Poluosovina ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Poluosovina ?

    Pozdrav,

    Posto sam pred kraj prosle godine imao 2 vezane havarije poluosovine, na porsche-u 944 turbo, resio sam da pre pocetka sezone za ovaj auto, napravim 2 potpuno nove , jace , poluosovine...

    Crtezi, proracun i obrada nisu neki problem, vec je problem materijal...

    Interesuje me koji je celik DOBAR za ovu primenu, tj otporan na uvrtanje ? Kako se obradjuje, u smislu termicke obrade itd.

    Naravno , bilo bi lepo da tu vrstu celika mogu da nabavim u lokalu (drzavi)
  • ragazzoni
    CBC Senator XXL
    • 24.02.2009
    • 774
    • Obrenovac i okolina
    • Opel Omega 2.0i-16v

    #2
    Re: Poluosovina ?

    Uzećeš nešto od čelika za poboljšanje recimo Č5430, Č5431, Č.5432, Č.4730, Č4732, Č4738, Č5421 poželjno, pa možeš da biraš. Bitno je da znaš koji je polazni materijal, te posle obrade rezanjem, ideš na termohemijsku obradu cementiranja i kaljenja, a zatim na eventualno brušenje. Kovanje na ovim prostorima koliko je meni poznato, naročito za male serije ili pojedinačno ne možeš napraviti a bilo bi dobro. Materijal sam nekada uzimao u Metalservisu, dok ga je bilo, a kasnije u SEGEDINU u FERROGLOBUSU. Proveri možda ima i JEEP comercce. Doduše par godina ne radim ništa iz ove oblasti. Termohemijsku obradu sam radio u IMR-u spoljne usluge. Ne znam šta imaju ljudi u ADI, ili ti već imaš kombinaciju. Bez termohemije, materijal ti je sirov i praktično bez karakteristika. Radio sam takve sklopove, zupčanike daleko bolje od fabričkih, mnogih proizvođača sa tvrdoćom do 65 Hrc.
    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

    Comment

    • Davor
      CBC Senator XXL
      • 02.03.2005
      • 498
      • Novi Sad

      #3
      Re: Poluosovina ?

      @Gumetina

      Da ti ne govorim ja koji sam taj ispit polozio i nisam vise imao dodira sa time u nekom ozbiljnijem smislu,odi na institut FTN-a pa kad udjes u njega ides odmah desno do kraja i videces kancelariju od asistenta Sebastijana Balosa,odlican je asistent,voljan je uvek da ti kaze sta god te zanima,a i sam radi veoma uspesno na izboru materijala za neku automatsku pusku,on ce ti to sasvim lepo reci.

      Jos nakon toga savetovao bih te da odes i kod profesora koji predaje termicku obradu i livenje,Damir Kakas isto ima kancelariju na institutu,covek je dosta radio i u praksi(a cesto je na predavanjima govorio o menjacima i poluosovinama koje se koriste u WRC-u).

      Comment

      • Viper
        CBC Senator XXL
        • 25.11.2004
        • 700
        • Kać

        #4
        Re: Poluosovina ?

        Dodjes lepo sa crtezom u firmu gde ja radim i ima da ti naprave poluosovinu bolju od fabrike , sto se materijala tice sav materijal od koga radimo komade stize iz Svedske prema tome kvalitet je odlican.

        Pozdrav.
        I DONT NEED SEX
        goverment fucks me every day!

        Comment

        • Gumetina
          Banovan
          • 12.12.2004
          • 1082
          • Novi Sad

          #5
          Re: Poluosovina ?

          U sustini meni ne treba neki materijal TVRD do zla boga, sa 65 rokvela, vise bi voleo nesto mekse, ali elasticnije, da ima veliku zonu elasticne deformacije na uvrtanje, (hukov dijagram itd)

          Polozio kod Sebastijana, i ne ide mi se na fakultet zbog tako jednostavne stvari....

          Ocekivao sam odgovor tipa, taj i taj chelik ti je dobar za osovinu i kraj.

          Obradu ce naravno radi Unimet, tu greske nema A za termicku i hemijsku obradu vec imam kombinacije

          U sustini, ...

          Comment

          • ragazzoni
            CBC Senator XXL
            • 24.02.2009
            • 774
            • Obrenovac i okolina
            • Opel Omega 2.0i-16v

            #6
            Re: Poluosovina ?

            Teško da u iole ozbiljnijem mašinstvu figuriraju izrazi tipa-MALO MEKŠE, MALO TVRĐE, BAŠ TVRDO, TVRDO DO ZLA BOGA I SL. To se ipak izražava u nekim jedinicama , pominje si i neki NJUTN, I ROCKVEL, I BRINEL I .....Čelik kojji sam ti napisao je ZA JAKO DINAMIČKI OPTEREĆENE DELOVE MAŠINA, MOTORA I VOZILA, NAROČITO KADA SE TRAŽI IZUZETNO VISOKA ČVRSTOĆA I ŽILAVOST!!!! I ako si tačno to tražio, očigledno sam promašio temu, a naročito kad sam pomenuo tvrdoću i termohemijsku obradu i 65.... Zaista IZVINI nije mi to trebalo.
            ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
            Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              Re: Poluosovina ?

              Nisi me razumeo....

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Re: Poluosovina ?

                I jesi li napravio poluvratila? (da budem precizan )

                Vidim da je proslo par meseci ali sam mislio malo da se umesam. Sumanjm da su originalne poluosovine od loseg materijala, ja pre sumnjam na losiju konstrukciju. Konkretno, mali precnik nuta koji ulazi u zglob i/ili lose odradjeni kanali za osigurace. Oni predstavljaju veliku koncentraciju napona i na novijim kolima se prave na kraju vratila, u delu koji ne prenosi moment. Kod osovina starije konstrukcije (ili losije), kanal za osigurac se nalazi blize sredini i tu obicno pucaju.
                Neka slika havarije bi dobro dosla.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Re: Poluosovina ?

                  Da li pucaju same poluosovine, uvijaju se, ili puca zglob, koji, gde? Od cega se uopste sastoji havarija?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Poluosovina ?

                    da ne bude zabune, fabricke poluosovine/zglobovi nikada nisu pravile problem , ni na motorima sa snagom duplo vecom od fabricke. ovde se radilo o zameni menjaca (menjac sa druge marke automobila) , pa su zbog toga pravljene nove poluosovine , fabricke duzine se nisu bas uklapale

                    koliko znam , problem je resen izradom novih, koje ne pokazuju znake umora
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • Gumetina
                      Banovan
                      • 12.12.2004
                      • 1082
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Poluosovina ?

                      Urose, prilicno sam upoznat sa koncentratorima napona iako nisam mashinac na zalost moralo se...
                      rokvele i brinele sam davno polozio, ali otom potom...

                      fabricka poluosovina jeste malo "tanja" od nekih koje sam vidjao, ali je od punog materijala, i kod mene se nije otkinula kod osiguraca ili blizu bilo koje koncentracije napona, vec na "belo" po sred srede....

                      napravljena je samo ta koja je pukla, dosta deblja , od materijala koji je bio dostupan, i mogao da se obradi, za sad drzi...

                      Ono sto je mene najvise interesovalo je preporuka za materijal koji bi bio podesan za izradu obe nove poluosovine kao sto npr 206 ima na m3 aero, dakle poluosovina sa 2 ili 3 torziona zadebljanja koja moze da istrpi uvrtanje ako se dobro secam od oko 120 stepeni bez pucanja...

                      moj auto je takav da pozadi ima dosta siroke gume a nema blokirajuci diferencijal, te bi ova elasticna varijanta bila mnogo bolja od ove trenutne "na smrt krute"

                      Sto se samih zglobova tice to je standardan vagenov zglob od 90mm do menjacha samo sto su sva 4 kod mene ista... i sa njima s vremena na vreme imam problema, u smislu, da brzo dobiju luft, i pocnu da lupkaju, ali jos nisam imao lomova... srecom BERGS (kose ochi) ne kosta puno, pa mogu da priustim zamenu svaki put kad pocne da se cuje

                      Comment

                      • kilson
                        Moderator
                        • 09.10.2004
                        • 3216
                        • NoviBGD
                        • AR 75 GT

                        #12
                        Re: Poluosovina ?

                        Koji si materijal na kraju izabrao?
                        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13
                          Re: Poluosovina ?

                          materijal je alatni celik koji inace sluzi za proizvodnju elemenata mashine koja proizvodi pelete, (male brikete) termicki se obradjuje, i posle toga ima 42-45 rokvela... izuzetno zilav celik a ako te bas zanima oznaka, provericu u radionici .... meni je biilo bitnije "kad ce biti gotovo" od "koliko je tvrdo"

                          za sad radi....

                          Comment

                          Working...
                          X