Fabrichke greshke - samozapaljivanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Fabrichke greshke - samozapaljivanje

    Isto se dogadja kada propisa benzinsko crevo pa vlasnik tako vozi i nista ne oseca pa se zapali, pa bi smo mogli reci da auspuh motora nije smeo da ide tuda jer prilikom defekta creva benzin pada na auspuh.
    upravo tako, i to se desavalo godinama sa Fordovima, a njih je bio glas da su lako samozapaljivi auti. razlog je kao sto si naveo- konstruktivno pogresno izradjena instalacija dovoda benzina neposredno uz auspuh uz dodatak (ja bih rekao biser) da crevo iberlaufa rezervoara se nalazi tacno iznad lonca.

    konstrukcija auta ne povecava cenu izrade niti dobro konstruisan auto mora da bude skup. obicno je cak suprotno, dobra konstrukcija u detaljima olaksava kasnije velikoserijsku izradu i umanjuje troskove a povecava upotebnu vrednost auta.
    ali, za to treba znanje i sloboda delovanja inzenjera konstruktora na vecem nivou nego sto je sloboda marketinga i prodaje da odlucuju o konstrukciji auta.

    subjektivno, losije konstruisan auto ce u praksi pre ili kasnije pokazati mane i ostavice me na putu. da li je to zbog besmislene ustede od 20 dinara ili 2000 dinara meni je svejedno ako auto izgubi upotrebnu svrhu za koju je namenjen- 24 sata i 365 dana u godini rad bez greske i greskice bez specijalnih i cestih serviserskih pratnji.

    kao frizider ili klima uredjaj- koristis i to mora da radi uvek i non stop kako treba a na konstrukciji i proizvodnji je da se naprave takvi pouzdani proizvodi.
    sta ce mi i najlepse dizajnirani auto ako se pokvari i ne radi, dizajn me ne moze prevoziti
    sta ces, navukao sam se na saznanje da decije bolesti ne moraju masovno da prate auto pa sadane bih zeleo da se odreknem tog komfora upotrebne vrednosti auta. cisto prakticar
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    Takav auto. A napolju - i sneg svuda okolo dubok.
    I sta sad reci da je kriva fabrika. Ajde za to se i moze reci da su mogli da izoluju bolje izduvnu granu. Ali o tome bas pricam, nije planirano, tako da ni fabrici nije palo na pamet da se tako nesto radi, naprosto nema razloga, nego je visa sila
    takav auto, takva fabrika
    naravno da su mogli i morali da izoluju termicki izduvnu granu od lima, a tu izolaciju da naprave kao negorivu. to je standard dobro sklopljenog auta bilo koje marke, i nikakva nepoznanica vec decenijama.

    visa sila je nesto sto se nije moglo nikakvim sredstvima predvodeti niti spreciti a odnosi se na elementarne nepogode koje uticu na auto- to sto fabrici nije palo na pamet samo pokazuje kolika je (kratka ) pamet.

    kada bi tim metodom zaobravnosti pravili avione, vozove, podmornice ili krstarece brodove retko ko bi citav stigao na cilj putovanja.
    nesto je izgleda ipak trulo u danasnjem deutsche auto biznisu.
    znam da takodje Audi ali A6 kome se iz cista mira posled 2 i po godine najnormalnije voznje razleteo motor, i rupa na bloku.
    znam i za jednu Skodu Oktaviu prve serije kojoj je pukao menjac (kuciste) na nekih 35.000km.

    ili za tipicnu i dugogodisnju konstrukcionu gresku na Mitsubishi Pajeru dizelki gde je menjac i reduktor napravljken od aluminijuma a postavljen da bude najnizi deo vozila (ispod sasije) i koji redovno puca i raspada se pri terenskoj voznji po kamenitoj podlozi jer nema nikakvu zastitu.

    mislim, terenac a upotrebljem aluminijum kao najmeksi moguci metal- svasta

    ili, staro dobro pravilo da ispod kartera motora postoji metalni kavez ili celicni lim koji sprecava da karter bude ostecen ako se autom naleti na kamen ili nesto. nije skupo a puno pomaze da u motoru ostane ulja uvek.

    ajde da kritikujem i Volvo, uzeli su italiijanski Marelli elektricni leptir/trotel u svojim novijim modelima motora i naravno italijani su u sradnji sa Volvom koji je to pustio zeznuli stvar.
    to cudo traje oko 100.000km i nema popravke, baca se. ajde sto je bas skup i besmislen/nepotrban kvar nego sto se to moze desiti u voznji a italijani totalno zaboravili na rezervnu strategiju tako da kada to cude crkne vozac totalno gubi kontrolu nad radom motora.

    u SAD je vec panika na pomolu, jer nikome nije normalno da svake 2-3 godine resava tako krupan kvar a pogotovu da izgubi glavu. Volvo to jest Ford mudro cuti ali je u mejduvremenu promenio dobavljacatog vitalnog sklopa. i uveren sam da je to najgora moguca reklama i da ce puci mnogo veca bruka na tu temu.

    btw, Honda koristi istu ideju tog sklopa ali kod njih to radi bez greske.

    Ameri kukaju sto je zbog stednje Ford odlucio da ugradjuje italijansku elektroniku u proizvod premium grupei da naplacuje premium cenu za econo izvedbu.

    i posle se u Fordu cude sto imaju zamerke kupci sirom sveta a dugovi rastu.
    eto ni ja ne bi kupio takav motor sa urodjenom manom kada ima boljih danas, a japanci ocito ne prave tako drasticne kompromise bar u toj gornjoj cenovnoj klasi.

    eto, malo sam se izduvao- mnogo para za premium auto za kakofonicnu muziku
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • cozmo
      CBC Član
      • 08.11.2004
      • 67
      • Zemun

      #3
      Originally posted by brick
      MVolvo (moj konrektno) recimo fabricki ima zastitni lim oko izduvne grane motora i prve izduvne cevi kao prevenciju da ako neko eventualno dosipa ulje dok je vruc motor/ auspuh ulje ne moze da dospe direktno na izduvni vreli deo i da se zapali.ispod hladnjaka je plasticni stitnik koji sakuplja antifriz ako eventualno popusti hladnjak ili pukne crevo i odvodi ispod motora, dalje od elektrike.
      Pa cak i Toyota Corolla iz 1989. godine, XL, sa najbednijom opremom ima taj lim i taj plasticni stitnik koji radi upravo to sto si rekao (znam kako to izgleda kad se ispusta antifriz, odlicno smisljeno). Isto tako, na istoj toj Toyoti anlaser je fabricki zasticen odozgo da varnica ne moze da dodje u dodir sa gorivom ili necim drugim. Kad to moze na autu koji je svojevremeno kostao u Lux varijanti 13.000 DEM onda stvarno.... (ovo se odnosi na Mercedes naravno)

      Comment

      • Zeljko
        CBC Veteran
        • 22.05.2006
        • 115
        • Kać
        • Fiat Bravo

        #4
        Mozda ovom pitanju nije mesto ovde, ali da ne otvaram novu temu (verovatno za ovo pitanje nema velikog interesovanja).

        Posto je poznato koliko su lako zapaljive pare benzina, nije mi jasno zasto su potenciometar i prekidac za sijalicu upozorenja-rezervu zajedno sa plovkom postavili u rezervoar (mehanizam plovka mora biti u rezervoaru ali zasto potenciometar i prekidac za rezervu nisu van rezervoara)? Pri svakom uspostavljanju elektricnog kontakta dolazi do varnice, u ovom slucaju kada pocne da blica rezerva taj prekidac pali sijalicu (jeste da je mala struja reda 0.1 A ali ipak ce se pojaviti neka varnica), isto tako posle x godina zicani potenciometar nema bas idealan kontakt klizaca pa ce i on da "svicuje".
        Sa druge strane bez obzira na ovakvo resenje, na srecu jos mi nije poznat slucaj da se auto zbog toga zapalio. Zanima me zasto je benzin u ovom slucaju otporan na varnicu. Da li je u pitanju mala toplotna moc, jer je u pitanju prakticno nevidljiva varnica ili nesto drugo? Ako je u pitanju samo mala toplotna moc to mi lici na kockanje-sta ako provodnik koji vodi od plovka do table "uz pomoc Marfija" negde drugo zavrsi?

        Comment

        • NickRP
          CBC Senator
          • 19.10.2005
          • 263
          • Serbia - Germany

          #5
          Odgovor je u sastavu i temperaturi smese koja je (obicno) prisutna u rezervoaru. Jednostavno, nema dovoljno vazduha da bi to bilo zapaljivo. Inace, mnogo bolji primer je pumpa za gorivo, koja se nalazi u rezervoaru. Ona stvara varnicu mnogo vece energije, pa se opet nista ne desava, i u situaciji kada rezervoar ostane bez goriva (tj. cetkice pumpe varnice u smesi benzinske pare i vazduha).

          Ali daleko od toga da scenario koji si izneo nije moguc. Pogledaj na netu nesrecu aviona kompanije TWA na liniji od Sjedinjenih Drzava (zaboravio sam koji grad/aerodrom) ka Parizu.

          Pozz,
          Nikola

          Comment

          • Zeljko
            CBC Veteran
            • 22.05.2006
            • 115
            • Kać
            • Fiat Bravo

            #6
            Nasao sam dosta o toj nesreci, ali tu je dilema sta se desilo, najvise pisanja je o svedocenju putnika (putnici su tvrdili da su videli svetlosni trag koji ostavlja raketa).

            Comment

            • NickRP
              CBC Senator
              • 19.10.2005
              • 263
              • Serbia - Germany

              #7
              Ne znam gde si gledao, ali ili nisi dobro preveo ili je to neki saljiv sajt... Naime, putnici nista nisu mogli da svedoce, jer niko nije preziveo.

              Svedoci koji su videli eksploziju su ti koji su pominjali trag, koji podseca na projektil, ali je ta mogucnost kasnije u istrazi iskljucena. Radilo se zapravo o dimu koji je izlazio kroz odusak rezervoara.

              Inace, ono sto se desilo na letu TWA 800 mozes detaljno da procitas na wikipediji.

              U centralnom rezervoaru bilo je malo goriva, koje je uz to bilo i zagrejano, jer je klima radila prethodno par sati u mestu na aerodromu. To je napravilo zapaljivu smesu u rezervoaru.

              Do varnicenja je doslo jer je doslo do kratkog spoja izmedju instalacije za indikaciju nivoa goriva i nekog provodnika pod vecim naponom. Par sekundi pre eksplozije na zvucnom snimku iz kokpita zabelezeno je kako kapetan kaze da mu je pokazivac nivoa goriva "poludeo".

              Pozz,
              Nikola

              Comment

              • Zeljko
                CBC Veteran
                • 22.05.2006
                • 115
                • Kać
                • Fiat Bravo

                #8
                Malo sam guglao i nisam bas pazljivo i sve citao. Tu gde sam citao spominjalo se par stotina svedoka, od kojih je vecina tvrdila da je videla svetlosni trag nalik raketnom, pa sam pomislio da su u pitanju preziveli putnici. Inace vecina stranica na koje sam naleteo bave se ovom problematikom (raketnim tragom).

                Sada je definitivno OFF

                Pozdrav!

                Comment

                Working...
                X