Olaksan zamajac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duxducis
    CBC Senator
    • 19.10.2004
    • 207
    • Beograd

    Olaksan zamajac

    Pitam se da li vredi stavljati olaksan zamajac i koje su mane i prednosti?
    Ono sto ja znam je da se lakse zavrti motor pa samim tim za nijansu ubrzava bolje, a kad pustis gas motor bolje koci. Mana recimo moze da bude nestabilan rad na leru jer je kompjuter programiran za originalni. Sta jos treba znati?
    Res non verba!
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Na kojem motoru u kojem autu.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • duxducis
      CBC Senator
      • 19.10.2004
      • 207
      • Beograd

      #3
      Porsche 964 3.6 turbo
      Res non verba!

      Comment

      • duxducis
        CBC Senator
        • 19.10.2004
        • 207
        • Beograd

        #4
        Originalno ima Double Mass Flywheel a ovaj bi bio single mass (ne znam kako se tacno kaze na srpskom ) uz naravno pojacanu korpu i lamelu, a isto tako ne znam da li da uzmem i sinter metal lamelu?
        Res non verba!

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Jedna konstrukcija gde je zamajac sa duplim masama postavljena fabricki je iz razloga uskladjivanja prema menjacu.
          Svaka izmena koju si naumio povlaci dodatna opterecenja na:

          Lezajevima radilice
          Singronima u menjacu

          Izbor tipa zamajca je fabricki tacka prilagodjenja iz pozicije lakese voznje.

          Dakle, moze da se izmeni sve ali zahteva od vozaca da bude sinhroznizacioni elemenat sto zahteva maximalnu prisutnost vozaca (psihofizicku) i zamim tim tera na aktivnu voznju.
          Auto gubi sve karaktere koji su za drumsku voznju.

          Sinter u ovom polju znaci usmerenje na dragrace i ukoliko postoji imalo namera da se auto vozi na bilo koji drugi nacin sem sa lunch contol startom, nebi nikako isao na tu alternativu.

          Jaca korpa je uvek za prioritiranje sa standardnim tipovima lamela.

          Sad, znas sam sta ce biti primarni cilj za namenu auta pa se odluci sam.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • duxducis
            CBC Senator
            • 19.10.2004
            • 207
            • Beograd

            #6
            Ja bih uvek neki kompromis Ali to je ocigledno tesko. Ipak preferiram drumsku voznju.
            Znaci eventualno pojacana korpa koliko razumem ne moze da skodi.
            Ali ipak bi ja da to ide malo brze. Znas li mozda koliko je bezbedno pojacati pritisak turba na tom motoru. Trenutno je fabricki 0.7/0.8bara.
            Odnos kompresije je 7.5 : 1. Kako bi ga on kompenzovao s gorivom (u pitanju je K-Jetronic sistem)? Ima li neka caka za brzi spool up turba. Dosta sam citao i foruma za za porsche i nekih sajtova koji prodaju otvorene filtere, ali s obzirom na navedena stetna dejstva koja su opisana na ovom forumu ne bih ni to stavio.A mislim da ih prvenstveno nude jer je velika zarada na adapteru za otvoren filter(500e+100e filter). I kao otvoren filter uz malo pojacanu oprugu u WG daje 20ks, ali ja licno mislim da se celokupno povecanje snage duguje samo jacoj opruzi, a otvoren filter mozda doprinosi brzem spool upu. S obzirom da je obican panel 80evra a otvoren sa adapterom 600evra, ne verujem da je korist ovog drugog srazmerno veca razlici u ceni.A da li je zdravo za motor takodje je diskutabilno. Tako da bi eventualno probao sa panel KN i jacom oprugom.
            Stavicu samo obican panel KN filter.
            Res non verba!

            Comment

            • gaston
              CBC Senator XXL
              • 24.03.2005
              • 324
              • N BG - Batajnica

              #7
              Hoces li i sliku da promenis ? )))))))
              27.5 god za djevrekom auta snova :
              Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


              NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

              Comment

              • duxducis
                CBC Senator
                • 19.10.2004
                • 207
                • Beograd

                #8
                Pa ovaj na slici mi je jos uvek blizi srcu.
                Res non verba!

                Comment

                • Alex-bgd
                  CBC Senator
                  • 27.03.2005
                  • 270
                  • Beograd

                  #9
                  Pitanje?
                  Jasno mi je da zbog brzeg "vracanja" motora iz visokih u nize obrtaje mogu vise da trpe sinhroni na menjacu mada sam ubedjen da to dobar vozac moze da izbegne ali mi nije jasno zasto lezajevi radilice trpe ako se stavi laksi zamajac? i koliko to vise? da li drasticno ili teoretski...
                  Pozdrav svima
                  Mislim da znam koliko ne znam

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Cao!

                    Zbog oscilacija radilice izmedju taktova dolazi do "rastresanja" uljanog filma i povecanog dodirnog radijusa sto prouzrokuje ubrzano habanje istih.

                    Lezajevi na radilici bi najsretniji bili da je masa zamajca sto veca ali to neide u praksi zbog povecanja mase koja se treba akselerirati.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Alex-bgd
                      CBC Senator
                      • 27.03.2005
                      • 270
                      • Beograd

                      #11
                      Da li se to moze izbeci recimo povecanjem ler gasa sa 750 na 1000 obrtaja u minuti?
                      Da li je to pojacano opterecenje najizrazenije na ler gasu a sa porastom broja obrtaja postaje nebitno?
                      ( po mom misljenju jeste,ali cekam tebe da das svoje koje izuzetno cenim)
                      Mislim da znam koliko ne znam

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Da.. ali ako takodje zavisi od koliko je smanjenje mase.

                        Takodje dolazi do povecanog opterecenja u federima ublazivaca momenta u samo lameli.

                        Razlika izmedju niskofrekventnih pulseva koji opterecuju radilicu na nisim obrtajima i viokofrkventnih na vecim obrtajima je upravu u tome da u nizim postoji losiji balans radilice sa manjom masom zamajca, te jedna tacka na radilici gubi svoju rotacionu putanju idealnog kruga.
                        U vecim obrtajima je opet u pitanju da dolazi do ne zabacivanja kao u niskim vec oscilacija .

                        Ali opet, vratiti se na prvo pitanj, koliko smanjenje ?

                        Granica koja je priblizna bezopasnoj liniji je na oko 1/3 mase zamajca prema masi radilice, klipnjaca i klipova zajedno.

                        Dakle, ako su klipovi, radilica i lipnjace oko 21Kg , tada zamajac sa remenicom na radilici i sa korpom kvacila nebi smeo da ide ispod 7 kg

                        Ovo su manje vise podatci koji su se pokazali kao neka granica prilikom tuninga gde je motor ostao zdrav sto se lezajeva tice.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Alex-bgd
                          CBC Senator
                          • 27.03.2005
                          • 270
                          • Beograd

                          #13
                          Hvala na brzom odgovoru.
                          Cim budem otvorio motor premericu masu radilice,klipova i klipnjaca zajedno pa cu znati na cemu smo...Mnogo mi znaci podatak da zamajac ne bi smeo da bude ispod 1/3 mase gore navedenog sklopa.Licno mislim da je njegov fabricki zamajac mnogo tezak posto je double mass a svi aftermarket zamajci su klasicni i samim tim dosta laksi.Ukoliko se pokaze da je zamajac koji planiramo da stavimo ispod granice kojusi ti naveo onda ga necemo menjati... Sada sam na poslu pa nemam podatke,ali na kucnom kompjuteru imam sve pa cu pogledati...Sto se lamele tice,stavicemo i lamelu i korpu (sachs sport ) koja je razvijena i napravljena bas za porsche 965 turbo sa povecanim obrtnim momentom i povecanom snagom tako da tu nece biti problema...Jos jedna stvar, zasto si naglasio( cini mi se da sam negde citao) da nikada ne treba staviti pojacanu korpu kvacila i sinter lamelu? Zbog gubitka komfora pri voznji ili zbog mogucih tehnickih problema?
                          Mislim da znam koliko ne znam

                          Comment

                          • tenzo RS
                            CBC Senator XXL
                            • 01.11.2004
                            • 309
                            • Krusevac
                            • Saab 9-3 TiD

                            #14
                            ...koliko znam nije protiv jace korpe vec protiv sinter lamele...ali naglaseno je da treba u tom slucaju voditi racuna o opterecenju aksialnog lezaja...
                            ...ako si ikad probao sinter lamelu cudi me da nisi promenio misljenje...a ako nisi prvo probaj... ...inace i habanje feroda sinter lamele i korpe je visestruko vece nego sa obicnom...
                            8 i 300...u firungu !!!

                            trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Tehnicki problemi !!

                              Nema vise nikakvih mogucnosti za normalan start, samo na najmanje 3-4K rpm i pustas kvacilo.
                              Ako je zamisao da se tako vozi onda OK

                              Ali racunaj da za debelim gumama mozes da otkines spojnicku osovni , koliko se secam Porsche ima potporni lezaj u zamajcu za spojnicku, sto pokazuje da je menjac zavisan od puno faktora.

                              Ako je Carbon sinter onda OK, manda, to i nije sinter u mojim ocima
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X