Izduvna grana - 4 u 1, jednakih duzina cevi za turbo motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///M_Power
    CBC Senator XXL
    • 05.05.2008
    • 335
    • Beograd - Minhen

    Izduvna grana - 4 u 1, jednakih duzina cevi za turbo motor

    Dakle interesuju me misljenja koje su eventualne prednosti ove grane... Neki kazu da su prednosti manje bitne za turbo motore a vise za atmosferce... neki pricaju da cevi jednakih duzina nisu toliko bitne kod turbo motora...
    Konkretna iskustva ili misljenja su dobrodosla. Da li neko ovde ima slicnu granu i neka zapazanja u odnosu na obicnu?
    Hvala unapred.
  • POTR
    CBC Veteran
    • 11.01.2008
    • 129
    • Beograd

    #2
    Tesko da iko moze tacno da ti odgovori na ta pitanja jer zavisi od aut. do aut. Zabluda je da donosi "cistih" 5-10ks,mozda, ali indirektno u "paketu" sa drugim modifikacijama.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      E36 M3 vec ima takvu granu, 6-2-1:



      Dodavanjem takve grane dobija se izvesno poboljsanje na atmosfercima, pogotovo kod motora koji se visoko vrte. Na nekoj solidnoj kubikazi moze da donese 5,10 KS, zavisi od samog motora...na nekom apsolutno nista. Evo ti 4-2-1 grana za atmosferca:



      Na turbo motorima je isti slucaj, kod tzv. split pulse grana, iste duzine cevi grane obezbedjuju da turbo dobija pulseve izduvnih gasova u jednakim intervalima, sto nije slucaj kod obicnih izduvnih grana, glavno poboljsanje se ogleda u boljem spoolupu. Takva grana za turbo izgleda otprilike ovako:

      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • ///M_Power
        CBC Senator XXL
        • 05.05.2008
        • 335
        • Beograd - Minhen

        #4
        Da... M3 vec ima takvu granu.

        Evo malo konkretnije, "custom" grana 4 u 1 koju imam ide na projekat auto. U pitanju je Lancia 2.0 turbo motor... Iskreno i ja se nadam boljem spool up-u.
        Kasnije, planiram da dodam i neku ball bearing turbinu da to poboljsam jos malo, ali otom-potom...
        Uzgred, ko bi od majstora bio preporucljiv za ugradnju ove grane, i da malo pregleda turbinu i sta vec treba...

        Unapred hvala.

        Comment

        • NickRP
          CBC Senator
          • 19.10.2005
          • 263
          • Serbia - Germany

          #5
          Nisi napisao da li se radi o 8v ili 16v motoru. 16v Fiat/Lancia grana za turbo je vrlo losa (losija od 8v) i ukoliko imas dobru alternativu svakako ce doneti poboljsanja.

          Konkretno, ja sam primenom te grane dobio oko 400RPM raniji spool-up, sto je pravilo razliku izmedju "vrlo neprijatnog (za svakodnevnu voznju)" i "prihvatljivog". Takodje se i boost odrzavao duze kroz obrtaje. Radi se o T3 turbu u "Super 60" trimu na 16v motoru.

          Pozdrav,
          Nikola

          Comment

          • ///M_Power
            CBC Senator XXL
            • 05.05.2008
            • 335
            • Beograd - Minhen

            #6
            Originally posted by NickRP
            Nisi napisao da li se radi o 8v ili 16v motoru. 16v Fiat/Lancia grana za turbo je vrlo losa (losija od 8v) i ukoliko imas dobru alternativu svakako ce doneti poboljsanja.

            Konkretno, ja sam primenom te grane dobio oko 400RPM raniji spool-up, sto je pravilo razliku izmedju "vrlo neprijatnog (za svakodnevnu voznju)" i "prihvatljivog". Takodje se i boost odrzavao duze kroz obrtaje. Radi se o T3 turbu u "Super 60" trimu na 16v motoru.

            Pozdrav,
            Nikola
            U pitanju je 16v. Trenutno turbina krece negde oko 3000 RPM, a max boost postize negde preko 5000 mozda 5500 RPM - auto je vec duze na dizalici, ali to je otprilike to,koliko se secam...

            Comment

            • NickRP
              CBC Senator
              • 19.10.2005
              • 263
              • Serbia - Germany

              #7
              Nesto debelo nije u redu ako makimalni pritisak postize na toliko visokim obrtajima...

              Comment

              • ///M_Power
                CBC Senator XXL
                • 05.05.2008
                • 335
                • Beograd - Minhen

                #8
                Originally posted by NickRP
                Nesto debelo nije u redu ako makimalni pritisak postize na toliko visokim obrtajima...

                Pogresno sam napisao... hteo sam reci da se turbo vec dosta "izduva" pa nema potrebe ici preko 5500 RPM . A max boost dolazi dosta ranije...

                Comment

                Working...
                X