Intercooler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///M_Power
    CBC Senator XXL
    • 05.05.2008
    • 335
    • Beograd - Minhen

    Intercooler

    Interesuju me prevashodno licna iskustva...

    Zamena serijskog interkulera vecim, pozitivne strane, mane. Sa ovom modifikacijom moze doci do pada pritiska u usisnom delu, sto svakako moze imati negativni uticaj jer se put vazduha od Turbo punjaca do leptira gasa povecava.
    Ima dosta o ovome na Google-u, ali bilo bi lepo ako neko zna iz prve ruke.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    dolazi do pada temperature, interkuler nije u funkciji promene pritiska u usisu.

    uprosceno, protocni izmenjivac toplote i nista vise.


    moze da poraste vreme putovanja usisnog vazduha, no to je u milisekundama pa nije bas nesto sto bi posebno pominjali.

    bitno je da se padom temperature povecava gustina vazduha, tj masa vazduha.

    a masa vazduha je ono sto omogucava oksidaciju goriva, tj efekat motora.


    pritisak je sporedna kategorija u celoj prici oko turbo motora.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BARTONE
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2006
      • 398
      • Bor

      #3
      kad se vec spominje interkuler...
      dal se njime moze ista dobiti na obicnom benzin-plin motoru
      za koliko bi stepeni ohladio usis?

      Comment

      • jevrem
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2006
        • 948
        • Smederevska Palanka
        • A4 2.0TDI quattro

        #4
        Ja mislim da je o tome vec bila prica.
        IC ide samo na turbo motore!
        Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
        Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

        Comment

        • Madison
          CBC Član
          • 12.05.2008
          • 86
          • Krusevac/Bg

          #5
          Mislim da sa vecim ic-om nego sto je fabrika stavila neces mnogo, ili uopste snage da dobijes u odnosu na potroseni novac, ali recimo mozes da obezbedish bolji protok vazduha do ic-a, ukoliko to fabricki nije resheno na najbolji nacin( kao recimo kod mene u golfu 2).

          A sto se tice benzinca nisam cak ni cuo da je neko ugradio intercooler, mislim da je nemoguce jer bi onda usporio protok vazduha do u****, sto kod turbaka nije problem jer turbina dovoljno pumpa vazduh
          Guns don't kill people. My cousin does!

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Interkuler se stavlja iskljucivo na turbake, jer na atmosfercima ne sluzi nicemu.

            Dobre strane pravilno (citaj: ni preveliki ni premali) dimenzionisanog interkulera bi bile optimalno hladjenje vazduha koje turbo isporucuje motoru. Premali IC dovodi do preteranog grejanja vazduha na usisu. Preveliki IC povecava vreme spoolupa kod davanja gasa pri saltanju, zbog povecanja ukupne zapremine sistema kojeg turbo puni, samim tim i nesto veceg vremena potrebnog da se isti napuni vazduhom pod pritiskom.

            Trik i jeste pronaci sto je moguce manji IC sa sto vecom efikasnoscu razmene toplote, kako bi se odrzao dobar spoolup sa optimalnom razmenom toplote.
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • NemaN
              CBC Senator XXL
              • 29.11.2004
              • 1560
              • munze

              #7
              koliko se intercooler razlikuje po pravljenju od obicnog hladnjaka?
              I'm not caucasian, I'm championship white

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Originally posted by BARTONE
                kad se vec spominje interkuler...
                dal se njime moze ista dobiti na obicnom benzin-plin motoru
                za koliko bi stepeni ohladio usis?
                moze se dobiti, u odredjenim okolnostima.
                tu negde do 1%, verovatnije u rangu 0.05 do 0.20 % dobitka.

                u odnosu na ulozeno nije vredno truda.
                usis se ne bi ohladio merljivo, jer nema niti od cega da se hladi posto nije nicim zagrejan.

                dobitak se pre svega odnosi na iskoriscenje efekta stojecih talasa pri odredjenim obrtajima/ rezimima rada motora i time sto bi moglo bolje da se upravlja radom u**** uz obilje elektronike i klapni.

                sve u svemu, prakticnog znacaja nema koji bi se osetio u voznji.

                veci dobitak (efekta pri kretanju vozila) bi bilo jace pumpanje guma i kroz to umanjenje trenja kotrljanja.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Originally posted by NemaN
                  koliko se intercooler razlikuje po pravljenju od obicnog hladnjaka?

                  potpuno drugacije.
                  obican hladnjak je pretpostavljam onaj za vodu tj antifriz.

                  to je voda- vazduh pa je stoga pozeljno da za bolju razmenu toplote ima turbulatore.

                  kod hladnjaka vazduh-vazduh za namenu interkulera je kontra potrebno.
                  sto manje stvaranja turbulencije da bi se umanjio pad pritiska.
                  a sa druge strane sto veca povrsina za razmenu toplote.

                  stoga se koristi cetvrtasti profil cevi koje se naizmenicno slazu kako bi se dobila sto veca povrsina.

                  sa druge strane hladnjak voda-vazduh radi na malom pritisku, obicno najvise 0.5bara natpritiska dok interkuler radi na visim pritiscima.

                  i do 2.5-3 bara natpritiska (zavisi da li je benzinac ili dizel motor).

                  shodno tome i zahtevnost na kvalitet zaptivanja je drugacijeg nivoa kao i drguacija izrada spojeva.

                  dobar IC ima efikasnost razmene toplote oko 80-85%.

                  kada ne bi bilo problema sa smestanjem ispod haube, pre svega duzine, efikasnost bi se mogla povecati na oko 92-95% kao sto je inace postignuto kod rekuperatora toplote vazduh-vazduh u ventilacionim sistemima u zgradarstvu.

                  prosecan IC ima efikasnost oko 60-75% zavisno pre svega od povrsine izmenjivaca i mesta postavljanja.

                  najgora opcija je interkuler koji stoji skuceno neposredeno ispod haube u horizontalnom polozaju, pre svega zbog otezanog odvoda vazduha u laminarnom tolu strujanja.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dandzaman
                    CBC Senator
                    • 12.09.2007
                    • 229
                    • RockNrolla bg

                    #10
                    kako se odredjuje najbolja velicina IC-a?

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Procesljaj malo ovde:

                      http://www.bellintercoolers.com/pages/t ... html#FAQ_7
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • dandzaman
                        CBC Senator
                        • 12.09.2007
                        • 229
                        • RockNrolla bg

                        #12
                        hehe velicina nije bitna... ma vazi
                        salim se,zaista se svodi na pokusaje ...
                        resio sam dilemu da dubina ima efekta,bitnije je ,da pored svih ostalih rasporeda cevi i uglova kao i spojeva, bude dovoljna ceona povrsina i dobar dotok vazduha(govorim za air to air IC)... ili mozda gresim?
                        kako je reseno hladjenje A-A IC ukoliko nema dovoljno vazduha(kreni stani BG trip)

                        Comment

                        • BARTONE
                          CBC Senator XXL
                          • 25.09.2006
                          • 398
                          • Bor

                          #13
                          Originally posted by BARTONE
                          kad se vec spominje interkuler...
                          za koliko bi stepeni ohladio usis?
                          evo iz kog razloga pitam...primetio sam letos po onim vrucinama da auto primetno slabije vuce na plinu-osecala se razlika u voznji po vrelom podnevu i uvece kad osvezi
                          pa sam dosao na ideju interkulera sa prskalicama za vodu i smanjenja temperature vazduha

                          Comment

                          • peaveeus
                            CBC Veteran
                            • 24.03.2008
                            • 118
                            • beograd

                            #14
                            Kada se vec povela tema

                            Gde bih mogao da nadjem intercoolere, nove, polovne, sve jedno, da li ima negde da se kupe. I gde bih mogao da nadjem cevi za IC, da liih neko pravi Custom ili...
                            Hvala unapred.
                            FixOrRepairDaily

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              nove po radnjama vec prema brendu kod zastupnika.
                              u KG postoji (postojala pre 2 godine, nisam proveravao skoro stanje) firma koja uvozi i prodaje program Nissens.
                              veoma siroka ponuda modela.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X