Obrada glave na dizelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milannik
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2004
    • 1455
    • Niš

    Obrada glave na dizelu

    Mazda 626 '84 godiste, sa 2.0 dizel motorom, motor je zreo za generalnu, pa bi da mu usput sredimo i performanse. Koliko bi smo dobili da mu skratimo klipove i poravnjamo glavu, da mu povecamo kompresiju? I sta bi jos bilo korisno na tom motoru da se odradi radi povecanja snage?
    Znam da ne treba da ocekujem mnogo od dizela, ali ipak bi voleo da se pomerim sa 72 konja.

    Hvala,
    Poz
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    na dizelu NE SME da se na bilo koji nacin dira glava, pre svega u njoj se vrsi komplet sagorevanje.
    inace tih 72KS je otprilike i maximum koji je moguc kod atmosferskog dizela, skoro idealni slucaj a u praski je obicno manje.

    sa druge strane, za povecanje snage kompresija motora (a time i gubici motora) se smanjuje a nikako povecava.

    ono sa cime se dobija povecanje snage atmo dizela tog tipa je skracivanje komprsionog prostora po visini stanjivanjem dihtunga glave, i najvaznije smanjenje zapremine pretokomore u relativnom odnosu prema zapremini kompresionog prostora iznad klipa.

    rizik je da se sastave klipovi i ventili kao i da nastane detonantno sagorevanje kada ne treba (pre vremena) koje razbija klipove samo tako..

    vise snage nema iz tog motora bez krupnih zahvata i investicija, koliko znam
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • milannik
      CBC Senator XXL
      • 23.12.2004
      • 1455
      • Niš

      #3
      Onda da ga uradim kao sto je i bio, pa ce da tera jos koju godinu.

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #4
        Originally posted by brick
        vise snage nema iz tog motora bez krupnih zahvata i investicija, koliko znam

        a to bi trebalo da bude,sta?
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Turbina, sinak turbina
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Black Knight
            CBC Senator XXL
            • 13.10.2004
            • 2020
            • Novi Beograd, kicblo

            #6
            jedna minimalno, dve su onako... a?
            Injection is good,but I'd rather be blown!

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #7
              1x

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                turbina, nova glava, generalna obrada pumpe visokog pritiska, nove dizne...i rezultat ce biti iz 2000 kubika dizel sa oko 90-100 KS zavisno od toga koliko glava i komora u njoj mogu da podnesu opterecenje.


                moja je procena da ti radovi prevazilaze nekoliko puta vrednosta samog vozila pa je stvar izbora ulaganja novca prvo pitanje..odnosno za manje para se moze kupiti neki turbo dizel slicnog tipai godista.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • milannik
                  CBC Senator XXL
                  • 23.12.2004
                  • 1455
                  • Niš

                  #9
                  Nema od toga vajde, nista bez novog motora, ili jos bolje novog auta.
                  P.S. Zna neko gde da nadjem drugi dizel motor za vec pomenuti auto?

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    Ma kakav nov motor, dobar dizel motor neces naci izvadjen iz auta. Zato i postoji generalna koja ti vraca motor u prvobitno stanje. Glava motora se obradjuje po svim osnovama i pri ravnjanju glave se skida minimalan sloj materijala, postoji min i max mera, jer se taj auto jos uvek vozi i glava nije pukla, niti ne znam kako kriva da sve curi naokolo. Zamenis ventile , vodjice, gumice, obrade se lezista ventila i cela ta investicija ne izlazi ne znam koliko.
                    Za ono ispod klasika, blok se obradi, radilica obicno ne mora ako nije vozen bez ulja, lezajevi, karike,klipovi se premere ili se nadju neki polovni sa razbijenog motora ili novi ako nisu skupi. Set dihtunga i nakupi se tu jos toga, ako se izvadi motor red je da se sve proveri i zameni sta ne valja. Ako si do sada vozio takav auto sa generalnom ces progledati. Ako ti generalnom stanju auta ne prilici takvo ulaganje onda ga prodaj, a ako te interesuju preformanse kupi benzinca i to je to ukratko .

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Glava motora se obradjuje po svim osnovama i pri ravnjanju glave se skida minimalan sloj materijala, postoji min i max mera,
                      pricas o ovom konkretnom motoru da je to moguce ?

                      generalno, glava sa pretkomorom ne sme niti 1 mikron da se dira, niti da se bilo sta obradjuje niti ima materijala da se skida- cim se takne pretkomora promenom njene zapremine (to skidanje materijala) totalno se menja proces sagorevanja a nastaju vrlo velike sanse da pretkomora ispadne iz glave, udari u klip i polupa ceo motor(komora od celika glava od alu a komora posebnim metodom upresovana na vruce bez ikakvog zazora).

                      dizel i benzinac imaju totalno drugacije glave i potpuno drugacije resavanje problema.
                      koliko znam iz fabrickih uputstava i vidjeno u praksi, kod dizela nije moguce reparirati glavu naknadnom obradom a da to valja i da izdrzi duze od nekoliko meseci u najboljem slucaju ( i ne povuce ceo motor kada se raspadne).

                      dodatno, glave dizela su premazane sa donje strane specijalnim slojem protiv poroznosti alu legure pa se ni zbog toga glava ne sme obradjivati.

                      znam da su neki radili to sto opisujes i znam da niko od tih koji obradjuju glave ne daje nikakvu garanciju- ja vise verujem fabrikama koje kazu da se na dizelu glava ako je van normativa iskljucivo menja za novu.

                      kod dizela je komplet sagorevanje takoreci u samoj glavi, tu se i "pali" dizel kao gorivo- pricam o indirektnom ubrizgavanju sa pretkomorom kao sto je taj motor iz tog doba.


                      ali, ako se uradi generalna kako treba dizel ce biti kao nov, i nema nikakvih problema da predje narednih pola miliona km, cak je prilicno cesto da dizel sa pretkomorom ima duzi vek trajanja posle generalne nego fabricka izrada (tipicno kod VW dizel motora iz 80tih).

                      poenta je na ono kako treba- sve sto treba novo.

                      sa dizelom sa direktnim ubrizgavanjem nemam iskustva kako se rade generalne, ovo sve se odnosi na dizele sa pretkomorom narocito one sa vihornom komorom.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • milannik
                        CBC Senator XXL
                        • 23.12.2004
                        • 1455
                        • Niš

                        #12
                        E ovako, kupili smo radilicu danas, stara je bila na zadnjoj specijali, uzeli polovnu, ne radjenu do sad, treba da prodje manju obradu, ovih dana treba da stignu dihtunzi, lageri, karike i ostalo. Vazno je da klipovi nece morati da se menjaju.
                        Bice opet auto od njega

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          klipovi se obavezno menjaju kada se radi generalka, samo promenom karika motor ce izdrzati od 5.000-40.000km pre nego sto opet produva (prvo pocne da trosi ulje pa onda ostalo).

                          ako je radilica vec bila u tako losem stanju ( i radjena ranije 2-3 puta) mozda ne bi bilo lose da obrada radilice bude trnovanjem, odnosno da se prilagodi bloku (mozda je blok usukna/kriv ?)

                          ne kosta mnogo vise a daje prilicnu sigurnost kasnije u radu da se sile na radilici ravnomerno prenose tamo gde treba.

                          takodje neposredno po izvrsenoj popravci motora, i nakon 2.000km razrade merenjekompresije treba da pokaze bar 30 a vrlo verovatno oko 34-40 bara. tada je motor zaista popravljen kako treba i optimalno ce biti sagorevanje sto se tice bloka motora.

                          a moze i sada da se premeri kompresija, verovatno je pala na negde 20-25 bara.

                          cistoca i preciznost su najvazniji kod dizela, i besprekorno podesen mehanicki sistem ubrizgavanja za optimalni rad motora koji ce dugo trajati.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #14
                            Obrada radilice trnovanjem, brick??
                            Mislis trnovanje lezista radilice u bloku?


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ma da, obrada bloka na to sam mislio.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X