Teoretsko pitanje Supercharger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaMaL
    CBC Senator XXL
    • 14.04.2007
    • 448
    • JaMaL

    Teoretsko pitanje Supercharger?

    E ovako... imam teoretsko pitanje vezano sa superchargere...

    Znam da na karburatorske motore je lakse staviti supercharger nego turbo...
    Mene zanimaju motori sa ubrizgavanjem.

    Dakle konkretno pitanje da bi se "naglavio" supercharger na injection motor koje su potrebne prepravke na samom motoru i da li je potrebna promena ECU-a za tu operaciju posto za turbo definitivno jeste.

    Video sam sliku superchargera zasrafljenog pored motora a ne na sam motor nisam video kuda ide kais posto je bio skinut ali za to kapiram da mora da se stave kruti nosaci motora da ne bi bilo pomeranja...
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Sve zavisi sta hoces, na atmosferni motor je jednako "tesko" staviti i turbo i SC. Mozda nesto lakse SC zato sto prakticno mozes da prodjes bez varenja i/ili livenja. ECU moras da "chipujes" tj. da pravis poseban program zato sto ECU od atmosferca ne prepoznaje nadpritisak koji svaraju turbopunjaci ili mehanicki kompresori,trebalo bi i vece dizne staviti,nekoliko crevaca za povezivanje sa vakumnim linijama motora, izraditi bar 3 nosaca kompresora (vezivanje za motor u 3 tacke). Najbolja varijanta je da kompresor stoji "posle" leptira gasa. Remen se ili vezuje za dodatnu remenjacu koja se stavlja na remenjacu radilice ili se jednostavno kupi novi remen odgovarajuce duzine da obuhvati i kompresor.
    Boost or bust...

    Comment

    • Gruja
      CBC Senator XXL
      • 09.02.2006
      • 614
      • Bgd
      • Alfa 75 TS

      #3
      Ako razmisljas o "dopunjavanju" TS-a postoji jedno relativno jednostavno resenje koje primenjuju holandjani.

      Izduvna grana sa turbom od 155Q4, pasuje na sraf na nasu glavu, auspuh 3" i njihova elektronika... Uz ostale 'zajebancije' naravno, ali ovo je glavno. Trebalo bi bez zahvata tipa drugi klipovi, ventili i sl. (znaci std. motor) da daje oko 215ks. Licno, bio bih prezadovoljan sa 190-200 ks ako bi to iole pricuvalo motor od preteranog opterecenja...

      Fris je svojevremeno pricao o tome, trazicemo mu neki link ako ima...
      Transaxle u krvi...

      "ne mozu oni da nam oduzmu kol'ko mi moz' da namocamo..." - Pretty Diana

      Comment

      • JaMaL
        CBC Senator XXL
        • 14.04.2007
        • 448
        • JaMaL

        #4
        Pazi to je veoma zanimljiva ideja...

        ALi ja tu vidim 2 problema...
        1. ECU od 155Q4...? to naci je veoma tesko a i kapiram isto skupo kao da uzmem MS ili VEMS ili slicno... mada kapiram lakse za namestiti...

        2. Izduvna grana koja se vishe ne proizvodi... dakle ili pravljenje ili opet nemoguca potraga po otpadima napolju...

        Turbo kapiram da nije frka naci... to je neki Garret od Lancie...

        E sad ono sto mene vishe interesuje je bas SC... ne turbo... zbog prednosti koje SC ima ispred turba u ovom slucaju realno... jer TS je prilicno lenj do 3k-3.6k obrtaja, a turbo ce to samo naglasiti... to je ono sto ce mi dati snagu ali ne i ponasanje automobila koje se trazi...

        SC sa druge strane bi trebao da poveca ukupne performanse motora u svim obrtajima... sto je za TS mnogo bolje, a sa malim boostom u startu bi moglo da se prodje sa standardnim unutrasnjostima motora dok se sve ne natera da radi kako treba... Posla ako treba vishe snage... naglasavam ako jer ne bih pravio motor za drag nego samo dovoljno jak motor za ovu sasiju koji nece narushiti balans i osecaj voznje... dakle nece napraviti auto nervoznim kao turbo... a dace vishe snage u skladu sa ostatkom kola...

        poenta je sledeca... posto imam mogucnost da nabavim delove iz inostranstva, radim preliminarnu racunicu koliko bi ceo poduhvat kostao i koliko realno ima rada na samim kolima zbog vremena potrebnog...

        Motor ce iovako biti napolju za vreme farbanja, tako da imam mogucnost da nesto uradim sa njim... pitanje je samo koliko para i koliko vremena da se to organizuje... dakle planiram unapred.

        EDIT:

        Posle malo googlanja...

        Izduvna grana sa 155q4 je identicna kao za HF Integrale serije 1 i 2... isto za fiat coupe turbo... dakle isti motor ili bar glava... ako je tako... onda je ECU isti ili dovoljno slican... a Delti ima koliko hoces... To jos moram proveriti ali ako je tako... to je onda mnogo lakse nego sto izgleda...

        BTW: nadjoh nesto ovako na ebay-u

        Comment

        • Gruja
          CBC Senator XXL
          • 09.02.2006
          • 614
          • Bgd
          • Alfa 75 TS

          #5
          Pa i jeste laka varijanta, to joj je i prednost

          Eto, za granu si vec nasao soluciju, a ecu prave ti holandezi sto su provalili foru tako da ni tu nema problema... Osim sto verovatno kosta, ali opet, ne moze biti sto dukata, sigurno manje nego vems + mapiranje istog...

          Elem, ostaje taj problem sa snagom na manjim obrtajima, ali sad...

          Izdvojis par soma za sestostepeni menjac i no frx!

          Salu na stranu, videcemo, mozda ima i nekih dijagramcica kako se taj motor ponasa...
          Transaxle u krvi...

          "ne mozu oni da nam oduzmu kol'ko mi moz' da namocamo..." - Pretty Diana

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #6
            Do 0.5Bara nadpritiska ti ne treba nikakvo menjanje klipova i sl., cak ni IC (mada je bolje da ga stavish da ne bi rizikovao detonaciju kada je vruce napolju i gubio KS kada se digne temperatura vazduha).
            Boost or bust...

            Comment

            • JaMaL
              CBC Senator XXL
              • 14.04.2007
              • 448
              • JaMaL

              #7
              Realno za turbo varijantu sam nasao soluciju... prilicno bezbolnu...

              Mada me i dalje interesuje SC... pominje se neki mini cooper u kombinaciji ali nisam jos tacno iskopao sta i kako...

              Sto se turba tiche najlaksa varijanta koja provereno radi je da nabavim motor + ECU + ozicenje od Lancie Delte HF Integrale. Uzmem ECU, ozicenje motora zbog lakse instalacije, turbo, izduvnu granu i neki kazu radilicu... Zasto, zato sto je kao njena radilica neunistiva a pasuje na TS motor 8V.
              Jedino ostaje pitanje da li pashu Injectori od Fiat coupea 20V Turbo jer su oni glavni izbor za ovaj setup zbog 4 point injectiona... Idu na 155 i na 146 TS... tako da kapiram da bi trebali i na 75.

              Vecina je radila bez radilice ali ok.

              Tako da je to najlaksa varijanta... Za jos snage treba Chipovati ECU i staviti Hybrid T4/T3 turbo za laganih 300KS ali onda ulazimo u domen Deltinog Oil Coolera + IC-a + Kovanih klipova. Ali to je sada suvisno... 300ks me ne zanima u TS-u.

              Comment

              • kilson
                Moderator
                • 09.10.2004
                • 3216
                • NoviBGD
                • AR 75 GT

                #8
                Pa u svakom sluchaju bi bilo dobro reshiti prskanje klipova - ne znam da li std TS ima?

                Nisam siguran za ovo u vezi radilice a i shto bi je menjao ako ne idesh na neke lude rezultate? Lancia i Fiat imaju josh duzhi hod klipa, a samo izmenom radilice bi digao kompresioni odnos shto ti u ovoj varijanti nikako ne igra.

                Moje mishljenje o najboljoj varijanti SC + Vems i odgovarajuce dizne ili u najjeftinijoj varijanti SC + link sistem sa dodatnom diznicom - iscimash Gumetinu ako ti je potreban vetar u ledja.
                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                Comment

                Working...
                X