Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koralko91
    CBC Početnik
    • 25.09.2011
    • 8
    • Zemun

    Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

    Pozdrav svima, razmatrao sam dosta vremena prepravku dmb-ovog 1.1 motora na 1.4 (1372ccm) sa radilicom od fiat tipa (sa hodom od 67,4mm) Ima dosta kombinacija za prepravku pa bih molio vas iskusne za savete.. Jedna od kombinacija koja je verovatno i skuplja što mi se nikako ne dopada a to je kraćenje klipova, ekscentrična obrada klipnjače u maloj i velikoj pesnici.. A druga solucija meni nekako primamljivija je da se izradi metalni dihtung npr od aluminijuma. Da se njime odalji klip od glave koji viri (5.95mm) iznad bloka i smanji kompresioni odnos usled povecane radne zapremiine povećanjem hoda klipa. Izvodio sam neke proračune i došao sam do zaključka da bi mi bio potreban metalni dihtung debljine 4.8mm ( za grubo zeljeni kompresioni odnos 10.5-10.8) ali pošto će biti ravnani i blok i glava mogli bi da usvojimo debljinu dihtunga na 5mm zbog lakšeg nabavljanja materijala. Za dihtung od 5mm sam računao da dodje jedan standardni ispod i normalno iznad njega. E sad ide niz pitanja... da li je uopšte izvodljivo ovo sa metalnim distancerom, da li to opšte može da potraje i koliko, šta je sa fazom, zupčastim remenom.. al polako da razradimo temu sva mišljenja, kritike, pohvale, mane i vrline su dobrodošle za čuti.

    S'poštovanjem Nidza
  • nina996
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2009
    • 324
    • leskovac

    #2
    Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

    Ja sam radio pre nekoliko godina motor od 1,1.hteo sam da ubacim floridine klipove ali sam odustao zbog prskalica na klipnjacama i onda sam skinuo blok za 1mm. i sklopio tako sa skracenim blokom i mogu da ti kazem da je dobio 20% vecu snagu i evo i dan danas ga voze bez problema
    Pirke

    Comment

    • koralko91
      CBC Početnik
      • 25.09.2011
      • 8
      • Zemun

      #3
      Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

      E konačno se neko javio nego mogu li da te zamolim da malo opširnije napišeš šta si uradio sa motorom, izveo si prepravku na 1.4, kako, čime, zašto si skratio blok ako klipovi vire uveliko iz bloka? Verovatno će mi biti jasnije kad malo detaljnije napišeš

      Comment

      • koralko91
        CBC Početnik
        • 25.09.2011
        • 8
        • Zemun

        #4
        Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

        baš sam bio motivisan ovim temama inače
        bilo bi super ako bi se neko od ovih stručnjaka javio



        vec duze vreme trazim nekog ko pravi dihtunge glave,samo sto mnogi prave azbestne za n/a motore, pame zanima da li je neko pravio metalni dihtung za smanjenje kompresije ako neko jeste moze da mi preporuci nekog ko zna da radi.HVALA


        -where real tuners live- izgleda da spavaju PPPP

        Comment

        • YUgisa
          CBC Senator XXL
          • 05.06.2008
          • 793
          • Subotica
          • Yugo 1.1 EFI

          #5
          Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

          Proveri samo prvo koliko je karika na cilindru udaljena od gornje ivice klipa posto ne verujem da je vise od 6mm koliko tebi treba a ne bi bilo dobro da karika naidje na dihtung
          Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

          Comment

          • koralko91
            CBC Početnik
            • 25.09.2011
            • 8
            • Zemun

            #6
            Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

            Računao sam odmah i na to, od čela klipa do prve karike ima zasigurno preko 7mm otprilike 7,25mm.

            Nego nije to sad bitno. Pitanje je i dal će to da produva, koliko će morati da se stegne da bi 2 dihtunga bila pritisnuta koliko treba, i dal to sve mogu da podnesu šrafovi..

            Pravio sam u suštini sve ove delove u ProEngineeru da napravim simulaciju neku ali mi je nažalost iznenada crkao hd i izgubio sam to......Za koliko je veći ugao klipnjače u toku kretanja i koliko je to štetno sa obzirom na to da sam pripremio i plin za ugradnju prvobitno u cilju uštede a onda i drugih pogodnosti koje idu sa plinom....

            Comment

            • pitatore
              CBC Senator
              • 11.01.2005
              • 242
              • Beograd

              #7
              Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

              Baci pogled negde na klipove od Golfa 2 gti 8v,dosta su plitki,sa obradom cela klipa mozes dobiti to a da ne diras dihtung.
              Pleh Hirurgija

              Comment

              • koralko91
                CBC Početnik
                • 25.09.2011
                • 8
                • Zemun

                #8
                Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

                Super, probaću da nadjem negde dimenziju tog klipa, ima puno ideja, pogotovo što bi se motor svakako hilznovao baš ću sad da pogledam ovo što si rekao

                Comment

                • Gusar
                  CBC Član
                  • 19.03.2012
                  • 85
                  • zemun
                  • Fiat Uno 45s fire...

                  #9
                  Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

                  to sa dihtungom od aluminiuma nije izvodljivo zato sto se dilatacije materijala ne poklapaju pogotovo na vrhu tj u komori za sagorevanje imaces problema velikih sa dihtovanjem istog pravio ga i od bilo kog materijala... gledaj da nadjes blok od fiat una u verziji 1,500 ccm ubaci amlo sredi ubrizgavanje i cepaj ps puno jeftinija varijanta o obrade uzgred precnik klipa tog motora od 1500ccm je mislim 86,4 davno je to bilo kada sam radio pozdrav...

                  valjda znas sta znaci izraz `` dilatacija``
                  sirenje pri termickom opterecenju prim.prev.

                  Comment

                  • Yugo45
                    CBC Član
                    • 16.01.2012
                    • 59
                    • Macedonia

                    #10
                    Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

                    Pa ne bih se bas slozio sa time.Odavno se prave takve sendvic dihtone za neke prepravke.Evo pogledaj ovde na primer . . .


                    PS.koralko 91 a sto ne krenes laksim i jeftinijem putem. Uzmi onaj fijatov ili lancin blok od 1500 ccm koji je kako gde oko 90ks i imas bazu za dalje friziranje koliko oces.Uradio sam nekoliko takvih Juga nekada,milina je voziti ih i to bez daljeg ceprkanja u motor, sa 90ks je vec ljuta zmija.Kada sam na moj jugo izvadio onaj 2000 ccm motor od ritmo abartha stavio sam taj od 1500ccm sa 90 ks i milina za voziti.Posebno sto mi je dole na yugo vec bio sredjen postroj . . . zbog one azdaje od 2000ccm. Sto se tice debljeg dihtona ako imas neko da ti precizno odradi srednji deo ,mozes i sam napraviti onda dihton debeo koliko ti treba.spoljne dihtone od tankog bakra .radio sam to i nema problema.
                    A najlakse upotrebis dva najtanja original dihtona ,naravno izmedju njih ploca .Moze i Al slobodno . . .
                    Last edited by Yugo45; 13.04.2012, 22:37.

                    Comment

                    • YUgisa
                      CBC Senator XXL
                      • 05.06.2008
                      • 793
                      • Subotica
                      • Yugo 1.1 EFI

                      #11
                      Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

                      Originally posted by nina996 View Post
                      Ja sam radio pre nekoliko godina motor od 1,1.hteo sam da ubacim floridine klipove ali sam odustao zbog prskalica na klipnjacama i onda sam skinuo blok za 1mm. i sklopio tako sa skracenim blokom i mogu da ti kazem da je dobio 20% vecu snagu i evo i dan danas ga voze bez problema
                      Pa dobro da nisu stavljeni klipovi od Floride, oni su kraci za 1mm tako da bi stepen kompresije bio manji nego sto je bio... A skracivanjem 1mm nije se sigurno dobilo 20% vise, da je bila 55ica to bi znacilo da je posle toga imala 66ks? Tesko da ce imati toliko... Zaboravio sam vec tacne cifre, ali cini mi se za svaki dodatni stepen kompresije na 1l zapremine se dobije valjda 2ks... Sto znaci ako je digut stepen kompresije sa 9.2 na recimo 10.2, onda se dobilo 2.22ks...

                      A 1.5 nema 90ks a nije bas ni blizu... Najcesci je sa 75ks i postoje jos verzije sa 82 i 85ks... U svakom slucaju, podizanje kubikaze se prakticno uopste ne isplati na sohc motorima jer svakih dodatnih 100ccm daje izmedju 1.5ks i 2ks... Sve ostale razlike koje postoje su ustvari razlike u precnicima ventila, kanala u glavi, karburatorima, bregastama i izduvnim granama... Za potencijalnih 6ks, bolje naci neku polovnu bregastu sa recimo 270-280 stepeni i staviti 32-34 karburator i ima i da prebaci tih 6ks a prakticno moze da se uradi kod kuce...
                      Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                      Comment

                      • Yugo45
                        CBC Član
                        • 16.01.2012
                        • 59
                        • Macedonia

                        #12
                        Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

                        Pa svaki Ritmo 85 je bio 85 ks i 1500ccm ,bar kod mene ?E sada bilo ih je i 90ks ,samo koji ? Cini mi se da je moj zadnji i najslabiji bio od neke Lance Prizme ?Delte? Stvarno se ne secam ipak je proslo dvadesetak godina od tada.a mozda i gresim Ali stvarno mislim da bolji motor za Jugo nema od njih.cak i za friziranje je dobra osnova,ipak je 1500 kubika 1500 kubika .Znam da sam u Njemackoj gledao motore od 1300ccm za Yugo od 175ks ali preko deset hiljada maraka komad bili . Sada sam vec debelo skrenuo sa teme

                        PS>pitao si za rebrasti kasis ,to ti je najmanji problem,ili prebusis rupu ili napravis/prepravis ili kupis remenicu koja se steluje . . . .

                        Comment

                        • YUgisa
                          CBC Senator XXL
                          • 05.06.2008
                          • 793
                          • Subotica
                          • Yugo 1.1 EFI

                          #13
                          Odg: Kompresioni odnos i dihtung glave DMB motor

                          Koliko ja znam bili su samo u pocetku 85ks onda su ih smanjili na 82ks (barem tako pise na netu) a jeste bio svaki, samo je fazon, koliko vi mozete neci takvih? A ja nisam nasao nigde da je postojala jaca verzija od 85ks...
                          Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                          Comment

                          Working...
                          X