Turbo Diesel Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bokicrni
    CBC Član
    • 24.11.2008
    • 11
    • Sremska Mitrovica

    Turbo Diesel Tuning

    Imam Focusa 1.8 TDDI i planiram da mu skinem katalizator, podesim Wastegate tako da dobijem veci pritisak turbine i da uklonim EGR ventil...
    Pa me zanima koliko cu snage dobiti i koliko je to zdravo za motor...????
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    #2
    Dobices brzi spool zbog smanjenog back pressure-a jer nema katalizatora.

    Sa vecim pretiskom turba dobices turbo koji ce pre da crkne i uzaludno greje vazduh koji ulazi u cilindre u kojima nema nafte koja treba da gori...

    A sa uklanjanjem egr-a ces verovatno dobiti CHECK na tabli

    Otvori se, i chipuj auto

    p.s. ne zato sto se time bavim nego zato sto znam o cemu pricam....

    Comment

    • bokicrni
      CBC Član
      • 24.11.2008
      • 11
      • Sremska Mitrovica

      #3
      Auto je vec cipovan ima i veci intercooler kao i k&n filter vazduha, t3 turbo i 53mm cevi vazduha... Trenutno oderem A4 1.8 kao od sale, ali hocu jos da ga budzim, pa mi trebaju sveti sta se jos moze dirati a da mi ne osteti motor...

      Comment

      • r1cer
        CBC Senator XXL
        • 22.01.2006
        • 363
        • Beograd

        #4
        Prilagoditi mapu novoj turbini. Sledeći korak je bolja turbina i injektori sve ostalo nije vredno cimanja. Zatim može n2o i lpg ako si baš hc.

        Comment

        • Gumetina
          Banovan
          • 12.12.2004
          • 1082
          • Novi Sad

          #5
          rajser - tacno

          samo mi nije jasno zasto si stavljao t3 turbo, tj koji si stavio ?

          Comment

          • bokicrni
            CBC Član
            • 24.11.2008
            • 11
            • Sremska Mitrovica

            #6
            Takvog sam ga kupio, T3 Turbina je original fordova. Nasao sam da se moze dograditi, tj da od T4 pase kompresor na nju (HIBRID IPO)... Ali cu tada verovatno morati da stavljam metalni dihtung glave da ne bi slucajno probio, i jos ko zna cega drugog... Danas sam probao da ga vozim bez EGR ventila (iskljucio sam ga, a nije mi se upalila lampica ) i osecaju se promene: promenio je zvuk, zesce prima gas i definitivno bolje radi pri visokim obrtajima... Sad mi ostaje samo katalizator i Wastegate. Ima li ko kakvu ideju kako da povecam pritisak pod kojim se Wastegate otvara????????
            ----------
            Mislio sam da samo premostim dotok vzduha ventinu sa kompresora direktno na usisno granu ( posto je pritisak posle intercoolera nesto manji a i klipovi u****vaju...), neznam koliko bi to radilo...??????????

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Ali cu tada verovatno morati da stavljam metalni dihtung glave da ne bi slucajno probio,
              zar Ford ne stavlja fabricki metalni dihtung glave, kao sto je inace uobicajeno za dizel motore zadnjih 20tak godina ?

              inace, na pocetno pitanje.
              neces dobiti nista snage pomenutim operacijama jer nijedna od njih ne poboljsava (primetno, da ti osetis) sagorevanje.

              jedino EGR bi mogao u nekim situacijama da ima efekat, mislim kada se ukloni.

              usko grlo kod dizela je sistem ubrizgavanja, pa najpre na tome poradi.

              turbina je sporedna stvar, dizel ionako radi sa viskom vazduha.

              ako vec ides na varijantu izmena parametara turbine onda u paketu porazmisli i o smanjenju stepena kompresije (zamena klipova itd)...no to su vec ozbiljni zahvati a treba i da proracunas buduci motor i sagorevanje koje ocekujes da ostvaris...

              kod dizela je po pravilu najjeftinija varijanta povecanja snage kupovina fabricki snaznijeg motora (varijante), u svakom pogledu pouzdaniji dobitak.

              vrlo cesto nasumicna izmena parametara sagorevanja zalivanjem motora sa vise goriva od potrebnog (sto se cesto radi sa tzv cip tjuningom) dovodi do smanjenja snage.

              dizel ciklus ne daje vise efekta motora kada se ubaci vise goriva samo tako vec naprotiv- sto vise goriva to je manja snaga.
              samo jedan uski opseg kolicine goriva za datu masu vazduha omogucava potpuno sagorevanje i time maksimum dobijene toplote/ citati snage.

              cim vidis crni dim na izduvu, odmah nepogresivo znas da je taj motor sa umanjenom snagom u odnosu na pocetnu iz fabrike.

              nevezano za cip, za marku, model auta..opsta zakonitost termodinamike/ hemije.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • bokicrni
                CBC Član
                • 24.11.2008
                • 11
                • Sremska Mitrovica

                #8
                Tacno kad vidim crni dim da je motor zagusen i to sam primetio i uspesno resio. Posle cipovanja je tako dimio da u mestu kad mu dam gasa asfalt ostane garav. Ali to sam resio tako sto sam se igrao sa njegovim kompom, tako da mi sad ubrizgava onoliko goriva koliko moze da u potpunosti sagori pri penjanju obrtaja. I pri tome mi ostvaruje 240Nm obrtnog momenta. Ali me i dalje muci to njegovo sugavo nadpunjenje koje prestaje na 3000RPM kao da ga nema... Isao sam na to da izbacivanjem katalizatora i podesavanjem WG dobijem nadpunjenje i na visim obrtajima, tako bih mogao da sagori vecu kolicinu goriva pri viskim obrtajima... Ne znam kako to da resim bez nekih vecih prepravki??????? A EGR ne radi posto Ford koristi solenoid koji vazduhom iz serva kocnica otvara EGR(Vise nema vazduha u solenoidu a komp prepoznaje da ventil radi)... A da ovaj moj motor ima nekakav tanki lepljeni dihtung glave, kompresija je 19:1...

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  nikako, 3000 rpm je vec (pre) veliki broj obrtaja.
                  dizel kao gorivo ima osobinu da sporo sagoreva.

                  resenje je da povecas broj cilindara (broj potisaka klipova u jedinici vremena), povecas zapreminu motora, i povecas volumen vazduha koji turbina pocinje da ubacuje pri recimo 1000-1500 rpm uz povecanje pritiska ubrizgavanja na diznama za sto finiju atomizaciju.

                  to jesu velike, ozbiljne i skupe prepravke sa kojima se dobija primetan rezultat- efekat motora.

                  zato sam i napisao, mnogo je jeftinije kada se to radi u mas proizvodnji miliona komada (fabrika) nego kada ti kao pojedinac krenes da sastavljas svoj sopstveni novi tip motora.

                  za dizele, gledaj kako da povecas snagu u opsegu 1500-2500 rpm, tu leze najvece neiskoriscene rezerve.

                  postoje i dizeli koji se rado vrte i do 5000 (cak i 5000+) rpm ali to su ipak iz neke druge price..


                  sa postojecim motorom najveci napredak se postize sa doradama sistema ubrizgavanja, deo tog sistema jeste i EPROM (iliti cip) sa bazom podataka o podesenosti ubirzgavanja.

                  ali sam EPROM ne cini i ne pravi cuda, ako ostala mehanika sistema ubrizgavanja ne moze da isprati zahtevano.

                  jedan od metoda je da napravis visestepeno ubrizgavanje u toku jednog ciklusa u****-punjenja cilindra i ekspanzije.

                  danasnji sistemi rade i sa do 5 ubrizgavanja za jedno sagorevanje goriva.

                  potrebne su jako brzo elektricne brizgaljke, koristi se obicno piezo kristal koji je veoma brz, ali su i posledicno brizgaljke poprilicno skupe (a i osetljive na mnogo sto sta)

                  kod dizela je sve mnogo skuplje nego kod benzinca kada se krene u tjuning hardvera, po pravilu.

                  ako hoces snagu motora da juris, benzinac naravno sa turbinom je izbor koji vise obecava.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    #10
                    zanimaju me 2 stvari:

                    1. Crni, kako si se igrao sa kompjuterom ?
                    2. Briche, kako izvesti visestruko ubrizgavanje u toku jednog takta sa rotacionom pumpom ?

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      E gumetino, uze mi rec iz usta...
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        2. common rail.
                        + piezo brizgaljke.

                        oprobano, rezulutati izvesni, naveliko se primenjuje.

                        vec sam naveo, ne isplati se razvijati sopstvene nove motore pored toliko gotovih fabrickih modela, resenja i bogate ponude..
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • bokicrni
                          CBC Član
                          • 24.11.2008
                          • 11
                          • Sremska Mitrovica

                          #13
                          1. Prikopcali smo ga na racunar (slican kao sto koriste servisi) i podesili kolicinu ubrizgavanja goriva za odredjenu kolicinu vazduha. Samim chipovanjem dobijes mnogo ne sagorelog goriva i jos vise crnog dima, tu jos dodaj EGR(treba iscupati i bacit) koji jos vise zagusi motor...

                          Kad sam ga kupio bio je cipovan i dimio kao da lozim ugalj...

                          Video sam neke uredjaje koji lazu motor da ima vise vazduha kako bi ubrizgao vise goriva, to kod dizela ne pali, samo zagusi motor...

                          A da li neko zna koliki je maximalan pritisak Bosch-ove pumpe VP-30, na koliki maximalan pritisak mogu da podesim dizne a da mi se pumpa ne raspadne???

                          Comment

                          • Gumetina
                            Banovan
                            • 12.12.2004
                            • 1082
                            • Novi Sad

                            #14
                            ja cu da se iskljucim iz dalje rasprave....

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Originally posted by bokicrni
                              1. Prikopcali smo ga na racunar (slican kao sto koriste servisi) i podesili kolicinu ubrizgavanja goriva za odredjenu kolicinu vazduha.
                              Aha, ok. Na koji ste ga to, tacno, racunar kacili, sta je na njemu slicno kao onom koji koriste servisi, i kako ste njime podesili kolicinu goriva za odredjenu kolicinu vazduha? Daj da kupim taj racunar, korisna stvar.

                              Originally posted by bokicrni
                              Samim chipovanjem dobijes mnogo ne sagorelog goriva i jos vise crnog dima...Kad sam ga kupio bio je cipovan i dimio kao da lozim ugalj...
                              Pa da ste pored tog kompjutera i cackanja goriva, mozda malo digli i pritisak turba, sto se chipovanjem na turbodizelima obicno radi, mozda bi stvari izgledale malo manje...crne?

                              Originally posted by bokicrni
                              Video sam neke uredjaje koji lazu motor da ima vise vazduha kako bi ubrizgao vise goriva, to kod dizela ne pali, samo zagusi motor...

                              A da li neko zna koliki je maximalan pritisak Bosch-ove pumpe VP-30, na koliki maximalan pritisak mogu da podesim dizne a da mi se pumpa ne raspadne???
                              Uhmmmm....sta reci na ovo? Mislim...bolje da cutim

                              Ajd' da ti damo "benefit of the doubt" jos jedan put, cisto da vidim da li stvarno ne znas sta pricas ili ne znas dovoljno dobro da objasnis sta ste u stvari radili, ako ste radili.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X