Razradjivanje motora ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Van
    CBC Senator XXL
    • 16.02.2007
    • 1425
    • Nbgd

    Razradjivanje motora ?

    Uskoro treba da zavrsim remont fordovog 2.0 OHC motora .
    Motoru je radjena glava , blok je hovnovan , promenjene su karike i lezajevi . Radilica i klipovi su na standardu . Ima jos nekih modifikacija na motoru ali su one ne bitne za ovu pricu .
    Motor treba da razradim , kao bi sve lepo leglo na svoje mesto .
    Postoji teorija koja kaze prvih 1000-2000 km polako , bez naprezanja itd ,
    Pre neki dan sam naleto na netu na teoriju da motor treba razraditi u nekoliko razlicith faza opterecivanja motora i da je poslednja od njih pun gas ( u voznji ) do max rpm .
    Interesuje me kako ljudi vide ovu problemetiku i koji su im pros & cons .
    Pozz
    ...zivi , Franjo je ziv !!!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Pa...ima 2 pristupa.

    Prva je 500km bez punog gasa, do oko 3-3500 obrtaja, postepeno ubrzavanje, i dizanje limita obrtaja za, recimo 1000rpm svakih 500km.

    Drugi pristup je pun gas od nule

    Prvi pristup lagano uklizava karike i hilzne, da sve legne na mesto, itditditd...ali to duze traje i motor ce malo da duvka dok sve ne legne.

    Drugi pristup je sok terapija, odmah na pocetku sve nategne da ekspresno krene da zaptiva, ali ce potrositi maaalo vise ulja, veca je mogucnost da nesto zvekne ako sve nije 100% dobro uradjeno, ali u principu nema sta da mu fali...posle 1000km zamenis ulje i to je to.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • ljube-kugla
      CBC Senator XXL
      • 04.05.2006
      • 1531
      • batajnica

      #3
      ko sto 206 kaze,moze i ovako i onako

      ja sam konkretno posle ful generalne sa busenjem bloka,doduse starim klipovima ali novim karikama

      prvi dan je radio par sati u mestu sa povremenim dodavanjem gasa,dok sam proverio da ne fali vode ulja itd,probna voznja par km,i oko 500km vozio normalno penzionerski bez forsiranja,na oko 550-600km zamenuo ulje i pocelo je relativno gazenje do nekih 5500rpm,posle nekih 2000km ubacio drugu bregastu i pocelo je divljanje i preko 8000rpm,redovne zamene ulja i filtera,redovno akanje i divljanje,godisnje par prednjih gumana oko 35000km ostao bez vode na 160km/h,oko 1km dok nisam primetio,na 46000 puko drugi klip i izbacio prvu kariku,zamenuo klip i jos se vozi istim tempom,od mene je otisao sa oko 49000
      ko na nas krene iz mesta je naje&o
      a sto nas je vise,jaci smo

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #4
        Hm , ne resih dilemu .
        Posto motor ide u S7 koji u zakonskim okvirima jos nije auto , tako da mi 500 ili 1000 km predstavlja veoma mnogo voznje po putu a da me ne uhvate policajci , mislim da su se opredeliti za forsiranu razradu . Pustim da motor radi jedno 2 sata i ladano mu dizem rezim rada . Onda par ubrzanja sa 1/3 gasa pa jos par puta jacim gasom i nakraju par puta gas do daske do 6000 rpm . I to mu je to . Posle promena ulja i gotovo .
        Mogu neko jeftino ulje da kupim za razradu ( i onako ga bacem posle par dana ) ?
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Radom na leru od 2 sata ces bespotrebno opteretiti delove motora koji nemaju veze sa razradom (konkretno bregaste i ostatak ventilskog razvoda), a delovi koji su bitni se nece razraditi posto ce trpeti jako malo ili nikakvo opterecenje.

          Poenta razrade motora je naleganje kliznih povrsina jednu na drugu radi biljeg zaptivanja, konkretno karika i lezista ventila - sto podrazumeva pritisak u cilindru i temperaturu, odnosno visoko opterecenje motora. U prevodu pun gas, ili kao jos bolja alternativa (ne znam koliko je izvodljiva, ali je najbolja) - jedno 10-15 potezanja na dinamometru, sto je najvece moguce opterecenje za motor.

          Par sati na leru, pa par puta pola gasa i onda nekoliko puta pun gas na putu nece uraditi bog zna sta za razradu. To je proces koji zahteva vreme, i kraj. Zahteva manje vremena ako se odmah krece sa cepanjem, ali i dalje TRAJE odredjeni vremenski period i jedino skracivanje je moguce upotrebom dinamometra.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Van
            CBC Senator XXL
            • 16.02.2007
            • 1425
            • Nbgd

            #6
            A moze ovako :
            uzbrdica duga 1.5 km , cetvrta brzina od 40-50 km/h pa pun gas . I tako nekoliko puta ( tih 10 )?
            ...zivi , Franjo je ziv !!!

            Comment

            • ljube-kugla
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 1531
              • batajnica

              #7
              pa jednostavnije ti je da ubacis motor u obican auto i vozis ga pa kad se razradi onda ga vrati

              ima neki trkacki fazon za brzu razradu koju ja nikad nisam probao

              da se motor ispira hladnom vodom u toku rada,mada meni to zvuci na brzo unistavanje vitalnih delova
              ko na nas krene iz mesta je naje&o
              a sto nas je vise,jaci smo

              Comment

              • kostolac
                CBC Član
                • 31.10.2007
                • 17
                • Kostolac

                #8
                jao...

                "da se motor ispira hladnom vodom u toku rada"

                ovako nesto jos nisam cuo? mada zvuci zanimljivo
                Ain't There Something Money Can't Buy

                Comment

                • dario opel kadett
                  CBC Senator XXL
                  • 22.09.2008
                  • 373
                  • ljeskovica

                  #9
                  ni meni nije ova razrada najjasnija.
                  drugar je radio na golfu 2 specijalku i nakon nekih 200km vukao je prikolicu a u njoj nekih cc200kg pjeska i auto mu je stalo i morao je ponovo na remont.

                  da li je najbolja opcija vozit prvih 1000km do 2500-max3000 obrtaja
                  a na 1001 kilometru gas do poda i opleti bez razmisljanja????
                  Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!

                  Comment

                  • CannoN
                    CBC Senator XXL
                    • 15.09.2007
                    • 485
                    • Beograd

                    #10
                    Uopste me ne cudi.

                    Povecano je trenje na stublinama i karikama dok se ne razradi pa ako se jako optereti moze lako da pukne s`obzirom na kvalitet delova za golf2 stvarno me ne cudi.

                    Comment

                    • ///M_Power
                      CBC Senator XXL
                      • 05.05.2008
                      • 335
                      • Beograd - Minhen

                      #11
                      Iz licnog iskustva od pre neki dan, i iz iskustava drugih ljudi kojima verujem, upravo onako kako 206 kaze... vozi normalno od nule, sto podrazumeva i pun gas po potrebi i zelji.

                      - konkretno sam razradjivao motor tom metodom, i drago mi je da sam to uradio, jer ako nesto nije sklopljeno dobro bolje da saznas ranije nego kasnije...
                      Naravno prati parametre rada motora - temperatura vode i ulja, pritisak ulja...

                      Comment

                      • dario opel kadett
                        CBC Senator XXL
                        • 22.09.2008
                        • 373
                        • ljeskovica

                        #12
                        A s kim god od maistora sam razgovarao i slusao price cuo sam da ono treba laganini do 2500 obrtaja.
                        neki dan sam bio prisutan kada je radena astra g 1.7d generalka i tipu kaze ne preko 3000 prvih 1000km

                        a meni se vise svida ova druga varijanta jer ko ce vozit 1000km do 2500-3000
                        Na plin se kuva,na diesel se grije,a na BENZIN se VOZI!

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Re: Razradjivanje motora ?

                          Prvo u mestu jedno cuku dve. Sledecih 500-1000km vozis lagano do 3-4 soma. Posle toga postepeno dizes obrtaje, ili mu das par dobrih ubrzanja ali bez dugog pregrevanja. Posle 2000 vozi kako hoces.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Re: Razradjivanje motora ?

                            Kad slozim motor, meni je veca frka da je nesto propusteno oko povezivanja senzora, prekidaca, vazduha u sistemu za hladjenje. Zato i ostavljam u pracenje da radi nekoliko sati na leru u dodavanje gasa. Ovo vise da bih ispratio temperaturu, hladjenje...
                            Posle toga jbg. kako nalaze put, posto nisam sportista, onda i neidem u neke visoke obrtaje.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            Working...
                            X