precnik i hod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zli mario
    CBC Član
    • 19.05.2005
    • 90
    • novi sad

    precnik i hod

    bilo bi lepo objasniti zasto na nekim autima precnik i hod idu u kocku tj
    4cilindra precnik 86mm a hod 86mm 2000ccm

    malo auta ima ovakav odnos precnik hod ali su im motori izuzetno dobri npr
    opel 2,0 16v ,c20xe,c20let
    nissan sr 20de/deti
    peugeot xu10

    medjutim svi superturismo trkacki imaju ovakav odnos precnik hod
    alfa 155st,audi a4st,nissan primera st,bmw 320 stw itd

    npr alfa 155st koja je u trkackoj varijanti imala lancia blok i glavu 16v bez twin sparka,i usput nijedan lancia motor nema 86mm hod u komercijalnom vozilu
    dok je alfa u drumskoj verziji imala hod90mm,a precnik 88mm,alu blok 8ventila twin spark
    tako da su se dobro pomucili da spakuju taj motor u skoljku koja ga tad nije imala u serijskoj varijanti
    svi imaju limitator obrtaja na 8400rpm i snagu od 286 ks do 330 ks od 1995 do 2003 npr

    mene interesuje koje su pogodnosti ovoga i sta je tu dobijeno u odnosu na velik precnik mali hod
    npr bmw m3 4 cilindra 16v precnik 93,5mm hod84mm koje bmw nosi i u standardu i u trkackoj varijanti
    niste gore od sporog kompjutera
    i sporog interneta
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Rezime cele price: kompromis izmedju potencijala motora za obrtaje i elasticnost, odnosno obrtni moment na nizim obrtajima.

    Kraci hod nego precnik - visoki obrtaji, mali obrtni moment
    Veci hod nego precnik - veci moment na nizim obrtajima, manji kapacitet za visoke obrtaje.

    Naravno, prica nije BAS toliko jednostavna jer ima jos dosta faktora koji uticu na to da li ce se motor rado vrteti ili vuci iz bunara (duzina klipnjace je jos jedan faktor koji mi sad pada na pamet...), ali svakako je jako bitan.

    Trik je pronaci pravi odnos izmedju ta dva, zavisi ko je sta hteo od tog motora.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • zli mario
      CBC Član
      • 19.05.2005
      • 90
      • novi sad

      #3
      ovo mi je jasno potpuno ali moram malo da rasirim da bi ti bilo jasnije sta sam mislio

      sad su mi nebitni kompromisi za standardna kola,naravno da ce se tu sve uraditi radi pouzdanosti,potrosnje itd.

      nego mislim o samom sklopu motora npr imamo alfu gt junior trkacku iz 70-neke god,motor 4 cilindra 1300ccm precnik 74mm,hod 75mm,twin spark 8v spica mehanicko ubrizgavanje,snaga175ks moze da vrti preko 8000rpm ali jedva

      isti auto drumski 1300ccm,8v,nema twin spark,dva dvogrla karb-a,103ks

      znaci da su zadrzali isti odnos precnik-hod na oba modela

      1986 suzuki swift gti 4 cilindra 1300ccm 16v, precnik74,hod 75,5 101ks

      opel 2,0 16v c20xe precnik86,hod 86 16v,150ks standardno

      a imamo i hondu b16a1 1600ccm 4 cilindra 16v vtec precnik81,hod77,
      150ks,i vrti 7600rpm

      posto zivimo u 2008 kada je tehnika napredovala dosta od tih godina,a mozda i nije posto vecina auta danas ima 4 ili 5 ventilapo cilindru sto su onda imala trkacka kola npr.

      da li je moguce da motori koji su dugohodni kao honda npr ipak mogu da vrte visoke obrtaje isto kao i krathodni .ili to moze samo honda

      sta da kazem za fiat 1300ohc,precnik 86,4 hod 55,5
      ubedljivo najkraci hod medju automobilima,mozda ima jo neko nemogu da se setim.

      da li je moguce da nesto u sklopu ventila,bregaste nemoze da prati kratke hodove pa zato idu u kocku ili je nesto drugo
      niste gore od sporog kompjutera
      i sporog interneta

      Comment

      • Gumetina
        Banovan
        • 12.12.2004
        • 1082
        • Novi Sad

        #4
        da se nadovezem na pricu od zlog,

        sr20det
        2jz-gte

        kao najpoznatiji predstavnici ogromne snage

        doduse tu je i 4g63 koji je 85x88 ali on nije poznat po obrtajima ova gore dva....

        Gde je Tata, da nam odgonetne ?
        Dok se Tata ne javi, ovi se upljuvase objasnjavajuci, i sad mi tek nije nista jasno http://www.honda-tech.com/zerothread/2337292

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Zli, razumem ja tebe savrseno sta pricas, ali ne znam jesi li procitao do kraja sta sam napisao

          Prvo, kazes "...motori koji su dugohodni kao honda ..." - ja koliko vidim iz citata za b16a1 ta Honda je kratkohodna, kao i vecina ostalih Hondi, ima dosta kraci hod nego promer klipa.

          Drugo, sam odnos hod/promer je samo jedan od faktora koji daje dobar potencijal motoru da se vrti, pod uslovom da su neke druge stvari konstrukciono odradjene kako treba. Konkretno, sta jos utice na sposobnost motora da se vrti, odnosno zasto su neki motori na oko "ustinuti" i ne vrte se koliko neki drugi sa naizgled istim odnosom hod/promer:

          - dugotrajnost, odnosno pouzdanost, koju pored odnosa hod/klip odredjuje i max. brzina klipa, odnosno broj obrtaja kojom proizvodjac dozvoli motoru da se vrti. Vise o tome: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... torder=asc . Dakle, motor mozda i ima veliki potencijal da se vrti do neba, ali je namerno pridavljen sa max. obrtajima da bi se odrzala visoka pouzdanost i dugotrajnost. Opet, ne mora da postoji konstrukciono apsolutno nista sto bi sprecilo taj pridavljeni motor da se vrti mnogo vise, ali je, recimo, softverski pridavljen da bi trajao sto duze.

          - tezina komponenti. Na papiru motor mozda ima idealne karakteristike za visoke obrtaje, pa opet ili ne moze da se vrti mnogo, ili se vrti sa teskocom, zato sto su mu obrtni i pokretni sklopovi (radilica, klip, klipnjaca, ventili, razvod ventila, itd...) jako teski. Konkretno za Peugeotov EW10 motor, vrti se kao blesav (kad se skinu one ekoloske restrikcije i lepo mapira ) iako ima duzi hod od promera klipa, ali mu je zato tezina klipa i klipnjace smesna, izgleda kao da si rastegao paucinu preko cackalice

          - duzina klipnjace, jako bitna prica...opet, ako imas veliki "lom" klipnjace, odnosno kratku klipnjacu u odnosu na hod klipa, velike su sanse da ce motor ili biti jako kratkotrajan, ali praviti velike vibracije pri radu na visokim obrtajima - citaj, nece se vrteti bas rado.

          Dakle, nije samo situacija u odnosu hod vs. promer, prica je malo sira. Ti mali motori su, pored dobrog odnosa klipa, verovatno imali perolake komponente, ne znam, ali definitivno hod i promer klipa nisu jedine stavke koje odredjuju sposobnost motora da se vrti visoko, iako jesu jako bitne.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • zli mario
            CBC Član
            • 19.05.2005
            • 90
            • novi sad

            #6
            izvini malo sa se zeznuo hteo sam da dam primer hondinog d16a8 koji ima precnik75mm.a hod90mm
            niste gore od sporog kompjutera
            i sporog interneta

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              sta da kazem za fiat 1300ohc,precnik 86,4 hod 55,5
              ubedljivo najkraci hod medju automobilima,mozda ima jo neko nemogu da se setim.

              da li je moguce da nesto u sklopu ventila,bregaste nemoze da prati kratke hodove pa zato idu u kocku ili je nesto drugo

              taj fiatov motor (kao i slicni po tipu) su poznati kao jedni od najlosijih medju automobilima sto se tice specificne potrosnje goriva.

              na dobrom si tragu, ima nesto u tome sto pominjes a sto su posledice.
              osnovni uzroci su oblik komore sagorevanja i brzina oksidacije goriva.

              ta brzina je jedna od osobina benzina koja je jako bitna.

              tako npr, taj kratkohodi fiatov motor ima jako sporo sagorevanje u odnosu na brzinu kretanja klipa da po pravilu maximum pritiska sagorevanja ne uspe da se zadrzi u podrucju 10-16 stepeni posle GMT kako je najpozeljnije.

              drugim recima, u taj motor ubacujes puno goriva a on jako malo goriva uspe da zapali i pretvori u korisnu toplotu tj rad.

              rezultat mala snaga motora, velika potrosnja goriva, jurenje visokih obrtaja da bi uopste bio dostignut neki vidljiv efekat motora, i jos pri tome zahteva benzin visoko otporan na detonacije.

              taj navedeni motor je jedan od onih koji su najslabiji ikada pravljenih u moderno doba sa datom kubikazom, pri tome najslabiji izrazeno u obrtnom momentu.

              ko god je vozio Fiate tog doba lako je mogao da primeti da je motor anemican, da jedva vuce.

              to ne treba vezivati za Fiatov motor kao neku njegovu gresku vec vise kao uzrocno posledicnu vezu odabira geomterije motora.
              bilo ko da napravi slicno i danas dobio bi slicne (lose) rezultate.

              pri tome, pricam o cistom motoru kao mehanici i ciklusu sagorevanja na bazi mehanickog razvoda ventila, nista od danasnjih trikova dinamickog menjanja bregastih (varijabila vremena ventila), nista pomeranje tacke paljenja dinamicki prema benzinu, i slicne varijante kojima se poboljsava sama bazna mehanicka konstrukcija geometrije motora.


              sto se tice kvadratnih motora, praksa je pokazala da su to jedne od najboljih konstrukcija za namenu opste upotrebe- odlicno se vrte, elasticni, umereni potrosaci, bez posebnih mehanickih naprezanja pa time i dugovecni.

              slicno tome, praksa je pokazala i da zapremina cilindra benzinskog motora je optimalna oko 450ccm sto se tice procesa sagorevanja na sto efikasniji nacin.

              premali cilindri trose vise goriva , grama za ostvareni kWh, a preveliki stvaraju brundave motore koji su sporohodniji.


              u sustini, odnos precnika i hoda klipa kao i oblik komore sagorevanja sa polozajem svecice su neke bazne konstruktivne osobine koje se odabiru u smislu kompromisa za zeljeni cilj upotrebe motora.

              u sve to ubaciti i tip benzina, pa zatim u danasnje doba potrosnju i ekologiju sagorevanja pa se stvrai jos dodatno komplikuju.

              zapravo, konstrukcija motora bi trebala poci od tacno odredjenog benzina i onda prema njemu odredjivati geometriju.
              nazalost, proizvodnja benzina je jos jako daleko od toga da bi bilo moguce ( a da je isplativo) proizvoditi tacno odredjene tipove i vrste benzina po osobinama sagorevanja i prema energetskom sadrzaju tako da manje vise svaka rafinerija ima neku svoju recepturu i svaka pravi benzin za sebe.

              kao sto kuvar napravi kafu, svaki sa drugacijim odnosom komponenti u mesavini vode, kafe, secera, mleka, sta vec.

              a kafa je naizgled tako jednostavan proizvod za umiksavanje.

              istorija auto industrije je pokazala da su neki od najuspesnijih motora priblizno tzv kvadratni, da imaju zapreminu 1800-2400 kubika iz 4 cilindran pri cemu su ovi glomazniji po pravilu rastrosniji i relativno i apsolutno. (g/kWh izrazeno)

              i to nevezano za poreklo iz koje fabrike.

              ne kazem da nema i drugih po tipu konstrukcija koje su se odlicno pokazale ali je ovo gotovo siguran recept za odlican motor.

              sve to je napisano za klasican benzinac koji radi na prinicpu u****vanja gorive smese, a ne za danasnje koji rade samo sa usisom vazduha a benzin se direktno ubrizgava u komoru.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zli mario
                CBC Član
                • 19.05.2005
                • 90
                • novi sad

                #8
                gledajuci na stvari malo mi je jasnije ali i dalje ne kontam nesto

                bmw je u e30 imao 320is ili s14 motor 4 cilindra sa 192ks i precnikom 93,4 a hod72,6,
                pa su ipak za stw 320i isti taj motor razvili na 86x86

                opel ima takav motor u standardu 86x86 i isti blok glava su na btcc korisceni

                sto se tice npr audi a4 nema 2,0 4 cilindra nego su i oni razvili motor 86x86 ali sa 5 ventila ,audi 1,8 atmo ima precnik 81 kao i vecina motora iz vw audi grupacije

                alfa je razvila isto motor iz lancia bloka

                mislim i da je honda prepravljala motor

                tako da dobijamo 4 cilindra x500ccm 4 ili 5 vetila centrlno postavljenu svecicu i 86x86 precnik hod

                max obrtaji su limitirani na 8400rpm a max obrtni moment je negde na 7200rpm
                bmw 320 is e90 koji je u limitiranoj seriji od 500 kom samo za 2006 godinu prodavan sa p45 motorom sa 86x86p-hod

                hteo sam reci da su se svi pomucili oko motora kojih nemaju u standardnim autima da bi pravili kocka motore a imaju uspeha na u raznim takmicenjima sa drugim motorima.

                inace i bugatti veyron ima 86x86
                niste gore od sporog kompjutera
                i sporog interneta

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Pa verovatno zato sto kocka geometrija daje najbolji odnos potrosnje, snage, mogucnosti da se tera u obrtaje, soecificne potrosnje - a iz nekog razloga ti zanemarujes sve druge karakteristike koje motor mora da ima zarad visokih obrtaja. OK, lepo je da se motor obro vrti, ali nije sve u tome, proizvodjaci verovatno to i znaju pa ne uzimaju to kao ultimativni i jedini faktor koji motor mora da ispuni.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Type_R
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2007
                    • 900
                    • Valjevo

                    #10
                    evo i moj doprinos

                    fordov N7A motor, 1998ccm, precnik 86mm, hod 86mm, max snaga 110kw pri 6000 obr/min, max obrtni moment 190Nm pri 4500 obr/min

                    toyotin 3SGE ista zapremina kao i prethodni, isti promer klipa i hod, snaga 115kw pri 6600 obr/min, maks obrtni moment 186nm ne znam pri kojim obrtajima
                    3SG(T)E EXPERT

                    MAN service

                    Comment

                    • Type_R
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2007
                      • 900
                      • Valjevo

                      #11
                      Originally posted by zli mario
                      da li je moguce da motori koji su dugohodni kao honda npr ipak mogu da vrte visoke obrtaje isto kao i krathodni .ili to moze samo honda
                      A ko kaze da su hondini motori dugotrajni????
                      3SG(T)E EXPERT

                      MAN service

                      Comment

                      • zli mario
                        CBC Član
                        • 19.05.2005
                        • 90
                        • novi sad

                        #12
                        @type r napisao sam dugohodnih posto d16a8 ima hod 90mm

                        naravno da je potencijal motora za visoke obrtaje uslovljen i sa razvodom ventila,liftom bregaste,duracijom,tezinom komponenti i maximalno smanjenom tezinom obrtnih delova itd.

                        nego sam hteo reci da je mozde taj h-precnik 86x86 mozda rezervisan samo za trkacke motore posto nema bas puno drumskih verzija,a npr opel kadett2,0 16v ide kao blesav za svoju klasu

                        sa vecim precnikom idu i veci ventili ,kraci hod ali i visoki obrtaji,pa tako funkcionise 99% motocikala ali usput svi motocikli imaju max obrtni moment na veoma visokom obrtajima.


                        litarske snage motocikala odavno su prevazisle automobilskih 100ks/lit sto je za auto dosta dobro

                        e sad vecina motocikala nema zamajac ali zato stalno vrti menjac i alternator i svi obrtni delovi su minijaturni pa zato verovatno nemaju jak obrtni moment.

                        da je sve to teze verovatno nebi ni toliko snage imali

                        sto se tice p-hod sigurno da nekom nije palo na pamet pa rekao "ajde da napravimo motor da ide u kocku tako je najbolje"

                        ako i jeste najbolje zasto tako svi nemaju u standardu
                        ili je neka teorija zavere u pitanju
                        niste gore od sporog kompjutera
                        i sporog interneta

                        Comment

                        • Type_R
                          CBC Senator XXL
                          • 26.05.2007
                          • 900
                          • Valjevo

                          #13
                          Izvinjavam se

                          Lose mi islo citanje u skoli
                          3SG(T)E EXPERT

                          MAN service

                          Comment

                          Working...
                          X