Precnik izduva?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Precnik izduva?

    Interesuje me veza precnika izduvne cevi i performansi motora...

    Naime, znam da sa povecanjem snage, ide i povecanje precnika izduvne cevi. Medjutim, takodje znam da izduv mora da stvara odredjeni potpritisak, odnosno da se vece performanse dobijaju stvaranjem tacno odredjenog potpritiska (ne velikog, ali ni previse malog...), umesto jednostavnim stavljanjem otvorene cevi i protocnih lonaca sto veceg promera. Nazalost, ja spadam u ovu drugu kategoriju koja je tou cinjenicu prekasno shvatila...

    Od izduva na autu imam 4-2-1 izduvnu granu, 60mm cev do zadnjeg (protocnog) lonca. Da li sta gubim ovakvim sistemom izduva, odnosno da li bi se sta dobilo ugradnjom na postojeci sistem jednog malog lonca sa konusnim reducirom na recimo, 50mm odmah iza izduvne grane (posle reducira, precnik cevi bi mogao ponovo da se vrati na 60mm)? Ako bi, koliki bi ovaj reducir trebao biti, gde bi trebalo postaviti ga i kako generalno izvesti (prvenstveno mislim na dimenzije) to "reduciranje", ako za njim postoji potreba?
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Re: Precnik izduva?

    Originally posted by 206
    Interesuje me veza precnika izduvne cevi i performansi motora...

    Naime, znam da sa povecanjem snage, ide i povecanje precnika izduvne cevi.
    Ustvari obratno, povecanjem cevi ide povecanje snage.
    Zezam se, mozda BOOST ima nekih formula za to one njegove fore precnik po snazi i to.
    Ali iskustvo i praksa govore ovako.
    Najvaznije su pletene grane znaci po izlasku iz motora da prigusenje bude sto manje. Na primer kad sam njih stavljao bas se osetila razlika a ne ono izbacis lonac auto se dere a ti kao " al ide jeb..e.
    Sto se tice tvog auta malo mi se dere a to ja ne volim.
    Na to sam se palio kao klinac a sad sam pravi namcor pa me to uzasno nervira u voznji.
    Neznam nemoze se to napamet pricati dal si ga mnogo oslobodio jer to zavisi i od konfiguracije motora to je nesto sto se isprobava pa na dino da se vidi kriva. Ono sto je sigurno to je da si izgubio obrtni moment jer on se najvise gubi kad nemas podpritisak a sto se tice max snage tu mozda i nisi jer tebi je lepo navijen motor i priblizavas se 100PS/litru. znaci treba mu protok.
    Zadnji lonac najvise doprinosi zvuku jer ako imas srednji prigusen onda zadnji nece mnogo uticati na snagu jer su se gasovi prigusili na srednji.
    Zato kad izbacis katal. dobijes najvise.
    Znaci pletene grane oslobadjanje na pocetku pa mislim da bi trebao da stavis prigusivac tj. taj mali konus pa po starom.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #3
      Pokusacu da pomognem.

      velicina izduvne grane(osnovnih cevi i sekundarne cevi) zavisi od velicine cilindra
      -velicina(precnik je spoljni) izduvne grane u konfiguraciji 4-2-1 kod auta sa 4 cilindra
      A) cilindar 250 cc> osnovne cevi (one iz cilindara)=1,25" precnik x 12"-18" duzina
      sekundrna cev= 1.5" precnik x 15"-24"

      B) cilindar 400 cc> osnovne cevi 1.375"-1.5" precnik x duzina kao predhodno
      sekundarna cev= 1.625"-1.75" precnik x duzina kao kod predhodne sekundarne


      spoljni precnik ostalih cevi u odnosu na zapreminu motora(atmosfernog)
      1.3L = najbolje- 1.875"; minimum- 1.75"
      1.6L = najbolje- 2.0"; minimum- 1.875"
      2.0L = najbolje- 2.25"; minimum 2.0"
      sve ovo pod uslovom da samo 1 cev ide od grane do lonca.

      Moze se dati i u odnosu na snagu motora

      75KkW= 2"
      120kW = 2.5"
      165kW = 3"

      Ako ce ti nesto znaciti-
      Ja sam proslog proleca postavio ceo Supersprint sistem, granu,rezonator i 2 lonca (moj auto ima dupli sistem, po jedan iz svakog bloka). Tada sam i skinuo katalizatore. Kola su naravno pocewla bolje da idu, pogotovo od 1500-4000, zbog grane.
      Pre 4 nedelje sam postavio 2 nova katalizatora Hi-flow od Magnaflow. I ostao zapanjen kako je auto dobio na ubrzanju i elasticnosti. Atmosferni motori su uglavnom pravljeni da gasovi idu odredjenom brzinom kroz cevi. Ako se ta brzina promeni bez proracuna (uspori ili ubrza) dolazi do poremecaja. Ja sam shvatio da je Supersprint bio konstruisan da da najbolje rezultate sa katalizatorima. Spoljni precnik Supresprinta je isti kao i fabricki ali je unutrasnji veci za 2mm, kod mog auta.
      Sto se tice toga kojom brzinom treba da idu gasovi sada ne mogu da nadjem u mojim knjigama ali ako je interesantno mogu kasnije da posaljem.

      Ako si skinuo neki deo (katalizatori ili rezonator) vrati ih nazad i bices zadovoljan.
      Jos bolje je ako mozes da nadjes izduv od jace ili najace verzije tvog modela auta, to ce biti najbolja modifikacija za njega. Posle toga mozes samo da promenis zadnji lonac da bi "nastelovao" zvuk.

      Boost or bust...

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Problem je u tome sto je ovaj auto vec veoma daleko od standardnog, a za jedno mesec dana vise nece imati skoro nista zajednicko. Standardan auto ima 4-1 granu, katalizator, srednji protocni linac i veeeliki zadnji lonac, sve to na 50mm cevi. Ja imam 4-2-1 granu, i 60mm cev do zadnjeg protocnog lonca. Razlika je sto standard auto ima 136ks, a moj sada ima oko 160+50 N2O, a sve to se dize na 200-210+100KS N2O. Tako da uopste nemam reper kako bi trebalo dimenzionirati ovaj sistem.

        Evo ti slika grane:



        Od kraja grane ide cev od 60mm do zadnjeg protocnog lonca i to je to. E sad, ja se nesto dvoumim oko postavljanja jednog reducira/lonca na 50mm (kao konus koji ide na 50mm i opet se siri na 60mm) a sve u cilju pravljenja odredjenog potpritiska, koji bi trebalo da postoji.

        E sad, raditi ili ne raditi taj reducir, pitanje je sad
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #5
          Ja bi pre uradio nesto kao gasitelj plamena tj. zamena za katalizator.
          U svakom slucaju da bude sire nego cev,na izlazu iz toga bice opet cev od 60mm i dobices na boljem pritisku.
          Boost or bust...

          Comment

          Working...
          X