Pozdrav svima, razmatrao sam dosta vremena prepravku dmb-ovog 1.1 motora na 1.4 (1372ccm) sa radilicom od fiat tipa (sa hodom od 67,4mm) Ima dosta kombinacija za prepravku pa bih molio vas iskusne za savete..
Jedna od kombinacija koja je verovatno i skuplja što mi se nikako ne dopada a to je kraćenje klipova, ekscentrična obrada klipnjače u maloj i velikoj pesnici.. A druga solucija meni nekako primamljivija je da se izradi metalni dihtung npr od aluminijuma. Da se njime odalji klip od glave koji viri (5.95mm) iznad bloka i smanji kompresioni odnos usled povecane radne zapremiine povećanjem hoda klipa. Izvodio sam neke proračune i došao sam do zaključka da bi mi bio potreban metalni dihtung debljine 4.8mm ( za grubo zeljeni kompresioni odnos 10.5-10.8) ali pošto će biti ravnani i blok i glava mogli bi da usvojimo debljinu dihtunga na 5mm zbog lakšeg nabavljanja materijala. Za dihtung od 5mm sam računao da dodje jedan standardni ispod i normalno iznad njega.
E sad ide niz pitanja... da li je uopšte izvodljivo ovo sa metalnim distancerom, da li to opšte može da potraje i koliko, šta je sa fazom, zupčastim remenom.. al polako da razradimo temu sva mišljenja, kritike, pohvale, mane i vrline su dobrodošle za čuti.
S'poštovanjem Nidza


S'poštovanjem Nidza

Comment