Piston "slap"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tenzo RS
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2004
    • 309
    • Krusevac
    • Saab 9-3 TiD

    #16
    ...hmmm...odlicno sto si mi ovo rekao...cim kovani klipovi imaju uradjen taj ofset (uodnosu na fabricke) znaci da se time dobija...

    ...a ofset, nisam siguran, treba da postoji na svim motorima...mozda je kod tebe radilica izmestena u stranu a klipovi bez ofseta...

    ...a sto se habanja tice...mislim da je uzrok upravo ono zakrivljenje klipa o kome sam pricao...a kao sto rece BOOST "NIkad i bas nikad..." itd. itd..pa kad dodje do kontakta onda...

    ...reci mi samo ovo...koja je razlika u tezini klipova i da li ima razlike od ose bolcnija do donjeg dela klipa u odnosu na fabricki...[/quote]
    8 i 300...u firungu !!!

    trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Ej.. sorry, ceo dan posla tunirajuci Skyline , sutra se nastavlja.

      Ofset ima direktne veze sa tezinom klipa i sa namenjenom duzinom klipnjace.

      Nadam se da je sve to proizvodjac odradio kako treba.

      No, moram da postavim jedno pitanje!

      Nadam se da samo nije napravljen propust prilikom sklapanja i nije ispostovano da se strelica na klipu usmeri prema menjacu a ne prema transmisiji ventilskog mehanizma.
      Znas da francuzi imaju klipove malo "naopacke" pri instalaciji u cilindre u odnosu na ostatak sveta.

      Da li je nagovesteno proizvodjacu klipova da ce biti montirani u francusku konstrukciju?
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Pitao sam to "sklapaca" motora, rekao je da je to proverio i da je sve montirano ispravno. Mada, motor bi trebalo PONOVO da rasturim ovih dana (posto su hidropodizaci poceli da se jedu i LETE NAPOLJE!!!) tako da cu iz prve ruke da se uverim je li stvarno tako... Majstor me ne bi lagao jer mi je stvarno dobar prijatelj, ali ostaje mogucnost da, posto sa kovanim klipovima nikada nije radio, nije ranije imao iskustva sa ofsetom bolcne pa je mozda napravio neku gresku...Videcemo

        Napomenuto je da ide u francuza, a i sami klipovi su naruceni preko francuskog distributera za JE, izmedju ostalog i iz tog razloga...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          OK, OK, don´t be mad on me , just ask

          Volim da proverim sve sto mi pada napamet i sto vidim kao vitalno.

          Hidropotiskivaci, (nevolim da se koristim starinskim izrazima iz vremena kad je bregasta bila u bloku i imali smo sipke koje su bili "podizaci" ps: nista licno, 99% sveta tera po navici ) hm.. sta ces da radis? Stavljas solid (mehanicke) ili?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #20
            Originally posted by tenzo RS
            ...hmmm...odlicno sto si mi ovo rekao...cim kovani klipovi imaju uradjen taj ofset (uodnosu na fabricke) znaci da se time dobija...

            ...a ofset, nisam siguran, treba da postoji na svim motorima...mozda je kod tebe radilica izmestena u stranu a klipovi bez ofseta...

            ...a sto se habanja tice...mislim da je uzrok upravo ono zakrivljenje klipa o kome sam pricao...a kao sto rece BOOST "NIkad i bas nikad..." itd. itd..pa kad dodje do kontakta onda...

            ...reci mi samo ovo...koja je razlika u tezini klipova i da li ima razlike od ose bolcnija do donjeg dela klipa u odnosu na fabricki...
            [/quote]

            Ja pišem ali me niko ne sluša SVI klipovi imaju pomerenu bolcnu u jednu stranu, u zavisnosti od rotacije radilice.
            Koliko će to biti zavisi samo od proizvodjača klipa i materijala koji je upotrebio kao i od same težine klipa. Standardni klipovi za juga recimo imaju različito pomerenu bolcnu u zavisnosti od proizvodjača klipa. Klipnjača uvek ide ukoso u odnosu na cilindar sem u dva slučaja kad je radilica skroz gore ili dole. U svim ostalim slučajevima klipnjača navlači klip na jednu stranu stubline. Ta strana je olakšana a druga otežana da bi se klip kretao pravolinijski u stublini i ne bi sledio kretanje klipnjače koja ide u stranu. Bez toga bi se kezečio i trošio na jednoj strani gore a na suprotnoj dole.

            Zato je bitno ono što je BOOST pitao da li je pogodjen smer rotacije jer u tom slučaju dolazi do kontra sile i habanje je mnogo veće.

            Znači i bez strelice ili oznake se zna gde ide lakša a gde teža strana klipa ako se zna smer obrtanja radilice.

            Svaki klip je iznutra obeležen na onim ušicam gde ulazi bolcna koja mu je lakša a koja teža strana. Bojom, reperom na odlivku ili bilo čime.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • tenzo RS
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2004
              • 309
              • Krusevac
              • Saab 9-3 TiD

              #21
              @Dora
              ...OK...nije da te nisam saslusao...i ja mislim da taj ofset mora da postoji ali 206 rece da na njegovim serijskim klipovima toga nema...

              Standardni klipovi za juga recimo imaju različito pomerenu bolcnu u zavisnosti od proizvodjača klipa
              ...to sam primetio pa sam hteo da malo razjasnim stvari sto se toga tice...razlike su i u tezini i u polozaju bolcnija pored ostalih gde onaj tezi klip ima veci ofset...to potvrdjuje tvoju konstataciju da tezina klipa ima uticaja na to...
              ...ali provereno je i da ima poboljsanja kad se poveca ofset kod istog klipa...pa me zanima da li je to zbog jos boljeg da nazovem izbalansiranosti klipa ili zbog pomenutog polozaja u odnosu na osu leteceg kolena radilice???
              8 i 300...u firungu !!!

              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                OK.. mislim da mi je sad jasno , malo sam tumarao po temama sa 206 klipovima i vidim sledece.

                Jedan klip sa swirl zonom u celu klipa moze da varira i da ima razne oblike te iste sile vladaju na zabacivanju klipa ukoliko je celo klipa upusteno protivno ofsetu.

                Dakle sama napadna povrsina ekspanzije i kompresije imaju ulogu zabacivanja , kontra svemu sto se zove smer obrtanja.
                Jedna dobra konstrukcija ima vrlo precizno izbalansirane ove segmente.

                Dakle koliko vidim da je klip kao originalan imao svoje upustenje u celu i tim dobijao stabilitet a prenesenu centralnu tacku dejsva sila pod pritiskom ekspanzije usmerenu fokalno na sam centar isnad male pesnice u osi da klipnjacom.

                Ovi kovani klipovi su dosli sa ofsetom i posle su prilagodjivani kompresiono, koliko sam razumeo.

                Vrlo tesko preneti u slova problematiku ali nadam se da razumete na sta ciljam.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  @ Dora

                  Ma savrseno mi je jasno i razumem koja logika ide iza tvog posta o pomeranju bolcne u ofset, ali zasto standardni nemaju taj ofset? Doduse, Boost je malo razjasnio zasto i kako standardni taj ofset nemaju, odnosno kako sam ja razumeo, geometrija i dinamika prostiranja gasova tokom ekspanzije ima savrseno vertikalan potisak klipa nadole (ili tako usmeren potisak da kompenzuje ofset, za kojim u tom slucaju nema potrebe), tako da je sam ofset izbacen.

                  Standardni klipovi su imali upustenje koje je bilo duboko manje od 1mm, a ovi klipovi nemaju to upustenje, jer su bili kompresiono prilagodjavani, dobro si razumeo.

                  Pitanje koje se sad postavlja je, sta raditi da se kompenzuje ova nepotrebna kompenzacija (ofset) ? Odnosno da li uopste postoji ista sto MOZE da se uradi?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #24
                    Jesi dobio tragove na obadve strane klipa, i na prednju i na zadnju ili samo na jednoj.

                    Na onoj na kojoj je manje rastojanje od bolcne do zida cilindra?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      Pala mi je ista stvar na pamet, pretpostavljam na sta ciljas. Upravo to cu i da pogledam kad budemo ponovo rasklapali kantu, pa cu da javim.

                      Sve u svemu, izgleda da cu ja sve ispocetka...sta ces, na greskama se uci...

                      Nasao sam nov blok i radilicu i to za SMESNE pare. Sve u kompletu sa klipovima u meri za bas taj i takav blok, i to sa urezanim sicevima za ventile - ovaj put ipak, sve se uzima od firme koja se bavi upravo tuningom 206-ica i bas OVOG motora, da ne bude opet neke zafrkancije, sto meni cesto zna da se desi Odrzava se std kompresija ali posto ventili imaju siceve moze se montirati bregasta sa mnoooogo visim profilom, odnosno vecim liftom. E posto kao sto rekoh hidroPOTISKIVACI (Hvala, Boost ) poceli da se glodju, a ionako moram da stavljam solide zbog veceg lifta, tako da lete napolje.

                      Znaci, sve ispocetka...

                      A ovaj blok po svemu sudeci leti napolje i onda cu natenane da vidim i sta je s njim i sta dalje raditi...
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        ali pitanje je zasto to standardni klipovi nemaju, mislim na ofset?
                        ja sam procitao u nekom uputstvu (fabrickom) za reparaturu motora objasenjenje svrhe postojanja ofesta bolcne klipa pa prenosim po secanju , a lici mi da je ok-

                        posto klip kada ga ekspanzija gasova gura na dole ima vektorski i sile koje deluju bocno. kada je bolcna tacno na sredini onda je klip u GMT u ravnotezi i kosuljica ne dodiruje zidove cilindra. ali kada krene ekspanzijom nadole klip je pod uglom prema klipnjaci , gubi balans i udara jednom stranom kosuljice u cilindar. onda se odbije pa udari kosuljicom na drugu stranu cilindra i tako moze da dodje do nezeljneih bocnih udara i nepozeljnog kretanja klipa.

                        kada je bolcna ofset, onda na klip deluje bocna sila koja ga usmerava da ravnomerno ide dole i da samo ovlas dodiruje kosuljicom cilindar, ocese, se, a ne udara direktno bocnom silom.

                        to je objasnjeno kao varijanta za trajnije motore, odnosno kao nesto sto bi bilo normalno.
                        taj ofset bolcne pravi bas mali ugao klipa preko klipnjace prema kosuljici.

                        ne mogu da se setim gde sam procitao, recimo da mislim da je ili Volvo ili VW manual za reparaturu motora izdat od fabrike.

                        ne znam ni koliko je tacno, ali meni je logicno da bi ofset mogao da spreci landaranje klipa u cilindru.
                        ako sam pogresio u secanju ne zamerite, nisam masinac a i ne popravljam motore pa sam samo pokupio u prolazu
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #27
                          Postoje i aftermarket klipovi bez offseta. Ovi koje sam ja video su bili kovani i neke poznate/kvalitetna marke (ne seca mse koje).


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #28
                            206 !!!!!

                            Nadam se da znas da moras imati bregaste sa prilagodjenim uglovima za solid potiskivace.
                            Da nebude opet nekog belaja
                            Sad te pratim iz starta i nedam ti da pravis greske. Sta znas znas, nema veze ja ako vidim da nisi spomenuo, ulecem
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #29
                              KONACNO

                              Vidi, ja cenim svaku pomoc, i to sto ja "znam" nije sveto slovo i podlozno je promenama Znaci KAD GOD vidis da brljam, lutam, ne znam sta radim, ti me slobodno opameti Ja naravno prihvatam svaku pomoc, savet i sugestiju, samo sad planiraj da te konsultujem za svaki korak, sto vazi i za ostatak foruma. Ali napravicu posebnu temu za to.

                              Bregaste su pravljene za solid liftere, i imaju lift od 12.5mm (standardna je 9.34mm usis, 8.66mm izduv), duration od 280 deg. Znaci, sa njima idu i ostale potrebne...periferalije potrebne za prelaz sa hidro na mehanicke pod...pardon, potiskivace. E sad, ja nemam pojma kako se na srpskom zovu ti delovi, osim kompleta opruga, to su "buckets", i "shims". Takodje su na glavi motora zamenjene vodjice ventila (bronzane na usisu, gusane na izduvu).

                              Sto se tice sadasnjeg bloka i klipova, glupo pitanje, ali da li bi bilo moguce da jednostavno obrnem klipove za 180 stepeni, ako su na primer kojim slucajem naopacke ubaceni?

                              Jos jedna stvar koju nisam pomenuo ranije, a mislim da je dosta bitna, a ne znam da li sam je pominjao: izgleda da je nas izvikani (zasluzeno, ali gde bas sad nadje da pocne da brlja...) majstor i masinista Cubi, upravo sa mojim blokom resio da gadno zabrlja stvar. Sta je uradio? Pa blok je aluminijumski, to znate, kao i glava. Znaci, ako se alu glava ne skida dok je vrela, tako se i alu blok (pogotovo ovako "mali i slabasan" kao moj, u poredjenju sa SAAB-ovim, na primer ) ne obradjuje ako nije opterecen. Kasno mi je receno (nije neki izgovor, ali ajde sad) da je trebalo napraviti flansnu od celika, na primer, koja bi se zavrnula na blok umesto glave - ta flansna bi naravno imala rupe kroz koje bi se izbusio blok. Svrha je, naravno da se blok zavrtanjem srafova glave na propisanu meru, deformise za tacno definisanu vrednost, i TEK ONDA treba razbusiti blok na potrebnu meru. Ovo nije uradjeno nego je blok razbusen bez flansne. Indikativno je i da se piston "slap" najvise i primecuje na 1 i 4 klipu, sto znaci da se blok po defaultu deformise...kako reci, "u krug" oko Z-ose, ako ja to dobro shvatam. Razbusivanjem nenapregnutog bloka, krajnje stubline su prakticno otisle u oval, i zato se ovaj "slap" i javlja. Sta mislite o ovome?
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                Takozvana STRES PLOCHA je pod obavezno kad je u pitanju izvesna konstrukcija a tvoj blok pripada jednoj od njih koja trazi pritisak za vreme obrade. Moguc ovalitet zbog promasaja
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X