Stavljanje kompresora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sira
    CBC Senator XXL
    • 03.12.2004
    • 322
    • Split

    Stavljanje kompresora?

    Dakle slažem neku financijsku konstrukciju i ako mi se poklope zvijezde i to ostvarim htio bi stavit mehanički kompresor na svoju alficu,
    ideja je stavit eaton M62 koji se ugrađivao na mercedese, stavit intercooler i dastekovu elektroniku, zanima me što još moram mijenjat, ciljam na 200 ks, evo mapa dotičnog kompresora i podataka (tvorničkih) za moj motor.










    Moj motor u teoriji ima slijedeće podatke:

    No. of cylinders,layout 4, lengthwise at front
    Bore x Stroke [mm] 84 x 88.5
    Displacement [cc] 1962
    Compression ratio 10:1
    Max. power output BHP-DIN [kW-EEC] 148 [107]
    at 5800
    Max. torque mkg-DIN [Nm-EEC] from 16 [157] to 19 [186]
    at between 2000 and 4000

    Engine - Construction
    Timing [control] DOHC [chain], variable advance
    Fuel feed Bosch ML-4.1 Motronic electronic injection integrated with ignition

    Pronašao sam i još neke podatke za Dotične motore:

    Here's a chart for anyone considering the building of a turbo or supercharged Alfa Romeo engine. Use it to calculate the effective compression ratio from static compression ratio and boost level. The example shows the effect of running 15 psi boost in an engine with a 7.8:1 static compression ratio. With a good intercooler and slightly rich mixture, effective compression ratios up to 10.5:1 can be successfully run on premium unleaded gasoline in a single-plug engine, and up to 11.0:1 in a twinspark engine.






    Ali i dalje ne znam šta i kako napravit:studos:

    Ono šta sam ja smislio je da mi na 5800 okretaja daje nekih 200-210 ks

    i nekim "sirinim matematičkim teoremima" sam izračunao da bi mogao ostavit kompresiju koju sad imam i stavit remenicu koja ima odnos 2:1 jer kako mi je rd line na 6200 a max snaga na 5800 kompresor bi se vrtio do 12400 max i tu jede 28 ks ali puše 400 CFM što bi pretpostavljam bilo i previše a temperatura zagrijavanja je 120 Celzija, što bi svaki malo bolji intercooler trebao ohladit. Ali opet nisam skontao koju snagu dobivam, ajde može li netko tko to bolje razumi objasnit jer mi treba precizan proračun da bi složio točnu financijsku konstrukciju s kojom onda trebam kalkulirat.

    Glavno pitanje mi je kako se regulira boost na kompresoru jer ja ne bi htio ići preko 5 PSI (0.34 bar)
    http://forums.cjb.net/alfa75.html
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Nadpritisak se regulise precnikom remenjace, tojest kolicinom vazduha u jedinici vremena. Ovo zato sto je unutrasnji obim Itona M62 (bolje potrazi MP62) 1litar. Pri tvom odnosu 2:1 on ce ubacivati 2 litra vazduha za svaki obrtaj motora.
    U principu ti interkuler ne treba do 6-7psi. Nemoj da zaboravis da ce interkuler smanjiti nadpritisak tako da ako hoces da u usisnoj grani imas 5psi onda kompressor mora da pravi bar 6-6.5psi, razlika se gubi na putu kroz interkuler.

    Maksimalna teorijska cifra dobitka snage je +6.8% (1:14,7psi=6.8) za svaki psi. Naravno u praksi je to manje tako da mozes da racunas na oko 5.5-6% za svaki psi.

    Moras da se dobro poigras sa BPV da bi nastelovao gde ce se pojaviti maksimum boost-a. Sa BPV-om se regulise gde ce se pojjaviti full boost, na nizim ili srednjim obrtajima. To je mukotrpan posao i odnece najvise vremena (posle stelovanja Unichip-a).

    Sa 5psi ili vise koje hoces da dobijes moras da racunas da ces trebati da promenis i injectore na vece.

    Vodi racuna da ne koristis creva nego bar 3-4mm debele cevi za dovod vazduha do kompressora i odvod ka grani. U protivnom ces imati takav pisak i zvizdanje da ce se ljudi sa druge ulice okretati.

    Mozda nije lose da pogledas u pravcu Eaton MP45, njega sada ima k'o shashe. Vlasnici Minija ga mnogo prodaju da bi stavili veci. Na e-bay moze da se nadje za smesne pare.

    Nemoj da zaboravis da oba ova kompresora imaju visko remenjacu i da ako pozelis da stavis manju imaces problem jer nije lako naci manju a koja moze da radi sa visko "kvacilom". Moze da se desi da budes prinudjen da se otkazes od visko kvacila da bi mogao da dobijes mogucnost da se igras sa remenjacama.

    Takodje, Itoni se vrte kontinuirano do 14 000 obrtaja a trenutne vrednosti do 16 000 obrtaja tako da nije problem ako stavis MP45 umesto M/MP62.
    Boost or bust...

    Comment

    • sira
      CBC Senator XXL
      • 03.12.2004
      • 322
      • Split

      #3
      Kako se regulira visko remenjača??

      Ako ne ne može igrati visko remenicom, može se igrat remenicom koja će ići na radilicu

      Usput šta je BPV??
      Bypass valve??
      http://forums.cjb.net/alfa75.html

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Prakticno nikako, jer ih niko ne pravi serijski za aftermarket kao obicne remenjace.
        Da, mozes da smanjis/povecas remenjacu radilice ali to ima 2 minusa.
        Prvi je to da ako ti je remenjaca radilice u isto vreme i harmonic balancer to moze negativno da utice na rad radilice tj. da poveca njene vibracije.
        Kleemann recimo uvek menja remenjacu radilice kada pravi kitove za MB ili upgrade za MB modele sa kompresorima. Ta remenjaca je uvek sa upresovanom gumom tako da sluzi kao harmonic balancer.
        Ako tvoj auto ima samo remenjacu kao komad metala na radilici onda nije veliki problem.

        Drugi minus ti je povecanje/smanjenje precnika remenjace radilice ce dovesti do poremecaja rada svih agregata kao alternator,pumpe za vodu,hidraulika,ventilator i sl. Ovo moze donekle da istrpi sistem ali posle odredjene granice dolazi do smetnji u radu.

        Da, BPV=bypass valve.
        Boost or bust...

        Comment

        • sira
          CBC Senator XXL
          • 03.12.2004
          • 322
          • Split

          #5
          Ja na remenici koja je na radilici imam utor za pogon klima uređaja, ali je on za klinasti remen, da li se može napraviti sljedeće: treća remenica koju pokreće remenica radilice, a ona pokreće onu na kompresoru ili je to previše gubitaka?
          http://forums.cjb.net/alfa75.html

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #6
            Originally posted by sira
            Ja na remenici koja je na radilici imam utor za pogon klima uređaja, ali je on za klinasti remen, da li se može napraviti sljedeće: treća remenica koju pokreće remenica radilice, a ona pokreće onu na kompresoru ili je to previše gubitaka?
            Moze, takve konstrukcije se koriste. Matematicka Teorija rotacije mase, ako nisam zaboravio, kaze da za svaki kg koji skines oslobodis oko 4.5ks(zato se i koriste olaksani zamajci,remenjace,kardani). Pretpostavljam da to vazi i u obrnutom smeru.
            Boost or bust...

            Comment

            • ada
              CBC Senator XXL
              • 04.06.2005
              • 2375
              • Novi Sad
              • Svasta nesto

              #7
              posto kompresorske motore ne poznajem da li moze na atmosverca da se stavi kompresor! znam da turbo nemoze!!! i pricajte srpski da i mi laici mozemo da razumemo!!! mozda naucimo i nesto!
              Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
              Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
              Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
              Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #8
                Na atmosferski motor moze da se stavi i turbo i mehanicki kompresor.
                Sa tacke motoristike bez razlike. Sa finansijske tacke kompresor je nesto jeftinija varijanta, takodje sa konstruktorske-zato sto u slucaju turba mora da se lije ili svaruje nova izduvna grana. U slucaju kompresora njega mozemo i bocno da pricvrstimo k motoru (ali bas na motor a ne na karoseriju,kosheve,itd) sa 2 (bolje 3) drzaca. Posle toga malo varenja i savijanja cevi za dovod/odvod vazduha.
                Boost or bust...

                Comment

                • sira
                  CBC Senator XXL
                  • 03.12.2004
                  • 322
                  • Split

                  #9
                  Zanima me hoću li morat i mjenjat AFM i vidio sam po internetu da leptir dolazi ispred kompresora, pa mi nije jasno je li stavljam leptir ispred ili izad kompresora?
                  http://forums.cjb.net/alfa75.html

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #10
                    Originally posted by sira
                    Zanima me hoću li morat i mjenjat AFM i vidio sam po internetu da leptir dolazi ispred kompresora, pa mi nije jasno je li stavljam leptir ispred ili izad kompresora?
                    I MAF i leptir ispred u**** kompresora. Program treba da da korrekciju informacije koju ECU dobija od MAF-a.
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • sira
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2004
                      • 322
                      • Split

                      #11
                      znaći redoslijed je:

                      Filter zraka
                      MAP
                      leptir
                      kompresor
                      intercooler
                      usisna grana
                      Ventil ler gasa ide kao i inaće.


                      kako spajam BPV?
                      http://forums.cjb.net/alfa75.html

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #12
                        BPV- zavisi kakav kompresor kupujes.
                        Ako kupujes centrifugalni (kao turbokompresor presecen na pola-bez turbine) onda idu klasicni koji se stavljaju i na turbo kitove
                        Ovakav


                        Ako ces staviti Roots ili Twin Screw kopmpressor onda moze kao gore u slucaju da kompressor nema ugradjen ventil a ako ima onda kupujes samo aktuator koji ce na osnovu vakuum/pritisak da otvara i zatvara ventil.
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • sira
                          CBC Senator XXL
                          • 03.12.2004
                          • 322
                          • Split

                          #13
                          Roots Eaton M 62 je kompresor, kupio sam ga ali čekam da dođe da vidim ima li taj BPV

                          Svaki dan novo pitanje imam a šta je aktuator

                          Ubit ćeš me
                          http://forums.cjb.net/alfa75.html

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            To je treca generacija Eaton kompresora, 1L zapremina. On nema ugradjen BPV, treba da kupis neki koji je kao onaj na gornjoj fotki.
                            Aktuator je nalik na plovak koji je prikacen na crevo preko koga se puni vazduhom odnosno prazni (vakum/pritisak) i podize i spusta i samim tim otvara i zatvara BPV koji je ugradjen u kompresor.
                            Aktuator ovako izgleda (isto ono sto na turbo kompresoru pokrece Waste Gate)



                            Jos jedna slicica


                            Kako radi
                            http://www.timskelton.com/lightning/rac ... bypass.htm
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • sira
                              CBC Senator XXL
                              • 03.12.2004
                              • 322
                              • Split

                              #15
                              Ono šta me zanim je koja je formula za izračunati pritisak koji će kompresor isporučivati u odnosu na svoj broj okretaja.

                              On pri jednom okretaju ubaci jednu litru zraka ali koliko je taj zrak stlačen???
                              http://forums.cjb.net/alfa75.html

                              Comment

                              Working...
                              X