Trionic na drugim motorima osim SAABa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    Trionic na drugim motorima osim SAABa

    Zainteresovao me je ovaj nacin kontrole paljenja, zbog svih svojih prednosti i mogucnosti koje pruza....barem na papiru i citavoj teoriji detekcije procesa sagorevanja putem jonskih struja...
    sve je to lepo objasnjeno na raznim web stranicama, evo linka ka jednom istrazivanju koje daje prilicno lepu sliku o tome sta se tu ustvari desava..



    kako nisam bas preterano upucen u saab-ove sisteme, a saab je pionir u ovakvom nacinu regulacije paljenja, interesuje me nesto vise o famoznim DI kasetama

    1. da li je to zaseban sistem u odnosu na fuel ecu?
    2. ako nije, koje podake dobija od fuel ecu-a?
    3. koje senzore (osim svecica) koristi na motoru ?
    4. da li je moguce iskoristiti DI kasetu kao standalone ignition sistem na nekom drugom (cetvorocilindricnom) automobilu, uz zadrzavanje fabrickog ecua za gorivo (bez instaliranja nire i slicnih sistema), a preko DI samo paljenje da se radi? kakve bi modifikacije to zahtevalo ?
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
  • *Egon*
    CBC Senator XXL
    • 31.12.2004
    • 1232
    • Beograd, Dorcol, N 44

    #2
    Samu DI kasetu je tesko primeniti na drugom motoru, zbog njenih dimenzija (zato sto su sve cetri bobine u istom kucistu ).
    Garaza
    1996 SAAB 900 NG Cabrio

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #3
      >>egon, neznam kako ona izgleda , tako da mi nije bas najjasnije to sto kazes...nesto kao cetiri bobine u kucistu na razmacima saabovih svecica?? pa zato tesko u drugi motor ?
      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Otkud sad ovo da pitas, bas ne znam

        Pod uslovom da je razmak svecica na motoru isti kao razmak bobina na kaseti, moze. Naravno, preduslov je da ti ECU moze terati ovakvu konfiguraciju paljenja. U principu ne ma razloga da ne radi.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          hm... malo tesko da ce se potrefiti neki motor da ima isti razmak svecica kao saabova kaseta
          sta onda biva sa nirom na motorima koji nisu saabovi - kako regulisati knock ako se nemoze primeniti DI ? npr. u temi o alex-ovom porscheu je spominjana nira, kako bi se tamo spakovao DI ?

          206, kad kazes ecu da ganja DI, da li to znaci da DI kaseta sama po sebi nista ne radi, samo obezbedjuje signal jonske struje ka ecu, koji posle to sve mora da iskalkulise ili je DI kaseta "pametna" pa sama utice na paljenje ?

          mozda sam postavio glupo pitanje, al stvarno nemam pojma kako izgleda DI kaseta
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Pa, desava se i da se potrefi Uzmes i probas.

            U Alexov Porsche DI kasetu nikako ne bi mogao da spakujes, jer je naravno bokser sestak. DI kaseta dolazi u obzir na redne 4.

            NIRA po defaultu nema opciju da kontrolise knock, jer ocigledno konstruktori ili 1) nisu mislili da je to ikome potrebno jer sistem ima druge nacine kontrole 2) jednostavno nisu uspeli da za svaki moguci motor naprave tipsko resenje za kontrolu knocka.

            Medjutim, knock, iako nije predvidjen, nije problem ugraditi na samu NIRU preko Aux ulaza. Svaki Aux ulaz moze da se konfigurise za kontrolu bilo kog parametra rada motora uz bilo koji drugi (ili kombinaciju vise) parametara kao vodilju. Konkretno, knock senzor kad detektuje knock izbaci odredjeni izgled talasa u odredjenom vremenu, za 206 to je skok voltaze izmedju 0.1-1V, u zavisnosti od jacine knocka. Dakle, Aux ulaz se moze konfigurisati da pomera paljenje za odredjeni broj stepeni kad se detektuje taj i takav napon na Aux kanalu, koji je vezan za knock, tako da to i nije neki preterani problem.

            ECU koji radi sa CAM signalom radi tako sto CAM signal daje podatak ECU kad da okine, a ECU dalje salje signal bobinama. DI kaseta u principu radi isto, samo sto umesto CAM senzora, sama DI kaseta salje ECU podatak kad treba da se okine paljenje, a ECU zauzvrat salje promenjivi - signal na kasetu. To je makar princip rada sa DI kasetom na NIRI. Dakle sama DI kaseta ne radi nista, samo sto za razliku od obicnih paketa bobina, ima i mogucnost da obavlja i funkciju CAM senzora i detekcije knock-a preko jonske struje.

            Ali ima i mnooogo strucnijih za DI kasetu od mene, mada to je otprilike ta prica
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              ECU koji radi sa CAM signalom radi tako sto CAM signal daje podatak ECU kad da okine, a ECU dalje salje signal bobinama. DI kaseta u principu radi isto, samo sto umesto CAM senzora, sama DI kaseta salje ECU podatak kad treba da se okine paljenje, a ECU zauzvrat salje promenjivi - signal na kasetu. To je makar princip rada sa DI kasetom na NIRI. Dakle sama DI kaseta ne radi nista, samo sto za razliku od obicnih paketa bobina, ima i mogucnost da obavlja i funkciju CAM senzora i detekcije knock-a preko jonske struje.
              sad je malo jasnije....dakle ecu mora u sebi vec imati algoritam prepoznavanja jonskih struja sa DI ?
              ecu koji coristi cam/crank senzore onda sigurno ne bi znao da skonta jonsku struju jer pojava j.struje se desava skroz drugacije nego cam/crank signal koji je uvek konstantan i u fiksnom trenutku..., a pogotovo kad je javi knock treba da ga prepozna po struji ...
              trebao bi neki zaseban ecu koji bi znao da cita signal sa DI i prema njemu odradi paljenje....
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Upravo tako.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  imas i jednu podvarijantu DI kasete koja radi sa klasicnim LH bosovim ECU goriva tako da nije potebna namenska ECU jedinica. (kratko vreme koristio Saab u prelaznom periodu).

                  kod novijih Saabova koliko sam nasao, postoji DI kaseta iz 5 delova gde su 4 dela za napajanje svecice ocitavanje jonskog senzora, a 5 deo je zasebna kutijica sa elektronikom koje je kablom povezana sa ove 4 (za svki cilindar po jedna zasebna) i koja sazvace potrebne informacije i upravljacke signale.

                  tako da kod tog DI sistema kada crkne jedna bobina ne menja se cela DI kaseta sa 4 bobine vec samo ta crknuta.

                  model 9-5 novijih godista.
                  taj bi mogao da se prilagodi i upotrebi na siroj gami vozila, verovatno.
                  ako nisam dobro skapirao izmene, znam da ima ko ce ispraviti.

                  od 90tih godina DI sistem po pricnipu bobina direktno na svecicu je manje vise uobicajen kod mnogih modela raznih klasa, ali jonski senzor i pracenje stvarnih dogadjaja u cilindru je raritet jos uvek i Saab je prakticno to doveo do savrsenstva.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    OK.. ako probam ovako da dam malo odgovora , posto je bilo vishe pitanja da malo sumiram na svoju ruku:

                    Mada, ima vec negde gde sam pisao o svemu ovome i link ka upravo istom sajtu Univerizteta SAABa u Linköpingu.

                    DI - Direct Ingnition, u osnovi imaju 2 sistema, induktivni i kapacitivni. Za razliku od vecine na trzistu sem par novijih generacija Motronika, gde se takodje kao kod SAABa koristi kapacitivno CDI paljenje.

                    Takodje slicno SAABu na novom BMW M5 V10 se koristi CDI paljenje sa JONIZACIJOM.
                    Razlika izmedju SAAB jonizacionog ocitavanja i Boschovog je da Bosch koristi samo jonski signal za sinhronizaciju motora, dok SAAB ima upisane vrednosi jonske struje u matrixu .

                    Sta se ustvari desava je da napon od 80V bude pusten direkno posle bacanja varnice na svecicu.
                    Naravno, proces sagorevanja i okolina su dovoljni da se ta struja sprovede preko svecice bez da baci varnicu te se svecica koristi kao senzor. Sama stuja je promenljiva prema temperaturi i fazi.

                    Sta treba je da se napravi elektronika koja ce da "gleda" jonsku struju u odredjenom broju stepeni radilice. Dakle, u tom delu gde se ocekuje knock.

                    Sto se tiche CDI paljenja, imas opciju da nadjes posebne CDI bobine, dakle bobine sa naprimer VAG motora 1,8T 2002+ godista.
                    One se mogu vezati na zaseban DI box iz SAABa 9000 CD 2,0T 16V 1988 god. i samo iz tog godista i modela.

                    Za taj DI box imam program za editovanje paljenja, ako si zainteresovan javi

                    Knock detekcije nema ali imas mogucnost da ides kao i SAAB na APC jedinicu (Porsche koristi SAAB APC u nekim modelima) koji koristi knock za retardiranje pritiska turbine umesto da retardira paljenje.
                    APC se da manipulisati da ima umesto 10% skidanje pritiska na samo 2% na svaki korak (krug motora) te .... hm.. nesnam sta vishe da pishem

                    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... nic&t=1498

                    Sledeci korak ti je konvertiranje celog sistema na Trionic, naprimer na T5.2 ili T5.5

                    Razlika je izmedju njih da 5.2 iz 93 god koristi HAL senzor na radilici dok 5.5 koristi induktivni Bosch 60-2

                    I jedan drugi daju knock stelovanje uz CDI bobine koje su opisane.
                    Mogucnost prilagodjenja software www.maptun.com

                    Dakle, sistem se da remapirati za tvoj auto. Pod uslovom da je poznata geometrija motora.. hehe.. ovo bi bio interesantan projekat
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      trionic na porscheu...stvarno zanimljivo zvuchi .....na osnovu podataka koje sam pronasao na ovom forumu (nikad pre nisam cuo za trionic) mogu zakljuciti da je stvarno izuzetan sistem...mozda bi naslov teme trebalo promeniti u "trionic na drugim motorima osim saaba" sto ostavlja velike mogucnosti za diskusiju
                      Konkretno u mom slucaju motronic ima dve odvojene jedinice, od kojih jedna sluzi za regulaciju paljenja i boost-a.
                      nije da se zalim na moj motronic, ali daleko je bila '84 kad je nastajao ovaj sistem, svasta se od onda izmenilo, pa ako postoji mogucnost za upgrade vredi je razmotriti...

                      >> Boost, tvoj text naravno povlaci mnoga pitanja i potpitanja

                      hipoteticki gledano, sta bi sve trebalo obezbediti trionicu da radi na nekom drugom motoru ?

                      1. koje senzore koristi trionic?
                      2. moze li se reprogramirati da koristi neki drugi ind.tocak osim 60-2?
                      3. uopsteno oko mapriranja, postoji li neki dostupan software/hardware kojim bi se to moglo raditi slicno kao kod aftermarket sistema, ili svako mapiranje zahteva angazovanje maptun-a ?
                      4. moze li se podesiti da radi sa senzorima koji nisu saab-ovi ?

                      sva ova pitanja se svode ustvari na jedno, a to je moze li trionic da se koristi kao neki aftermarket sistem ....ili je ipak jeftinije/jednostavnije uzeti niru...koja koliko sam skontao pruza kvalitet i performanse trionica?
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Originally posted by ale944
                        ....ili je ipak jeftinije/jednostavnije uzeti niru...koja koliko sam skontao pruza kvalitet i performanse trionica?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Originally posted by ale944
                          trionic na porscheu...stvarno zanimljivo zvuchi .....

                          >> Boost, tvoj text naravno povlaci mnoga pitanja i potpitanja

                          hipoteticki gledano, sta bi sve trebalo obezbediti trionicu da radi na nekom drugom motoru ?

                          1. koje senzore koristi trionic?
                          2. moze li se reprogramirati da koristi neki drugi ind.tocak osim 60-2?
                          3. uopsteno oko mapriranja, postoji li neki dostupan software/hardware kojim bi se to moglo raditi slicno kao kod aftermarket sistema, ili svako mapiranje zahteva angazovanje maptun-a ?
                          4. moze li se podesiti da radi sa senzorima koji nisu saab-ovi ?

                          sva ova pitanja se svode ustvari na jedno, a to je moze li trionic da se koristi kao neki aftermarket sistem ....ili je ipak jeftinije/jednostavnije uzeti niru...koja koliko sam skontao pruza kvalitet i performanse trionica?
                          1. MAP + trotel (ugao)
                          2. MAT
                          3. Induktivni senzor 60-2 (verzija 5.2 iz 93 hal senzor na radilici 4 trig signala)
                          4. Jonizacija
                          5.Temp motora
                          6. Lambda

                          ==================

                          Ukoliko motor ima slicnu geometriju:

                          Hod 90 ili 78mm
                          duzina klipnjache centar centar 147,153 ili 159 mm
                          radna zapremina 2000 ili 2300ccm

                          shanse da se relativno lako nadje bult on program (Trionic box)

                          Svaka izmena na hardware trazi automatski izmenu na software te tada Maptun (pricam o njima jer imaju inside info o sistemu i parametrima, 512kb informacije nije lako reversibilno programirati

                          Nema opciju kao aftermarket injection system za kucno programiranje (ima serijsko flash programiranje ali malo ti je vade od toga )

                          Nira je flexibilnija, za korak iznad.

                          Sutra imam zakazano vreme u vezi reseler/suport auktorizacije sa Nirom, ako prodje bice zabave
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            konktretno na mom motoru je hod 78.9, precnik 100 mm 2.5 l, externi single port wg
                            ...neznam za klipnjacu...
                            60-2 tocak bi se onda morao instalirati negde kod remenica ?
                            ...izgleda ipak nista bez nire )
                            a i lepse je kad sam mozes mapirati sistem, pa makar se svodilo na trial/error, plus sto svaka sledeca hardware promena se relativno lako lako ubaci...
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Da, samo sto i NIRA zahteva 60-2
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X