Greske zbog nedostatka katalizatora ( lambda senzor broj 2 )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PINHEAD
    CBC Senator XXL
    • 30.03.2005
    • 373
    • BG, Vidikovac

    Greske zbog nedostatka katalizatora ( lambda senzor broj 2 )

    Postoji nekoliko resenja ovog problema, elektricnih i mehanickih. Posto sam relativno skoro izbacio kat, druga lambda mi povremeno ukljuci check engine ( dijagnostikom utvrdjeno da je lambda 2 u pitanju ) . Ne utice na rad motora, nema razlike u performansama ( ne menja smeshu ili sta vec, lambda 2 sluzi samo da kontrolise rad katalizatora tj da javi kad je ovaj geknuo ).

    Dakle samo bode oci. Najjednostavnije resenje je da se resetuju greshke ( skidanje kleme )

    Ali meni se licno dopala sledeca varijanta i planiram da odradim u skorije vreme. Sustina je samo u tome da se druga lambda izvuce iz toka gasova izduvnog sistema. Kada je katalizator tu i kada je ispravan, razlika u protocima na sondi 1 i sondi 2 mora da bude u opsegu nekih vrednosti. cim se protoci na 1 i 2 priblize ili udalje vise nego sto je to propisano - pali se check engine, odnosno signalizira se da kat nije u redu ( ili mnogo pusta ili je zacepljen ).

    U mom slucaju, lambda 2 ne utice na rad motora, u pitanju je Honda Civic 1.4iS euro3 iz 2000 godine. Ne garantujem da je kod svih motora ovako, ali znam da je kod velike vecine.




    Izvinjavam se ako je vec bilo, nisam mogao bas sve teme i poruke da pregledam....

    Koga interesuje vise detalja i iskustava sa ovim resenjem: http://www.hondafanclub.hr/forum/index. ... opic=15399
    EI9, EJ9, EK9......
  • Pug
    CBC Član
    • 12.03.2008
    • 29
    • Beograd

    #2
    Koliko ja kapiram Lambda sondu, ona ne meri protok vec kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima. Taj kiseonik se koristi za kataliticku reakciju (oksidacija) u samom katalizatoru gde se stetni CO (ugljen monoksid) pretvara u manje stetan CO2 (ugljen dioksid) prema sledecoj formuli:

    2CO + O2 => 2CO2

    Katalizator sluzi i za smanjenje kolicine azot monoksida u izduvnim gasovima ali to je kataliticka reakcija redukcije gde se pri prolasku izduvnih gasova kroz sace kata molekuli azot monoksida kidaju pri cemu se oslobadja cist azot i kiseonik.

    2NO => N2 + O2

    ili

    2NO2 => N2 + 2O2

    Za ovu reakciju se ne koristi kiseonik u izduvnim gasovima.

    ECU motora namerno ostavlja odredjenu kolicinu kiseonika viska u izduvnim gasovima. Lambda sonda meri tu kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima koja ostaje posle procesa sagorevanja smese i, ako je potrebno, ECU smanjuje ili povecava kolicinu goriva koja se ubrizgava u motor kako bi posle sagorevanja uvek ostala potrebna kolicina kiseonika za kataliticku reakciju.

    Tako, ako ti crkne lambda, ECU dobija lazni signal da postoji veca kolicina kiseonika u izduvu nego sto je potrebno za kataliticku reakciju i zato dozira vise goriva u motor.

    Sada je jasno zasto je povecana potrosnja kada crkne lambda. Meni je na pezou trosio 12l po gradu. Na dijagnostici su videli da je lambda crkla i posle zamene potrosnja se vratila u normalu.

    Druga sonda je kontrolna i isto meri kolicinu kiseonika ali sada posle kata, znaci posle kataliticke reakcije.

    Reci mi da li si drugu sondu skroz otkacio ili ti je samo izvucena iz izduva ali i dalje salje signal ECU-u?

    Da li ti je potrosnja veca ili manja? Da li ti auto vuce bolje ili slabije?
    Peugeot 306 XT 1,8 16V '98, CAI JR, de-cat pipe, 112 HP.

    Comment

    • PINHEAD
      CBC Senator XXL
      • 30.03.2005
      • 373
      • BG, Vidikovac

      #3
      Ok, ondak sam pogresno informisan oko ovoga sa protocima... procitacu jos malo oko toga

      Trenutno mi sonda stoji tamo gde i treba da stoji i ukljucena je, ali umesto na katalizatoru stoji na protocnom loncu. Posle otprilike 500 - 600km ume da baci gresku tj da upali check engine. Razlike u potrosnji nema, razlike u performansama nema.
      EI9, EJ9, EK9......

      Comment

      • PINHEAD
        CBC Senator XXL
        • 30.03.2005
        • 373
        • BG, Vidikovac

        #4
        Uzgred, sad sam konacno skopcao zasto "O2" senzor. Kreten...
        EI9, EJ9, EK9......

        Comment

        • Pug
          CBC Član
          • 12.03.2008
          • 29
          • Beograd

          #5
          Da, mozes da stavis distancer i da udaljis drugu lambdu dalje od protoka izduvnih gasova. To je predpostavljam mnogo bolje resenje nego da je skroz izvuces napolje iz protocnog lonca i ostavis je da landara na spoljasnjem vazduhu.

          Tako bi merila totalno pogresnu kolicinu kiseonika koja bi bila u velikoj ne srazmeri sa kolicinom kiseonika u izduvu tako da bi verovatno ECU opet javljao gresku.

          Ako bi je odmakao malo dalje tako da izduvni gasovi ne prolaze bas preko nje onda predpostavljam da bi merila neku minornu kolicinu kiseonika i davala pravilan signal ECU-u.

          Znaci treba samo da nadjes nekog majstora koji ce znati da ti napravi taj distancer sa slike.

          Javi sta si uradio.
          Peugeot 306 XT 1,8 16V '98, CAI JR, de-cat pipe, 112 HP.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Obratite paznju da je navoj isti kao na svecici i da se mozda moze napraviti taj distancer i od odgovarajuce stare svecice.

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #7
              Meni taj "distancer" lici na vodovodni nastavak sa unutrasnjim navojem. Prodaje se u svim sirinama , a duzine postoje od 1/4" do 2,5". Uglavnom moze da se bira u koracima od po 1/4" . Kostaju po 10-ak dinara. Ja bi poneo svecicu zbog navoja, i kupio jedan komplet tih nastavaka, pa bi pokusao sa svakim.

              Mada mi malo sumnjivo da ce na taj nacin da padne koncetracija bilo kog gasa.

              edit:

              pogresio sam u pisanju:

              duzine su u cm i to od 0,5 do 5 , a sirine su u colima od 3/8" do 5/4".
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Tacno da lici upravo na to ali je vodovod na colovnim merama a ovo su milimetarske pa to nece ici nikako.

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  Taj trik koriste nemacke tjuning kompanije kada jako modifikuju motore i kao posledica se pojavljuje bogata smesa na visokim obrtajima. Pali bez greske.
                  Druga sonda ima zadatak da prati rad katalizatora i da da signal kada mu je vreme za menjanje. Kod nekih automobila ovaj signal izaziva tzv. "limp mode" voznje.
                  Ne treba vam nikakav vodovod nego 1-2 matice koje se medjusobno zavare i onda na izduvnu cev na rupu gde inace ide 2 lambda.
                  Boost or bust...

                  Comment

                  Working...
                  X