Golf MK II GT blago sredjivanje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boris Lozac
    CBC Član
    • 14.06.2006
    • 38
    • Beograd

    Golf MK II GT blago sredjivanje...

    Ne znam stvarno gde da postavim ovu temu, ima veze sa limarijom i amortizerima, pa da ne pravim dve posebne teme, valjda moze ovde...

    Hteo bih da pitam iskusne Golf-ere o par stvari koje planiram da popravim/poboljsam na Golfu II GT... da ne bi lutao bezveze po gradu, bilo bi lepo da mi kazete neka najbolja mesta za te stvari koje me zanimaju.

    Prvo, zamenio bih trenutne gasne amortizere za uljne, jer voznja postaje nepodnosljivo tvrda, dosta ljudi kaze da treba tako na GT-u, ali mislim da ne treba bas ovako. Dok predjem 10 kilometara, stakla mi se spuste za par cm od truckanja u voznji, sve skripi, ispusta gomilu zvukova, a za lezeceg policajca moram da usporim na 2 na sat, sve u svemu, totalno neprijatna i neudobna voznja, napred bukvalno nema nikakve amortizacije, znaci naslonis se na auto, nista se ne desava, nazad skoro isto, ali kao malo bolje..
    Dakle, koje amortizere savetujete i kod koga da ih kupim i ugradim, koliko bi to bilo otprilike, i da li je potrebno menjati i opruge i da li je moguce da je i do njih problem..

    Drugo, trebao bi mi neki dobar limar, po mogucstvu i da je farbar, ima par stvari, donji prednji deo automobila, gde je onaj mali plasticni spojler, taj deo lima je malo iskrivljen jer je auto bio u sudaru kod proslog vlasnika.. Znaci, limar koji bi to ispravio, prefarbao ponovo u crno i namontirao i taj novi plasticni spojler..
    Takodje, verovatno zbog sudara, hauba ne naleze dobro, iskrivljena je, ima li neki nacin da se hauba ispravi, ili se kupuje nova hauba i kako se krece cena takvih stvari... te dve stvari se vide na ovoj slici:



    Dakle, omeksavanje i limarija su mi najvaznije stvari, takodje bi promenio ceo tepih unutra jer je pocepan na vise mesta, gde je to najbolje i najjeftinije za Golfa II? To je to otprilike...

    Takodje zanima da li ima neko mesto gde samo odvezes auto i oni odrade sve sto mi treba, dakle da ne idem na 10 mesta po gradu, ima li neko ko recimo radi sve za Golfove, sve ovo sto sam naveo, da su posteni, ne pitaju mnogo pitanja, nisu skupi, samo odrade ono sto im kazes? i da li savetujete takva mesta, ili je najbolji ici kod svakog posebno..
    LFS - sheer driving pleasure
  • Madison
    CBC Član
    • 12.05.2008
    • 86
    • Krusevac/Bg

    #2
    Nisam iz BG-a, ali i da ti neko kaze da moze SVE to da ti odradi sto si naveo ja bih od njega najvise bezao, jer jednostavno ne postoji majstor za sve. Pogotovu ne za amorte i tepih... Zamisli sta bi mu onda pisalo na tabli? "Menjamo amorte, krpimo tepih i preglamo limariju" =]

    Sry za off, ali hteo sam da ti pojednostavim stvari.
    Ukoliko zelish da promenish amorte, savetujem ti da uzmes nove, na netu nadjes brojeve vw prodavnica, raspitas se za cenu, uporedish i odlucis
    Guns don't kill people. My cousin does!

    Comment

    • Boris Lozac
      CBC Član
      • 14.06.2006
      • 38
      • Beograd

      #3
      Originally posted by Madison
      Ukoliko zelish da promenish amorte, savetujem ti da uzmes nove, na netu nadjes brojeve vw prodavnica, raspitas se za cenu, uporedish i odlucis
      Znas li za sajt od tih VW prodavnica, ili imas neki savet koje amortizere da uzmem?
      LFS - sheer driving pleasure

      Comment

      • Madison
        CBC Član
        • 12.05.2008
        • 86
        • Krusevac/Bg

        #4
        Pa ukucaj na srpskom guglu vw prodavnice i naci ces nesto. Ja sam skoro trazio remenicu serva i naisao na jedan sajt na kome je imao link ka mnogim vw radnjama ali ne mogu sad da se setim...Potrazi malo, naci ces. U amorte se bas ne razumem, Monroe(ako se tako pise) ti je jedna od poznatijih marki, koja nije preterano skupa, ja imam njihove amorte.

        A je l' ti je auto i spushten ili samo tvrd? Mislim da ces morati da menjas i opruge, jer su ti verovatne stavljene krace u kombinaciji sa gasnim amortima. I je l' menjas i prednje i zadnje?
        Guns don't kill people. My cousin does!

        Comment

        • Boris Lozac
          CBC Član
          • 14.06.2006
          • 38
          • Beograd

          #5
          Originally posted by Madison
          Pa ukucaj na srpskom guglu vw prodavnice i naci ces nesto. Ja sam skoro trazio remenicu serva i naisao na jedan sajt na kome je imao link ka mnogim vw radnjama ali ne mogu sad da se setim...Potrazi malo, naci ces. U amorte se bas ne razumem, Monroe(ako se tako pise) ti je jedna od poznatijih marki, koja nije preterano skupa, ja imam njihove amorte.

          A je l' ti je auto i spushten ili samo tvrd? Mislim da ces morati da menjas i opruge, jer su ti verovatne stavljene krace u kombinaciji sa gasnim amortima. I je l' menjas i prednje i zadnje?
          Nije bas spusten, normalna je neka visina, nazad je malo izdignutiji.. Da, nameravao sam i prednje i zadnje da menjam..
          LFS - sheer driving pleasure

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            zamenio bih trenutne gasne amortizere za uljne, jer voznja postaje nepodnosljivo tvrda
            tvrdoca amortizera ne zavisi uopste od toga, vec odabrane podesenosti.

            inace, i gasni amortizeri su uljni, i ulje je to koje vrsi prigusenje.

            a gasni su po pravilu mekse podeseni, posto imaju azot iznad ulja koji omogucava vecu zastitnu marginu podesavanja uljnih ventila a da ne dodje do penusanja i pregrevanja.

            uzrok nepodnosljivo tvrde voznje nije vrsta amortizera.

            tzv uljni- ulje + vazduh

            tzv gasni- ulje + azot.

            u oba slucaja ulje je radni medijum.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • mrki
              CBC Senator XXL
              • 08.11.2006
              • 550
              • nis, serbia

              #7
              Originally posted by sw.brick
              tvrdoca amortizera ne zavisi uopste od toga, vec odabrane podesenosti.
              sta to znaci?
              kako se steluje?
              gde se radi?

              znaci, ne ides u radnju i kupujes amorte za svoj model auta, vec trazis i specijalno podesavanje?

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Jesi li se nekad vozio u udobnom golfu II ?
                Mislim da su jedni od meksih saksovi amortizeri.
                Probaj al ne ocekuj previse takvo je vesanje na golfu.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  to znaci da postoje venitli koji odredjuju protok hidraulicne tecnosti unutar cilindra, i time stepen prigusenja.

                  postoji ventil za smer izvlacenja klipa amortizera i ventila za smer uvlacenja klipa.

                  podesava se konstrukcijom, odnosno odabirom u fabrici koja je napravila amortizer a prema zeljenom cilju uskladjivanja dinamike kretanja vesanja u skladu sa potrebama/namenom vozila a u sadejstvu sa geometrijom trapa, sa oprugama, i neovesenom projektovanom masom tocka.

                  za jedan model auta moze da postoji i 5 i 7 ili 12 razlicito podesenih amortizera u ponudi shodno odabiru bilo fabrike proizvodjaca vozila bilo odabiru aftermarket fabrike amortizera.

                  onda u radnji biras jedan od 12 (5, 7, xx) ponudjenih modela za tvoj auto i odaberes onaj koji najbolje odgovara tvojim potrebama.

                  moze da postoji i samo jedan model, i tada je prakticno auto obicno tek grubo podesen za datu primenu, odnosno ne moze kasnije kupac auta da sam odabere nesto iz sire ponude i time zadovolji svoje sire zelje kako zeli da mu se ponasa auto.

                  za takvu situaciju u radnji ne mozes da biras, imas to sto jeste sa tim modelom auta...
                  ako ti se ne svidja promenis model auta, ili narucis da se za tebe posebno i specijalno proizvede amortizer zeljenih karaktersitika.

                  postoji i mogucnost da neko sam otvori amortizer, i sam menja podesenost ventila a to i rade u nekim radionicama koje se reklamiraju da vrse punjenje i podesavanje amortizera.

                  koliko ja znam, to je uglavnom neozbiljno, povrsno i sa losijim rezultatima u odnosu na ono sto napravi fabrika bilo vozila bilo fabrika amortizera.


                  postoje i specijalni slucajevi tj specijalne namene vozila kao sto je trkanje pa onda specijalizovani majstori podesavaju amortizere pred svaku trku da bi sto vise optimizovali ponasanje vozila za bas tu deonicu puta- staze koja ce se voziti. takvi amortizeri i to podesavanje je za jednokratnu upotrebu, i posle svake trke se bacaju/ nanovo podesavaju.


                  postoje i amortizeri kod kojih je posebnim postupkom omoguceno podesavanje prigusenja od strane vlasnika, obicno zakretanjem neke poluge ili cilindra a sto moze da uradi sam vlasnik- vozac relativno jednostavnim postupkom.

                  poznato resenje tog tipa nudi npr firma Koni.

                  naravno takvi podesavajuci amortizeri su i nesto (podosta) skuplji.

                  postoje i aktivni amortizeri kod kojih se tokom voznje moze podesavati elektro putem stepen prigusenja. bilo manuelno od strane vozaca pritiskom na neko dugme bilo automatski od strane posebnog kompjutera za amortizere koji preko seta svojih senzora prati putanju i nacin kretanja tj dinamiku vozila i nacin okretanja volana i primenu kocnica pa prema tome proracunava ocekivanu za tu situaciju trenutnu vrednost prigusenja.

                  takvi amortizeri su opet za kategoriju skuplji.


                  najjednostavnije za objasniti je da unutar amortizera postoje 2 komore izmedju kojih se prepumpava hidraulicna tecnost.

                  otpor tom prepumpavanju odredjuju ventili, a efekat je tog otpora je prigusenje kretanja klipa.

                  posto taj otpor otezava kretanje tecnosti dolazi do trenja izmedju molekula i time zagrevanja tecnosti, a zagrevanjem se menjaju same osobine tecnosti i time i predvidjeno prigusenje po proracunu.

                  stoga se dodaje neki inertni gas pod natpritiskom koji ce umanjiti taj efekat.
                  to su ti tzv gasni, koji su stoga izdrzljiviji nesto duze vremena na optereceni rad u odnosu na najobicnije.



                  pri svemu tome, klip amortizera ima tacno predvidjen radni hod unutar cilindra, kada optimalno funkcionise.

                  Monroe Sensatrac ima klip sa 2 razlicita precnika, pri razlicitom delu hoda i time imitira ponasanje 2 razlicita amortizera (meksi i tvrdji) a sa fizicki jednim klipom i jednim cilindrom.


                  itd... da ne duzim amortizer kao sto i ime kaze ima samo i jedino ulogu da prigusi oscilovanje opruge/ tocka a to moze da radi sa visim ili manjim stepenom prigusenja.

                  amortizer se uparuje sa oprugom i velicinom tocka tj gume u odnosu na masu koja treba da se prigusi.

                  naravno, obican fiksno podeseni amortizer je neki kompromis, neki optimum kako je fabrika zamislila da auto treba da se ponasa.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Boris Lozac
                    CBC Član
                    • 14.06.2006
                    • 38
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by b_samardzic
                    Jesi li se nekad vozio u udobnom golfu II ?
                    Mislim da su jedni od meksih saksovi amortizeri.
                    Probaj al ne ocekuj previse takvo je vesanje na golfu.
                    Znam da Golfovi nisu kraljevi udobnosti, ali ne znam, da li je normalno da se nista ne desava kada se oslonim na prednji deo automobila? Da se UOPSTE ne pomeri dole?

                    @ Sw brick

                    Svasta si mi rekao, ali mi nista nije jasno Da li da menjam, da li da podesavam

                    Inace, moze li mi neko reci nesto u vezi haube koja ne pasuje... Moze li se ispraviti, mora li nova, da li je do haube uopste (auto je bio u frontalnom sudaru ranije), da li je moguce da je kraci prednji deo zbog toga i da zato hauba ne pasuje?
                    LFS - sheer driving pleasure

                    Comment

                    • milan_g1
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2007
                      • 863
                      • Karaburma

                      #11
                      Sto se tice zazora na haubi, kazes da je bio u frontalnom sudaru... to mislim da ni limar ne moze tacno da ti kaze da li moze da se vrati na fabricke mere dok ne uzme da radi auto... Dobri limari mogu da vrate na pribliznu meru, ali kao kad je izasao iz fabrike... tesko, isto tako dobar limar moze da vidi da li je auto bio u sudaru pa naknadno sredjen. Sudar uvek ostavlja tragove, koliko god da ga sredjujes.

                      Amortizere zameni zajedno sa oprugama, ko zna sta ti je radjeno i sta je stavljeno, ljudi stvasta rade sa tim oprugama u nedostatku znanja i finansija, stave opruge od dizela, ili skrate za neki krug pa ih malo razvuku, kao dobije se na tvrdoci i stabilnosti ali to je vrlo diskutabilno. Uzmes lepo saobracajnu i odes u bilo koju ozbiljnu prodavnicu auto delova i svaki prodavac moze vrlo lako da ti nadje odgovarajuce (standardne) amorte za tvoj auto. npr probaj na automarket.co.yu da potrazis cene, kontaktiraj M Power-a sa ovog foruma i neces da omanes.
                      Ja sam se vozio i u GTI-u koji je bio kvalitetno spusten sa aftermaket amortima i oprugama i opet je malo "radio" na neravninama, vrlo malo ali mora da ima neki hod, a vozio sam se i u standardnom GTu i vrlo lepo je plivao po putu.

                      Ovo sto ti je Brick napisao mozes da shvatis ako rasturis neki stari amortizer (kao sto sam ja uradio), sve ce ti tada biti jasno, ti ne mozes nista da podesavas na standardnom amortu, sve je vec podeseno, ti ventili nisu neke slavine nego obicne prigusne rupice koje otezavaju, prigusuju, proticanje ulja iz jedne komore u drugu, grubo receno. Precnik tih otvora odredjuje tvrdocu amorta, Brick ce da me ispravi ako gresim, jel tako brick?
                      "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        da, i dobar je savet da se drzi fabricke postavke.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Madison
                          CBC Član
                          • 12.05.2008
                          • 86
                          • Krusevac/Bg

                          #13
                          Hteo sam da pitam, posto nisam imao priliku da se vozim u GTI-ju, kolika je razlika u odnosu na fabricke amorte koji su ugradjeni recimo u td-kao sto ja imam. Da li se isplati da stavljam od GTI-ja sledeci put kad menjam amorte? Da li su osetvno tvrdji ili ne?
                          Guns don't kill people. My cousin does!

                          Comment

                          • milan_g1
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2007
                            • 863
                            • Karaburma

                            #14
                            Zasto bi to radio? Koliko ja znam dizel je dosta tezi napred i prema toj tezini su proracunati amorti i opruge. Cini mi se da su opruge od dizela dosta deblje i jace od onih za benzinca. Ako hoces da ga spustis i da bude tvrdji to neces uspeti sa vesanjem od benzica, dobices kontraefekat, moras da nadjes odgovarajuce aftermarket komplete, toga makar ima koliko hoces. Nemoj napamet da se igras sa amortizerima da ti auto ne bi plesao breakdance po putu!
                            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                            Comment

                            • Madison
                              CBC Član
                              • 12.05.2008
                              • 86
                              • Krusevac/Bg

                              #15
                              Pa mislio sam da su na gti- mozda tvrdje opruge nego na dizelu, pa sam zato pitao...Hvala na odgovoru
                              Guns don't kill people. My cousin does!

                              Comment

                              Working...
                              X