Wankel motor - Mazda RX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    Wankel motor - Mazda RX

    Evo naletih na jedan zanimljiv graficki prikaz rada Wankel motora pa pogledajte








    Inace osnovni problem za dugovecniju upotrbu ovog motora je bio izbor materijala na uglovima rotora, koji se zbog svoje mekoce u to doba 70' vrlo brzo trosio sto je dovodilo da pada kompresije i snage motora. Tako da je model NSU Ro-80 bio prilicno neuspesan iako revolucionaran. Kasnije je Mazda preuzela proizvodnju i upotrebom boljih materijala podigla prag upotrebljivosti ovog motora ali je i dalje ovaj motor veci potrosac u odnosu na klipni motor.

    http://auto.howstuffworks.com/rotary-en ... /printable
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    #2
    Naravno da je veci potrosac kada iz 425 ccm izvlaci preko 75 KS bez teskoca
    '70-ih godina su kosrisceni meki materijali za zaptivanje jer bi tvrdji "pojeli" "cilindar" da ga tako nazovem, pa se islo na to da je bolje menjati zaptivke cesce i imati svemirski motor.
    Medjutim, kupci nisu tako mislili....
    Što više za što manje

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #3
      Evo i animacije kako sve to radi


      Comment

      • @lix
        CBC Senator XXL
        • 17.12.2004
        • 875
        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

        #4
        Da li je neko vozio neki auto sa ovim motorom?
        Kako ide? Ima li kvalitativne razlike u ponasanju? Zima, leto,

        P.S. Pod neki auto mislim na mazdu. Cisto sumnjam da je neko toliko mator da je vozio NSU RO-80. Jer su oni potpuno nestali sa ulica samo 10-ak godina nakon sto su prestali da se prozivode.
        Što više za što manje

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #5
          RX7 i RX8. Zakretnog momenta na pretek i u sirokom rasponu. Temperatura ambijenta utjece samo na palenje, ne i na voznju. Pred kraj integriteta kompresije pocne se osjecati da gubi potisak, a najveci problem je palenje zimi dok je hladan. Nedostatna kompresija i bogata smjesa su kombinacija koja im ne pase. Obicno pocnu zezati izmedju 100-120 K, bar RX7. Za RX8 ce se tek cuti. Jednom kas se cilindri nakvase, potrebno je dizati kompresiju motornim uljem. Vijek upotrebe prije generalke produzuje se odgadjanjem ubrizgavanja pri inicijalnom zakretanju motora. Obicno se postavi salter na strujnom krugu pumpe za benzin. Pumpa se ukljuci tek nakon 4-5 secundi anlasanja.

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            A kakva im je potrosnja ulja, posto sam cuo da je lose zaptivanje jedna od vaznijih stvari zbog kojih je koncept doziveo neuspeh ?

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Trebalo bi da je oko 1l na oko 2500 km, makar bi trebalo da je tako na razradjenoj RX8, a dok se ne razradi, trosi litar na 1000km... Nista zabrinjavajuce, sasvim normalna pojava.

              Inace koliko znam, ove zaptivke cilindra (da li ih nazvati karikama?) na RX8 bi trebalo da mogu da se menjaju brzo i prilicno jednostavno, a nisu ni skupe preterano, oko 150 EUR set, tako da je glavna boljka (preterano habanje "karika") kao problem svedeno na minimum.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Evo nadjoh na netu, opet, nesto sam opcinjen ovim wankelom tj sa Ro-80, da se ugradjivao i u motocikl suzuki r-5. Mada ne znam u kolkoj seriji.

                Comment

                • MOSLER
                  CBC Senator XXL
                  • 27.05.2005
                  • 1064
                  • Niš

                  #9
                  Vozio sam se nekoliko puta mazdom RX8 i auto je strava,ide kao lud a zvuk masine mu je perverzija jer vise podseca na motor nego na auto.Jedina mu je mana sto mu je i pri normalnoj voznji potrosnja oko 15 litara a pri malo zescoj dogura i do 20l.Ne znam tacno koliko su ovi motori dugotrajni ali sam citao da su neke RX7 prelazile i preko 300 000km bez ozbiljnijih kvarova.

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    Sto se tice trajnosti sve je zavisi od nacina voznje. Sa Ro-80 se moglo posle 30kkm ici na generalnu a ima i primera gde su prelazili i do 125kkm.
                    Sa rx-7, slicno samo sa vecim ciframa po kilometrazi, isle su i do 200kkm do generalne, osim one sa turbinama. Te su riknjavale znatno brze.
                    Zbog svoje krive obrtnog momenta najpogodniji su za pogon glisera i hidro pumpi.
                    Norton je 80' pravio wankel motor za motocikle koji su bili izuzetno uspesni u superbike sampionatu.

                    Mazda rx-7 osvojila Le Mans 1991 sa cetvorostrukim wankelom i sa tri svecice po rotoru, na prvom mestu kao proizvodjac je koji je u 67% ucesca zavrsavao takmicenje a uglavnom je nastupala sa wankelom 2-4 rotora
                    Verovatno su i drugi proizvodjaci pravili svoje probne serije koje nisu zazivele, Bmw je krajem 80' napravio jednu seriju turbo wankela za motocikle.
                    Za Rx-8 kazu da moze uz male adaptacije da koristi pored benzina i disel, gas i tecni vodonik.
                    A Honda planira da pusti u prodaju hibrid model sa elektricnim pogonim koga ce da napaja generator pogonjen wankelom.
                    Slogan za wankela glasi: Vise snage, manja masa, ekonomicnost, lower emissions.
                    Ne znam za ekonomicnost ali tako kazu .
                    Znaci wankel ce jos da okrece koliko mi se cini.

                    Comment

                    • @lix
                      CBC Senator XXL
                      • 17.12.2004
                      • 875
                      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                      #11
                      Neki čiča iz Hrvatske je u svojoj mašinskoj radionici pokušao da napravi modifikaciju wankel motora koji bi umesto trouglastog imao cilindrični klip (nešto slično kao i klasičan motor) jedino što bi imao kretanje kao i wankel motor - dakle rotaciono. Ne znam šta je uradio sa tim, obećao je da će na proleće da bude gotov, evo prođe a nemam informaciju šta je uradio. Nešto više su o tome pisale međimurske novine

                      e sad nesto vidim da je link mrtav ali verovatno može da posluži za nalaženje informacije
                      Što više za što manje

                      Comment

                      • @lix
                        CBC Senator XXL
                        • 17.12.2004
                        • 875
                        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                        #12
                        Ima li neko informaciju koliko kosta nov Wankelov motor? Npr. ovaj sto se ugradjuje u mazde, osnovna varijanta, bez turba, najmanja kubikaza. Ja na internetu nalazim samo reparirane motore.
                        Što više za što manje

                        Comment

                        • bora2cv
                          Banovan
                          • 12.08.2005
                          • 49

                          #13
                          Slučajno sam našao ovaj sajt tražeći neke informacije o Wankel motorima na Citroenima kad tamo - sve i još mnogo više.

                          Comment

                          Working...
                          X