EGR solenoid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr_W
    CBC Član
    • 17.06.2005
    • 65
    • Beograd

    EGR solenoid

    Potreban mi je EGR solenoid, jeftin, znači od bilo kojeg auta - samo što ne znam od kojeg

    Dakle onaj uređaj koji ima jedan vakumski ulaz, i dva izlaza (jedan je obično ventilacija u atmosferu), a kontroliše se tako što mu se spoji 12V.

    Hm, ideje?
    Hvala!
    MUD IS ALL WE NEED
    http://www.srbija4x4.com
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    nešto mi tu nejasno.
    EGR nema izlaz ka spoljnom vazduhu, to je zatvoreni sistem.

    ako ima vakuum ulaz za upravljanje, onda nema 12V (niti mu treba napon već vakuum prekidač).

    ako je električni EGR onda nema vakuum ulaz već 12V ulaz.

    ako ti je svejedno od kog auta, uzmi onaj koji se najlakše nadje.
    recimo za Golf, od Opela, Fiata, tih popularnijih auta kod nas.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • mr_W
      CBC Član
      • 17.06.2005
      • 65
      • Beograd

      #3
      U pitanju je EGR solenoid. Znači solenoid - magnetno kontrolisan uređaj, a radi kao prekidač za struju, samo što prekida vakuum.

      Ne tražim EGR ventil. Ta mi stvar ne treba

      EGR solenoid se na nekim automobilima koristi da bi ECU mogao da kontroliše rad EGR ventila tako što mu dovodi ili odvodi vakuum.


      Izgleda otprilike ovako

      Stvar je u tome što meni treba da elektronskim putem kontrolišem protok vakuma, a ova stvar radi posao. Stim što mi trebaju dva komada, a ja imam samo jedan, i kada bi kupovao još jedan takav, skupo bi me koštao.

      Takođe u vezi ovoga za dva ulaza, bez ventilacije - i ja sam mislio na početku da može tako, jer je moja nauka elektrotehnika, pa u svemu tražim analogiju.. Ali kad je vakum u pitanju, nisu stvari tako jednostavne, sistem ne može da bude zatvoren, jer vakum za razliku od struje moga negde i da "ode" kad ga isključiš.

      Gledaj samo njegovu originalnu primenu, imaš vakumski sistem koji otvara i zatvara dovog izduvnih gasova u usisnu granu. Taj vakumski sistem radi po principu membrane koja se pomera levo-desno u zavisnosti da li joj dovodiš vakum. Dovedeš vakum, ona se pomeri levo. Prekineš dovod vakuma, ona šta radi? ostaje na istom mestu jer je vakum i dalje unutra moraš da ga pustiš da "izađe".. jer iako sigurno unutra postoji neka opruga, koju je vakum na početku savladao, ona će i dalje biti savladana sve dok vakumu ne dozvoliš da nestane.
      MUD IS ALL WE NEED
      http://www.srbija4x4.com

      Comment

      • mr_W
        CBC Član
        • 17.06.2005
        • 65
        • Beograd

        #4
        Originally posted by sw.brick
        ako ima vakuum ulaz za upravljanje, onda nema 12V (niti mu treba napon već vakuum prekidač).
        Zapravo, najlakše objašnjeno - EGR solenoid je vakuum prekidač, ali kontrolisan ne mehaničkim putem, nego električnim.
        MUD IS ALL WE NEED
        http://www.srbija4x4.com

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          ovaj na slici je električni sa ulazom na 12V.
          nema vakuum ulaz.
          imam takav na autu, gotovo isto izgleda.
          marka je Toyota (Aisin).

          Taj vakumski sistem radi po principu membrane koja se pomera levo-desno u zavisnosti da li joj dovodiš vakum. Dovedeš vakum, ona se pomeri levo. Prekineš dovod vakuma, ona šta radi? ostaje na istom mestu jer je vakum i dalje unutra
          kod mene dovodiš ili prekidaš dovod vakuuma ka membrani EGR ventile, i za to služe IZLAZI solenoida.

          nema ventilacije izlaza, ima oprugu koja vraća membranu.

          dakle, ulaz je 12V a izlazi kontrolišu vakuuma stanje- ima ili nema.

          uglavnom, ako ti odgvara kako radi taj koji imaš, kupi još jedan isti takav i rešio si problem.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • mr_W
            CBC Član
            • 17.06.2005
            • 65
            • Beograd

            #6
            Isti takav kakav imam ne želim da platim 100 evra nekim deračima.

            A da li si siguran da tvoj solenoid (http://en.wikipedia.org/wiki/Solenoid) generiše vakuum tek tako?

            Vakuum "dolazi" obično iz usisne grane, ili ako baš mora tako iz vakuum pumpe.. (barem na jednom mom matorom turbodizelu). Treba mi objasniti ako ima još varijanti? Ali koliko znam, vakuum ne mož da se stvori sam od sebe.

            A i ova membrana tj opruga zaista neće da se vrati ako prekineš dovod vakuuma. Prekidanje dovoda vakuuma nije baš ista stvar kao i prekidanje struje. Probaj sledeći eksperiment sa vakumom i tom dijafragmom i federom. Prikači fleksibilno gumeno crevo na taj uređaj sa dijafragom, i ustima napravi vakum. Videćeš da sve radi.. Onda na sredini prstima pritisni crevo (da bi "prekinuo" dovod vakuma), i izvadi crevo iz usta.. znači više ga ne generišeš.. Sve dok budeš prstima držao gumeno crevo, feder neće moći da savlada silu koju stvara vakum. Pusti crevo, i šta se dešava? feder radi svoje, ALI ti si dozvolio vazduhu da uđe, odnosno "ventilirao" si ga ka atmosferi, tj otvorio si sistem.. Nezgodna stvar, jer samo komplikuje sklop koji bi bez toga mogao da bude mnogo jednostavan.
            MUD IS ALL WE NEED
            http://www.srbija4x4.com

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Potreban mi je EGR solenoid, jeftin, znači od bilo kojeg auta - samo što ne znam od kojeg

              Dakle onaj uređaj koji ima jedan vakumski ulaz, i dva izlaza (jedan je obično ventilacija u atmosferu), a kontroliše se tako što mu se spoji 12V.
              U koju svrhu koristis taj elektromagnetni ventil?

              Comment

              • mr_W
                CBC Član
                • 17.06.2005
                • 65
                • Beograd

                #8
                Sklop koji povezuje prednju levu poluosovinu sa diferencijalom funkcioniše preko vakuma.
                Dovedeš vakum na jednu stranu - spojena je, dovedeš vakum na drugu stranu, odvojena je. Ne postoji feder, jer u nedostatku vakuma stvar mora da ostane na mestu.

                E sad, pošto je "originalni" sistem pretrpeo enormne izmene, i originalnog vakuma više nema tamo gde je nekada bio, ostao sam sa sistemom za razdvajanje poluosovine, zatim JEDNIM egr solenoidom koji već odavno nije u funkciji sistema za recirkulaciju izduvnih gasova. Ideja je bila da putem prekidača dovodim struju i time kontrolišem koji deo dobija vakum. I malo je falilo da stvar uspe, ali postoji onaj deo koji kaže - ali mora vakuum negde i da ode, i došao sam do zaključka da mi treba još jedan identičan solenoid.

                Problem koji se nameće jeste gde naći, tj od kog vozila naći na otpadu odgovarajući deo.

                Našao sam da recimo Ford Focus 2000-2003 ima taj solenoid, koji nov u USA košta razumnih $22 .
                Malopre sam zvao slučajno odabranu prodavnicu ford delova (V & D) i kažu mi da nemaju taj deo, ali ako se naruči može.. cena - sitnica, oko 11.000 .. sad ili me čovek nije baš 100% razumeo šta meni treba, ali mi je bilo jasno već da to nije mesto gde ću ja uređaj kupiti..
                MUD IS ALL WE NEED
                http://www.srbija4x4.com

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  dovodiš ili prekidaš dovod vakuuma ka membrani EGR ventile, i za to služe IZLAZI solenoida.
                  solenoid nije generator ničega.


                  ako je jednostavnije, konverter koji strujom upravlja dovodom (spolja napravljenog) vakuuma.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • mr_W
                    CBC Član
                    • 17.06.2005
                    • 65
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by sw.brick
                    dovodiš ili prekidaš dovod vakuuma ka membrani EGR ventile, i za to služe IZLAZI solenoida.
                    solenoid nije generator ničega.


                    ako je jednostavnije, konverter koji strujom upravlja dovodom (spolja napravljenog) vakuuma.
                    Imam neverovatan osećaj da je sve to upravo šta ja pokušavam da objasnim na ovoj temi, samo što me 33% učesnika ne razumeju.

                    Zapravo, verovatno je problem u terminologiji. ULAZ-IZLAZ.. na koju stranu "teče" vakum?
                    MUD IS ALL WE NEED
                    http://www.srbija4x4.com

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #11
                      ..nadji na otpadu od nekog TDI-ja...nisu skupi...20-30 evra...

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Sklop koji povezuje prednju levu poluosovinu sa diferencijalom funkcioniše preko vakuma.
                        Dovedeš vakum na jednu stranu - spojena je, dovedeš vakum na drugu stranu, odvojena je.

                        vakuum servo motor.

                        ok, sada je jasno šta želiš.

                        Saab i Volvo (za njih znam pouzdano pa ih pominjem) koriste u sistemu ventilacije takve servo motore.

                        Volvo konkretno 4 vakuum motora. upravljaju se preko vakuum centrale koja propušta ili ukida vakuum a komanduje se ECU tj softverski.

                        to ja tzv automatika klima sistema.

                        kod Volvoa postoji i obična upravljačka centrala gde pomeranjem polugice levo -desno upravljaš vakuum prekdiačima a oni dalje vakuum motorima.


                        to imaju modeli od 1975. godine na ovamo, pa možeš od bilo koga da uzmeš.

                        vrlo je pouzdano, i radi baš to što tebi treba.
                        uključi daljinski servo motor putem vakuum creva i taj motor ostane u zadatom položaju. to levo odnosno desno.

                        ne treba ti nikakva struja za to.


                        vidi takodje od Audija kako je rešeno, pošto ima vakuum servo motore koji upravljaju bravama i isto 2 krajnja položaja (otključano -zaključano).

                        takodje i Lade one stare klasične su imale vakuum preklopnik u sistemu upravljanja radom karburatora, isto na 12V.

                        to ne bi trebalo da je skupo ni kao novo ali gde ima da se kupi nemam predstavu.

                        ps. nisu sve verzije Lade to imale, samo one sa eko kontrolom motora.


                        pogledaj i one ventile za EVAP sistem recirkulacije benzinskih para.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • mr_W
                          CBC Član
                          • 17.06.2005
                          • 65
                          • Beograd

                          #13
                          Hvala na iscrpnom odgovoru, ali meni treba BAŠ solenoid, BAŠ stvar koja radi na struju.

                          Vakuum motor IMAM
                          izvor vakuuma IMAM

                          treba mi stvar koja će primenom sile na elektroprekidač (prstom na dugme) dovesti struju u solenoid (na primer EGR solenoid), a on će dalje preusmeriti vakuum iz mog postojećeg izvora, u moj postojeći motor.

                          Stvarno mi treba tačno ono što sam napisao u prvom postu.
                          MUD IS ALL WE NEED
                          http://www.srbija4x4.com

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ULAZ-IZLAZ..

                            ulaz je struja, ona je upravljački element.
                            izlaz je vakuum, posledično on ili off stanje prekidanja protoka vakuuma.

                            ulaz je 2polni (12v + i masa)
                            izlaz je 2 polni (vakuum izvor i vakuum potrošač).

                            protok u vakuum crevima je uvek od mesta višeg pritiska ka mestu nižeg pritiska.

                            vakuum pumpa ili usisna grana je mesto nižeg pritiska.

                            nadam se da smo usaglasili termine.

                            nadji od nekog popularnog modela jer je obično jeftinije/ lakše dobavljivo.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • mr_W
                              CBC Član
                              • 17.06.2005
                              • 65
                              • Beograd

                              #15
                              Originally posted by sw.brick
                              ULAZ-IZLAZ..

                              ulaz je struja, ona je upravljački element.
                              izlaz je vakuum, posledično on ili off stanje prekidanja protoka vakuuma.

                              ulaz je 2polni (12v + i masa)
                              izlaz je 2 polni (vakuum izvor i vakuum potrošač).
                              Čak i da smo usaglasili terminologiju, za ovu potrebu meni treba sa TRI izlaza. Jer ako dotok vakuma prekinem, on i dalje ostaje u tkz vakuumskom aktuatoru .
                              MUD IS ALL WE NEED
                              http://www.srbija4x4.com

                              Comment

                              Working...
                              X