Kriticna brzina u****nog zraka.. pomoc

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiatGroup
    CBC Senator
    • 11.06.2005
    • 228
    • Rijeka

    Kriticna brzina u****nog zraka.. pomoc

    Da li tko moze pomoci oko rijasavanja ove male anegdote.
    Kako je najbezbolnije rijesiti..
    Telemetriski podaci prikupljnei s logerom..
    kao sto se moze vidjeti u pod odredjenim brojem okretaja vidimo da smo postigli tzv TURBO EFEKT nad punjenje..
    Problem je u tome sto auto nakon pada tlaka vise ne razvija rast okreteja.. na toj tocki smo blokirani...


    Sto poduzeti najednostavnije i doci oept do prijasnjih 9500 gdje do kuda se uredno vrtio motor?
    slika tablice podataka iz logera..

    *************************************
    The best is the enemy of the good
    The proof of the pudding is in the eating
    *************************************
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Ako je auto atmosferski-
    Pretpostavljam da ste test voznju imali negde u ili oko grada. U svakom slucaju na nivou mora. Ako je tako onda nije cudo sto ste imali malo veci pritisak od 1 bara, pretpostavljam da su vremenski uslovi tog dana bili pogodni za to, tj. pritisak je bio visok.

    Sta znaci da kada padne pritisak auto ne moze da razvije vise obrtaja? Stoji recimo na 7500 i ni obrtaj vise?
    Gde stoji senzor pritiska vazduha?
    Da li je MAF usao u zonu maksimalnih pokazatelja (maxing out 5V)?
    Sta je sa AFR?
    Da li pumpa za benzin ima dovoljnu produktivnost?
    Kako se auto ponasa u trenutku kada ne moze da razvije vise obrtaja,trza ili ravno ide na odredjenim obrtajima?
    Boost or bust...

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #3
      Dali je gorivo namjerno izostavljeno iz tablice podataka, ili nemozete vidjeti taj podatak. Nije li besmisleno upustati se u analizu problema bez istog podatka. Podrobniji opis sistema nebi skodio.

      Koji motor, sistem za gorivo? Sto je radjeno na motoru? Prije se vrtio do 9500.

      Comment

      • FiatGroup
        CBC Senator
        • 11.06.2005
        • 228
        • Rijeka

        #4
        S gorivom i paljenjem je sve u redu nisam snimao sve parametre.. bil ismo cca 100m iznad mora sto ne vids da je od prilike tlak bio 960mBar...
        rezonira skoro svakih 1000RPM... do 7800 tu je kraj zrak je dobio max brzinu dolazi do tzv cepa..
        Kako i na koji nacim da uklonim tu anomaliju ... taj se motor prije vrtio do 9500 ali smo nesto radili oko kanala u glavi i uredjivali glavu...
        radi se o individualnom usisu 4 leptir 4 zracne trubice itd..
        zanemari sada gorivo i paljenej i kut bregaste.. to je sve 5 to je vozilo
        mene zanima kako da otkolnim nastalu namomaliji koja mi se ni najmanje ne svidja..
        *************************************
        The best is the enemy of the good
        The proof of the pudding is in the eating
        *************************************

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          Originally posted by FiatGroup
          ... taj se motor prije vrtio do 9500 ali smo nesto radili oko kanala u glavi i uredjivali glavu...
          da to nije odgovor na tvoje pitanje...ne da tvrdim da ne znas (ne znate - ne znam ko je radio glavu), ali mozda je doslo do nekog nepredvidjenog "fuck up"-a
          predpostavljam da se radi o onom golfu II ali sam vidio nekoliko primjera kod hondi - poslije obrade glave (sve radjeno po JUS-u ) umjesto dobitaka bili su gubici reda 20-30%
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • FiatGroup
            CBC Senator
            • 11.06.2005
            • 228
            • Rijeka

            #6
            Slazem se u tvrdnji to i ja mislim..
            ako se je dogodilo kako to sada povratiti... ?!?!
            nije Golf a mislim da se i to nejmu desava jer mi je opisao iste simptome od akda su presli na sire trubice i leptire priaj 43 sada 45mm...
            vidjecu kada udem mjerio slejdeci tjedan...
            *************************************
            The best is the enemy of the good
            The proof of the pudding is in the eating
            *************************************

            Comment

            • mirdza
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2005
              • 2437
              • Katowice (PL) / Banja Luka
              • AGP / W126

              #7
              ako se dobro sjecam fizike i ponasanja fluida - protok kroz cijev promijenljivog precnika (kanal, trubica, sta vec...) je u jedinici vremena jednaka. posto je u cijevi doslo do promjene na veci precnik pritisak je porasta ali je opala brzina kretanja vazduha. to se dalje odrazava, po svemu sudeci na homogenitet smjese i njenu disperziju u clindru.
              tako ja to vidim sa fizicke strane. a sta dalje...nazalost nemam pojma
              ali mi se cini da ces morati odrijesis kesu i uzmes drugu glavu
              P.S. ima ovdje kompetentnijih od mene
              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Ja bih rekao da ste preterano usporili protok gasova kroz usis, jer em ste prckali po glavi (verovatno su prosireni kanali), a i precnik leptira je povecan na 45mm...Zasto? Sirenjem glave ste automatski izgubili na elasticnosti motora, ali dobili na potencijalu obrtaja (naglasak na potencijal), medjutim moracete ubrzati gasove na neki nacin da biste ponovo ostvarili dobar protok. Povecanje precnika trubica ne ide u prilog ubrzanju vec usporenju protoka, dakle treba ici na suprotnu stranu. Mozda je motor sam po sebi konstrukciono ogranicen da jednostavno ne moze efektivno da koristi nista vise od 43mm trubica, tako da je 45mm napravilo vise stete nego koristi. Postoji malo stvari sto mozete uraditi, ali na vasem mestu ja bih probao jednu od sledece dve stvari, ili obe zajedno:

                1) smanjite promer leptira na 42mm, recimo. 42mm je sasvim dovoljno za oko 225-230KS. Ako bude bilo problema, povecajte do 43mm, ne preko toga. 45mm je dovoljno za oko 260KS.
                2) smanjite duzinu u****, i to na dva mesta: smanjiti duzinu venturi trubica na vrhu tako da cela duzina sistema od vrha (ulaza) same trubice do cela usisnog ventila bude izmedju 300-350mm; razdaljina od cela ventila do same klapne leptira za obrtaje na koje ciljate treba da je oko 115-120mm.

                Efekat svega toga bi trebao da bude veci obrtaji, gubitak obrtnog momenta, i (eventualno) nesto vise snage na visim obrtajima nego ranije. Varijacija duzine u**** na pomenuta dva mesta i redukcija tela na max. 43mm ce najverovatnije resiti problem. Naravno, trebace vam eksperimentisanja sa ova 3 faktora, ali problem je 101% u tome. Idealna konfiguracija za 4-cilindras sa oko 220-230KS je 300mm ukupne duzine u**** od vrha trubica do cela usisnog ventila, 115mm od klapne leptira do ventila, na 43mm promera trubica.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • FiatGroup
                  CBC Senator
                  • 11.06.2005
                  • 228
                  • Rijeka

                  #9
                  Toga sam se i bojao.
                  Hvala na finom i opsirnom objasnjenju vec sam poceo na toem raditi jos danas prije nego ssam prociatp poruku.. krajnje rezultate mozem ociuti tek u subotu.
                  Molim ako ima jos koja korisna instrukcija rado cu je prihvatiti i primejniti do kne postignem zadani cilj...
                  *************************************
                  The best is the enemy of the good
                  The proof of the pudding is in the eating
                  *************************************

                  Comment

                  • FiatGroup
                    CBC Senator
                    • 11.06.2005
                    • 228
                    • Rijeka

                    #10
                    Tlak u grani je sada stabilan...

                    6911 942.31 94.35 81.98 40.07 13.22 12.19
                    7056 1003.42 94.35 81.98 40.07 12.36 12.19
                    7208 976.69 93.95 81.98 40.07 12.50 12.19
                    7389 988.14 94.35 81.98 40.07 12.50 12.19
                    *************************************
                    The best is the enemy of the good
                    The proof of the pudding is in the eating
                    *************************************

                    Comment

                    • FiatGroup
                      CBC Senator
                      • 11.06.2005
                      • 228
                      • Rijeka

                      #11
                      Da li je moguce da auto posustqj3 jer su federi ventila preslabi... nakon 8600 RPM
                      ako su tvornicke federi a bregasta jedna od najjacih ..
                      izazvano je tzv plutanje ventila?
                      moze li to biti razlog...

                      izvjesan motor dok je hladan cca 60°C ide na 8700 a psolje kada je zagrijan na 90°C vec javlja znakove puhanja tj posustajanaj na 8200 rpm-a?

                      Radili smo reviziju glave tj vidilica i zracnosti.. prje je bilo 4 svijana ventila i vodilice toliko potrosene.. klapanje da nije bilo za vjeroavati..
                      nakon svega ovo se desava...
                      Prije ovog problema nisam ni posumnjo u federe...
                      Tko je to prije radio serem mu se na posao jer ako je izbjegao plutanje ventila ostavljajuci veliku toleranciju tj pretejreno veliku ventil - vodilica... onda znam sada kakav je to tjuner...

                      Ima li tko slicnih iskustava???
                      *************************************
                      The best is the enemy of the good
                      The proof of the pudding is in the eating
                      *************************************

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Naravno da je moguce, ne znam kome je samo palo na pamet da sa jako bezobraznom bregastom ostavi standardne opruge...

                        Je li radjen leakdown test glave?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • FiatGroup
                          CBC Senator
                          • 11.06.2005
                          • 228
                          • Rijeka

                          #13
                          moze malo po naski? mislis na propustanje ventila?
                          *************************************
                          The best is the enemy of the good
                          The proof of the pudding is in the eating
                          *************************************

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Da, to
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • FiatGroup
                              CBC Senator
                              • 11.06.2005
                              • 228
                              • Rijeka

                              #15
                              ma to je nanovo napravljeno... sve ej 5... samo sto su opruge jso na toj glavi jos od 95....
                              Pricao sam s nekim ljudima koji tvrde da te opruge mogu do 10k ?
                              to me sada brine... ako su od 95 onda su umorne, ako nije onda je stvar u toalrenciji.. koja nebi smejla stvarati plutanje...

                              Da l itko moze 100% reci da to su orpge..
                              probleme koje sam susreo i eliminirao upucuju samo na jedno i to sam 99,9% siguran
                              Sto raditi?
                              *************************************
                              The best is the enemy of the good
                              The proof of the pudding is in the eating
                              *************************************

                              Comment

                              Working...
                              X