Interesuje me veza precnika izduvne cevi i performansi motora...
Naime, znam da sa povecanjem snage, ide i povecanje precnika izduvne cevi. Medjutim, takodje znam da izduv mora da stvara odredjeni potpritisak, odnosno da se vece performanse dobijaju stvaranjem tacno odredjenog potpritiska (ne velikog, ali ni previse malog...), umesto jednostavnim stavljanjem otvorene cevi i protocnih lonaca sto veceg promera. Nazalost, ja spadam u ovu drugu kategoriju koja je tou cinjenicu prekasno shvatila...
Od izduva na autu imam 4-2-1 izduvnu granu, 60mm cev do zadnjeg (protocnog) lonca. Da li sta gubim ovakvim sistemom izduva, odnosno da li bi se sta dobilo ugradnjom na postojeci sistem jednog malog lonca sa konusnim reducirom na recimo, 50mm odmah iza izduvne grane (posle reducira, precnik cevi bi mogao ponovo da se vrati na 60mm)? Ako bi, koliki bi ovaj reducir trebao biti, gde bi trebalo postaviti ga i kako generalno izvesti (prvenstveno mislim na dimenzije) to "reduciranje", ako za njim postoji potreba?
Naime, znam da sa povecanjem snage, ide i povecanje precnika izduvne cevi. Medjutim, takodje znam da izduv mora da stvara odredjeni potpritisak, odnosno da se vece performanse dobijaju stvaranjem tacno odredjenog potpritiska (ne velikog, ali ni previse malog...), umesto jednostavnim stavljanjem otvorene cevi i protocnih lonaca sto veceg promera. Nazalost, ja spadam u ovu drugu kategoriju koja je tou cinjenicu prekasno shvatila...

Od izduva na autu imam 4-2-1 izduvnu granu, 60mm cev do zadnjeg (protocnog) lonca. Da li sta gubim ovakvim sistemom izduva, odnosno da li bi se sta dobilo ugradnjom na postojeci sistem jednog malog lonca sa konusnim reducirom na recimo, 50mm odmah iza izduvne grane (posle reducira, precnik cevi bi mogao ponovo da se vrati na 60mm)? Ako bi, koliki bi ovaj reducir trebao biti, gde bi trebalo postaviti ga i kako generalno izvesti (prvenstveno mislim na dimenzije) to "reduciranje", ako za njim postoji potreba?
Comment