Hi TECH TuRbo tehnologija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Hi TECH TuRbo tehnologija

    Ovako, da krenemo sa segmentima koji su najvazniji za jednu ultimatnu turbinu.

    Koji segmenti turbinu utichu na istu.

    Da cujem misljenja pa cu da se ukljucim
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Definisi "ultimativnu"
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Dakle, trazimo turbinu sa velikim protokom, najbrzi moguci spoolup, visok pritisak punjenja.

      Kud ces bolje

      Ajd sad
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        1. Turbinsko kuciste otporno na visoku temperaturu
        2. Turbinsko kolo sa lopaticama promenjive geometrije, male tezine, velike otpornosti na temperaturu i sirenje pri zagrevanju
        3. Externa wastegate kontrola
        4. Kuglicni lezaj male frikcije propelera sa uljnim podmazivanjem i vodenim hladjenjem
        5. Kompresorsko kolo promenjive geometrije lopatica, male tezine.

        Sta sam zaboravio?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          A sto ne interna wastegate kontrola?
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • TAZZ
            Banovan
            • 30.05.2005
            • 1409
            • NBGD,SERBIA

            #6
            6. Osovina male tezine???

            P po pitanju WG-a
            Mislim da INTERNI WG ne mere drzati veliku snagu i pritisak punjanja...

            Ili sam u zabludi, ali voljan sam da nauchim ako greshim...
            Nije greh priznati...

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Rekoh vec da je to faktor, samo u 2 odvojena posta.

              Externi WG se koristi zbog pojave tzv. "boost creep" - kada pritisak izduvnih gasova premasi efikasnost unutrasnjeg WG-a, pritisak koji generise kompresor lagano raste iznad zadatog, opasno i po motor i po samu turbinu. Externi WG odvodi visak izduvnih gasova pre nego sto dodju do turbine, generalno imaju mogucnost veceg protoka nego interni WG, samim tim i mogucnost da preciznije regulisu boost.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Originally posted by 206
                1. Turbinsko kuciste otporno na visoku temperaturu
                2. Turbinsko kolo sa lopaticama promenjive geometrije, male tezine, velike otpornosti na temperaturu i sirenje pri zagrevanju
                3. Externa wastegate kontrola
                4. Kuglicni lezaj male frikcije propelera sa uljnim podmazivanjem i vodenim hladjenjem
                5. Kompresorsko kolo promenjive geometrije lopatica, male tezine.

                Sta sam zaboravio?
                1. Izvodljivo, cena diktira sve, ali:
                Protivpritisak je pogonska sila na turbinu, povecanje temperature dovodi do razlike u termickom potencijalu ulaz/izlaz . Dakle, tachno da turbinsko kuciste treba da je otporno na temperaturu, najveci problem su NAGLE izmene temerature sto zamara materijal. Ovde se pokazalo da je kuciste sa vecom masom bolje jer je stabilnije termicki iz faktora pogona ali je vrlo osetljivo na pucanje.
                Kompromisi se nalaze u materijalima ali i u izvodbama ulaznog i napadnog kanala, twin entery, twin scrool itd daju razlicite termicke stablitete.

                2. Neizvodljivo na benzinskom motoru, prihvatljivo za diesele sa niskim EGT nivoima.
                Mehanizam pravi problem jer ima dodatne frikcione elemente a takodje je na termickom udaru. Koks mu je neprijatelj.

                3. Externa WG kontrola neide u istu rechenicu , niti WG uopste sa promenljivom geometrijom. Cilj promenljive geometrij je da se izbegne WG kontrola. No o tom kasnije.

                Wxterni WG donosi sa sobom nove probleme.

                Ugao ispustnog kanala.
                'Udaljenost ispustnog kanala od samog turbinskog kola, naime, imamo izmedju tampon zonu koja ce imati veliku zapreminu i puno ce menjati temperatutu izduvnog kusista za vreme aktivacije. Drugim recima, interni WG je precizniji mehanizam sa brzim odzivom dok god je kanal WGa dimenzionisan korektno.

                Sa druge strane, promena promena protoka kroz interni WG kanal ima velike oscilacije sbog protivotpora iza turbine gde se sastaju kanali te isti zahteva avanciranu feed back elektroniku za korektno odrzavanje pritiska.

                I ovo se moze razraditi, kasnije.


                4. Oko lezajeva ima vishe opcija, nemora kuglicasti, moze i keramicki
                Za jos veci pritisak

                Ovde je bitnije za spoolup da je masa rotora mala nego koja vrsta lezaja.

                Vodeno hladjenje CORA snizuje temperaturu za oko 100C u odnosu na ovo bez.
                Potrebnije je da ulje po gasenju nebi koksalo u lagerskom kucistu nego li je stvarno potrebno turbini.

                Ukoliko se hladi spoljni deo a zagreva unutrasnji (rotor) dolazi do varijabilnog missmacha zazora lezajeva itd itd.
                Ovakve turbine su osetljivije na silovanja nego li su turbine koje su bez vodenog hladjenja

                Rally Cross koristi ove bez vodenog hladjenja

                I ovo se da razraditi dalje, posto pricamo o stvaranju turbine koja ce da ima dobar spoolup, stabilan pritisak viokog nivoa , pa chisto da uzmemo sve parametre u obzir kad vec treba da konstruisemo

                5. Promenljiva geometrija na kompresoru, nja.. recimo ovako, da to vec postoji na vise nachina sa solidnim lepezama ?

                U pitanju je da je solidna konstrukcija stabilnija i bolja za balans samog rotora.

                Novije turbine na kompresorskim kolima koriste sva saznanja iz aerodinamike a tu si i sledeca:
                Jedna lepeza ima efekat do jedne brzine rotora i kad ta brzina biva pregazena dolazi do preskakanja talasa . Zato na modernom kompresorskom kolu imamo puzno postavljene lepeze, koje varijabilno odradjuju, stepless, funkciju varijabiliteta sa solid konstrukcijom

                Imamo li sad nekih drugih pogleda na ultimatnu turbinu ?
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  2. Porsche VGT - resili problem varijabilne geometrije, odnosno problema koje visok EGT prouzrokuje na lopaticama. Koliko trajno i pouzdano resenje ne znam, ali cinjenica je da radi, i da je resenje sigurno bolje nego fiksirana lopatica, odnosno daje bolje rezultate za ultimate turbo.

                  3. Slazem se da je interni WG jednostavniji i potencijalno eliminise par problema koje externi stvara. Ali slazemo li se da je nemoguce koristiti interni WG za turbine OZBILJNO velikog protoka, sto se opet uklapa u ultimate turbo definiciju, tako da opet dolazimo do externog WG-a

                  4. OK, bilo koji lezaj, odnosno vrsta, koja smanjuje frikciju...za keramiku nisam znao da je trajnija od ball bearinga a da ima manje trenje...

                  Vodeno hladjenje - ipak potrebno, po meni, ne pricamo o turbini ogranicenog radnog veka na 100 sati, vec o necemu sto ce imati radni vek od par hiljada sati. Problemi sa termickom ekspanzijom lezaja pri hladjenju su vec stvar koja se resava kvalitetom lezaja

                  5. OK, bez varijabilne geometrije, ali u tom slucaju onda bi se islo u pravcu sto manje tezine kompresorskog kola - lopatice od kevlara? Titanijum?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Ivan_R5
                    CBC Član
                    • 14.12.2006
                    • 55
                    • Split / Solin

                    #10
                    by turbonetics

                    The NASA inspired angular contact, CERAMIC BALL-BEARING design (Patent pending) practically eliminates thrust bearing and operational surge failures. The CERAMIC BALL-BEARING system can safely handle 50 TIMES more thrust loading than conventional turbochargers, making it ideal for severe transients and extreme pressure ratio applications.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Super, dakle slazemo se da je keramicki kuglager ultimate resenje

                      Nego, da li smo zaboravili nesto oko samih tacaka koje definisu ultimate turbo, da li mozda postoji jos koji parametar osim onih koje sam naveo?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Jesi, izduvna grana i downpipe su pod tehnickim domenom jedinica koja pripada turbini

                        A mozemo da razadimo sad segmente sta kako i zasto ?
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • kutija
                          CBC Veteran
                          • 30.11.2005
                          • 100
                          • Split,Hrvatska

                          #13
                          Ako izuzmemo varijabilnu turbinu koju Porsche koristi kod turbo benzinaca onda...

                          Twin scroll turbinsko kuciste od ljevanog 310 stainless steel...
                          Mitsubishijeva titanium osovina,garrettov dual ball bearing srce sa keramickim lezajevima,garretovo kompresorsko krilce potpomognuto BorgWarner-ovom extended tip tehnologijom.
                          Kompresorsko krilce keramicko,ali kod EVO9 su se ta keramicka krilca redovito raspadala na vecem boostu pa onda valjda neka bolja keramika ako postoji ako ne onda aluminij...
                          Kompresorsko kuciste sa anti surge ports...

                          Inace VAT25 kod peugeot 405T16 bez problema podnosi visoke EGT...samo sto je u pitanju jedna klapna koja mijenja A/R turbinskog kucista...
                          Evo kako to izgleda...


                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Heh.. u BGu se voza jedan crveni Aero sa modifikovanim kucistem za TD04 od inconela .. (poznatog u Evropi kao NiCr15Fe ) nazalost

                            Inache samo reparacija Mitsu turbine koja se vozi na WRC kosta reda 9000?

                            Toliko o materijalima

                            Dalje

                            Kutija: Lepo resenje na Pezou , nisam znao za ovo , definitivno jednostavno i funkcionalno.

                            Iskustva , radi?



                            Ovo za Porscha, rekoh na pocetku da su materijali presudni, odve su pustili da svira za sve pare
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Hmm, izduvna grana

                              Naravno, za sto bolji spoolup - split pulse, odnosno equal length tubular grana - razdvajanje zasebnih pulseva cilindara, nema gubljenja vremena u cekanju sledeceg pulsa
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X