Najcesce greske pri tuningu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Najcesce greske pri tuningu

    Stop!!!

    1. Osnovna i prva greska koja ce se vuci kroz projekat je precenjivanje ekonomije i upadanje grlom u jagode na nivo tuninga koji nemozete propatiti.

    Naloziti se na neki nivo koji je ekonomski nedostupan znaci:

    a) projekat ce da stoji duge periode bez progresa

    b) projekat ce usled vremena na cekanju (prouzrokovanom sopstevim precenjivanjem cene kostanja) gubljenjem morala biti zaustavljen.
    Opcija je da prodate nedovrsen objekat jer ste prosli kroz period "hladjenja" .
    Usijana glava nije dovoljna, dzep mora takodje da je vruc.

    c) pokusacete da se izvucete iz zastoja uz pomoc stapa i kanapa.
    Ovaj segment je najgori od svih jer Vas baca uskoro korak u nazad sa mogucnosti da "ubijete sve".

    Nedopustite sebi soluciju pod C ukoliko ste vec uleteli grlom u jagode.

    Opcija A (ako imate vremena) ili B su izlaz iz nesrecno zapocete situacije.


    ===============================================

    2. Drzite se jednog koncepta iz starta. Nadogradnja u konceptu je moguca ali ne i izmena osnovnog koncepta. Ovo dvoje kad se uklope vode ka neuspehu celog projekta.

    Tri osnovna koncepta:

    a) race motor, olaksavanje, sve se vadi na obrtaje

    b) motor sa overloadom, neprasta lose dimenzionisanje gde su komponente izlozene velikim pritiscima. Ovde imate izbor na dve strane, da li cete koristiti overload za nabijanje Nm u midrange , u ovom slucaju zaboravite na sve sto se olaksavanje kompponenata zove.
    Drugi smer je okrenut prema overloadu u cilju produzenja krove momenta gde se netraze preterane izmene , najcesca greska je zadrzavanje prevelike mase na klipovima, kovani klipovi znaju da budu laksi od standardnih a dozvolice da pritisak ekspanzije koji imate na tachki max obrtnog momenta mozete zadrzati visoko u obrtajima. Elem, efekat motora ide na gore.


    ======================================

    3. Samo jedna osoba moze da vodi posao na izmenama kad su izmene na motoru u pitanju. Ista osoba mora da bude prisutna sve vreme ili pak da ima nadzor i totalno poverenje u izvodjacha radova da ce biti uradjeni BEZKOMPROMISNO po zacrtanom planu.

    Najbolje sto mozete da uradite u oskudevanju kompetencije je da je sami steknete. Lako se nauci u danasnje vreme ukoliko znate da filtrirate informaciju od nagadjanja (dezinformacije).

    1000 kuvara za jednnu supu? Zvuci poznato?

    ========================================

    4. Nedopustite niukojem slucaju da dopustite sebi da nasednete na grupni pritisak. Zurba nema mesta u ovakvim radovima. Rezultati na kraju se obicno izjalove.

    Brzo izvodjenje radova znaci podvlacenje gresaka. I sunce ima svoje fleke, samo stalozen pristup sa 100% know how je garancija da ce biti kako treba.

    Vreme kosta novca. Prejeftini majstori vataju profit na malo izvojnog vremena. Relacija vreme=novac je svima poznata.

    Puno novca se moze ustediti ako imate nekoga ko zna da odradi stvari kako treba a drug vam je. U tom slucaju je besplatno sto se posla tice, sanse da vam se tako nesto desi su male ali postoje.

    Opet, pitanje je morala koliko se jedan drug moze "jahati".

    Svet nije stvoren preko noci, tako ni vas projekat netreba da bude.

    ==========================================


    5. Ako niste spremni , smanjite ambicije na nizi nivo koji odgovara mogucnostima, precice nepostoje.


    ==========================================

    Upustanjem u projekat bez ispunjavanja ovih parametara ce vas dovesti na nivo da shvatite vrlo brzo osnovne i primarne stvari kod ljudskog roda.

    "It is easier to denature plutonium than to denature the evil spirit of man."
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Mislim da je dosta elemenata ovog kratkog uputstva zasnovano na mom primeru, priznaj
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      nije valjda da si se nasao u nekom paragrafu?

      PS: kojem?

      Nja.. shalu na stranu, nagledao sam se scenarija u zadnjih 10-ak godina tako da znam dokle sve moze da ide i sta su primarne greske.

      Primer: Kod Nissea stoji 15 glava raznih motora koje su radjene ali se vlasnici nikad nisu pojavili da ih podignu. Sve sa tuning bregastim osovinama, prohromskim ventilima etc etc etc..

      Poenta je da ovde kod mene niko ni nepomislja na sponzorisanje, ti koji dobijaju sponzore su auta koja nose reklame istih i izlozena su na sajmovima. Dovoljan je atraktivan izgled (sa puno custom izmena u odnosu na standard, motor koji je samo prosao Rototest da bi imao "legitimnu licnu kartu" i bez ijednog predjenog kilometra.

      To su oni najveci koji dosezu najdalje, bez potrebe da isteraju auto koji je show car vishe neko li dragster.

      Primrno, drag scena je nerazvijena jer imamo puno trkackih pisti koje su na iznajmljivanje, tako da se auta koja se prave najchesce i radjeni za pistu gde se stvarno vozi.

      Mali broj njih radi auto sa namerom kao dragster, tu je sansa i mogucnost da se dodje do sponzorstva skoro nikakva.
      Tako da su sve to hobisti koji lako i cesto precene sopstveni budzet.

      Racunajuci da nepostoji sveopste pokrice sa tuning delovima na vasem trzistu, sve samo otezava stvari. Takodje i neko zesce iskustvo da projekat moze da prodje na bazi uradi sam, nije preterano prisutno.
      Ovde gledam sveobuhvatno jedan ceo projekat, ne na segmente.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      Working...
      X