Alfa 2.0T.S. turbo na fabrički ECU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vladonbg
    CBC Član
    • 14.09.2010
    • 12
    • Novi Beograd

    Alfa 2.0T.S. turbo na fabrički ECU

    Zdravo svima, hteo bih da napravim još snage na eur3 2.0 twin spark motoru. Na stranim forumima sam pročitao dosta tema gde su radjene konverzije na 0.4 i 0.5 bar pritiska. Pretpostvaljam da je to neki limit sa fabričkim ECU i AFM. U planu mi je stavljanje dizni od 300-350cc, umesto mojih fabričkih od 170cc\min, dakle trebaće mi neko ko je voljan da se pozabavi mapom ubrizgavanja i paljenja. Interesuje me da li mi preporučujete nekog mapera koji je u BG ili okolina? I da li znate nekog ko je uradio sličnu konverziju? svaka pomoć je dobrodošla

    Hvala unapred!
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Nekako nisam ovo video..
    Mani se toga, razletećeš motor, ako nećeš moraš platiti mnogo para a to ne želiš... Bolje uzmi turbo motor pa se vozaj ili malo igraj.. Ovo nije tako jednostavno kako misliš ili se nadaš.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Obican benzinac ne moze da radi sa turbinom bez smanjenja stepena kompresije i ozbiljnije mapiranog ECU-a. Pojavom turbo benzinaca sa direktnim ubrizgavanjem potpuno je nelogicno praviti tako nesto.

      Comment

      • sErGiO
        Moderator
        • 30.01.2007
        • 2769
        • Neko selo pored Beogr
        • Alfa Romeo 156SW

        #4
        Postoji alfin 2.0 V6 turbo motor pa ako baš želiš turbaka onda prepakuj ceo motor, mnogo je lakše i jeftinije.

        Comment

        • YUgisa
          CBC Senator XXL
          • 05.06.2008
          • 793
          • Subotica
          • Yugo 1.1 EFI

          #5
          Pretpostavljam kad ljudi kazu da je jednostavno staviti drugi motor, misle na crno ili sa dobrom vezom
          Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Taj motor ima ogromnu snagu samo mu je menjac predugacak. Ja bi skratio brzine pre bilo kakvog diranja motora.

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Originally posted by YUgisa View Post
              Pretpostavljam kad ljudi kazu da je jednostavno staviti drugi motor, misle na crno ili sa dobrom vezom
              Ne videh koji model je tačno u pitanju, ali ako je u taj model išao V6 turbo motor onda može da se prebaci i legalizuje normalno. Drugo je pitanje da li je to isplativo. U svakom slučaju je lakše nego trpati turbinu u atmo motor.

              Comment

              • NenadNR
                CBC Član
                • 15.02.2008
                • 37
                • Novi Sad

                #8
                Ima u nasem sampionatu tih motora sa preko 230 ks u klasi SuperProduction. Radio sam na motoru jedne od tih alfi 147. Serijski motor sa uradjenom glavom, ozbiljnom bregastom i Motec ECU. Bregaste nisu skupe i uz neki jeftiniji ECU moze da se napravi atmosferski ozbiljan motor. Fabricki ecu moze da se iskoristi ali ja to ne bih radio.

                Sto se tice turba bez 4-5 hiljada evra nema ozbiljnog motora. Postoji i opcija da se uzme neki izdrzljiviji motor, stavi turbokompresor i uziva neko vreme dok se to ne raspadne. BMW m20b25 na primer. Neverovatno je sta taj motor moze da izdrzi.

                Najinteresantniji je Honda K20A2 motor iz -a. Serijski motor sa 11:1 kompresionim odnosom 380 ks na 0.8 bara na nase gorivo.

                Comment

                • Vladonbg
                  CBC Član
                  • 14.09.2010
                  • 12
                  • Novi Beograd

                  #9
                  Originally posted by Dora View Post
                  Nekako nisam ovo video..
                  Mani se toga, razletećeš motor, ako nećeš moraš platiti mnogo para a to ne želiš... Bolje uzmi turbo motor pa se vozaj ili malo igraj.. Ovo nije tako jednostavno kako misliš ili se nadaš.
                  Na sta konkretno misliš pod "razletećeš motor"? I zbog čega tako misliš? Poznajes 2.0T.S.?

                  Originally posted by b_samardzic View Post
                  Obican benzinac ne moze da radi sa turbinom bez smanjenja stepena kompresije i ozbiljnije mapiranog ECU-a. Pojavom turbo benzinaca sa direktnim ubrizgavanjem potpuno je nelogicno praviti tako nesto.
                  Sta fali 10:1 kompresionom odnosu? Meni je čak u planu podizanje CR na 11:1 i stavljanje malog turba tipa K03 za pritisak 0-3-0.4 bar.

                  Originally posted by sErGiO View Post
                  Postoji alfin 2.0 V6 turbo motor pa ako baš želiš turbaka onda prepakuj ceo motor, mnogo je lakše i jeftinije.
                  Loše mišljenje imam o tom busso-u. Delova ni za lek, a i jadno se pokazao. Drugo, bila bi komplikacija taj motor registrovati u 147. ECU bi isto pravio mnogo problema sa ostatkom elektronike u autu.
                  Ubio sam se od traženja busso 3.2, njega mogu da spakujem sa ECU iz 166 i ABS/ESP centralom. Motor nikako nisam uspeo naći a prevrnuo sam Srbiju. Svuda sam dobio odgovor da se taj motor proda i pre nego što stigne na otpad :/

                  Originally posted by NenadNR View Post
                  Ima u nasem sampionatu tih motora sa preko 230 ks u klasi SuperProduction. Radio sam na motoru jedne od tih alfi 147. Serijski motor sa uradjenom glavom, ozbiljnom bregastom i Motec ECU. Bregaste nisu skupe i uz neki jeftiniji ECU moze da se napravi atmosferski ozbiljan motor. Fabricki ecu moze da se iskoristi ali ja to ne bih radio.

                  Sto se tice turba bez 4-5 hiljada evra nema ozbiljnog motora. Postoji i opcija da se uzme neki izdrzljiviji motor, stavi turbokompresor i uziva neko vreme dok se to ne raspadne. BMW m20b25 na primer. Neverovatno je sta taj motor moze da izdrzi.

                  Najinteresantniji je Honda K20A2 motor iz -a. Serijski motor sa 11:1 kompresionim odnosom 380 ks na 0.8 bara na nase gorivo.
                  Ja ne pravim "ozbiljan" motor. Pravim povecanje snage do 40% više od postojeće sa delovima koji veoma razumno koštaju. 147 je meni već jako interesantan auto (mogao bi biti malo lakši za jednog prckovića), malo poboljšan i biće savršen.

                  Trazio sam 330ci e46 neko vreme, no iskrsla je alfa i tu smo gde smo

                  @Tekst za sve: promašili ste poentu ljudi, zatražio sam pomoć oko odabira mapera. Da li će motor izdržati, istopiti klip, pokidati klipnjaču, obrnuti leteći ležaj, to je moja briga i trošak iz mog budžeta. Nisam nikome dao savet ili rekao uradi to i to .
                  Vidim da je Gumetina banovan sa foruma, a bio mi je kandidat za obratiti mu se. Ima li još njemu sličnih entuzijasta ovde?

                  Comment

                  • YUgisa
                    CBC Senator XXL
                    • 05.06.2008
                    • 793
                    • Subotica
                    • Yugo 1.1 EFI

                    #10
                    Mozda samo ja imam pozitivna iskustva ili je mozda u pitanju sto vozim njegov bivsi auto, ali ja druge sem Gumetine nisam nikad uzimao u razmatranje
                    Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Da odgovorim za svoj "deo"... Znam dovoljno o mapiranju i preradi motora turbo na turbo a i atmo na turbo.. Vidim iz pitanja da ti uopšte ne shvataš količinu problema i gadjaš se ciframa 40 posto??? Zašto bi se motor razleteo ne bih sad imao volje da ti objašnjavam ali to je jedan od razloga zašto je Gumetina banovan, razleteo je nekoliko motora pa i jedan moj a drugi zamalo. Slobodno otidji do njega u BG je, blizu ti je.

                      Stepen kompresije i turbo?? Da li se šališ da bi povećao kompresiju i stavio pa makar i LPT? Naravno da može ali onda ide na valjke na mapiranje od nekoliko dana ili neko ko to zna da uradi u vožnji i naravno to je nemoguće uraditi sa fabričkim ECU-om, što znači dodatni trošak za neki nefabrički ali to onda taži sigurno veća ulaganja nego što si ti spreman da daš.

                      I na kraju pre nego se isključim iz daljeg toka teme jer nemam više šta pametno da dodam, tog mapera koji ima iskustva sa tim što si ti tražio da nadješ kod nas za sića lovu, jako teško jer će svaki iole normalan odmah u startu da te od**** bez budžeta od par hiljada evra..

                      Imaš na forumu nekoliko lepih tema o preradi autu od extremnih do skromnijih po budžetu, prelistaj malo ili se još malo raspitaj pa se vrati sa konkretnijim pitanjima.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • NenadNR
                        CBC Član
                        • 15.02.2008
                        • 37
                        • Novi Sad

                        #12
                        Originally posted by Vladonbg View Post


                        Ja ne pravim "ozbiljan" motor. Pravim povecanje snage do 40% više od postojeće sa delovima koji veoma razumno koštaju. 147 je meni već jako interesantan auto (mogao bi biti malo lakši za jednog prckovića), malo poboljšan i biće savršen.
                        Ima ljudi kod nas koji mogu to da ti naprave ali tesko da bi iko pristao to da radi. Potrebna kolicina vremena i rada da bi se to uradilo kako treba kod nas ne moze da se naplati. Pride jos kad neko hoce motor sa preko 100 ks po litri radne zapremine, a ne pravi "ozbiljan" motor dodatno komplikuje stvar.

                        Mozes da odes kod nekog ko ce to za par dana da ti sastavi. Mozda ce raditi, a mozda neces ni iz ulice izaci kao sto se desavalo.

                        Comment

                        • Vladonbg
                          CBC Član
                          • 14.09.2010
                          • 12
                          • Novi Beograd

                          #13
                          @Dora, pitanja su bila vise retoricka, sto si mogao shvatiti iz poslednjeg pasusa. Cesto tako dodju ljudi i pricaju o motoru koji nisu videli u zivotu, a ne da mu poznaju detaljane specifikacije, tolerancije i dimenzije. Eto, ja znam uzroke većine havarija na 2.0T.S. i imacu volje jednom prilikom to da obajsnim (a mozda saznamo i nesto novo ako se moj razleti )...sharing is caring... Itekako shvatam obim posla i na šta se treba obratiti pažnja (ne bih to nazvao problemom). Oprosti zbog gađanja cifrom 40%. Lupljeno je stvarno, jer još uvek nemam predstavu ni trenutne snage motora na valjcima, to koliko ce da izbaci, pod kojim pritiskom i AFR mozemo samo da pogadjamo.
                          Pre par dana kupljene 312cc/min siemens 9179379 dizne, sa T4 motora iz Volvo S40. Treba da ih odnesem na ciscenje i testiranje. Nabavljen i EGT senzor. Ako ostatak posla bude u progresu, izvestavacu u nekoj drugoj temi pa eto bar ce se znati da li je isplativo/neisplativo, uspesno/neuspesno.
                          Poseticu Raleta, barem imamo zajednicko da smo upropastili par motora
                          Edit: iz tvog teksta "razleteo je nekoliko motora pa i jedan moj a drugi zamalo" ne mozes me kriviti ni za sta posle ovih reci...pokusamo, ne ide, pokusamo opet...jbg sve je dobro dok je hobi
                          Last edited by Vladonbg; 29.12.2017, 17:10.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Kad neko kaže ja ne pravim ozbiljan motor ali bih samo 40% više snage mene prodje volja za razgovor... Inače znam jednog dobrog majstora i mapera Nikolu iz Veternika koji je popravio dosta Raletovih "kreacija" sad verujem da je u medjuvremenu uznapredovao ali ja ipak ne bih dao više nikad da mi pridje ni biciklu...

                            Naravno to je moje mišljenje a svako ima pravo na svoje. Inače o TS sa turbinom se priča odavno, nije to nova stvar ali ma koliko to smešno zvučalo, nije to jednostavno... Naravno ima tu potencijala pa je primamljivo ali je SAAB daleko jednostavniji i sa većim dobitkom da se radi...

                            Ako je to trebala biti promocija Gumetine na ovom forumu, neće moći ove noći. Kad se kod mene u radionici skupi desetak majstora ili "tunadžija" kad tad se razgovor skrene na temu kako je koga Gumetina ojadio Sad je to smešna scena ali nekad nije bilo...

                            Forum davno nije ona sila što je bio pa nisu ni ti likovi sveprisutni stalno ali bi bila salva po liku i delu da bi se pušilo
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Vladonbg
                              CBC Član
                              • 14.09.2010
                              • 12
                              • Novi Beograd

                              #15
                              U redu, neka to onda ostane relativan pojam, tih 40% (i ako sam napisao do 40%). Drugacije definisemo neke pojmove i to je to...

                              Naravno, TS sa turbom na .5bar je jako stara prica, samo kod nas daleko od popularne/primenjene. S'vremana na vreme upotrebim izreku "sve je tesko pre nego sto postane lako" Cinjenica je da neko ko nema znanje i alat da nema nikakvu isplativost kod ovakvog projekta. Saabovi zvuce interesantno jer vrv fabricki imaju nizi CR i MAP senzor pa je cela prica za vecu snagu unapred pojednostavljena.

                              Ne znam sta je moglo da zvuci kao promocija Gumetine To sto si opet otisao kod njega nakon sto ti je vrv spalio klip ili razduvao dihtung glave?
                              Ne poznajem decka, u globalu sam sajber neutralan. Ja sam dobio preporuku od jednog decka sa ovog foruma koji je vozio saxo VTS i to je to.

                              Je l' bih mogao nekako dobiti neki kontakt doticnog Nikole?

                              Comment

                              Working...
                              X