"Motor i upravljacka jedinica
Motor auspuh TuRbo ECU ulje grane i blok motora"
Pa posto bi dinamometar trebao da uskladi sve gore pomenuto, kapiram da bi trebalo ovde da zapocnem ovu temu
Mislim da je svima jasno sta hocu, pitanje je kako to izvesti.
O inercionom dinamometru necu da razmisljam. Znaci u obzir dolazi samo dinamometar sa kocnicom. E kod kocnice nastaje problem. Kako?
Za manje momente, umerene ugaone brzine i relativno kratko vreme merenja, zamisljao sam da kocnica bude u stvari jedan veeeeliki kocioni disk i pripadajuce celjusti. Pretpostavljam da bi se kocioni disk previse grejao i da ne bi mogao da izdrzi vecu ugaonu brzinu ili moment duze vremena. Ako bi se izvelo neko resenje sa hladjenjem tecnoscu, mozda bi funkcionisalo? Sta vi mislite?
Druga stvar o kojoj sam razmisljao je da koristim neku vrsu elektromagnetne kocnice. Prvo sto mi je malo na pamet je elektromotor ili generator, ali problem je gde naci toliki motor jer bi morao da bude jedno 400Kw jak. Onda mi je na pamet pala druga varijanta - elektromagnetna kocnica (telma, retarder) sa kamiona ili autobusa. Medjutim, nisam uspeo da nadjem nijednu da bih video kako izgleda i da li moze da se primeni u ovom slucaju. Isto tako ne znam koliku smagu/moment moze da savlada takva kocnica.
Razmisljao sam i da kupim hidraulicno kocicu predvidjenu upravo za ovo, ali da bi ona funkcionisala potrebno je citava aparatura koja bi joj dovodila vodu pod odredjenim pritiskom i temperaturom. To mi deluje previse komplikovano a i skupo.
Drugi deo dinamometra je ono sto zapravo meri moment koji kocnica "drzi". Kod kupovnih dinamometara se obicno koristi neka vrsta opruge koja je zakacena za staticni deo kocnice. Kada kocnica pocne da koci, stator tezi da se okrene, razvlaci oprugu i moment se racuna u zavisnosti od izduzenja.
Mozda iz neznanja, ja sam planirao da deo sa oprugom preskocim i da umesto nje koristim teg. Teg bi stajao na kraju klatna koje bi rotiralo oko ose rotacije rotora kocnice. Stator bi bio povezan sa klatnom i kada pocne da koci zaokretao bi klatno za odredjen ugao. U zavisnosti od ugla, mase tega i rastojanja tega od centra rotacije, racunao bi se moment. Na primer, ako je teg mase 60kg na klatnu duzine 0.5m kada kocnica dovede teg u horizontalan polozaj motor isporucuje 30kgm ili 295Nm.
Mozda je ipak jeftinije, jednostavnije i preciznije kupiti oprugu od ljudi koji to ugradjuju u dinamometre?
Da li se neko bavio ovime? Znate li neku jednostavniju/jeftiniju/bolju varijantu?
Motor auspuh TuRbo ECU ulje grane i blok motora"
Pa posto bi dinamometar trebao da uskladi sve gore pomenuto, kapiram da bi trebalo ovde da zapocnem ovu temu

Mislim da je svima jasno sta hocu, pitanje je kako to izvesti.
O inercionom dinamometru necu da razmisljam. Znaci u obzir dolazi samo dinamometar sa kocnicom. E kod kocnice nastaje problem. Kako?

Za manje momente, umerene ugaone brzine i relativno kratko vreme merenja, zamisljao sam da kocnica bude u stvari jedan veeeeliki kocioni disk i pripadajuce celjusti. Pretpostavljam da bi se kocioni disk previse grejao i da ne bi mogao da izdrzi vecu ugaonu brzinu ili moment duze vremena. Ako bi se izvelo neko resenje sa hladjenjem tecnoscu, mozda bi funkcionisalo? Sta vi mislite?
Druga stvar o kojoj sam razmisljao je da koristim neku vrsu elektromagnetne kocnice. Prvo sto mi je malo na pamet je elektromotor ili generator, ali problem je gde naci toliki motor jer bi morao da bude jedno 400Kw jak. Onda mi je na pamet pala druga varijanta - elektromagnetna kocnica (telma, retarder) sa kamiona ili autobusa. Medjutim, nisam uspeo da nadjem nijednu da bih video kako izgleda i da li moze da se primeni u ovom slucaju. Isto tako ne znam koliku smagu/moment moze da savlada takva kocnica.
Razmisljao sam i da kupim hidraulicno kocicu predvidjenu upravo za ovo, ali da bi ona funkcionisala potrebno je citava aparatura koja bi joj dovodila vodu pod odredjenim pritiskom i temperaturom. To mi deluje previse komplikovano a i skupo.
Drugi deo dinamometra je ono sto zapravo meri moment koji kocnica "drzi". Kod kupovnih dinamometara se obicno koristi neka vrsta opruge koja je zakacena za staticni deo kocnice. Kada kocnica pocne da koci, stator tezi da se okrene, razvlaci oprugu i moment se racuna u zavisnosti od izduzenja.
Mozda iz neznanja, ja sam planirao da deo sa oprugom preskocim i da umesto nje koristim teg. Teg bi stajao na kraju klatna koje bi rotiralo oko ose rotacije rotora kocnice. Stator bi bio povezan sa klatnom i kada pocne da koci zaokretao bi klatno za odredjen ugao. U zavisnosti od ugla, mase tega i rastojanja tega od centra rotacije, racunao bi se moment. Na primer, ako je teg mase 60kg na klatnu duzine 0.5m kada kocnica dovede teg u horizontalan polozaj motor isporucuje 30kgm ili 295Nm.
Mozda je ipak jeftinije, jednostavnije i preciznije kupiti oprugu od ljudi koji to ugradjuju u dinamometre?
Da li se neko bavio ovime? Znate li neku jednostavniju/jeftiniju/bolju varijantu?
Comment