...cemu sluzi? Puno pitam danas, ali sta da se radi. Preciznije, znam cemu sluzi, ali kada se javlja potreba za time? Jos preciznije, treba li MENI tako nesto?
The difference between men and boys is the price of their toys
Mislim da ipak postoji razlika izmedju motora koji su pravljeni da im sistem snabdevanja uljem podnosi velike G-sile kako pri kocenju/ubrzanju tako i lateralno, i izmedju motora koji imaju hladjenje klipova radi...hladjenja klipova jer se mnogo greju...? Ne znam, cekamo "gazdu" da prokomentarise
The difference between men and boys is the price of their toys
Evo ja malo da se umesham... Boost je spomenuo u jednom od odgovora vezanih za Turbo konvertovanje da bi se trebalo odraditi i hladjenje klipova. S' obzirom da je rachunao da se motor vrti do nekih 5000-5500 rpm zakljuchujem da nema veze sa "navijenoshcu" motora (jer je praktichno i nema). A poshto je planiran Turbo, dolazim do zakljuchka da to ima veze, a pre svega sa dizanjem cr-a u cilindru bri boost-u, te i pojavom "malo" vece temperature...
Mozhda sam "malo" omanuo, ali nema uchenja bez preslishavanja!
mislim da vecina nekonfekcijskih motora ima standardno hladjenje klipova uljem odozdo. ima VW, ima Ford, ima Volvo...mislim da nije nista komplikovano niti skupo za fabriku da odmah ugradjuje a da mozda moze da bude delotvorno pri maksimalnom opterecenju motora- recimo duga voznja par stotina kilometara na maksimalnom gasu sa 5500-6000 rpm.
Aha, pa eto to me interesuje, moj motor bi trebalo da bude lepo navijen pa sam mislio da recimo skinem takav sistem sa 206 GTI 180, jer on ima hladjenje klipova uljem, ali ne znam konkretno iz cega se sastoji takav sistem, da li je to sistem kao i svaki drugi, ili je recimo neka od komponenti motora (blok, klipovi, ...) drugacija na neki nacin?
The difference between men and boys is the price of their toys
U pitanju je termicki stabilitet klipova , iz razloga zamaranja materijala korz faktore pregrejavanja i iz razloga prevelikog sirenja na povecanim temperaturama sagorevanja.
Iz razloga optimalne tacke paljenja prilikom vadjenja vecih efekta dolazi do povecane temperature sagorevanja i tamo gde su postavljene bregaste osovine sa velikom duracijom nije omogucena dovoljno dobra izmena gasova, pa se toplota akumulira u klipu.
Inace su svi motori konstrukcijski sa uljanim hladjenjem klipova , to se odvija prskanjem klipova uljem koje napusta veliku pesnicu ,tj. leteci lezaj.
Takodje samo buckanje ulja radilicom kroz karter i samo vrcenje radilice cini da ulje prska po klipovima odozdo i po stubilnama.
Ovo sa diznama koje se postavljaju da bi hladile klip je jedan sigurnosni detalj kao sto razumete iz napisanog.
Izvodbe su raznog tipa, moze biti sa posebnim razvodom cevi fixiranim u kucistu radilice, ili sa diznam zavrnutim direktno u blok, u maticni uljani kanal .
Iz razloga osiguranja potrebnog pritiska ulja na leru se obicno postavljaju redukcioni ventili u same dizne (kuglica protiv federa) gde se propustanje ulja na klipove regulise izvesnim pritiskom ulja u sistemu, dakle iz razloga da motor nebi na leru i manjim obrtajima motora radio sa manjim pritiskom ulja.
Takodje uljana pumpa ima veci kapacitet za ovakve konstrukcije, dok se obicne pumpe daju shimsovati da bi se povecao protok/pritisak na istim.
(podbacivanje celicnih prstenova/platni kod zupcanika da bi se prazan marginal smanjio na minimum dovodi do podizanja performansi pumpe) .
That´s it
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Inace su svi motori konstrukcijski sa uljanim hladjenjem klipova , to se odvija prskanjem klipova uljem koje napusta veliku pesnicu ,tj. leteci lezaj.
...taman sam hteo da kazem kako zastavin motor vec ima jedan oblik hladjenja klipova uljem i da NECU da verujem u to da drugi proizvodjaci to nemaju...
nego...da ne znas slucajno gde mogu da nabavim diagram krive paljenja za onaj digiplex i za golfa 2 GTI 8v? neki link...ili ipak moram da se snalazim sam...
P.S. zamisli, crce mi napajanje na kompjuteru...sva sreca imao sam rezervno...
Comment