Sierra & Escort Cosworth - ventil vazduha za Anti Lag System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NickRP
    CBC Senator
    • 19.10.2005
    • 263
    • Serbia - Germany

    Sierra & Escort Cosworth - ventil vazduha za Anti Lag System

    Zdravo svima,

    sa prijateljem pakujem Anti Lag System na njegovoj Cossie 4x4 Sierri. Radi se o L8 ECU-u, sa mojim programom za ALS i LC (launch control).

    E sada, za ALS efekat mi je potrebno da bajpasujem zatvoren leptir gasa. Ovo se obicno realizuje pomocu modifikovanog ventila za ler gas. Cossie standardno ima Weber-ov VAE ventil za ler, koji je postavljen na samo kuciste leptira za gas.




    Ukoliko se koristi serijski ventil, protok je dosta slab i pritisak koji se postize u usisu pri zatvorenom gasu je jos uvek negativan.

    Sada, sta smo mi uradili: imamo ventil lera modifikovan po WRC specifikaciji:

    dok je kuciste leptira gasa portovano tako da moze da ima veci protok.

    Rezultati sto se tice ALS funkcije su odlicni, ali ventil vise ne vrsi svoju osnovnu funkciju kako treba. Sada prakticno ima dva polozaja, jedan je potpuno zatvoren, drugi potpuno otvoren. Ventilom se upravlja pomocu PWM-a, ali se sve svodi na to da ako je recimo u zatvorenom polozaju, potrebno mu je da se dovede PWM od nekih 60% da se pomeri iz tog polozaja, i onda ide u krajnji otvoren polozaj. Kada se PWM smanjuje, negde na 40% ventil se vraca u (potpuno) zatvoren polozaj. Dakle, za regulaciju brzine lera - truba.

    Na Lanci-i integrale ovaj problem najcesce resavam ugradnjom dva ventila, jedan sluzi za ler, a drugi za ALS (dodatni ventil vidljiv na mestu EGR ventila, gornji levi deo fotografije). http://i92.photobucket.com/albums/l1...staliran-1.jpg

    Medjutim, kod Cossie-a nema ovako zgodnog mesta za ugradnju dodatnog ventila. Stoga bih zeleo da, umesto Weber VAE ventila, stavim neki drugi, veci ventil koji ce moci korektno da obavlja obe funkcije. Potreban mi je ventil sa "dve zice", koji moze da se PWM upravlja, ima precnik pneumatskih prikljucaka od bar 25mm i dobro zaptivanje kada je u potpuno zatvorenom polozaju.

    Malo zabave, LC program na delu:

    Unapred hvala na pomoci,
    Nikola
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    ako se nevaram da je 24mm i radi LC i ALS bez problema za do 1,3 bara overloada na 2,5l masini uz korektan retard.



    SAAB T5 model. 94-98 god.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • NickRP
      CBC Senator
      • 19.10.2005
      • 263
      • Serbia - Germany

      #3
      Ovaj ventil obecava. Da li mozes da mi das njegov ceo Bosch broj i da mi kazes na sta se ugradjivao serijski, da probam da ga nadjem.

      Da li je sam ventil rotacioni? Da li postoji onaj mali imbus za podesavanje minimalnog polozaja (imam neki manji Boschov ventil sa tim imbusom, prakticno sluzi umesto zavrtnja za podesavanje lera)?

      Pozdrav i hvala,
      Nikola

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        0280140544

        Nema imbus, rotacioni. Trotel je bazno podesen za 0,08mm zazora leptira.

        SAAB 9000 T 2,0 - 2,3
        SAAB 900 2,0T

        1994-1998

        A sad bi mogli i na Pizzu aaa

        PS: Ko razume shvatice

        PPS: Nikola, nista u vezi tebe
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • NickRP
          CBC Senator
          • 19.10.2005
          • 263
          • Serbia - Germany

          #5
          Hvala ti na kvalitetnim informacijama, probacu da ga ulovim ovih dana.

          Update: ebay link , klikni
          Samo jos da nadjem neke sa ove strane bare.

          P.S. Mozemo i na pizzu .

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            NP , a za pizzu polako, ako je ja budem sklepao ispasce haos losh sam za to, ali ako se nadjemo u BGu znam jednog dobrog majstora

            Pozz i nadam se dobrom lovu
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Marko LBR
              CBC Član
              • 02.06.2007
              • 11
              • Katrineholm , Sweden

              #7
              A fully functional ALS requires a lot of air.

              U might want to try some sort of solenoid that opens the throttle about 20-25% at gearshift.

              Something like this?

              http://www.danmobility.se/product.asp?c ... 1383809723

              It costs 13 Euro.

              I haven´t tried it myself yet - but will try to get it connected to my NIRA i3 ECU.


              Regards Marko
              Saab 900 2.3T Biopower 530 hp.

              Comment

              • NickRP
                CBC Senator
                • 19.10.2005
                • 263
                • Serbia - Germany

                #8
                Pa i to je zanimljivo resenje - throttle kicker solenoid... Iskreno, nisam razmisljao o tome dok nisi pomenuo.

                Ako kosta svega 13 evra, vredi ga uzeti, makar za igru. Da li si ti kupio jedan ovakav, ili tek treba da kupis?

                Pozdrav,
                Nikola
                p.s. I assumed that you understand Serbian to sufficient level. If not, please let me know, and I will rewrite my reply in English.

                Comment

                • Marko LBR
                  CBC Član
                  • 02.06.2007
                  • 11
                  • Katrineholm , Sweden

                  #9
                  Originally posted by NickRP1
                  Pa i to je zanimljivo resenje - throttle kicker solenoid... Iskreno, nisam razmisljao o tome dok nisi pomenuo.

                  Ako kosta svega 13 evra, vredi ga uzeti, makar za igru. Da li si ti kupio jedan ovakav, ili tek treba da kupis?

                  Pozdrav,
                  Nikola
                  p.s. I assumed that you understand Serbian to sufficient level. If not, please let me know, and I will rewrite my reply in English.
                  Im sorry but i dont understand Serbian

                  Regards Marko
                  Saab 900 2.3T Biopower 530 hp.

                  Comment

                  • NickRP
                    CBC Senator
                    • 19.10.2005
                    • 263
                    • Serbia - Germany

                    #10
                    Here's the reply in English:

                    Well, that's an interesting solution - throttle kicker solenoid. I haven't considered it 'till I heard your suggestion.

                    If it costs 13 Euro, it is worth buying, at least for experimenting. Do you have one of those, or you plan to buy it?

                    Best regards,
                    Nikola

                    Comment

                    • Marko LBR
                      CBC Član
                      • 02.06.2007
                      • 11
                      • Katrineholm , Sweden

                      #11
                      Originally posted by NickRP1
                      Here's the reply in English:

                      Well, that's an interesting solution - throttle kicker solenoid. I haven't considered it 'till I heard your suggestion.

                      If it costs 13 Euro, it is worth buying, at least for experimenting. Do you have one of those, or you plan to buy it?

                      Best regards,
                      Nikola
                      I have already bought one for testing with my NIRA i3 EMS. (http://www.niramotorsport.com )

                      Hopefully it will work well and make some improvements

                      Regards Marko
                      Saab 900 2.3T Biopower 530 hp.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Nikola, nisam hteo da se uplicem sa idejama koje ti je Marko predlozio, funkcionalne su i rade svoj posao.

                        Imas opciju da se nebi uplitao sa sajlama , da iskoristis kacenje sajle na osovinu trotela kao sto se resava sa Cruse controle , dakle na osovini su 2 nezavisna vesanja za 2 sajle. Verujem da si nailazio na mehanizme ranije i da znas na sta ciljam.

                        Jedini problem na koji nailazis je software prirode, da bi aktivirao ALS treba da se ocitava TPS koji diktira sistemu da gad se trotel zatvori da aktivira.

                        Deaktiviranje moras da uradis sa izmenom napona van vrednosti TPSa koje dosezes sa trotle kickerom. Dakle kad napon TPSa bude veci nego li je sa trotle kickerom, deaktivira se sistem. Verujem da imas mogucnost za takve igre sa softom

                        Ako imas opciju da zaobidjes komandu funkcije , lako izvodljivo sa solenoidom koji je Marko predlozio.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • NickRP
                          CBC Senator
                          • 19.10.2005
                          • 263
                          • Serbia - Germany

                          #13
                          Ma to mi nije problem, ja pisem software za ECU, tako da mogu da napravim prakticno sta god. Ovo za kicker je jos manji problem, jer samo treba da pomerim "Enable ALS at TPS lower than" konstantu na vrednost koja je dovoljno veca od onoga koliko ce leptir da se otvori pod kickerom... i to je to.

                          Pretpostavljam da ovaj kicker ima konstantan hod, a da to koliko ce da mi se otvori gas regulisem tackom kacenja za polugu povezanu sa osovinom leptira (tj. rastojanjem od centra osovine do mesta gde kacim sajlu)?

                          Pozdrav,
                          Nikola

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            PS: Taj koji je okachen na slici je namenjen za otvaranje gepeka, dakle solenoid koji ima zakacenu sajlu i zakaci se za mehanizam u vratima. Za funkcije na auto alarmima.

                            Dakle, sajla ga viche , povlaci klip unutra a za njega vezana sajla.
                            Ceo hod klipa/sajle je oko 1,5-2cm

                            Imas opciju da uzmes jedan koji izbacuje klip , dakle gde je na klip ubusen i zavrnuta sipka koja prolazi korz , tako da prilikom aktiviranja imas izbacivanje sipke.
                            To mozes da postavis ispod trotela na mesto gde trotel naleze na granichnik.
                            Aktiviranjem mozes da podignes trotel na tacki gde se nekad npr stelovao ler gas. Nadam se da razumes moju zamisao.

                            Tako bi mogao da dignes trotel sasvim dovoljno a regulaciju da odredis sa takom zazora izmedju sipke na klipu i repera na mehanizmu trotela.

                            Pozz
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • NickRP
                              CBC Senator
                              • 19.10.2005
                              • 263
                              • Serbia - Germany

                              #15
                              Da, sve je u potpunosti jasno... Treba samo da vidim da mogu to fizicki da nabudzim na mesto granicnika (fabricki je ovo jedan M4 zavrtanj), ali ako ne tu, iskombinovace se nesto vec (uz pomoc stapa i kanapa).

                              Imas link na taj sto gura?

                              Pozdrav,
                              Nikola

                              Comment

                              Working...
                              X