Alternativni hardijev zglob i dizajn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Alternativni hardijev zglob i dizajn

    Ako ima nekoga da iole ume prokomentarisati uvu alternativu, bio bih zahvalan. Interesuje me pre svega da li je ovaj nachin olaksavanja ok ili ne i kakav se nachin preporuchuje kao i koji je neki najbolji moguci nachin za skidanje obrtne mase.

    Hvala unapred!

    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

    Prvo bi svakako trebalo da se zna koliko teži original guma a koliko ovo što predlažeš. Jedno je sigurno a to je da neće ostaviti na putu ako ckne i da kardan neće provaliti patos ili izazvati prevrtanje auta.
    U zavisnosti od čega je ovo napravljeno, sumnjam da je manja obrtna masa od original gume, ali verujem da je ovo znatno bolje.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3
      Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

      U pitanju je aluminijum i bas zbog toga me zanima skidanje mase i to po obodu. E sad, da li ici sa bushenjem vertikalnim, horizontalnim ili skidanjem po radijusu...
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

        Ako misliš na tu sliku konkretno, ne vidim šta tu imada se skida po radijusu i tako je tanko, malo tu ima prostora od guma koje trpe naprezanje. Isto tako i za bušenje, ima malo prostora sa manjim rupama ali ne znam koliko bi to značilo. Pošto pitaš za 75 a tam ose vrti na direktnim obrtajima motora, bitan je svaki gram ali ne verujem da je baš toliko, sem ako ne ideš u baš velike obrtaje.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Gumetina
          Banovan
          • 12.12.2004
          • 1082
          • Novi Sad

          #5
          Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

          To je mnogo manjeg precnika nego li zamashnjak, te je i rotaciona brzina i ubrzanje manje, sto ce reci otpornije je...

          Oljusti sa oboda zamajca, osim toga, jel tih 100-200gr toliko bitno ?

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

            Njega brine trešenje kardana jer se vrti na direktnim obrtajima motora, zato bitno da je što lakše i što izbalansirnije ali ja mislim da preteruje kao i uvek
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • kilson
              Moderator
              • 09.10.2004
              • 3216
              • NoviBGD
              • AR 75 GT

              #7
              Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

              Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

              Comment

              • Gumetina
                Banovan
                • 12.12.2004
                • 1082
                • Novi Sad

                #8
                Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                Pa ako je materijal kvalitetan (homogen) kao sto je npr centrifugalno liveni ili vuceni (ekstrudirani) aluminijum, (izbegavati gravitaciono liveni sa buvljaka) onda treba samo obratiti paznju na obradu, dakle ako je moguce obraditi deo iz jednog "hvatanja" (ako je moguce a verovatno nije) u svakom slucaju sumnjam da ce par grama neizbalansiranosti na tako malom precniku izazvati bilo kakav problem, s obzirom da sve lezi na gumama

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                  Karbon je cudo

                  Daj bre, Laki, kakvo olaksavanje gume...uzmi kardan u ruke, ili ga stavi na vagu ako smes, TO je ono sto bi trebalo da olaksas i ojacas ako mozes (finansijski, naravno...). Olaksavanje tih guma, aluminijum, cuda muda je bacanje para i trosenje vremena.

                  Ili se protegni za karbonski kardan, ili nista ne pipaj. Koliko je uopste dugacak taj kardan, koliko tezak?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • NemaN
                    CBC Senator XXL
                    • 29.11.2004
                    • 1560
                    • munze

                    #10
                    Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                    mi smo pravili remenice od neceg belog od cega se prave zupcanici, ne znam tacno koji je materijal al je dosta cvrst i dobar....

                    ako hoces mozes da pokusas da ti naprave to na strugu, mislim da nije nikakav problem
                    I'm not caucasian, I'm championship white

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                      Kardan ima tri metra i kila da ga dvojica noce. Ovo više služi da se gume ne raspadnu nego što olakšava stvar.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • kilson
                        Moderator
                        • 09.10.2004
                        • 3216
                        • NoviBGD
                        • AR 75 GT

                        #12
                        Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                        Originally posted by 206
                        Karbon je cudo

                        Daj bre, Laki, kakvo olaksavanje gume...uzmi kardan u ruke, ili ga stavi na vagu ako smes, TO je ono sto bi trebalo da olaksas i ojacas ako mozes (finansijski, naravno...). Olaksavanje tih guma, aluminijum, cuda biiiip! je bacanje para i trosenje vremena.

                        Ili se protegni za karbonski kardan, ili nista ne pipaj. Koliko je uopste dugacak taj kardan, koliko tezak?
                        Olaksavanje kardana nema mnogo uticaja na rotaciono ubrzanje - ako na to mislis, fiksiran je za zamajac koji tezhi 11Kg i okrece se zajedno sa radilicom. -Kvachilo je pozadi. Imalo bi veze samo sa smanjenjem pojave vibracija - predpostavljam da zbog toga cuva i gume. Nisam merio njegovu tezhinu, ali u grubo je oko 12 kg...
                        Cekam da padnu akcije karbona pa kupujem.

                        Za ovakvu izmenu gume se interesujem ukoliko se ove ne pokazu dobro. Jedna guma je u proseku od 65-100 eur (u zavisnosti gde se nalazi), a polako postaje problem naci originalne.

                        Neman, ideja i jeste da se napravi nesto. Pravili ste remenice za bregaste ili..? Hajde ako mozes raspitaj se koji je materijal i kakve su karakteristike obzirom da kardan trpi "malko" vise silovanja u vidu Nm, vibracija, promene uglova rotacije itd.
                        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                        Comment

                        • NemaN
                          CBC Senator XXL
                          • 29.11.2004
                          • 1560
                          • munze

                          #13
                          Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                          od drugara tata ima strug i dosta je dobar na njemu, pravili smo remenice na radilici smanjivali smo tezinu sa 2kg na 200gr , olaksavali smo i zamajce

                          uglavnom do sada nikakvih problema, cak se i na markovojkg hondi otkacio sraf koji drzi remenicu pa je malo strugao i landarao ali nije bilo nekih ozbiljnih ostecenja....

                          materijal je polipropilen ili tako nesto, cak ne znamo ni mi ali akd je kupvao drugar materijal dobio je kalendar za 09 od te firme pa imamo broj...
                          I'm not caucasian, I'm championship white

                          Comment

                          • Gumetina
                            Banovan
                            • 12.12.2004
                            • 1082
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                            Polietilen i polipropilen su mekani, poliamid je slican aluminijumu po specificnoj masi a tu su po mehanickim osobinama...

                            Mir boziji Hristos se rodi !

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              #15
                              Re: Alternativni hardijev zglob i dizajn

                              Hm, a HDPE (high density poly-ethilen)? Lako se obradjuje a mehanicki je veoma izdrzljiv
                              Poli-amid je OK ali je prilicno krt ako nema dodatak elastomera.
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              Working...
                              X