Ima li kakve vajde od balansiranja radilice? Standardan motor vrteo se do 6500, sada ide do 7500, a trebao bi jos preko toga, dakle, ima li potrebe balansirati radilicu, odnosno sta bi se time dobilo a sta izgubilo?
Radilica
Collapse
X
-
Okej, ajde redom.
Prvo, pretpostavljam da masinske radionice to mogu korektno da urade? Pretpostavljam da nije i neka mudrolija preterana, interesuje me prvenstveno da li postoji neka losa strana toga?
Za zamajac ima drugi topic, interesuje me konkretno sta , koliko i odakle skinuti a da se zamajac ne razleti
Comment
-
-
...najefikasnije je kad izbalansiras radilicu zamajac i korpu...cuo sam da to najbolje rade u DMB-u...
Comment
-
-
Hm.. radilica je uvek balansirana od strane fabrike, bar u mom svetu..
Velika pesnica klipnjace ako ima razlike u tezini utice na radilicu sa 1/2 od off tezine. Znaci ako je jedna teza 4 grama od ostalih, utice na radilicu sa 2 grama.
Zamajac najbolje da skidas pri vencu sto vise moguce.
Ostali deo sa zadnje strane u RADIUS, jer su obicno lomljeni u vinklu tu, te se da bi zadrzao deblinu na najtanjem mestu radi u radius.
Korpa kvacila je takodje balansirana ako je original ili Sasch u 0,2 grama.
Tolerancije na jednom motoru mogu da budu na velikoj pesnici do +/- 3 grama, dakle 6 grama totalno, gde je od toga rekoh samo pola u aktivnoj tezini.
Radilice su balansirane i tolerancije koje imaju (na zapadnim autima) su OK do 8-9K rpmAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Pa pretpostavljam da radilica vec jeste izbalansirana u fabrici, ali posto vec menjam i klipnjace, a i motor bi trebao da se vrti 1500 preko fabrickog standarda (oko 8000) interesuje me sta bih mogao da uradim da mu malo olaksam stvari.
Sto se tice zamajca, nisam te bas najbolje razumeo sta si mislio pod time da radim u radius?
Comment
-
-
@boost
...plazma centar i luka1...kontakt...ako moze...
...mozes li mi ukratko pojasniti tu proceduru izbacivanja lezajeva?
Comment
-
-
...ok...samo, necu da ga kontaktiram dok ne utvrdim o cemu se radi...
Comment
-
-
Trazi sve sto nalazis o DLC na netu (diamond like carbon) (F1 tehnika)
Ja pokusavam da ih navucem da se ukljuce na taj spektar jer imaju tehnologiju.
DLC coating su kljucne reciAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
...DLC - diamond-like carbon...
...sloj debljine 0.5 mikrona nanosi se metodom visokofrekventne CVD plazme...glavni sastojak je ugljenik koji je vezan atomima vodonika i koji cini strukturu amorfnom ( nepotpunom ) zbog cega se lako i dobro vezuje za podlogu...
CVD - chemical vapour deposite
...u posebnoj vakum komori se dodaje metan CH4 iz kog se usled elektricnog praznjenja izazvanog pustanjem visokofrekventne struje (13.56Mhz) izmedju dve elektrode izdvaja ugljenik koji se hvata na povrsinu podloge koja se nalazi na katodi...temperatura podloge treba da je veca od 200 stepeni...negde pise 1000...
karakteristike:
- izuzetna tvrdoca (1000-2000 vikersa)
- odlicno vezivanje za podlogu
- izuzetno mali koeficijent frikcije (<0.15, sesto <0.1)
- otpornost na trosenje velika
- otpornost na koroziju
...naleteo sam na par firmi koje koriste ovu metodu za obradu ventila, klackalica, klipova, bregova na bregastoj, soljica , finger shaft???, ali nigde nisam mogao da nadjem nesto o radilici i lezajevima...
Comment
-
-
Tehnika je razvijena prvenstveno za F1 , ali se nekoristi na radilici, jer nema potrebe, posto F1 motor nema velike pritiske niti obrtni momenat. Tu se sve bazirana obrtajima i menjacu.
F1 sa TuRbom kad se vozila radjena je DLC obrada i danas se koristi na TopFuel dragsterima.
Finta je da kad se iz 4 cilindra vad iefekat da se gleda da se razvije sto veci obrtni momenat te su sile koje su usmerene preko klipa i klipnjace na lezajeve nenormalno visoke, i u cilju smanjenja gubitaka i pazi sad:
Klasicni lezajevi su od mekih materijala , znas da se nikad nekoristi kombinacija tvrdo na tvrdo (izuzev DLC-a) zbog frikcije.
Obicni lezajevi na PPP tacki (tacka najvisocijeg pritiska u cilindru) popustaju i savijaju se te dolazi do otkljucavanja lezajeva i obicno se to moze videti kao lezaj koji je krenuo da se okrece zajedno sa radilicom u svom sedistu.
To se vrlo uspesno resava sa DLC-om i takodje se bolcna klipa ubacuje cvrsto u malu pesnicu (F1 dan danas- Fakta) i sam klip dobija DLC na kontaktnom mestu sa bolcnom. Razlog ti je jasan, sto manja frikcija jer je jedan lezaj sa letecom piksnomnestao, i isto tako se izbegava zakljucavanje bolcne , te samim tim se smanjuje tezina i rizik od otkljucavanja.
Dakle lezajevi idu od hromsiranih legura, ali i radilica i lezaj dobijaju DLC
Nemoj da mislis da ces naci nesto sto nije pristupacno za javnost.
To sto ja imam kontakte tamo gde treba da imam, samo je dobro a sama cinjenica da isti nejure nista na netu na Srpskom je ciscenje svesti za mene
Zato, delimo sta deliti mozemo
Dosta su oni bili tehnoloski pre nas, zto nebi i mi?
CB forum je nesto sto nema na netu, dakle sve nekonvrrcijalne tehnike ukoliko ima interesovanja mogu da vam obelodanim
BTW: Postoji par foruma gde nema svako pristupAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTTo se vrlo uspesno resava sa DLC-om i takodje se bolcna klipa ubacuje cvrsto u malu pesnicu (F1 dan danas- Fakta) i sam klip dobija DLC na kontaktnom mestu sa bolcnom. Razlog ti je jasan, sto manja frikcija jer je jedan lezaj sa letecom piksnomnestao, i isto tako se izbegava zakljucavanje bolcne , te samim tim se smanjuje tezina i rizik od otkljucavanja
Originally posted by BOOSTDakle lezajevi idu od hromsiranih legura, ali i radilica i lezaj dobijaju DLC...
Originally posted by BOOSTNemoj da mislis da ces naci nesto sto nije pristupacno za javnost.
To sto ja imam kontakte tamo gde treba da imam, samo je dobro a sama cinjenica da isti nejure nista na netu na Srpskom je ciscenje svesti za mene
...uzgred...pa kod nas je sve iz svakodnevnog zivota nekonvencijalno tako da problema nece biti...bar za one koji budu razumeli o cemu se prica...
pozz
Comment
-
-
...jos jedno pitanje...
...ugao klipnjace kad je radilica na 0 stepeni...kako se odrazava na GMT i na performanse motora uopste?
Comment
-
Comment