Projekat: 1.6 16v motor iz Brava sa turbom u civilni Punto GT.
Zahtevane performanse motora: maksimum 240ks pri 1.8 bar-a natpunjenja.
Specijalni uslovi: Vozilo mora da zadrzi originalni spoljasnji izgled, nema modifikacije limenih/plasticnih delova karoserije vidljivih od spolja.
Glava motora sa Brava 1.6 16v konstruisana je tako da u****va sa prednje, a izduvava sa zadnje strane (gledano u smeru kretanja vozila). Ventili su fabricki skoro jednakih dimenzija pecurke, dakle oko 30mm i za usis i za izduv.
Razmatram mogucnost da promenim fazu bregastih, tako da se od nazad u****va, a napred izduvava (zgodno zbog hladjenja turba i izduvnog kolektora, rutiranja komprimovanog vazduha, optimalne duzine i oblika usisne grane itd.).
Naravno koristio bih odgovarajuci tip ventila na odgovarajucem mestu
, a usisni i izduvni kolektor bi se ionako pravili po meri, da bi sve moglo da se nagura u punto.
Ukoliko neko ima vise iskustva sa ovom glavom, voleo bih da cujem da li ima razloga ocekivati probleme (npr. zbog neoptimalnog hladjenja originalih usisnih kanala za svrhu izduvavanja).
Malo stariji i upuceniji ce se setiti slucaja VW GTi 16v glave koja je iz proizvodnje povucena zbog neoptimalnog hladjenja izduvnih kanala. Glave su zbog toga pucale kao da su od stakla, jos tokom testiranja. Ovo je citavu proizvodnju tih glava za serijsku ugradnju zakasnilo za dvocifreni broj meseci.
Hvala,
Nikola
EDIT 12/07/2007 15:58h: Pojasnjenje oko usisne i izduvne grane.
Zahtevane performanse motora: maksimum 240ks pri 1.8 bar-a natpunjenja.
Specijalni uslovi: Vozilo mora da zadrzi originalni spoljasnji izgled, nema modifikacije limenih/plasticnih delova karoserije vidljivih od spolja.
Glava motora sa Brava 1.6 16v konstruisana je tako da u****va sa prednje, a izduvava sa zadnje strane (gledano u smeru kretanja vozila). Ventili su fabricki skoro jednakih dimenzija pecurke, dakle oko 30mm i za usis i za izduv.
Razmatram mogucnost da promenim fazu bregastih, tako da se od nazad u****va, a napred izduvava (zgodno zbog hladjenja turba i izduvnog kolektora, rutiranja komprimovanog vazduha, optimalne duzine i oblika usisne grane itd.).
Naravno koristio bih odgovarajuci tip ventila na odgovarajucem mestu

Ukoliko neko ima vise iskustva sa ovom glavom, voleo bih da cujem da li ima razloga ocekivati probleme (npr. zbog neoptimalnog hladjenja originalih usisnih kanala za svrhu izduvavanja).
Malo stariji i upuceniji ce se setiti slucaja VW GTi 16v glave koja je iz proizvodnje povucena zbog neoptimalnog hladjenja izduvnih kanala. Glave su zbog toga pucale kao da su od stakla, jos tokom testiranja. Ovo je citavu proizvodnju tih glava za serijsku ugradnju zakasnilo za dvocifreni broj meseci.
Hvala,
Nikola
EDIT 12/07/2007 15:58h: Pojasnjenje oko usisne i izduvne grane.
Comment