jugo 45 '91 i bezolovni benzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zvrle
    CBC Senator XXL
    • 01.11.2005
    • 961
    • Beograd, Batajnica
    • Golf 4

    jugo 45 '91 i bezolovni benzin

    Drugara je majstor savetovao da koristi bezolovni u 45-tici, pa me pitao da proverim da li je ok tvrdnja?

    Znači da li se moze u 45-ticu sipati bezolovni benzin i da li može doći do nekog oštećenja.

    Hvala.
    “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Ako taj motor fabricki nije prilagodjen na bezolovni - moze doci do odredjenih ostecenja motora.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BokiRS
      CBC Veteran
      • 20.06.2008
      • 174
      • Beograd

      #3
      Da,nije bas pametno.Ja sam imao juga koji je fabricki koristio bezolovni, pa smo sve to pocupali i tero sam posle na super.Ne znam samo zasto mu je preporucio da vozi na bezolovni
      ne moze brze,jurimo 30

      Comment

      • Kenno
        CBC Senator XXL
        • 21.08.2006
        • 460
        • Zenica, BiH

        #4
        po uputstvu koje ja imam i koje je doslo kada je auto kupljen nov....

        yugo 45, 55, 65 idu na olovni benzin sa 98 oktana

        yugo 45 i 65 imaju paljenje na 5 stepeni podeseno

        yugo 55 paljenje na 10 stepeni

        yugo 60 ima paljenje na 5 stepeni i ide na bezolovni benzin sa 95 oktana

        sve verzije "koral", januar '90-te.

        a mislim da je razlika 55 i 60 modela samo u karburatoru (60-tica ima dvogrli) sto se motora tice....

        cuo sam neke price da su ljudi sipali bezolovni 95 i da je auto islo bez problema, ali to su samo price koje sam cuo

        Comment

        • zvrle
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2005
          • 961
          • Beograd, Batajnica
          • Golf 4

          #5
          @BokiRS Par razloga kao motor radi tiše/lepše, manje zagađuje.

          @dfast hvala na linku, tražio sam u opštim i tehničkim diskusijama ali nije mi palo na pamet da tražim u šasija podforumu

          Originally posted by sw.brick
          negde od 1986/1987. prakticno vice nije bilo motora koji ide samo na olovni, svi su vec presli na izradu glava na nacin da podnose bezolovni.
          Originally posted by sw.brick
          u nedostatuku aditiva , i ako se vozi auta koji NIJE predvidjen za bezolvoni najveci kvar koji moze da nastane je brze trosenje spoja ventil- sedeiste ventila i posledicno cesca regulacija zazora.to su obicno motori sa manuelnim podesavanjem (peripdocno) zazora starijijh konstrukcija koji su ionako na karju radnog veka usled starosti, najcesce.

          moderniji motori u zadnjih 20tak godina nemaju problema sa upotrebom bilo koje vrste benzina sto se mehanike i samog ventilskog razvoda tice.

          ja barem ne znam ni za jedan noviji auto sa mekanom glavom.
          Znači u principu može ali nema potrebe za tim jer nema nikakvih poboljšanja.
          “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

          Comment

          • Pekar
            CBC Član
            • 15.11.2007
            • 95
            • Beograd

            #6
            Znate sta, u Makedoniji su ukinuli proizvodnju olovnog benzina, vec skoro 3 godine svi voze jugice na bezolovni,i nema nikakvih problema.

            Comment

            • NemaN
              CBC Senator XXL
              • 29.11.2004
              • 1560
              • munze

              #7
              ja sam imao jugica 65 innocenti za neko tamo trziste i bio je fabricki na unleaded, mislim to je jugo ne verujem da se motor razlikovao...
              I'm not caucasian, I'm championship white

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Sta vam je ljudi sta petljate.
                Jugo ide na super a jedino EFI ide na bezolovni jer ima lambda sondu koju olovni unistava.
                Ja moj teram isto na bezolovni jer sam ugradilo lambda sondu. U suprotnom bolje je super koristiti jer ima bolji tretman na sedista ventila.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Originally posted by zvrle
                  Znači u principu može ali nema potrebe za tim jer nema nikakvih poboljšanja.
                  U principu moze i na kerozin, ali ne valja.

                  Taj motor je projektovan za Super, i sipa se super. I ne moze da radi tise i bolje na gorivu za koje nije projektovan. Konkretno, recimo sicevi ventila tog motora se habaju sa bezolovnim.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • IglIg
                    CBC Član
                    • 12.11.2006
                    • 37
                    • Beograd

                    #10
                    ... da ne otvaram novu temu... Fiatov motor 1.6, dve brege, 8v, 70' godiste... nisam skoro video super na pumpama u komsiluku a sve i da ga ima izacice iz proizvodnje (ako vec nije)... elem motor otvoren radi generalnog sredjivanja... neki savet u vezi prepravke da bi mogao bez problema da se hrani bezolovnim?
                    *nemam nameru da menjam motor za noviji iz npr 132 jer zelim da auto ostane originalan sto je vise moguce
                    Samo posmatram

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      #11
                      gde u komsiluku Kod nas jos na svakoj pumpi ima supera.
                      Inace mozes bez problema na bezolovni to je vise teorija. Ista situacija kao kad se vozi na plin. Ne valja za siceve al se vozi.
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • IglIg
                        CBC Član
                        • 12.11.2006
                        • 37
                        • Beograd

                        #12
                        Juzni deo Bg-a... mozda sam pogresio jer trenutno vozim drugi auto na LPG...
                        Znaci teorijski me ceka prevremeno otvaranje i samo to?
                        Thanks
                        Samo posmatram

                        Comment

                        Working...
                        X