Gubici snage na radilici, koliki su?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    Gubici snage na radilici, koliki su?

    Verujem da se nije pricalo o tome, a zanima me, koliko snage pojede pogon pumpe za vodu, alternatora, serva, klime itd ?

    koliko bi se dobilo na snazi uklanjanjem klinastog ili pk remena pri recimo trci na 400m?

    Da li bi normalan ili jos bolje smanjen akumulator imao dovoljno snage da istera trku ?

    Da li su primenljive spojnice kao na kompresoru od klime samo za recimo alternator, i da li je moguce pogoniti vodenu pumpu na struju ?

    Generalno, koje su nijanse i ima li smisla uopste ?
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Pa gubici nisu bas minimalni, ali je pitanje koliko recimo iskopcavanje alternatora moze da se izvede (preko elektrospojnice kao na kompresoru klime, recimo), a da alternator ne crkne posle 2-3 ukljucenja. Jedino da stanes, ugasis motor, pa onda ponovo ukopcas alternator, ali onda imas pitanje pada napona dok vozis samo na akumulator, a pitanje je kako bi ECU to podneo...

    Vodene pumpe imas na struju, ali ako si isao u skolu, a znam da jesi, znas da i za pogon te pumpe na struju treba...struja, koju pravi alternator, tako da bi rasterecenjem motora prebacivanjem na elektropumpu morao da dodatno opteretis alternator da tu struju i napravi Dobro, nije bas potpuno ekvivalentna snaga zbog razlike u gubicima, ali to je to.

    Red velicine snage za pogon alternatora je nekih 5-10-ak KS, kompresor klime makar toliko. Ima smisla ali malo komplikovano za izvodjenje, odnosno postavlja se pitanje pouzdanosti svega toga, ali ne bi bio prvi koji je radio tako nesto. Evo, na primer http://www.bestservis.com/digerurunler/ ... er_eng.htm
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Pa gubici su znacajni...pogotovu za neke uredjaje. Bilo bi dobro iskljuciti servo pumpu...ali posto to ne mozes...stavi se kais za bez serva (komplikovano stalno prepakivati.

      Sto se tice alternatora nije bas pametno to raditi zato sto imas ECU...ja sam mislio na jugicu sa karbom to da radim...ali mi je bolje da upalim auto pa izvadim akumulator od 13KG .

      Vodenu pumpu isto skines kais kada je motor hladan....odvozas brzo trku pre nego sto otvori termostat i odmah ugasis auto i vratis kais.

      Salim se sve narafski
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Gumetina
        Banovan
        • 12.12.2004
        • 1082
        • Novi Sad

        #4
        Pa evo najekstremnijeg resenja:

        elektricna pumpa za vodu, direktno na akumulator

        remenica na radilici da se zameni spojnicom...

        nije los nacin da se ustedi 10-ak ks ako su ostali resursi iscrpljeni (a turbo nemamo)

        Na satju koji si dao pise , cak sta vise ima grafikon sa dinama, kako je 205 gti samo ukidanjem elektrootporne sile u alternatoru pridobiveno 6 konja

        da ne spominjem koliko je elektronika koja se reklamira jeftina do zla boga i jednostavna

        cenim da cu se pozabaviti ovom tematikom


        pozz

        p.s. navode da bez alternatora moze auto da trci pola sata... koliko li trose te elektricne vodene pumpe ?

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Zanimljivo ovo sa linka....kako gumetina kaze veoma izvodljivo u njegovoj reziji. E sad tamo nije bas pojasnjeno...sta se dogadja...iskljucuje ga na 75% otvorenosti leptira i ukljucuje cim je ispod 75%.
          Kako to utice na stalne promene pri cimanju auta i saltanju? Ukljuc iskljuc
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #6
            radi na map znaci ima komparator napona koji ce da na odredjeni prag ukljuci neki rele koji odvaja alternator

            e sad, kad bi se tu dodala zastita u vidu jos jednog komparatora napona da ukljuci alternator ako napon padne ispod odredjenog npr 10.5v

            a isto tako na map da se stavi jedan kondenzator koji ce da ispegla padove pri saltanju, jeftino, ili kontroler koji ce da broji vremenske intervale i potom pali altarnator...


            elektronika je u tom slucaju manji problem, mene zanima samo :

            zasto su seklidebeli strujni kabel alternatora a nisu ugasili pobudu ??? pobuda je mala struja nije bilo potrebe za rele koji kida 100A

            sve u svemu zanimljiv turski sajt

            Ko daje auto za dobrovoljca da merimo ? Ja cu napravim elektroniku... po zelji

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Citas li ti ono sto ja pisem?

              Znas sta ce da se desi posle 5-6 puta posto alternator ponovo ukljucis na 3-4000rpm, recimo?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Gumetina
                Banovan
                • 12.12.2004
                • 1082
                • Novi Sad

                #8
                Ne mehanicki nego elektronski ? znaci isto ovo sto su turci uradili ?

                Sta ce da se desi ? Ako isecemo debeli strujni vod, kolo za pobudi radi, i ne desava se nista... u momentu ponovnog ukljucivanja ... u da


                javice se veliki otpor usled prikljucivanja potrosaca , ali ce tu da trpi kais i osovine, a ne elektronika ???

                znaci dobrovoljac sa jevtinim kaisem nam treba

                Comment

                • Rendjo
                  CBC Senator XXL
                  • 26.06.2006
                  • 340
                  • Zadar HR

                  #9
                  Staviš dinamo umjesto alternatora

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Dakle, razumeli smo se
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Gumetina
                      Banovan
                      • 12.12.2004
                      • 1082
                      • Novi Sad

                      #11
                      To znaci da smo mehanicki bezbedni koliko je to moguce, ipak potrosnja skoci drasticno kad se popale i svetla na kolima ili upali ventilator pa opet ne pukne kais

                      A isto tako ne zvizne ni ECU ? zar ne ?

                      A sto se reglera tice, regler tezi da napon u instalaciji drzi na 14.4v ako je to moguce, tj dozvoljava broj obrtaja e sad, kad smo mi prekinuli napojni vod alternatora, napon u instalaciji ce da padne na napon akumulatora i to opterecenog, sto znaci da ce pobuda da pokusa da nadoknadi taj pad napona zar ne ? druga stvar je sto potrosaca nema pa ce statorski namotaj u alternatoru da visi u vazduhu ?

                      Sve mi je jasno, samo mi nije jasno zasto su ovi turci sekli debeli a ne pobudu?
                      Sta je zdravije prekinuti, pobudu ili napojni vod ?
                      Isto tako da li je bezbednije uklopiti natrag u kolo alternator dok je auto na leru ili je stvar ista ?


                      Sto se ovog ostaloga tice u vezi drag setup-a, jako me je zanimalo tacno koliko snage se tu "baci" za male baterije i eliminaciju nepotrebnog cu se vec nekako sam snaci
                      sve u svemu lep resurs snage

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Da se matoras kera opet oglasi i zakolje nesto
                        Ajd ovako:

                        Svi koji znaju sta su dwell vremena u kompezacionim mapama treba da imaju na umu sta pad sistemskog napona cini na injektorima i na paljenju??

                        Ajd malo razmislite pre nego se uvucete u marketing nekog sajta i njihovog prikazivanja.

                        Glupost koja prilikom rasterecenja elektromotorne sile za pogon alternatora cini da motor kao neopterecen moze da daje bolji responz ima da se pokaze kao takva kad dodje do opterecenja motora...

                        Treba li uopste nastaviti na ovu temu.

                        Na standardnom ECU sistemu nemate mogucnost za kompezacija rada sa nisim naponom sistema te ama da se gubi vise nego li se dobija.

                        Samo pametno napred u Novoj Cannon godini
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Saby
                          CBC Senator XXL
                          • 25.11.2004
                          • 408
                          • Horgos

                          #13
                          moze auto bez alternatora do 120 km, provereno
                          Fun starts @ 3000 RPM
                          Alfa Romeo 146 1.8 Ts

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            Zavisi od rotirajuce mase, tj. sta se rotira i kojom tezinom remenjace.
                            Ako uspesh da smanjis tezinu remenjaca i da budu izbalansirane mozes da povratis nekoliko KS.
                            Matematicka teorija inercije govori da za svaki kg skinut sa tezine remenjace(sa zamajca i drugih) ili bilo kog drugog rotirajuceg dela (kardan,zamajac,kvacilo,itd) dobijas nazad oko 5ks po 1kg.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              E jbg...nije dovoljno za 400m
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X