Koji turbo motor za novi projekt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #31
    Re: Koji turbo motor za novi projekt?

    VW 1.8t motor ide i popreko i uzduz.

    U pravu je Van da ne treba uopste mnogo obrtnog momenta. Uopste turbo nije bas pogodan za te konstrukcije, ali ako neko bas hoce...Pre bih uzeo motor sa kompresorom.

    Comment

    • TAZZ
      Banovan
      • 30.05.2005
      • 1409
      • NBGD,SERBIA

      #32
      Re: Koji turbo motor za novi projekt?

      Ajd malko ja...

      SAAB B2x4 motori... u Stoku gadjaju 200 ks i oko ~ 300 NM... pri nekih 2500 rpm...
      Da je potezak jeste zbog same konstrukcije... Ali da ima mogucnost kontrole kao shto je TRIONIC, ne znam niti jedan motor da je kao SAAB. Lako ide na 270 KS i ~ 380NM. i to sa STOK delovima. ako hocesh vishe ... Vece dizne i veci turbo i eto te na nekih 310-320 KS i oko 450 NM. ALI veoma lako B204 motor koji je 2.0 prebacujesh na 2.3, klipnjace i radilica i eto te na 2.3 i 270KS i 440NM u stok varijanti delova... Naravno menjaju se mape u TRIONICu. 206 je lepo objasnio zashto bash SAAB motor kod sebe na temi. 2.0 motor kompletan je oko 400-500 evra... generalna za njega ako sam radish moze da se odradi za nekih 250-350 evra u zavisnosti shta radish...
      Delovi su lako dobvavljivi.
      Ja sam moj b204 motor sa STOK 150 KS digao na ~260 KS i radi eGstra i predjoh nekih 2000 km bez i jednog jedinog problema. To je bilo za probu. Sad motor cu verovatno sredjivati kako treba.... Cisto za sigurnosti radi. Eto toliko o SAAB motorima... Jednostavno MRCINE.

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #33
        Re: Koji turbo motor za novi projekt?

        Kad smo vec kod uzduznih turbo motora - Renault 21 turbo je imao takav motor i verovatno da ne kosta mnogo. Malo divlja masina, ali imao je snage.

        Comment

        • Optimista
          CBC Veteran
          • 22.09.2007
          • 171
          • Stapar

          #34
          Re: Koji turbo motor za novi projekt?

          @ Starac Vujadin
          Znam da 1.8t ide i uzduz(audi) i popreko(VW, Seat, Skoda). Jedino ne razumem konstataciju da turbo masine nisu za ovakva kola, mozete li mi taj deo pojasniti, zasto nisu?
          Nemam nista protiv kompresora ali u serijskim koliko mi je poznato ih ima Benz i Aston Martin. Sto bas i nije dostupno
          Ima li jos neko ili ste mislili da nabacujem kompresor od necega.

          Jel moze nesto poblize o tom Renou, nisam upoznat sa tom masinom? Da li je to bas Reno ili je pozajmnica!

          @Tazz
          Jedan od razloga sto je ova tema ovde je bas to sto znam koliko vas ovde ima koji postujete SAAB (postujem i ja, ali vi znate mnoooogo vise o njemu od mene). To sa 400-500 eur za motor zvuci jako simpa, pretpostavljam bez menjaca.
          Da li da trazim po oglasima ili ima neko mesto gde bih mogao pitati?
          A da su mrcine znam i da su pouzdani i da su Bogom dani za turpijanje!

          @Van
          Jeste super ozbiljan auto, a ja super neozbiljan.
          Najveca je frka napraviti sasiju koja je na nivuo one njihove, ako to uspem sve ostalo je mnogo lakse.
          Inace ti igras bitnu ulogu u svemu tome(a nemas pojma da je tako) jer ceo projekat se oslanja na pretpostavku uspesno resenog posla izmedju tebe i Bore!!!! Posle toga krecu igre bez granica!
          All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #35
            Re: Koji turbo motor za novi projekt?

            Originally posted by TAZZ
            Ajd malko ja...

            SAAB B2x4 motori... u Stoku gadjaju 200 ks i oko ~ 300 NM... pri nekih 2500 rpm...
            Da je potezak jeste zbog same konstrukcije... Ali da ima mogucnost kontrole kao shto je TRIONIC, ne znam niti jedan motor da je kao SAAB. Lako ide na 270 KS i ~ 380NM. i to sa STOK delovima. ako hocesh vishe ... Vece dizne i veci turbo i eto te na nekih 310-320 KS i oko 450 NM. ALI veoma lako B204 motor koji je 2.0 prebacujesh na 2.3, klipnjace i radilica i eto te na 2.3 i 270KS i 440NM u stok varijanti delova... Naravno menjaju se mape u TRIONICu. 206 je lepo objasnio zashto bash SAAB motor kod sebe na temi. 2.0 motor kompletan je oko 400-500 evra... generalna za njega ako sam radish moze da se odradi za nekih 250-350 evra u zavisnosti shta radish...
            Delovi su lako dobvavljivi.
            Ja sam moj b204 motor sa STOK 150 KS digao na ~260 KS i radi eGstra i predjoh nekih 2000 km bez i jednog jedinog problema. To je bilo za probu. Sad motor cu verovatno sredjivati kako treba.... Cisto za sigurnosti radi. Eto toliko o SAAB motorima... Jednostavno MRCINE.
            A koji ce menjac da napakuje na taj motor, buduci da je opste poznata stvar da je menjac slaba tacka kod saab? Mislim motor dobar, ali sta ti vredi ako nemas dobar menjac da izdrzi tu silu!
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              #36
              Re: Koji turbo motor za novi projekt?

              Prema sapcanima si srecan ako dobijes i telefone ....

              2.0 iz OPEL-a, cuveni LET bi ti zavrsio posao i do 450KS, sa sve fazama, ali je problem u fazama ... moras da ih nadjes dobre ...
              Sto se delova tice, sve pasuje s bilo kog OPEL otpada... od blokova ka sitnijem.
              Radi kako treba kad se slozi kako treba. Potpuno je druga prica sto svi hoce mnogo KS za malo para, a to je obicno i problem.

              Istina je da je sve sto valja odavno izakano tako da je odabir dobrog motora prava lutrija.
              Posto pravis prometalo od max 850 kg, nekako mi se cini da bi i 150KS bilo dovoljno da vidis s cim imas posla ...

              LET motor je najbolji za nadogradnju snage. Samo je problem naci jednog da valja .. to je proces koji traje a ume i da kosta ...
              Dobar kosta i preko 1500EUR (s menjacem i agregatima), pa ti vidi ...

              Ukoliko se odlucis da pravis turbo od atmo nek ti je "sve i svasta" na pomoci jer ce ti pomoc i trebati ... 100 qraca-palaca ce iskrsnuti a ti ces morati da trazis resenje umesto da nadjes gotovo ... jeste zanimljivo, ali kosta novca/vremena/zivaca ..
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #37
                Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                Originally posted by Srdjan
                Originally posted by TAZZ
                Ajd malko ja...

                SAAB B2x4 motori... u Stoku gadjaju 200 ks i oko ~ 300 NM... pri nekih 2500 rpm...
                Da je potezak jeste zbog same konstrukcije... Ali da ima mogucnost kontrole kao shto je TRIONIC, ne znam niti jedan motor da je kao SAAB. Lako ide na 270 KS i ~ 380NM. i to sa STOK delovima. ako hocesh vishe ... Vece dizne i veci turbo i eto te na nekih 310-320 KS i oko 450 NM. ALI veoma lako B204 motor koji je 2.0 prebacujesh na 2.3, klipnjace i radilica i eto te na 2.3 i 270KS i 440NM u stok varijanti delova... Naravno menjaju se mape u TRIONICu. 206 je lepo objasnio zashto bash SAAB motor kod sebe na temi. 2.0 motor kompletan je oko 400-500 evra... generalna za njega ako sam radish moze da se odradi za nekih 250-350 evra u zavisnosti shta radish...
                Delovi su lako dobvavljivi.
                Ja sam moj b204 motor sa STOK 150 KS digao na ~260 KS i radi eGstra i predjoh nekih 2000 km bez i jednog jedinog problema. To je bilo za probu. Sad motor cu verovatno sredjivati kako treba.... Cisto za sigurnosti radi. Eto toliko o SAAB motorima... Jednostavno MRCINE.
                A koji ce menjac da napakuje na taj motor, buduci da je opste poznata stvar da je menjac slaba tacka kod saab? Mislim motor dobar, ali sta ti vredi ako nemas dobar menjac da izdrzi tu silu!
                Nije snaga motora ono sto lomi menjac vec obrtni moment na teskom autu sa prednjom vucom, konkretno SAAB-ov problem. Jak motor u autu duplo laksem nego originalni "donator" motora, pa jos RWD koji nece skakutati pri kretanju i lomiti zvono, to tesko da ce ikad da zakaze.

                Moje misljenje je da, koliko god neke opcije bile primamljive, izbegnes komplikacije turbiranja atmosferaca i uzmes nesto sto je u osnovi turbo motor. Mnogo manje glavobolje.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Optimista
                  CBC Veteran
                  • 22.09.2007
                  • 171
                  • Stapar

                  #38
                  Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                  @206
                  Poslednje dve recenice su nesto sa cim se apsolutno slazem.
                  Ipak saslusacu svacije misljenje.
                  Znam da sve moze da se napravi i T od atmo ali pitanje isplativosti takvih poduhvata je diskutabilno!

                  Ima mnogo potencijalnih donora lai , kao sto je i Prolupator primetio, sve sto toretski valja je na prodaju tek kada mu je dusa izasla kroz nos.
                  A kada natrcis na tako neki krs i pocnes da radis Space Shuttle od njega cifre mogu da porastu u nedogled.
                  Zato se stalno pitam da li je pametnije naci nesto novije iz necega slupanog npr na zapadu pa uvesti to. Ali ne znam gde to da trazim.
                  Izgleda da je nemoguce pronaci ni br tel od tih cuvenih Sabackih fakira ni cuti neku cifru za orijentaciju (cast izuzecima koji su izneli neke konkretne brojke)
                  All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                  Comment

                  • Type_R
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2007
                    • 900
                    • Valjevo

                    #39
                    Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                    A fordov N7A kao kod Van-a (Stevana)
                    3SG(T)E EXPERT

                    MAN service

                    Comment

                    • Van
                      CBC Senator XXL
                      • 16.02.2007
                      • 1425
                      • Nbgd

                      #40
                      Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                      Optimist treba prvo da se odluci sta hoce , uzduzno ili poprecno postavljen motor ?
                      Ovih drugih ima mnogo vise . Druga stvar je da motor i menjac a bogami i poluosovine i rukavci budu od jednog automobila , da ne bi imao problem sta je sa cim kompatibilno ... a i spustio troskove .
                      E sada , da li stvarno mora da bude turbo ili ne , tvoj je izbor , ali po mom misljenju , ne mora . Treba neka vertikalna sila da pritisne te tockove da ne bi proklizavali ko blesavi kada turbo krene sa hiperprodukcijom obrtnog momenta , a ti tezine nemas .
                      I tih 850 kg mi deluje mnogo , sem ako neces dzak ili dva cement ada stavis negde nazad zbog boljeg prijanjanja .

                      @
                      N7A-u ne fali nista ( mozda da smrsa koji kg ) , a meni fali senzor koji na menjacu za njega . Ecu se tripuje da ga turiram u mestu
                      ...zivi , Franjo je ziv !!!

                      Comment

                      • Gumetina
                        Banovan
                        • 12.12.2004
                        • 1082
                        • Novi Sad

                        #41
                        Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                        vidim i ja da ne zna sta hoce, pravi lagani kit car a razmislja o saab motoru 300kg bez menjaca...

                        kilaza je najjeftiniji tuning, mislite o tome

                        Comment

                        • Optimista
                          CBC Veteran
                          • 22.09.2007
                          • 171
                          • Stapar

                          #42
                          Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                          Stevane ovde sam da odlucim koji cu motor koristiti, naravno da sa njim ide i menjac, za poluosovine neznam (mozda prosirim trag guvise pa budu kratke).
                          a kada se resi koji motor tada ce se znati i da li ide uzuz ili popreko, zasto je to tesko razumeti? Prostor nije problem tako da mogu za sada jos da kalkulisem.
                          All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds, wake in the day to find that it is vanity; but the dreamers of the day are dangerous men, for they act their dream with open eyes, to make it possible.

                          Comment

                          • Van
                            CBC Senator XXL
                            • 16.02.2007
                            • 1425
                            • Nbgd

                            #43
                            Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                            Malo idemou off , ali vlasnik teme nece da se buni u njegovom je interesu ...
                            Prvo odluci koliki je auto , a posto je u pitanju kit-car , sem ako nije neka monstrum u pitanju , V8 , V10 ili v12 , nema potrebe za velikom masom vozila i ako nije cetvorosed . Preporucujem poprecnu konfiguraciju motora ; prvo , imas veci izbor ( u oglasima imas mondeo 2.5 v6 24v 170 ks , motor od aluminijuma , za 700 e , sa sve alu felnama ), drugo , kompaktniji su , sami tim i shasija je manja a i masa vozila.
                            Posle definises prostor kabine prema tvojim merama , da ti sve bude lepo i logicno , zatim definises poziciju i geometriju vesanja i poziciju mehanike . Najlakse je da iskoristis sto je moguce vise postojecih delova sa donor vozila , sebi skratis muke i smanjis troskove .
                            Kada si definisao sve to , definises konstrukciju koja sve to drzi , i posle samo to sve treba napraviti
                            Karoserija koja podseca na LeMans prototipove se najlakse pravi , posto ima mahom krivine u jednom pravcu . Samo su ivice zaobljene ...
                            Gumetina ti je lepo rekao , smanjenje mase je najjeftiniji tuning . Covek tjunira automobila , valjda zna najbolje
                            ...zivi , Franjo je ziv !!!

                            Comment

                            • TAZZ
                              Banovan
                              • 30.05.2005
                              • 1409
                              • NBGD,SERBIA

                              #44
                              Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                              Obrtni momentat se da srediti... veoma lako sa BOOST request tabelom.... sa 2500 se pomeri na 3500 rpm i to je to... Dobre gume, i nema slipa, nije to velika nauka, cak i sa STOCK motorom od nekih 190 KS i 280 NM je dosta za ovako neshta, a posle moze da se sigra sa mapama i finim tuningom. Raspolozivost momenta je na niskim obrtajima jer ima mali turbo, T25, koji je sposoban za nekih 260 KS. i puni od 2500 rpm. sa vecim turbom od 3200 rpm ide momenat.

                              Tezina SAAB motora sa menjachem ... cuh neshto priblizno oko 300-350 , znachi sa svim agregatima...
                              Moje mishljenje je ako se odluchish za SAAB je da je jeftinije uzeti Stranca, poskidati sa njega shta treba, rashcherupati sve... i onda rasprodati ostatak... Sad sam se chuo sa KIKIJEM koji ima SAAB garage, to je i njegov predlog, jer menjach je priblizno oko 350, motor oko 500... pa gde je zichenje... i tako... da dodje jeftinije kupiti stranca, i poskidati sve sa njega, i ostalo prodati...
                              Ima jedan SAAB `91, 2.3 T, koji u stoku gadja 200 KS i 330 NM. nije trionic, vec DI/APC, znachi koristi valjda BOSH 2.4.2 ecu... i to je chak dosta, a BOOST je pisao kako se lako prebacuje ovo na TRIONIC. Auto je 850 evra, i ima automatski menjach... ali taj menjach se lako moze menjati za manuelni, i neshto josh sitnica...

                              Comment

                              • starac vujadin
                                CBC Senator XXL
                                • 27.08.2005
                                • 2617
                                • Stari grad

                                #45
                                Re: Koji turbo motor za novi projekt?

                                Originally posted by Optimista
                                @ Starac Vujadin
                                Jedino ne razumem konstataciju da turbo masine nisu za ovakva kola, mozete li mi taj deo pojasniti, zasto nisu?
                                Nemam nista protiv kompresora ali u serijskim koliko mi je poznato ih ima Benz i Aston Martin. Sto bas i nije dostupno
                                Ima li jos neko ili ste mislili da nabacujem kompresor od necega.

                                Jel moze nesto poblize o tom Renou, nisam upoznat sa tom masinom? Da li je to bas Reno ili je pozajmnica!

                                Najveca je frka napraviti sasiju koja je na nivuo one njihove, ako to uspem sve ostalo je mnogo lakse.
                                ...Iz istog razloga kao sto nisu dobre za motocikle i zasto se turbo nije primio u tom svetu... Sve te cevne konstrukcije, sa sasijom, ramom su osetljive na prirodu turbo motora, pogotovu starije generacije turba i sa tehnologijom izrade sasije koju ces ti primeniti (posto to nece biti Dallarin ram kao u KTM i nece biti moderni VW TFSI motor isto u KTM) . Takvi automobili pate od mnostva vibracija i otezavaju upravljanje. Isporuka snage turbo motora uopste ne lezi tako laganim konstrukcijama. Ono sto je prednost kod turba - mnostvo obrtnog momenta takvim kostrukcijama uopste ne treba. Treba ti motor koji linearno isporucuje snagu sa naglaskom na obrtajima...isto kao kod motora. Zato su Hondini motori za to odlicni (naravno bez turba, jer je Honda + turbo papazjanija od motora)...i Renault atmosferac iz Clia bi isto legao (u poprecnoj konfiguraciji, kao sto je bilo u Renault Sport Spideru)...ima jos motora...Ako bi pravio atmo, onda bi izbor bio laksi...tu ima stvarno dobar izbor.

                                Sto se tice kompresora, imao je Fiat takve motore. Nema ih bas mnogo, ali srecom su bili i u uzduznoj i u poprecnoj konfiguraciji (Argenta VX i Lancia Beta Volumex)...Tesko ces naci te motore, a i malo su matori.

                                Renault-ov motor je bas Renaultov i odlican je. Na internetu ces naci dosta informacija o njemu. Moze se tunirati, ima odlican menjac. Ako bi naleteo na 21 turbo quadra, mozda bi mogao i da se igras sa 4wd varijantom koja je super stvar u konstrukciji kakvu zelis.

                                Samo nemoj da preterujes sa snagom jer to iziskuje mnogo dobru i skupu sasiju. Kod tih automobila je najvaznije da budu izbalansirani i onda i sa 120ks mozes da cinis cuda...

                                Comment

                                Working...
                                X