki screenshot, da vidimo kako izgleda setup screen.

                      A kako regulisete paljenje, pod boost-om? Ako paljenje ide samo preko Alpha-N sistema, to je onda ozbiljan problem...

                      EDIT: re BOV na nizim obrtajima: sto se uzbudjavas oko nizih obrtaja?

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        #12
                        AFR kao i EGT ce biti namontirani tek danas sutra! juce je trebala samo da se vidi funkcionalna zavisnost.

                        Dakle bilo je na UVO

                        Paljenje radi preko fabrickog ubrizgavanja, tj alphaN, s tim da smo ga retardirali 2-4 stepena.... na zalost nemamo bolje resenje za sad, posebno sto ide od 1000-9000rpm-a ne znam ni sta bi stavio a da nije neki preskup standalone.

                        DC raste linearno sa boost-om, nema stepenica, samo blag prelaz u momentu ukljucivanja tj prelaska praga mpa-a.

                        Za bov se ne jedin uopste, nego smesno zvuci, kada bi ga prikacio na akumulator vakuuma da li bi ga onda jako zakasnio tj kako bi se odrazilo na sam rad ?

                        Slike samo da se snadjem sa pocrkalom elektronikom

                        Comment

                        • NickRP
                          CBC Senator
                          • 19.10.2005
                          • 263
                          • Serbia - Germany

                          #13
                          Cekaj, stvarno mislis da ides sa istim uglom pretpaljenja kada si na punom gasu sa i bez boost-a? I don't like it (odn. imaces problema da postignes optimum, drugim recima, neces uspeti da ga postignes).

                          Sta znaci preskup standalone? Zasto ne bi mogao bilo koji standalone, ne vidim ni jedan zahtev koji zahteva neke specijalne opcije... Mislim, 9000rpm nije nikakav problem.

                          Sto se tice peglanja impulsa, neces imati problema ako adekvatno dimenzionises rezervoar i restriktor... Impulsi koji dolaze iz motora su par redova velicine vise frekvencije od onoga koliko tebi pritisak u usisnoj moze da varira u zavisnosti od polozaja gasa i natpunjenja turba, znaci, nije problematicno filtrirati. Probaj sa velicinom koju ti je kolega 206 predlozio, pa se igraj sa diznom (restriktorom) dok ne dobijes trazeni odziv...

                          P.S. Dobro je sto se u topic jos nije ukljucio neki "pametnjakovic", ali bojim se da ovo stanje nece potrajati dugo .

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Sad mozda lupim, ali postoji li neka vrsta uredjaja koji putem vakuuma regulisu paljenje? Nesto slicno kao podesivi FPR, povezes vakuum sa u**** na njega i on dize ili spusta pritisak goriva zavisno od (pod)pritiska u usisu. Postoji li nesto slicno tome za paljenje? Kako je na Renou 5 Turbo reseno to?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • NickRP
                              CBC Senator
                              • 19.10.2005
                              • 263
                              • Serbia - Germany

                              #15
                              Ako se dobro secam, Renault 5 turbo ima kompjuterizovano paljenje, koje uzima MAP kao parametar, tako da se po tome rukovodi.

                              A u drevna vremena, kasnjenje paljenja se resavalo pneumatskim korektorom na razvodniku, koji prakticno zakrece plocu sa platinama ka kasnijem paljenju kako boost raste (i obratno).

                              Rale, ti mozes da napravis elektroniku koja ce da pravi kasnjenje signala sa citaca polozaja radilice zavisno od MAP-a, ali ono... to ce da bude skuplje (racunajuci tvoje vreme) nego standalone...

                              Comment

                              Working...
                              X