Metanol drag racer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Metanol drag racer ?

    Zeleo bi da prekonvertujem neki atmo motr na metanol u svrhu streetrace-a na 402m

    zanimaju me aspekti termicke stabilnosti motora i upotrebljenih materijala (zbog agresivnosti metanola)

    kao i aspekti detonacija, pre ignitiona, tacke paljenja i generalno stelovanja

    da li je bolje karburator ili ubrizgavanje ?

    radice se znaci zapremina x obrtaji na metanol...

    prvi post koji bude off brisem, prvi post koji bude, procitao sam na netu da to tako moze, brisem ali celu temu... :!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Re: Metanol drag racer ?

    Pre nego sto uopste krenes da razmisljas u tom pravcu, probaj da kupis metanol u Srbiji ili bilo gde blize, sve ce ti biti jasno. Klasifikovan kao otrov 2. kategorije, promet u veleprodaji iskljucivo uz dozvolu, u maloprodaji takodje regulisano, prodaje se u pakovanjima od po litar i cist medical grade kosta 400din+ za litar. Na stranu to sto je kancerogen i otrovan i nekih 20ml u isparenju, preko koze ili direktnim unosenjem je smrtonosna doza. Manje doze izazivaju trajno slepilo.

    Radi na oko 200c manjem EGT-u nego benzin, treba ga okvirno oko 2x vise, UVEK se razredjuje sa oko 10% benzina. Jedna detonacija - kraj price. Nudi nesto veci potencijal nego etanol, s tim sto je etanol daleko bezbedniji i jeftiniji. Sto se tice mapiranja, detonacija i slicno, tretiras ga kao i svako drugo visokooktansko gorivo.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      Re: Metanol drag racer ?

      Nadjen u Srbiji - pitaj gde, necu da ti kazem

      Znam da ide 2.25x bogatija smesa od benca , i da u sebi nosi kiseonik.

      U smislu paljenja, jel gori sporije , brze, oce pojesti alu glavu tj kanale ili sta vec, usisnu granu... jel ima nekih posebnih prerada mashine u smislu nechega ?

      hladjenje, kakvo treba da bude, jel dovoljan redovan sistem pumpa hladnjak ili mora nesto da se magija

      sta ce mi tih 10% benca da kvari pricu ?

      radi se o v8 velikolitarskom motoru

      za pocetak atmo.... a verovatno ce tako i ostati


      Ajde nachitani, otvori se, necu odustati dok ne dobijem sta me zanimalo Pusti demagogiju, pricamo ozbiljno Dakle bez obzira na otrov i skladisni prostor, sve do mesta ubrizgavanja, samo motor me zanima ?

      Comment

      • Dalibor Vukić
        CBC Senator
        • 08.09.2009
        • 279
        • Beograd

        #4
        Re: Metanol drag racer ?

        Nagriza sve od aluminijuma, ali se to donekle rešava tj ublažava aditivima koje ćeš vrlo teško naći, osim ako nemaš nekog insajdera u USA trkačkom svetu.

        Teže se pali i sporije gori, ali je dosta otporan na detonacije i trpi enormnu kompresiju i boost. Sva korist je upravo od toga i od bolje termičke efikasnost koja se postiže.

        Benzin povećava zapaljivost jer bi u suprotnom standardni sistemi paljenja bili totalno neefikasni, a mislim i da ima sigurnosnu ulogu, jer se sagorevanje tj plamen metanola malo teže uočava.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Re: Metanol drag racer ?

          U Srbiji mozes da ga nadjes u MSK-u u Kikindi, koji nece da ti ga proda osim ako nemas dozvolu. Gram i slicne firme - pa probaj da odes i kupis, ali ne telefonom da ih pitas, nego ovako, pa vidi sta ce ti reci za prodaju jedno 100-200l. Ja znam gde i kako ga nabaviti, jer znam par ljudi koji rade u firmama koje se bave uvozom hemije, ali nije to poenta - em ti niko nece prodati 200l (20l na crno i hajde nekako ali sta ces s tim?), em je opasno da ne vredi truda. Al' price radi, idemo dalje.

          Ne radis apsolutno nikakve modifikacije na motoru, glavi, sistemu hladjenja i slicno. Korozija ne treba da te brine dok god auto koristis za trke, a ne vozas ga po gradu na metanol svaki dan. Par potezanja nece da mu skodi niti objektivno postoji nesto sto mozes da uradis.

          10% benzina ti je potrebno cisto iz razloga sto je na cist metanol skoro nemoguce upaliti motor.

          Isti ako ne i bolji efekat dobijas sa E85 i jedno 1-2% nitrometana.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #6
            Re: Metanol drag racer ?

            mogu da ga kupim, ako ti bude trebalo sredicemo 200l cu i ja pazarim ovih dana....


            e sad, plan je da se uzmu injektori koji su otporni na metanol, da se podigne kompresioni odnos na XX:1 sto me takodje zanima preporucena neka mera.... i da se to gura sa 2-4 pumpe koje su takodje otporne, kroz cevi koje su otporne itd.

            znaci motor koji ce da ide na drag nece da se ojede, mislim isti je potrebno i izmapirati ? znaci xx sati akanja je neizbezno...

            i opet, paljenje ? kako, koliko na koju stranu ?

            necu da muckam i mesam nista, palice na benc , vozice se na meth.

            e da, nitrometan nece da se mesha nikako, tako da me to slabo zanima, toga ima u radnjama za RC modele, ali nemam recept kako da ga sabijem sa benzinom da se ne rasloji ? a i to muckanje opet, ko da vozim tomos automatik (jeste da je ostala menzura i tome slicno ali mi i dalje nije interesantno, jer je nitrometan nestabilan i podlozniji je proizvodnji knock-a)

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Re: Metanol drag racer ?

              Pa kupi, pa kad budes imao necu da ga bacim sigurno.

              Sto se tice injektora i pumpi, RC injektori i 044 pumpa sasvim lepo rade posao.

              Kompresija i paljenje - tretiras ga kao gorivo od 110-115 oktana, u zavisnosti od procenta miksovanja sa benzinom, objektivno i nesto vise od toga. Znaci mapiranje kao i sve drugo, imajuci u vidu generalno pravilo za +1 stepen za svakih 2.5-3 oktanska stepena.

              Kako mislis da palis na benzin i vozis na metanol? Mislim, kako u praksi to izvodis? Zaustavis se ili ti se ugasi na startu, ti u rezervoaru imas metanol i mapu za metanol, auto pokusas da palis na metanol (sto neces uspeti), intervencije na startu ne smes da imas - kako mislis, da ga prebacujes na benzin pa dok radi na metanol...? Dodatni rezervoar...? SVI koji voze na metanol u stvari voze na mesavinu sa 10% benzina.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • fire
                CBC Član
                • 11.05.2008
                • 29
                • Cakovec, Zagreb

                #8
                Re: Metanol drag racer ?

                Za etanol znam da sporije izgara i da treba vise paljenje i cini mi se da je tako za metanol.
                Stavi cdi paljenje pa ce nece brinuti sto se teze upali.
                Ali problem kod metanola znaju biti lambde sonde, retko koja dobro pokazuje na cistom metanolu.
                A po mome je best buy gorivo e85, jako otoporno na detonacije... i jeftino.

                Comment


                • #9
                  Re: Metanol drag racer ?

                  Vecinom je sve receno metanol i etanol..evo ja cu dati predlog za paljenje na benzin..jer sam razmisljao o necem slicnom.
                  Stavi se dizna za hladan start u usis...posebno pumpa sa sve regulatorom i poseban rezervoaric.Spojiti pumpu da krene na kontakt ili poseban prekidac i da dizna otvori odma prilikom pokretanja alnesera.Motor ce upaliti maltene na cvoku.U benzin se moze sipati npr benzol ili nesto drugo da mu se digne oktanska vrednost te da ne pravi probleme zbog mape i ugla paljenja na etanol.Napravit da prilikom verglanja ne rade dizne etanola da ne dođe do prebogacenja smjese..moze se dodati jos jedno dodatno dugme koje ce se stiskati u kratkim intervalima te ce se sa njim davati signal dizni da otvara i na taj nacin odrzavati motor u ''životu'' dok ne proradi na etanol.

                  Comment

                  Working...
                  X