Opruge ventila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dejan
    CBC Početnik
    • 13.01.2005
    • 5

    Opruge ventila

    Da li je neko upucen u teoriju opruga ventila,tj. sam odabir tvdoce i visine?Kako utice tezina sklopa:ventil,sesiric,soljica itd. na tvrdocu opruge i da li postoji formula za izracunavanje,a ne samo nagadjanje priucenih majstora

  • #2
    Mislim da je za tvoje pitanje potrebno jos dodati sta bi tacno hteo da dobijes i za koje uslove voznje da bit tacno moglo da se odgovori.

    Comment

    • Dejan
      CBC Početnik
      • 13.01.2005
      • 5

      #3
      Kao sto vec rekoh interesuje me teorija.A konkretno me interesuje kako tvrdoca utice na performanse motora.Sta se desava kada je ventil otvoren a pritisak opruge 60kg ili 120kg.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Teorija prosta.
        Tvrdje opruge: teze otvara, brze-zatvara ventil
        Mekse opruge: lakse otvara, sporije zatvara.
        Tvrdje ako ces na juga nemoj sa starom bregastom. Pojede je ocas posla.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • tenzo RS
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2004
          • 309
          • Krusevac
          • Saab 9-3 TiD

          #5
          Re: Opruge ventila

          Originally posted by Dejan
          Da li je neko upucen u teoriju opruga ventila,tj. sam odabir tvdoce i visine?Kako utice tezina sklopa:ventil,sesiric,soljica itd. na tvrdocu opruge i da li postoji formula za izracunavanje,a ne samo nagadjanje priucenih majstora
          ...iz prakticnog iskustva...sa meksim oprugama auto bolje poteze ali postoji opasnost da ventil ne stigne da zatvori na vreme pa nastaje "ibertura"...tvrdje opruge dozvoljavaju vece aobrtaje ali se gubi potezanje...
          8 i 300...u firungu !!!

          trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

          Comment


          • #6
            Sve sami teoreticari.Ajmo neki egzaktan podatak.Ja bih stavio 58kg.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Pa mislim 58kg neznam sta time oces da kazes. koliko su jake tvoje i sta hoces da postignes i koji auto. Mislim taj podatak o kilazi ti nece reci koliko ce brze da zatrara ventile, jer to zavisi i od oblika bregaste zato ne znam dal bi nesto postigao stavljanjem jacih sa obicnom bregastom.
              Hocu da kazem da tvrdje ili duple opruge uglavnom ojacavaju posle sportske (ostrije bregaste) jer ona naglo otpusti ventil pa nestigne da zatvori.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • tenzo RS
                CBC Senator XXL
                • 01.11.2004
                • 309
                • Krusevac
                • Saab 9-3 TiD

                #8
                Originally posted by dee
                Sve sami teoreticari.Ajmo neki egzaktan podatak.Ja bih stavio 58kg.
                ...da bi dobio tacan podatak moras da ispises tacne karakteristike bregaste...a za pocetak, koji je motor u pitanju???
                8 i 300...u firungu !!!

                trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  Tvrdoca opruge ventila se meri na sledeci nacin
                  tvrdoca=sila pritiska opruge u opruzenom("sedecem") stanju+sila pritiska potrebna da se opruga potpuno sabije.

                  Izracunavanje tvrdoce za nove opruge se radi na sledeci nacin:

                  NTO=Nova Tvrdoca Opruge
                  STPSO=Sadasnja Tvrdoca Potpuno Sabijene Opruge
                  NOVL=Novi (visi)obrtaji na kojima ce Ventil "Lebdeti" (kada ventil ostaje na moment duze nego sto treba otvoren)
                  SOVL=Sadasnji Obrtaji na kojima Ventil "Lebdi"(valve floating)

                  NTO=(NOVL (na kvadrat) x STPSO): SOVL

                  Prirodna frekvencija opruga ventila bi trebala da bude 5 x max obrtaji motora.
                  Razmak izmedju "radnih" namotaja (onih koji se kompresuju) bi trebao da bude 0,0254 centimetra, +/- 0,005 cm.

                  Pri kupovini ili proizvodnji nove bregaste treba pitati majstora ili prodavca da li je potrebno obraditi "sic" mesta za opruge. Oni bi takodj trebali da znaju na kojim obrtajima ce ventili poceti da "lebde".
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • Dejan
                    CBC Početnik
                    • 13.01.2005
                    • 5

                    #10
                    Konacno neki knjiski podaci.Interesuje me sta se desava ako je razmak izmedju "radnih namotaja" veci od 0,03mm?Kako saznati na koliko obrtaja ventili pocinju da"Lebde" i zasto se tezi olaksavanju sklopa ventila(osigurac,soljica,plocica) da li i to utice na pritisak opruge?

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #11
                      Glavno je da ne bude manje nego preporuceni razmak proizvodjacem opruge. Olaksavanje sklopa ventil,sesiric,its, koliko ja znam (moguce je da gresim) nema uticaj na tvrdocu opruge. Jedino sto ce promeniti tvrdocu opruge je broj obrtaja motora (povecanje obrtaja zahteva uvecanje tvrdoce opruga) i profil bregaste. Pri istim obrtajima polazi se od bregaste, tj. taj koji doradjuje bregastu tj. prodaje sportsku bregastu mora da zna da li i kakva tvrdoca opruga.
                      U "civilnoj" varijanti ventili ne bi trebali nikad da "lebde" osim kada se promasi brzina i obrtaji na trenutak zavisnu (tj. ventili lebde)-neko je pomenuo uberturu,to je to.

                      Olaksavanje sklopa sesiric,ventil,itd. se obicno radi da bi se povisio limit "lebdenja" ventila, tj. povecali korisni obrtaji. To isto se desava kada se modifikuje sesiric (deo koji je u dodiru sa klipnjacom) da bi se poboljsao protok vazduha u i iz cilindra. Mesavina titanijum-aluminijum-vanadijum za usisni ventil ce dozvoliti oko 35% smanjenja tezine ventila. Za izduvne ventile se obicno koristi jeftinija varijanta nerdjajuci celik i suplji profil ventila-ovo ce dati oko 20% smanjenja.
                      realno smanjenje tezine za 10% ce povecati otpornost na lebdenje za oko 500 obrtaja
                      Formula izgleda otprilike ovako: Izvuci KOREN iz 100/90=1.054; pomnozi stare "lebdece "obrtaje sa 1.054=novi lebdeci obrtaji
                      100=100% tezina orginalnog ventila
                      90= 90% tezina novog ventila, tj 10% smanjena tezina novog ventila
                      Sve se svodi na to da taj koji ti radi/prodaje bregastu mora sve ove podatke da zna: tvrdoca/pritisak u sedecem polozaju, u polozaju potpuno podignutog ventila,visina instaliranja danih opruga, limit obrtaja motora.
                      Opruga treba da je dovoljno tvrda da drzi ventil konstantno "pripijen" uz bregastu i dovoljno meka da ne izazove prevremeno habanje bregaste i podizaca ventila+da dozvole malu uberturu u slucaju promasene brzine na menjacu.
                      Mislim da se "lebdenje" ventila moze se najlakse izazvati prebacivanjem iz 2e u 1u brzinu.
                      Boost or bust...

                      Comment

                      Working...
                      X