4 cilindra 1468cc bore 75,50 precnik cilindra stroke 82,00 hod klipa kompresija 9.2:1 fabricka. Hteo bih da smanjim kompresiju povecanjem zapremine ali da se nemenja hod klipa tj sa debelim dihtungom ali kolimo debelim da mi kompresija bude 8:1 ko znaformulu za izracunavanje neka je okaci treba mi hitno HVALA.
formula za kompresiju?
Collapse
X
-
Re: formula za kompresiju?
Nemas dovoljno podataka. Potrebno ti je, pored zapremine cilindra:
- kubicirana zapremina prostora izmedju ravni bloka i klipa u TDC (ukljucuje zapreminu klipa, prostora oko karike, zapreminu prostora do ravni bloka)
- zapremina dihtunga u prostoru za 1 cilindar, ili makar debljina
- kubicirana glava, odnosno kompresioni prostor.
Sve se kubicira recimo plastelinom, ili CD-om sa izbusenom rupicom, pa nalivas vodu kroz to. Bez gore navedenih mera racunanje kompresije ili njenog smanjenja ili povecavanja svodi se na cisto pogadjanje.
-
-
Re: formula za kompresiju?
...ja u klin on u plocu. Nema ovde proporcionalnog racuna, bez kubiciranja glave i ostalih mera, pa otprilike. Zapremina klipa je jedna od vise potrebnih mera, sa zatim dimenzijama mozes imati kompresiju 12 ili 22:1, jer ne znas koja je zapremina ostalih elemenata.
Rekao sam ti mere koje ti fale, za njih ti treba otvaranje motora da ih izmeris, i bez njih NE MOZES izracunati kompresioni odnos, kakav je sad i kakav hoces da bude. Dakle, naamet, "na silu" i po nekoj proporciji ne ide, i mani se neozbiljnih prica. Ili radis kako treba, ako vec pitas, ili nikako. Malo neozbiljno zvuci - pitas, dobijes odgovor, i onda teras neku svoju pricu...
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Formula za stepen kompresije E(epsilon)
E=(Vu+Vc)/Vc
Vu - Zapremina cilindra
Vc - Zapremina komore u glavi motora
Detalje ti je 206 napisao
Znaci na sadasnje podatke ti treba ako zelis povecati debljinu dihtunga glave za 1mm dodati tu vrednost na Vc pa videti sta si dobio.
Ajd napisi za koju svrhu ti to treba,jer manji stepen kompresije imaju prehranjivani motori,a kontrukcija atmosverskog i prehrtanjivanog se veoma razlikuje, tako da ne moze se staviti turbina na klipnio mehanizam od atmosverskog motora.
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Sadasnja zapremina kompresionog prostora
(366+x1)/x1=9.2
x1=44.634 cm3
Potreban kompresioni prostor
(366+x2)/x2=8
x2=52.285 cm3
Povrsina klipa
r2*Pi=44.746 cm2
Razlika kompresionih odnosa
x2-x1=7.651 cm3
Potreban deblji dihtung za
h=(7.651 cm3)/(44.746 cm2)=0.1709 cm
h=1.709 mm
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Da, ako su tacna 2 uslova:
- da je klip dovoljno upusten u blok, a ne ravan s njim
- da je precnik rupe za klip na dihtungu identican kao mera klipa, a obicno nije, veca je. Rekao bi neko malo - nije bas, izmerite.
- dati precnik klipa od 75,50mm je u stvari unutrasnji precnik hilzne - klip je obicno MANJi. Razlika u meri na turbo motoru je recimo 0.8mm, pomnoziti sa tim i dubinu na kojoj je postavljena prva karika, recimo 6-7 mm. Takodje, izgleda jaaako malo, da li se neko potrudio da izmeri tacno koliko? Ja kazem, onako napamet, jedno 5% greske, samo tu. Sta se sa tom malom greskom desava kad na tu razliku u meri klip/hilzna dodate napamet jos 1,7mm dihtunga? Da li onda zapremina raste SAMO za debljinu dihtunga ili jos i za debljina x razlika u sirini?
- dihtung, fabricka debljina - podatak za nov ili kompresovan dihtung? Znate jer ste merili i sigurni ste, ili se pouzdate u podatak za koji ne znate za kakav dihtung je dat, pa idete tako?
Zbog ova 3 razloga kompresija nece proporcionalno porasti ili opasti prostim smanjenjem ili povecanjem debljine dihtunga. Ko zeli na nagadja i ide na "otprilike", onda moze i ovako. Ko zeli da bude siguran, on lepo sve skine i izmeri. Znam i ja matematiku isto kao i svi ostali, ali znam i da je matematika u ovakvim stvarima jedno, a ono sta zateknete sasvim drugo. Pa ponekad sednem i razmisljam kako to matematika kaze jedno a ja izmerio nesto sasvim deseto...
Dalje, sta se desava sa cinjenicom da pri stavljanju metalnog (bimetalnog, kojeg god jaceg) dihtunga na turbo motor sa visokim pritiskom punjenja, pod obavezno ide ravnanje glave i bloka (da, bloka)? Sigurni ste da ce i tada linearno i ovako lepo napamet matematicki izracunato kompresija porasti a da ne znate NA STA lici motor kad ga otvorite?
I na kraju, kompresija 9.2:1 prema fabrici je podatak iz knjige koji ne mora uvek bas 100% da se poklopi sa stanjem koje cete zateci
Nemojte prilaziti ovome kao matematickom problemu, da je tako profesori matematike a ne masinci bi pravili motore. Ne maste se ruke dzaba da se motor otvori, mozda bude kao na papiru, ali mozda i ne bude, pa sta cemo onda?
Skidaj i meri.
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Nama i treba ta mera stubline a ne klipa. Ako metalni dihtung pravi po dimenziji hilzne nema greske.
Ja nisam racunao proporcijom vec izracunao potrebnu zapreminu za kompresioni odnos 8:1 pa dobio razliku kompresionog odnosa.
Na osnovu toga izracunao koliko treba da se doda zapremine tj izvedeno koliko veca debljina dihtunga.
To koliko klip izlazi u GMT nema bas nikakve veze. Niti ima veze sto je klip na celu uzi ili ima upustanje za ventile ni gde su mu karike.
Fabrika je sve to izracunala i rekla da je 9.2
Druga je stvar ako je glava dirana tj menjani sicevi i stavljani veci ventili.
Racunica je izvedena na standardni motor.
Ako treba praviti dihtung sa vecim precnikom, ako se ravna glava i blok treba to ubaciti u racunicu mada je ravnanje glave i bloka direktno srazmerno debljini dihtunga.
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Fabrika je sve to izracunala ali ne koristeci samo te mere koje ti ili ja imamo od ovog motora. Znam i vidim sta si racunao, i to je manje-vise OK, ali to se u praksi retko poklopi sa tako lepom i preciznom matematikom - otvoris, sve lepo premeris i vidis da se ne poklapa bas sve sa tom racunicom jer, jednostavno, mnogo pretpostavljas. Racunica je izvedena na standardni motor, OK, kako znas da na ovome nikad nista nije radjeno? Kako i sadasni vlasnik to zna, osim ako ga nije iz fabrike isterao? Pretpostavljas da nista nije radjeno na sicevima, pretpostavljas da je glava u idealnoj fabrickoj meri i nikad nije radjena niti skidana, pretpostavljas da je dihtung istog precnika kao i stublina, a nikad nije, itd...Takve stvari se jednostavno ne pretpostavljaju, nego se lepo izmere. Moze, izracunaj, ali ostavi jedno 0,2-0,3mm lufta za debljinu dihtunga gore-dole, to ti je mogucnost greske, pa ako je to dovoljno dobro, OK, slazem se. Ali obicno negde nesto zvekne, a niko ne zna zasto, svi pretpostavili dobro...
I sad ti vlasniku ovog auta, koji ocigledno ne razume bas 100% ni sta ni kako ni zasto treba da radi, povrh svega toga koliko je zbunjen oko smanjivanja kompresije, kazes da radi nesto napamet. Recept za ponovno rasturanje posle 100km...
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Fabrički motor ako se računa nije neka greda plus minus malo ovamo- onamo. I zaptivači ako se menjaju nisu uvek iste debljine ako je drugi proizvodjač itd... E sad ako na taj motor staviš 1 bar pritiska, vrlo je bitno da tačno znaš šta radiš, to pokušava da kaže čovek da ne kažem 2060.1 bara čivi veliku razliku, 1 stepen pretpaljenja na + 0.1 bara čini veliku razliku, tada je vrlo bitno koliki je kompresioni odnos. Ako ćeš napraviti kompresiju 6:1 i staviti kamionski turbo da bi dobio isto što si imao ne znam što bi radio išta. Ako ćeš ići na performanse onda su procenti istepeni vrlo bitni jer čuči 20 do 40 konja u motoru neiskorišćeno....
Pjenta priče je da se tuning radi zbog performansi a to ne trpi pretpostavke. Može ako se ide na +20 konja ali onda opet ne vidim svrhu toga sem ako auto ima 40 pre toga...
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
E sa tim konkretno se slazem okvirno je 1.7mm a moze da ide i do 0.3mm manje ili vise.
Za tacnu racunicu prvo treba da unisti jedan nov dihtung tj stegne ga pa premeri tacno njegovu debljink.
I sami ventili tj pecurke se razlikuju po zapremini u zavisnosti od proizvodjaca.
Racunanje na terenu tj na samom motoru cemo vrlo tesko objasniti.
Treba izracunati zapreminu glave pa zapreminu od vrha bloka do prve karike kad je klip u gmt pa sabrati dodati zapremine dihtunga i to sve treba da je 52.285 cm3 da bi odnos bio 8:1
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Pa to ti i govorim, OKVIRNO 1,7mm je nedovoljno precizan podatak za ovakve rabote, tih 0,3mm gore-dole nije nimalo zanemarljiva greska. A da se osiguras da ce sve biti 100% tacno i da ne nagadjas - jedini nacin je otvaranje i merenje. Racunanje sta i kako bi nesto trebalo biti moze da ti da neku ideju otprilike sta i koliko te ceka, a da to uzmes kao podatak s kojim ces raditi dalje...jok.
A racunanje na terenu, odnosno samo kubiciranje, nije preterano tesko, samo je pipavo do zla boga...
Comment
-
-
Re: formula za kompresiju?
Dva nacina - plastelin i nalivanje uljem. E sad, trpanje plastelina u komoru, pa vadjenje i potapanje u kalibrisanu menzuru sa vodom, pa merenje koliko je izaslo - malo komplikovano i traljavo. Mnogo lakse, makar meni, je uzeti lepo jedan CD, izbusiti jos jednu-dve male rupe pored ove centralne (da vazduh ima kuda da izadje), staviti preko komore/bloka sa klipom u GMT, i lagano nalivati ulje kroz rupu kalibrisanim spricem. Prilicno precizno i brzo, a vidis taman da li i sicevi i karike zaptivaju kako treba
Za dihtung sam uvek imao podatak o debljini za stegnut dihtung - zar se i fabricke mere dihtunga ne daju uvek za stegnut dihtung, ispravite me ako gresim...? Doduse koga ne mrzi moze i da napravi i adapter plocu koja glumi glavu motora, sa sve rupama za klipove kroz celu plocu - pa da stegne na blok i onda meri, mada je to poptuno nepotrebno...ali mozeJa napravio jednu debljine 10cm, celicnu, sluzi mi za dotezanje na aluminijumske blokove umesto glave pri obradi blokova.
Comment
-
Comment