Home made dyno iliti motorna kocnica iz kucne radinosti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Home made dyno iliti motorna kocnica iz kucne radinosti?

    "Motor i upravljacka jedinica
    Motor auspuh TuRbo ECU ulje grane i blok motora"

    Pa posto bi dinamometar trebao da uskladi sve gore pomenuto, kapiram da bi trebalo ovde da zapocnem ovu temu

    Mislim da je svima jasno sta hocu, pitanje je kako to izvesti.
    O inercionom dinamometru necu da razmisljam. Znaci u obzir dolazi samo dinamometar sa kocnicom. E kod kocnice nastaje problem. Kako?
    Za manje momente, umerene ugaone brzine i relativno kratko vreme merenja, zamisljao sam da kocnica bude u stvari jedan veeeeliki kocioni disk i pripadajuce celjusti. Pretpostavljam da bi se kocioni disk previse grejao i da ne bi mogao da izdrzi vecu ugaonu brzinu ili moment duze vremena. Ako bi se izvelo neko resenje sa hladjenjem tecnoscu, mozda bi funkcionisalo? Sta vi mislite?
    Druga stvar o kojoj sam razmisljao je da koristim neku vrsu elektromagnetne kocnice. Prvo sto mi je malo na pamet je elektromotor ili generator, ali problem je gde naci toliki motor jer bi morao da bude jedno 400Kw jak. Onda mi je na pamet pala druga varijanta - elektromagnetna kocnica (telma, retarder) sa kamiona ili autobusa. Medjutim, nisam uspeo da nadjem nijednu da bih video kako izgleda i da li moze da se primeni u ovom slucaju. Isto tako ne znam koliku smagu/moment moze da savlada takva kocnica.
    Razmisljao sam i da kupim hidraulicno kocicu predvidjenu upravo za ovo, ali da bi ona funkcionisala potrebno je citava aparatura koja bi joj dovodila vodu pod odredjenim pritiskom i temperaturom. To mi deluje previse komplikovano a i skupo.

    Drugi deo dinamometra je ono sto zapravo meri moment koji kocnica "drzi". Kod kupovnih dinamometara se obicno koristi neka vrsta opruge koja je zakacena za staticni deo kocnice. Kada kocnica pocne da koci, stator tezi da se okrene, razvlaci oprugu i moment se racuna u zavisnosti od izduzenja.
    Mozda iz neznanja, ja sam planirao da deo sa oprugom preskocim i da umesto nje koristim teg. Teg bi stajao na kraju klatna koje bi rotiralo oko ose rotacije rotora kocnice. Stator bi bio povezan sa klatnom i kada pocne da koci zaokretao bi klatno za odredjen ugao. U zavisnosti od ugla, mase tega i rastojanja tega od centra rotacije, racunao bi se moment. Na primer, ako je teg mase 60kg na klatnu duzine 0.5m kada kocnica dovede teg u horizontalan polozaj motor isporucuje 30kgm ili 295Nm.
    Mozda je ipak jeftinije, jednostavnije i preciznije kupiti oprugu od ljudi koji to ugradjuju u dinamometre?
    Da li se neko bavio ovime? Znate li neku jednostavniju/jeftiniju/bolju varijantu?


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    #2
    Nije zgoreg da bacish pogled na ovaj link. Tip je krenuo, ali dokle je stigao...
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

    Comment

    • srle1
      CBC Senator XXL
      • 08.02.2005
      • 320
      • Beograd

      #3
      Ideja sa retarderom nije loša ali gde naći polovan a da nije skup Inače trebalo bi da mogu da trpe 300-400-500 ili više KW
      Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

      Comment

      • srle1
        CBC Senator XXL
        • 08.02.2005
        • 320
        • Beograd

        #4
        A kako funkcioniše hidraulična kočnica
        Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          All for less than $24,950!
          Features Included:
          60-inch (1.5 m) engine stand with large casters
          SF-833 water brake absorber, 1500 HP (1125 kW) rated capacity, outlet controlled, low inertia design
          Interface load cell, 1000 lb-ft (1356 N-m) capacity, temperature compensated
          Hydraulic throttle actuator
          Input shaft
          Pro data acquisition and control box
          2 pre-configured analog voltage inputs (for lambda sensors, etc.)
          Real-time weather station (air temperature, humidity, barometric pressure)
          Operator's table with hydraulic throttle lever (manual control)
          WinDyn software
          1 day of on-site training (8 hours)*
          System can run automated test cycles. Requires a personal computer to save, view, and print test data

          Nije lose za 25usd
          Ovaj je malo skuplji, 28usd:

          All for less than $27,950!

          Features Included:
          60-inch (1.5 m) engine stand with large casters
          SF-833 water brake absorber, 1500 HP (1125 kW) rated capacity, outlet controlled, low inertia design
          Interface load cell, 1000 lb-ft (1356 N-m) capacity, temperature compensated
          Hydraulic throttle actuator
          Input shaft
          Pro data acquisition and control box
          2 pre-configured analog voltage inputs (for lambda sensors, etc.)
          Real-time weather station (air temperature, humidity, barometric pressure)
          16-channel thermocouple panel with 8 exhaust gas thermocouples
          10-channel pressure panel with 2 pressure transducers (0-150 psi and -15/+85 psi)
          Engine control panel - relays for ignition, starter, fuel
          Single-channel fuel system (fuel pump, regulator, fuel turbine)
          Computer system with printer
          Operator's table with hydraulic throttle lever (manual control)
          WinDyn software
          1 day of on-site training*
          System can run automated test cycles. Requires a personal computer to save, view, and print test data


          Znaci nesto manje od 20000 evra kosta najjeftiniji Superflow-ov dyno. Postoje dva sistema za napajanje vodom. Ili pod odredjenim pritiskom koji se mora jako precizno odrzavati, ili pod bilo kakvim pritiskom jer sama kocnica ima integrisanu pumpu koja dovodi vodu na odredjeni pritisak.
          Ako vas zanima vise pogledajte http://www.superflow.com/SF-home.htm


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • srle1
            CBC Senator XXL
            • 08.02.2005
            • 320
            • Beograd

            #6
            Hej pa šta je ovo - fali postova Oni smrdljivi šipci ... :x
            Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

            Comment

            • srle1
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 320
              • Beograd

              #7
              E pa Superflow je super,a i cena je super Daj nešto jeftinije
              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

              Comment

              Working...
              X