Venturi Efekt - logika..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiatGroup
    CBC Senator
    • 11.06.2005
    • 228
    • Rijeka

    Venturi Efekt - logika..

    Pitanje koliko se s venturijem dobiva a koliko gubi...

    Dakle ako je brzina u usisnoj grani 250 m/s a na venturi efektu dodatno ubrzan, na granici oko + 50 m/s; a poznato je da vec na 300 m/s pada punjenje efektivnost punjenja...
    predpostavljem - znaci u nizim/srednje obrtajim ce biti ok... a sto kada predje granica od 6k RPM-a. sto se onda desava? (naravno brzina je na vrhuncu)
    Da li dobro razmisljam, koliko grijesim u predpostavkama, moze za to sve neka pojasnjenja?

    Sada predpostavljam zasto DCOE (etc) karburatori nemogu vise od 8k RPM-a efektivno raditi... (leptir,mjesalica,digutor its)
    *************************************
    The best is the enemy of the good
    The proof of the pudding is in the eating
    *************************************
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    I jos jedno pitanje od mene. Jasno mi je da se venturijem povecava brzina smese i tako popravlja mesanje goriva i vazduha na ulazu u cilindar, ali venturi predstavlja suzenje u usisnom kanalu i tako ogranicava protok, posebno kod motora bez prinudnog punjenja. Gde je veci dobitak? Atomizacija se moze popraviti i na druge nacine, bez ometanja protoka venturijem.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • FiatGroup
      CBC Senator
      • 11.06.2005
      • 228
      • Rijeka

      #3
      Vrsti namjene ili radnom podrucju pripada ta tehnika..
      koliko sam informiran nekada su brzine u usisnoj grani bile relativno male ali danas su na granici nemoguceg.
      Dakle nemogu tvrditi ali venturi rijesenja su se nekada koristila, sad kada su brzine izrazito velike kod atmosferski punjenih cilindara nembi se smjela prilagodjavati zastarijela tehnologija..

      Smijemo li ubrzavati nesto sto je vec dovoljno ubrzano!?

      citao "sam" da je na mercedesima #diselima# 60-70g. koristena ta tehnologija.

      Sada opet postavljam ista i krataka pitanja.
      Kolika je brzina ispusnih plinova kod dizela?
      koliko brzinu uzisanog zraka postizu dizeli tog vremana?
      Sada smo na pragu 21 stoljeca, koja nam je sada tehnologija?
      Znaci li to da je sve ovo beskorisno, da smeta?
      *************************************
      The best is the enemy of the good
      The proof of the pudding is in the eating
      *************************************

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        Jasno mi je da se venturijem povecava brzina smese i tako popravlja mesanje goriva i vazduha na ulazu u cilindar
        ciini mi se da postoji potreba za razjasnjenjem.

        jer se prica o karburatoru i venturiju u njemu ?

        ako da, potpuno je pogresna postavka koju si naveo.

        venturi uopste ne sluzi da povecava brzinu smese niti utice na brzinu smese na bilo koji nacin.
        a takodje uospte ne sluzi da popravlja mesanje goriva i vazduha.

        venturi je uslov da uopste funkcionise karburator.
        svrha mu je da izazove (na mestu suzenja) pad pritiska odnosno vakum i time napravi razliku pritisaka koja onda i****va benzin iz dizne koja se nalazi bas u zoni venturija.

        tek posle venturija nastaje mesanje benzina i goriva.
        brzina pre i brzina posle venturija su identicne.
        u samom venturiju je veca brzina odnosno manji pritisak- Bernuli.

        na isti nacin venturi se montira kod klasicnog vakumskog sistema LPG, tj. funkcionise na isti nacin kao u karburatoru- i****va gas kroz rupice na venturi prstenu. bez venturija ne bi auto radio na gas, vakumski sistem.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Brick, za koga me ti smatras? :x

          Naravno da ne mislim na karburator.

          Ako si pratio teme iz ovog podforuma video si da je boost pomenuo pravljenje venturija u usisnom kanalu, odmah iznad ventila. Tako bi se postiglo ubrzavanje smese i bolje mesanje, ali i ogranicenje protoka.

          Ja nisam bas nacisto da li je u pitanju pravi venturi, tj. suzenje, ili se radi o sedistima ventila koja nisu obradjena klasicnim uglovima od 20-45-60 stepeni (i ostalim) vec radijusom.


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • FiatGroup
            CBC Senator
            • 11.06.2005
            • 228
            • Rijeka

            #6
            Govorim o brzinama zraka u usnom kanalu..
            Mislim samo na venturi efekt u kanalu u****.

            Spominjem karburator kao dio usporedbe.. naravno ima karburatora koji mogu preko 8k ali sigurno nisu dizajnirani kao DCOE..
            jer se kod DCOE nakon 8k izazivaju velike brzine radi svojih konstruktivnih rijedenja, a kao takve nemogu vise djelotvorno i funkcionalno vrsiti svoj rad..
            Naravno za to i nisu bili namjenjeni..

            Brick, kako koga ti svrstavas neznam ali nista radikalno nisam uocio u tvojem postu.. o tome u opce ne govorimo

            Da li ima tko ovdje da razumije ovu zacetu tematiku? mozemo li se pomaknuti s mrtve tocke??
            *************************************
            The best is the enemy of the good
            The proof of the pudding is in the eating
            *************************************

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Nije u pitanju nikakav klasicni venturi, u pitanju je rezanje siceva kroz radijus u izbegavanje ugaonog prelaza.

              Necu da drvim istu pricu par puta, tehnika nije na nivou obicne radionice , nikad bila niti ce biti.

              Ali je klasika u spremanju motora za trke u svakoj takvoj radionici sveta, cesto su svi podatci nedostupni vani.

              Sto sam uposte pocinjao temu koja trazi novce da bi se izvela

              Ovo je jedan od standardnih segmenata obrade motora za race i zrno je u celoj pogaci.

              Uvek ima jos i sta da se radi na jednom motoru , ovaj segment pripada delu smanjenja otpora vazduga kroz povecanje brzine istog NA ODREDJENOJ TACHKI.

              Za Zeljka... sve ok do brzine zvuka ali ne preko.
              Kad postoji opasnost od toga da se doslo na granicu, prosiruju se kanali u glavi i veci ventili se stavljaju u cilju redukcije brzine.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Kao sto sam i mislio
                Zasto ga onda nazivate 'venturi' kada je to u stvari samo zaobljenje?


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • FiatGroup
                  CBC Senator
                  • 11.06.2005
                  • 228
                  • Rijeka

                  #9
                  Originally posted by BOOST
                  Kad postoji opasnost od toga da se doslo na granicu, prosiruju se kanali u glavi i veci ventili se stavljaju u cilju redukcije brzine.
                  Pa moje pitanje je usmjereno k tome problemu..
                  kako to znati i na koji nacin doci do tih podataka?

                  Shvacam o cemu pricas..

                  jedini si ovdje koji drzis sve konce..

                  da se ima vremana mogao bi te pratiti.. imam i drugis stvari u ovom malom zivotu.. pa eto..
                  *************************************
                  The best is the enemy of the good
                  The proof of the pudding is in the eating
                  *************************************

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by FiatGroup
                    kako to znati i na koji nacin doci do tih podataka?
                    Tako sto auto nece da ide


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Uroshe.. ima "NARODNO ime" kao venturi u racing krugovima, sto bi mu ga menjao???

                      Zeljko, ja se borim sa simulatorom, koji nemasi kod SAABa (Firma) pa ni kod mene.

                      Moze i "peshke" ali previse varijabla su prisutni..
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • FiatGroup
                        CBC Senator
                        • 11.06.2005
                        • 228
                        • Rijeka

                        #12
                        Urose pravi si vragolan

                        pitam za formule..

                        ej, ako nece onda niz padinu od 45°

                        ipak mislim da velika fama oko venturi efekta

                        vjerujem da su jos na ficama to odradjivali, jedino do sada nije to tako ljepo prezentirao..
                        ono iscudjujemo se..
                        *************************************
                        The best is the enemy of the good
                        The proof of the pudding is in the eating
                        *************************************

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Mnogo trazis, Zeljko

                          Originally posted by BOOST
                          Uroshe.. ima "NARODNO ime" kao venturi u racing krugovima, sto bi mu ga menjao???
                          Pa zato sto pravi zabunu . Zar nije dovoljno 'radijus'? Mislim, zasto ga zvati venturi kada nije venturi?


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • FiatGroup
                            CBC Senator
                            • 11.06.2005
                            • 228
                            • Rijeka

                            #14
                            Originally posted by Uros Piperski
                            Mnogo trazis, Zeljko
                            hoces reci da..
                            *************************************
                            The best is the enemy of the good
                            The proof of the pudding is in the eating
                            *************************************

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Zbog fizickog efekta koji je prisutan je prepoznajem donio naziv venturi sica...
                              No, zamisli sta bi bilo kad bi znao na Srpskom da kazem sve sto znam na svedskom. Tek onda bi bio "nastran"
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X