U cemu se ovaj rezultat razlikuje od Audijevih turbo benzinaca koji su pre 15ak godina na 1900 imali 90% obrtnog momenta (motori od kupe kvatro 20v i sl.)?
Kako ja razumem cifre, ne racunajuci novi tip turba pokazatelji motora su +/- prosek za kubikazu,konjazu,obrtni momenat. Veliki plus sto je elastican motor, a koliko vidim to je zato sto su upotrebili tehnologiju koja se koristi za dizelne turbine "Variable Geometry" tj. "vestacko" povecanje brzine/pritiska vazduha pri prolasku preko lopatica- na malim obrtajima motora.
Nenade >> I SAAB na samo obicnim chetvrtacima ima MAXIMALAN pritisak TuRbine na 1900RPM VEC 15 godina. A ispod nista vredno pomena.
Prichamo o 70% od MAX momena ta 1000 RPM do sada nevidjeno na TuRbo motorima, da na Superchargerima na V8 motorima ali na TuRbu NE!
Osnova da se TuRbina zavrti je TEMPERATURA izduvnih gasova i ova je konstrukcija zbog niskih obrtaja i vremenski duge exponacije izduvnoig ventila na niskim obrtajima visokim temperaturama na izduvu zahtevala da se NIMONIC 80A ventili dodatno napune Natrijumom, i da se klipnjache kod motora sa malim hodom usled visokog momenta na niskim obrtajima SINTERUJU.
Vidis da ceo koncept vristi od temperature, a zahvaljujuci visokoj osnovnoj kompresiji od 9,5:1, smesi goriva koja injektorima svaki drugi puls menja vreme i menja smeshu sa siromasne na bogatu te na taj nachin dize temperaturu i u isto vreme dobija dovoljno goriva za emisiju. Sve to u sinhronizaciji sa Direct Ignition koji parira pulsevima injektora i kad je smesa siromasna tera paljenje na 15 stepeni kasnije da bi oterao plamen u TuRbo i zavrteo ga.
Dakle, pricamo o jednoj tehnologiji koja u realtime navodi motor i ima procesorsku moc totalno kao 8 APOLO raketa zajedno. Jasno, pre 15 godina nismo imali mogucnosti da se igramo na ovim nivoima jer jedan ricsson Z1010 ima procesorski kapacitet jednog svemirskog broda od pre 40 godina.
PS: Nikakva NAFTA tehnologija ovde, nema varijabilne geometrije, nemoze, gori, pali je kao da je od papira, SAAB temperatura izduva je 970 stepeni!!!
Motor je FPT motor i NEMA TuRbo rupe, konachno.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Sad je jasnije.
Ali ovo je recenica iz tvog posta
Twin Scroll, together with other developments such as Variable Geometry, integrated bypass valve, high efficient compressor, turbine wheels and new materials, underline the high level of technology of Mitsubishi Heavy Industries.
Meni je logicno da se koristi ova tehnologija, ona je nova i odlicno se pokazala u dizelima, poceli su de je ubacuju i u benzince (WV/Audi)
Nenade>> To je samo lista mogucih kombinacija, nista vishe
Kao sto je osudjena na propas variabilna geometrija turbine u voznji sa prljavim dieselom, naprimer, SCG trziste (dolazi do blokade mehanizma) isto tako je preosetljiva na visoke temperature i nije za HOT ENGINES.
Vise za neke male motorchice .
Tehnika chini motor bezkarakternim.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
isto pitanje, i Volvo je jos od 1988. imao 90% obrtnog momenta vec na 1500 obrtaja sa turbakom, ali je imao i malu turbo rupu/sporiji odziv na naglo stiskanje gasa. vozio sam 960 trubo gde je ta rupa vidljiva tek ako se bas trazi a auto ide strava. i to sa tehnologijom 80tih.
ili je ovo tek pocetak revolucije pa se ide konzervativno sa podizanjem boosta i snage ?
mozda ce moci da turbo pocne da radi vec od ler obrtaja jer nema povratnog gusenja izduva od drugih cilindara, boost ?
Comment