Fiat 1.6 16v glava: izduv kroz usisne, usis kroz izduvne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NickRP
    CBC Senator
    • 19.10.2005
    • 263
    • Serbia - Germany

    Fiat 1.6 16v glava: izduv kroz usisne, usis kroz izduvne

    Projekat: 1.6 16v motor iz Brava sa turbom u civilni Punto GT.
    Zahtevane performanse motora: maksimum 240ks pri 1.8 bar-a natpunjenja.
    Specijalni uslovi: Vozilo mora da zadrzi originalni spoljasnji izgled, nema modifikacije limenih/plasticnih delova karoserije vidljivih od spolja.

    Glava motora sa Brava 1.6 16v konstruisana je tako da u****va sa prednje, a izduvava sa zadnje strane (gledano u smeru kretanja vozila). Ventili su fabricki skoro jednakih dimenzija pecurke, dakle oko 30mm i za usis i za izduv.

    Razmatram mogucnost da promenim fazu bregastih, tako da se od nazad u****va, a napred izduvava (zgodno zbog hladjenja turba i izduvnog kolektora, rutiranja komprimovanog vazduha, optimalne duzine i oblika usisne grane itd.).

    Naravno koristio bih odgovarajuci tip ventila na odgovarajucem mestu , a usisni i izduvni kolektor bi se ionako pravili po meri, da bi sve moglo da se nagura u punto.

    Ukoliko neko ima vise iskustva sa ovom glavom, voleo bih da cujem da li ima razloga ocekivati probleme (npr. zbog neoptimalnog hladjenja originalih usisnih kanala za svrhu izduvavanja).

    Malo stariji i upuceniji ce se setiti slucaja VW GTi 16v glave koja je iz proizvodnje povucena zbog neoptimalnog hladjenja izduvnih kanala. Glave su zbog toga pucale kao da su od stakla, jos tokom testiranja. Ovo je citavu proizvodnju tih glava za serijsku ugradnju zakasnilo za dvocifreni broj meseci.

    Hvala,
    Nikola

    EDIT 12/07/2007 15:58h: Pojasnjenje oko usisne i izduvne grane.
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Moja preporuka je ako to radis da probas i da izmestis ventile
    IN 30,4 x 7 x 102
    EX 29,7 x 7 x 102,5

    Znaci usisni ce leci na mesto izduvnih uz sitnu obradu bez problema dok ce se izduvni malo upustiti ili staviti nov sic pa frezovati za njega.

    Sve zbog povisene temperature izduvnih gasova jer su na toj glavi usisni CrSi za motore bez mnogo termickog i mehanickog stresa dok su izduvni CrMnNi sa pridodatim nitrogenom sa povecanom otpornoscu na termicke i mehanicke stresove pa mislim da bi bilo potrebno to odraditi a nije komplikovano ni skupo!
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • NickRP
      CBC Senator
      • 19.10.2005
      • 263
      • Serbia - Germany

      #3
      @M-power
      Pa rekao sam da cu koristiti odgovarajuce ventile na odgovarajucem mestu. Znaci na strani koja ce izduvavati ce se naci ventili predvidjeni za izduvavanje.

      Meni, na zalost nisu problem ventili, nego sami kanali, tj. da li ce oni izdrzati termicku torturu.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Izvini nisam detaljno procitao.

        A ides sa gusanom izduvnom?
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • NickRP
          CBC Senator
          • 19.10.2005
          • 263
          • Serbia - Germany

          #5
          Izduvna bi bila custom pravljena od prohromskih cevi, jeste da kosta dosta, ali to je jedino dobro resenje u datom slucaju.

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #6
            ja sam kad sam otvarao moj motor kontaktirao coveka koji se zove Ville Vieri, iz holandije je, i dosta je kul tip, on je cak stock glavu merio (protok) a spominjao je da nece menjati ventile vec da ce samo malo obradjivati kanale... i on radi turbo, mozda je vec u pola posla, lako ga je naci, ima i svoj sajt, nisam sad pri svom racunaru al ako ne nadjes mogu ja da ti bacim njegov mail...

            pozz

            RAle

            Comment

            • Igor
              CBC Senator XXL
              • 30.12.2004
              • 394
              • DORCOL REPUBLIKA

              #7
              Zar nije lakse okrenuti glavu naopako ? Koliko znam kod ST alfe 155 je okrenuta glava za 180 stepeni... preradjena malo da bi kanali odgovarali valjda i to je to... egon ce ja mislim moci opsirnije da kaze samo kada vidi temu
              Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
              Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

              Comment

              • NickRP
                CBC Senator
                • 19.10.2005
                • 263
                • Serbia - Germany

                #8
                Originally posted by Gumetina
                ... kontaktirao coveka koji se zove Ville Vieri, iz holandije je...
                Heh, dobro si me podsetio na Ville-a. On je inace moj odlican prijatelj (iz Finske je), samo odavno nismo bili u kontaktu. Tacno mogu njega da pitam.

                Originally posted by Igor
                Zar nije lakse okrenuti glavu naopako?
                Nisam razmisljao o tome, zanimljiva ideja. Onako apriori, ne deluje mi da je lakse od toga da samo promenim fazu bregaste i zamenim ventile, ali mozda nesto previdjam. Nisam razmisljao o tome (sama pomisao mi lici da ima dosta potencijalnih zahebancija, ono, kako ce se pogoditi raspored kanala za ulje i vodu, onda same komore)... Pretpostavljam da cambox-ovi mogu samo da zamene mesta? Nemoj da mi kazes da se i ostalo sve pogadja sraf u sraf i rupa i rupu? Doduse, termostat ce zavrsiti na pogresnoj strani, to je sigurno (morala bi da se otvara rupa sa kontra strane i da se zavari dekla za termostat).

                Poz,
                Nikola

                Comment

                • Gumetina
                  Banovan
                  • 12.12.2004
                  • 1082
                  • Novi Sad

                  #9
                  (iz Finske je)
                  ma' bad

                  Covek je tata za fijatovu mehaniku... bilo bi bas da covek naleti malo i na cannon...

                  elem, kako je svet mali....

                  Sto se motora tice njegova glavn boljka u fabrickom obliku je pomalo shantavo ubrizgavanje, tj dizne (marelli pico) koje se lako zaprljaju i onda se desi da izduva dihtung ili slicno... nikad nisam cuo da je nekome glava pukla, iz istog razloga je dosta jeftina po otpadima... e sad 1.8bar-a je golem pretisak, a cini mi se da sam video spessov dihtung za 16v-a
                  to se dogadja takodje zato sto ga je extra tesko propisno izluftirati te cesto skuha corbu...

                  takodje stock srafovi glave nisu neki, premda pise da se ne menjaju, moji su bili zdravo kad sam ih povadio....

                  jedna bregasta mi je bila pusha isto, zbog kvara na hidropodizacima (2 komada) te se to navodi kao glavni nedostatak ovog motora (pricali smo vec o tome) ...

                  na starijoj verziji motora postoji par kanala koji nisu pod vodom, a na novijim cini mi se da je tu pusten EGR (stilo i kompanija) ne znam da li bi pomoglo da se i ti kanali potope za hladjenje?

                  Ono sto mene zanima je sta ce od hardvera ici dole, klipovi klipnjace ? nisam video neki aftermarket po tom pitanju...

                  pozz

                  Comment

                  • NickRP
                    CBC Senator
                    • 19.10.2005
                    • 263
                    • Serbia - Germany

                    #10
                    Da, Ville je stvarno veliki poznavalac Fiat/Lancia vozila. Ja mislim da on trenutno ima jedno 7-8 vozila te grupacije registrovanih na njegovo ime... a ono u delovima da ne brojim.

                    Idu kovane klipnjace, naravno. Postoje vec aftermarket, prodaju se u Nemackoj. Mislim da se rade u Australiji, pa ih neko ovde uvozi, ali nemoj me drzati za rec.

                    Klipovi kovani, jos treba da vidim koji. Mogu da se kupe sa nepripremljenim celima, pa da se obradjuju, ali mislim da cu pre ici na varijantu da im kazem da mi tamo iskopaju dish odredjene zapremine i naprave useke za ventile.

                    Sto se tice dihtunga, napravicemo zicane ringove za blok, mislim da ce biti okej.

                    Prebacio bih srafove glave na M12x1.25 navoj.

                    Uh... sada si me zabrinuo kada si rekao da neki kanali nisu pod vodom... Morace neka glava da se isece i da se vidi.

                    Inace, ovaj projekat ce definitvno da se radi, samo je pitanje da li cu ja da ga radim, tj. da li ce investitor prihvatiti moju ponudu...

                    Poz,
                    Nikola

                    Comment

                    • Igor
                      CBC Senator XXL
                      • 30.12.2004
                      • 394
                      • DORCOL REPUBLIKA

                      #11
                      Ne znam koliko je tesko ali to je u pitanju 2.0 glava... koja ide na 2.0 blok i z tipa grandturismo npr... isti je kao za ST klasu( 300 ks iz 2.0 atmo da potsetim) bas cu pitati sada ako je neko tu ako svi nisu zapalili na trku... samo sam predlozio jer znam da je moguce...
                      Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
                      Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

                      Comment

                      • Ivan_R5
                        CBC Član
                        • 14.12.2006
                        • 55
                        • Split / Solin

                        #12
                        NickRP, još uvik mi nije jasno zašto se toliko namu?it oko zamjene u**** i ispuha...

                        Comment

                        • NickRP
                          CBC Senator
                          • 19.10.2005
                          • 263
                          • Serbia - Germany

                          #13
                          Pa rekoh, mnoooogo mi je povoljnije ako turbo stavim sa prednje strane, u pogledu hladjenja turba i izduvne grane, rutiranja u**** i oblika usisne grane.

                          Naravno, moguce je i zadrzati serijski raspored, ako se bas mora.

                          Pozdrav,
                          Nikola

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Nikola

                            SAAB je 1973 u Finskoj fabrici spajao 2 prototipa T16 u V8 blok i odradio protok kroz jednu glavu u kontra smeru. Nikakav problem.
                            Termicki gledajuci.


                            Motor je zaustavljen zbog energetske krize i razradjen TuRbo 4 , inache neces imati problema sa glavom ukoliko izmenis smer protoka gasova.
                            Nadam se da je glava hemi inache...
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Boost, kako mzoes da budes siguran da nece imati problema? Ipak se govori o dve razlicite glave. Mzoda ova Fiatova glava enma dovoljan protok rashladne tecnosti oko usisnih kanala, pa ako se oni koriste za izduvne moze da bude problema. Setite se VW 16v glave koja nije imala kanale za rashladnu tecnost izmedju izduvnih kanala pa je pucala.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X